Wat is je beroep/opleiding ?

Gestart door dj Peter, 08 januari 2006 - 14:40:51

« vorige - volgende »

Martin

Ik ben een gediploneerd automonteur.
Maar, toen ik mijn diploma had kreeg ik een hekel aan vieze handen.
Ik ben toen in de verkoop gegaan.
Ik heb van alles en nog wat verkocht.
Parfum en aftershave, kunstschildersmaterialen, medicijnen, babyvoeding, wasmidellen, tuinmeubelen, wasmachines, sterke drank, verlichting en zo kan ik nog even doorgaan.
You name it, I sell it.

Nu verkoop ik al een aantal jaren kanker. Ik zit in de tabaksindustrie.
Ik verdien er leuk mee.
Rook je, dan verdien ik aan je.
Rook je niet, houden zo. Je gaat er dood aan.
Maar als je niet rookt ga je ook dood.
Ik steek nog een Marlboro op.

Mikacouli

Citaat van: Martin op 08 januari 2006 - 22:46:52

You name it, I sell it.


Wapens, drugs, exotische diersoorten, .... ;)

Doefie

Citaat van: Mikacouli op 09 januari 2006 - 17:10:11
Citaat van: Martin op 08 januari 2006 - 22:46:52

You name it, I sell it.


Wapens, drugs, exotische diersoorten, .... ;)

... Oostenrse slavinnen, 200 illegalen uit Polen, ... ;D

Martin

Alleen legale dingen jongens. ;D ;D ;D
Maar zou ik een crimineel zijn kan ik ook wapens verkopen.
Ik heb nog een ex zwager die me wel iets kan leveren.
Maar daar heb ik geen behoefte aan.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 08 januari 2006 - 22:09:33
Enige troost: is niet alleen bij IW dat ze zo denken. TW is gedoemd om ofwel ingenieurs ofwel laboranten voort te brengen... mwoehahaha, proofed them wrong  :D 8)
Inderdaad, voor laboranten. Daar is TW voor gedoemd :) Nuja, zo een job als die va de vader van Jasper zou ik ook wel zien zitten. Het moet iig iets met computers worden, maar uiteindelijk zal het niet veel uitmaken wat ik ga verder studeren, ik zal het hooguit een paar jaar doen. Ondertussen richt ik een eigen webvertising bedrijf op, eerst als bijberoep en wat later als hoofdberoep. Dan nog wat aan webhosting doen, en de rest van men leven wereldreizen maken voor de info op men sites te verbeteren :P

@ Doefie, als ze die richting enkel op de Universiteit van Oxford geven zou ik het wel weten hoor ;) Zoek het nodige geld bij elkaar en trek er heen, lijkt me een hele belevenis om in het buitenland te studeren ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Heb afgelopen jaar opleiding Licentiaat scheikunde afgemaakt.
Na maandje kwaliteitscontrole en ander maandje magazijnmedewerker zit ik nu weer lekker thuis :p

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 09 januari 2006 - 19:28:44
@ Doefie, als ze die richting enkel op de Universiteit van Oxford geven zou ik het wel weten hoor ;) Zoek het nodige geld bij elkaar en trek er heen, lijkt me een hele belevenis om in het buitenland te studeren ;)

Ja ... maar zorgt gij voor de nodige diploma's ? ;) In Oxford geraak je niet binnen met een diploma Bachelor Geschiedenis van een Hoge School hoor ... Het uiterste minimum is Masters Universiteit. Of serieus veel chance hebben en een ingangsexamen mogen afleggen (en dan nog slagen natuurlijk).

Hamilton MASTER

Heb m'n basisdiploma bedrijfsbeheer.

Maar ik studeer dus verpleegkunde. Niet veel geld in te rapen, wel heel veel dankbaarheid en werk dat ik altijd graag zal doen.
Heel erg veel sociaal contact en enorm veel variatie.
Ben ik het beu? Verander ik van afdeling ;)

Mijn uiteindelijke doel?
In het bestuur van een groot ziekenhuis zitten en mijn portefeuille goed vullen aan de werkende verpleegstertjes... Ik wil ook zo'n Mercedes waar elke Dokter mee rijdt ;)

Ik wou informatica doen maar er is erg weinig werkzekerheid. Zelfs binnen 10 jaar zullen ze met een overschot zitten.

