Nederlandstalige muziek

Gestart door razzle_dazzle, 12 januari 2006 - 18:55:17

« vorige - volgende »

Moet er meer Nederlandstalige muziek op de radio zijn?

Ja, de overheid moet een quotum opleggen
0 (0%)
Ja, maar zonder quotum
4 (22.2%)
Neen
14 (77.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

dj Peter

#15
Citaat van: Alan Blues op 13 januari 2006 - 16:26:42
Citaat van: Martin op 12 januari 2006 - 21:59:32
Ik heb nee gestemd, ik haat de liedjes van Gerard Joling, Gordon, Andre Hazes, Jan Smit, Guus Meeuwis, K3, Frans Bauer, Marco Bosato enz.
Bløf, Rowwen Hèze, Acda & de Munnik, Veldhuis & Kemper, Boudewijn de Groot, Skik, De Dijk daarentegen vindt ik wel goed.
Maar bij de meeste Nederlandstalige liedjes zet ik de radio uit.

Rowwen Hèze rules!!!! Loop Naar Den Tap Toe!! Begin Mar!! Dikke ambiancemuziek!!

Wat quota betreft op de VRT. Ze zouden beter minder Franstalige muziek draaien op Radio 1. Niets tegen Franstalige muziek als het maar kwaliteit is, maar wat je soms op Radio 1 hoort is echt triest.  :-\
Volgens mij is't "Bestel mar"  ;)

Ik ben al sinds hun ontstaan begin jaren '80 actief in de lokale radio wereld. Het is zo dat elk zichzelf respecterend radiostation met een "format" werkt, dat wil zeggen dat het bepaald wat er gedraaid wordt en wanneer dat gedraaid wordt. De VRT en VMM bedienen zeker niet alle doelgroepen hoor, de lokale en regionale zenders vullen dat aan met dance-radios',smartlappenradio's,oldiesradios's,enz..
De bedoeling van Geert Bourgois is misschien toch wel goed, en hij heeft niet voor niks bij radio 2 zijn zegje komen doen. Het kan best zijn dat de VRT wat meer "verstaanbare muziek" moet spelen op bepaalde netten,zeker als het alle lagen en leeftijden van de bevolking wil bereiken.

Het is echter ook zo dat de lokale radio's die de nederlandstalige-muziek-liefhebber bedienen nog steeds gehandicapt zijn door het feit dat ze niet in stereo mogen uitzenden, net als alle lokale radio's trouwens.... en dat in 2006... >:(

Voor mijn part mag er meer nederlands of vlaams op de radio, kan me niet schelen.Als het me niet aanstaat: er zit nog altijd een knop aan om een andere zender op te zetten.
Maar dat gebeurd zelden, want ik hoor eigenlijk alles graag: van 80's pop,rock en new-wave over hedendaagse dance,techno en r'n'b tot nederlandstalige meezingers, dus ook Laura Lynn  :P En da's niet alleen omdat ze er goed uitziet  ;)

                             

En nu ik toch bezig ben: http://www.radiosaffier.be  ...ook op het internet te beluisteren en nee,veel nederlandstalig zal je niet horen ...

IVY440

Citaat van: Supermariobros op 13 januari 2006 - 10:18:12
Ik heb op nee gestemd. Sommigen vind ik wel goed zoals Gorky e.a. maar daar blijft het dan ook bij.

Whoehoe, nog volk dat Gorki (tis al lang met een i ) apprecieert :p

Jasper

Vandaag voor het eerst Joeri gehoord op de radio, en ik moet zeggen, het is nog erger dan Mia...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 14 januari 2006 - 11:53:03
Vandaag voor het eerst Joeri gehoord op de radio, en ik moet zeggen, het is nog erger dan Mia...
Als het maar half zo goed is als Mia dan heeft Luc en co weer een meesterwerk klaarstaan. Laat maar komen!

Hamilton MASTER

Vind ook niets aan mia... Snap niet wat iedereen daar zo super aan vindt...  ???



Hamilton MASTER

Als Vlaamse artiesten bij de Laatste Show zitten op de VRT, komt er niets dan onzin uit.

Die afleveringen trekken op niets.
Ik vind Luc Devos een klein on-interessant mannetje dat op de een of andere manier publiek heeft gewonnen door zijn muziek.
Als je het al muziek kan noemen. Ben er echt niet voor.



McChouffe

Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

sledge

Citaat van: Jasper op 14 januari 2006 - 11:53:03
Vandaag voor het eerst Joeri gehoord op de radio, en ik moet zeggen, het is nog erger dan Mia...

