Vrijdag, de 13e

Gestart door Supermariobros, 13 januari 2006 - 10:10:34

« vorige - volgende »

Supermariobros

Vandaag is het vrijdag, de 13e. Veel mensen gedragen zich anders en durven bepaalde dingen niet doen, die ze anders wel doen. Houden jullie rekening met die dag of is het flauwekul? Heb je al iets ergs meegemaakt die dag?

Wat betekent voor jullie vrijdag, de 13e?

Voor mij is het een dag zoals een andere, ik sta er niet bij stil. Ik zou het zeker niet laten om op een ladder te kruipen of onder een stelling te lopen.

McChouffe

Het is een dag zoals alle andere.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Schumi nr1

Het was mij eerlijk gezegd nog niet opgevallen :)

Ramses

Een dag als de rest.

Voor sommige dingen heb ik wel wat bijgeloof, maar in de 13e geloof ik écht niet.

Martin

Ik ben nog geen zwarte kat tegengekomen.
Nog niet onder een ladder gelopen.
Daar komt bij, ik werk van maandag t/m donderdag.
Nooit op vrijdag.

In Engeland gebeuren er veel meer verkeersongelukken op deze dag.
Nederlanders nemen vaak een ATV dag op.

De Apollo 13 heeft nooit de maan gehaald.

Er zaten 13 mensen met Jezus aan het laatste avondmaal.
Jezus werd op een vrijdag gekruisigd.

Op vrijdag de 13e worden veel minder huwelijke gesloten.

Blijf je die dag in bed?
De meeste mensen sterven in hun bed.  ;D ;D

Alan Blues

Ik geloof ook niet in het onheil dat vrijdag de 13de zou meebrengen.

Maar ik heb wel een leuke anekdote. :)

Ik was ooit eens een pint aan het drinken met een vriend op vrijdag de 13de ergens begin jaren '80. Om kwart voor middernacht zei hij dat hij naar huis ging. Ik antwoordde hem dat het nog steeds vrijdag de 13de was en dat hij beter zou oppassen. Ik maakte een grapje, maar blijkbaar was hij toch een beetje bijgelovig en besloot nog een kwartier te wachten tot het zaterdag de 14de was. 's Anderendaags vertelde hij me dat hij met z'n auto in een gracht gereden was...  ;D ;D ;D Ik lag strijk!

Doefie

Dag als een andere. Als sportman heb je natuurlijk bijgeloof, maar ik heb dat zeker niet bij zulke dingen (zwarte kat, ladder, vrijdag de 13de, ...).

Citaat van: Alan Blues op 13 januari 2006 - 16:21:47
Ik geloof ook niet in het onheil dat vrijdag de 13de zou meebrengen.

Maar ik heb wel een leuke anekdote. :)

Ik was ooit eens een pint aan het drinken met een vriend op vrijdag de 13de ergens begin jaren '80. Om kwart voor middernacht zei hij dat hij naar huis ging. Ik antwoordde hem dat het nog steeds vrijdag de 13de was en dat hij beter zou oppassen. Ik maakte een grapje, maar blijkbaar was hij toch een beetje bijgelovig en besloot nog een kwartier te wachten tot het zaterdag de 14de was. 's Anderendaags vertelde hij me dat hij met z'n auto in een gracht gereden was...  ;D ;D ;D Ik lag strijk!

Een kartiertje (lees pintje) teveel gebleven ;D ;D

daan

Hmm,, gewoon een normale dag vind ik he. Als je er op gaat letten zie je de foute dingen, maar die zijn er evenveel op andere dagen :P

Jasper

In Duffel is het vandaag kerstboomverbranding. Als dat mar goed komt. ;D ;D

Nee, voor mij is het ook een dag als alle andere. Vandaag was het zelfs een goede dag want er was geen onverwachte test van Latijn, geen test van wiskunde (normaal gezien een traditie van elke vrijdag), en de les chemie van 15u40 tot 16u30 viel weg zodat we een uurtje vroeger naar huis worden. Vrijdag de 13de, mijn geluksdag. :)

Ferrari 2010

Mja, vrijdag is een normale dag, ik ben wel op een 13de geboren, who cares? Is voor mij een dag zoals een andere hoor... Het zal eerder een geluksdag dan een ongeluksdag zijn voor mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Ik heb tijdens tennis, volleybal en voetbalwedstrijden wel ritueeltjes...