Ik wou ook sportjournalistiek gaan doen maar dat doet iedereen dus...
Ik mag wel op elk moment naar de vrt voor stem-testen. Via via raak ik er dus wel binnen maar hier heb ik momenteel nog geen nood aan. Eerst verpleegkunde :)



Martin

Citaat van: Doefie op 09 januari 2006 - 17:46:26
Citaat van: Mikacouli op 09 januari 2006 - 17:10:11
Citaat van: Martin op 08 januari 2006 - 22:46:52

You name it, I sell it.


Wapens, drugs, exotische diersoorten, .... ;)

... Oostenrse slavinnen, 200 illegalen uit Polen, ... ;D

Ik heb al weer een nieuw slachtoffer gevonden.
PePtalk out, Fructomat in.
Fructomat leveren frisdrankautomaten met toegevoegde vitamines in je sapje.
Je kan veel smaken mixen. Moet je smaak maar zijn.

Hamilton MASTER

Citaat van: Martin op 08 januari 2006 - 22:46:52
Nu verkoop ik al een aantal jaren kanker. Ik zit in de tabaksindustrie.
Ik verdien er leuk mee.
Rook je, dan verdien ik aan je.
Rook je niet, houden zo. Je gaat er dood aan.
Maar als je niet rookt ga je ook dood.
Ik steek nog een Marlboro op.

Droge maar geweldige humor ! Je moet zo'n zaken opschrijven ergens !  :)



Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 januari 2006 - 23:22:18
Ik wou informatica doen maar er is erg weinig werkzekerheid. Zelfs binnen 10 jaar zullen ze met een overschot zitten.
Vergeet dat maar, weinig volk wilt de rest van hun leven achter een pc zitten, ICT bijvoorbeeld is moeilijk volk voor te vinden, en zo veel studeren er daar ook weer niet in af hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

#41
Citaat van: Schumi 2006 op 10 januari 2006 - 17:27:00
Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 januari 2006 - 23:22:18
Ik wou informatica doen maar er is erg weinig werkzekerheid. Zelfs binnen 10 jaar zullen ze met een overschot zitten.
Vergeet dat maar, weinig volk wilt de rest van hun leven achter een pc zitten, ICT bijvoorbeeld is moeilijk volk voor te vinden, en zo veel studeren er daar ook weer niet in af hoor ;)

Momenteel is er een groot tekort (godzijdank  ;)). Nu zullen er echter weer een hoop informatica gaan studeren, waardoor er over x aantal jaar weer een overschot zal zijn. Dan zullen er weer minder beginnen met informatica waardoor er binnen x+y aantal jaar weer een tekort zal zijn. En zo gaat het maar door...

Volgens onze prof loont het om Cobol en IMS (en/of IDMS) te gaan studeren. Diegenen die dat nog kunnen zijn meestal al op pensioen, maar zijn hard nodig.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Het is moeilijk om aan de bak te geraken in de ICT. Ik ben al maanden op zoek...

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 10 januari 2006 - 23:01:03
Het is moeilijk om aan de bak te geraken in de ICT. Ik ben al maanden op zoek...

Wat heb je juist gestudeerd?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Hamilton MASTER

Citaat van: Schumi 2006 op 10 januari 2006 - 17:27:00
Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 januari 2006 - 23:22:18
Ik wou informatica doen maar er is erg weinig werkzekerheid. Zelfs binnen 10 jaar zullen ze met een overschot zitten.
Vergeet dat maar, weinig volk wilt de rest van hun leven achter een pc zitten, ICT bijvoorbeeld is moeilijk volk voor te vinden, en zo veel studeren er daar ook weer niet in af hoor ;)

Zolang je het maar zelf gelooft ;)

Er wordt heel erg veel gesolliciteerd naar ICT beroepen. Er worden weinig mensen aangenomen omdat ze enkel de besten willen.
M'n vader zit in de ICT, hij zal het wel weten ;)