Is dat die gast die op Radio2 op één staat in de hitlijsten? Indien ja, wat in inspiratieloos nummer op de melodie na. Geen idee hoe dat op één komt :s
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Jasper

Luc De Vos in een interview: "Voor mij is het bestaan van God onomstotelijk bewezen. Zelfs als je ervan uitgaat dat er een oerknal is geweest, moet iets die oerknal toch in gang hebben gezet? Niet kan niet zomaar iets worden - God moét dus bestaan."
Verder, als antwoord op de vraag om een kant van zichzelf te noeman die onderbelicht is: "Mijn superieure intelligentie misschien? Als ik dat zo zeg, klinkt het natuurlijk weer ironisch, maar ergens meen ik dat wel. [...]"

Als hij zichzelf dan zo slim vindt en zegt dat niets zomaar iets kan worden en er dus wel een God moét zijn, dan kan hij mij zeker ook uitleggen vanwaar die God dan komt? Want er kan ook niet een beetje "niets" zijn dat ineens zin heeft om "God" te worden hé. ;D

FerrariMan

Luc de Vos en Gorki zorgen voor mooie en knappe muziek. Pretentieloos en geweldige teksten die voor iedereen anders interpreteerbaar zijn.

Maar, omdat hij door velen ook aanzien wordt als een enorm grappig en sympathiek persoon is er altijd een andere groep mensen die hier automatisch tegenin zullen gaan.

Althans, in mijn omgeving hier toch, of jullie zo zijn, dat weet ik niet.
Maar de trend tegenwoordig is echt wel om zo averechts mogelijk te doen en vaste waarden neer te knallen.
Net zoals de flippo's zal dit ook weer overwaaien, gelukkg maar.

Maar de meningen van al die mensen die Mia en consoorten de hoogte in prijzen wegen veel zwaarder dan die enkelingen die kritiek uiten.

En gelukkig maar, want Gorki maakt steengoede, vlaamse muziek.
En Luc de Vos is een enorm grappige en sympathieke man met een goede visie op het leven.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 16 januari 2006 - 17:19:17
Luc De Vos in een interview: "Voor mij is het bestaan van God onomstotelijk bewezen. Zelfs als je ervan uitgaat dat er een oerknal is geweest, moet iets die oerknal toch in gang hebben gezet? Niet kan niet zomaar iets worden - God moét dus bestaan."
Verder, als antwoord op de vraag om een kant van zichzelf te noeman die onderbelicht is: "Mijn superieure intelligentie misschien? Als ik dat zo zeg, klinkt het natuurlijk weer ironisch, maar ergens meen ik dat wel. [...]"

Als hij zichzelf dan zo slim vindt en zegt dat niets zomaar iets kan worden en er dus wel een God moét zijn, dan kan hij mij zeker ook uitleggen vanwaar die God dan komt? Want er kan ook niet een beetje "niets" zijn dat ineens zin heeft om "God" te worden hé. ;D
Waarschijnlijk besef je zelf wel dat die uitspraak niet serieus moet genomen worden?

Martin

Citaat van: McChouffe op 15 januari 2006 - 21:57:23
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.

Sorry, ik spreek geen woord Frans. :-[

razzle_dazzle

Citaat van: Martin op 16 januari 2006 - 23:07:59
Citaat van: McChouffe op 15 januari 2006 - 21:57:23
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.

Sorry, ik spreek geen woord Frans. :-[

Over smaken en kleuren moet men niet discussiëren (die verschillen toch van persoon tot persoon)

The REAL BUTTON Freak

Ik vind wel dath het aanbod van nederlandstalige muziek groter moet zijn.

Laat eens wat meer Hard Rock in het nederlands gezongen worden a la Belgian ascocialety, maar dan muzikaal correct.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 16 januari 2006 - 23:05:31
Citaat van: Jasper op 16 januari 2006 - 17:19:17
Luc De Vos in een interview: "Voor mij is het bestaan van God onomstotelijk bewezen. Zelfs als je ervan uitgaat dat er een oerknal is geweest, moet iets die oerknal toch in gang hebben gezet? Niet kan niet zomaar iets worden - God moét dus bestaan."
Verder, als antwoord op de vraag om een kant van zichzelf te noeman die onderbelicht is: "Mijn superieure intelligentie misschien? Als ik dat zo zeg, klinkt het natuurlijk weer ironisch, maar ergens meen ik dat wel. [...]"

Als hij zichzelf dan zo slim vindt en zegt dat niets zomaar iets kan worden en er dus wel een God moét zijn, dan kan hij mij zeker ook uitleggen vanwaar die God dan komt? Want er kan ook niet een beetje "niets" zijn dat ineens zin heeft om "God" te worden hé. ;D
Waarschijnlijk besef je zelf wel dat die uitspraak niet serieus moet genomen worden?

Nee, eigenlijk niet. Als hij er zelf bijzegt dat hij het meent, dan geloof ik dat ook wel.