Maar vrijdag de 13de maakt mij niets uit..

Tijdens een tennismatch heb ik de gewoonte om tegen mezelf te praten over hoe ik beter moet spelen. Ook zorg ik dat mijn racket steeds met dezelfde kant naar de bal hou. Ik draai nauwelijks mijn racket om. Per match heb ik mijn 'speelkant'. Als ik wissel, heb ik schrik dat ik ga missen...  ::)


Tijdens beachvolleybalmatchen, schuifel ik steeds met mijn voeten in het zand. Met m'n linkervoet veeg ik zand op mijn rechtervoet en omgekeerd. Meestal tijdens de opslag van de tegenstander.

Bij voetbalmatchen draag ik m'n bloesje al een uur op voorhand...
Ook tijdens de match kom ik vaak aan het embleem om mezelf 'kracht' te geven..

Kan allemaal idioot klinken maar ik betrap me er altijd op...



dj Peter

Vrijdag de dertiende, en dan is't nog volle maan ook !  :o

Ach t'is voor mij een dag als een andere hoor; ik heb vandaag zoals gewoonlijk op de stelling (steiger voor de nederlanders onder u  ;) ) gewerkt en er is mij niks bijzonders overkomen. Trouwens het was vandaag nog de mooiste dag van de week, wat het weer betreft dan toch.

razzle_dazzle

Vrijdag is feestdag, of dat nu de dertiende is of een andere dag, maakt me helemaal niets uit  ;).

Martin

Citaat van: Raikkonen MASTER op 13 januari 2006 - 21:08:45
Ik heb tijdens tennis, volleybal en voetbalwedstrijden wel ritueeltjes...

Maar vrijdag de 13de maakt mij niets uit..

Tijdens een tennismatch heb ik de gewoonte om tegen mezelf te praten over hoe ik beter moet spelen. Ook zorg ik dat mijn racket steeds met dezelfde kant naar de bal hou. Ik draai nauwelijks mijn racket om. Per match heb ik mijn 'speelkant'. Als ik wissel, heb ik schrik dat ik ga missen...  ::)


Tijdens beachvolleybalmatchen, schuifel ik steeds met mijn voeten in het zand. Met m'n linkervoet veeg ik zand op mijn rechtervoet en omgekeerd. Meestal tijdens de opslag van de tegenstander.

Bij voetbalmatchen draag ik m'n bloesje al een uur op voorhand...
Ook tijdens de match kom ik vaak aan het embleem om mezelf 'kracht' te geven..

Kan allemaal idioot klinken maar ik betrap me er altijd op...

Is inderdaad een beetje idioot. Beetje veel.
Of je een shirt een uur of een minuut van te voren aandoet maakt geen moer uit.
Je speelt zoals je speelt.
Win je iedere wedstrijd door die gewoontes? I don't think so.
Dus kan je stellen dat het niets uitmaakt.

Ik doe al jaren aan slotracen. Win ik met een auto haal ik alles uitelkaar en bouw 'm weer op.
Andere body, andere motor. Niets het zelfde. Geen bijgeloof.
En als ik de volgende race uitval is het gewoon pech, iets wat iedereen kan overkomen.

Jasper

Het is allemaal psychologie hé, net als met godsdienst: geloof je erin, dan helpt het, gelooft je er niet in, dan schaadt het je niet. Voorwaarde is wel dat je er écht in gelooft.