Wat is je beroep/opleiding ?

Gestart door dj Peter, 08 januari 2006 - 14:40:51

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Schumi 2006 op 08 januari 2006 - 16:39:10
Na het middelbar sla ik waarschijnlijk een heel andere weg in, nu hebben wij niets informatica terwijl dat ergens in de informatica mijn eindbestemming ligt. Ik ga niet voor burgerlijk ingenieur ofzo wat precies verwacht wordt voor iemand uit IW, ik heb geen zin om men leven lang bruggetjes te bouwen en te berekenen enzo.

Ik denk eigenlijk wel dat dat een cliché is over burgelijke ingenieurs. Je hebt trouwens ook de richting burgelijk ingenieur computerwetenschappen.
Over ons (Handelsingenieurs) zal ook wel het gedacht bestaan dat wij ons enkel met economie en boekhouden bezighouden. Maar ik doe software-ontwikkeling, databankontwikkeling, netwerken, ...

Ahja, Jacky Eeckelaert is van opleiding burgie. Die mens bouwt toch niet echt veel bruggetjes  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Na mijn kunsthumaniora heb ik nog een jaar film gedaan en daarna een jaar fotografie. Niet makkelijk als kleurenblinde en zonder fysica en scheikunde gehad te hebben in de laatste jaren van de humaniora. Dus maar geprobeerd om van mijn hobby m'n beroep te maken. Enja, nu werk ik al sinds 1989 in de muziek. Eerst enkele jaren als promotieafgevaardigde bij kleinere platenfirma's en nu al sinds 8 jaar aan de receptie van een major. Big fun...  8)

Zaterdag gratis naar Natalia & The pointer Sisters met alles er op en er aan: buffet, champagne, nog eten, nog drinken, nog vanalles... Mjammie...  8) 8) :D :D

Mikacouli

Citaat van: Alan Blues op 08 januari 2006 - 17:18:29


Zaterdag gratis naar Natalia & The pointer Sisters met alles er op en er aan: buffet, champagne, nog eten, nog drinken, nog vanalles... Mjammie...  8) 8) :D :D

Je mag het hebben Alan, daar zouden ze mij nog es geld moeten bovenop doen.
Natalia :-\ :-\

Schumi nr1

Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)

Tim C

Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

KVDracer

Ik werk als technieker in de toegangscontrole en camerabewaking. Wij plaatsen de camera's en de beveiligingen op de deuren en doen het onderhoud hierop. Voornamelijk in de luchthaven van Zaventem zijn we te werk, dit is onze hoofdplaats. Maar hiernaast hebben we ook nog de luchavens van Charleroi en Luik en de lucht- en zeemacht basissen. En we assisteren ook nog in de gerechtsgebouwen. Is nog een toffe afwisselende job.

Jasper

Citaat van: McChouffe op 08 januari 2006 - 17:08:14
Citaat van: Schumi 2006 op 08 januari 2006 - 16:39:10
Na het middelbar sla ik waarschijnlijk een heel andere weg in, nu hebben wij niets informatica terwijl dat ergens in de informatica mijn eindbestemming ligt. Ik ga niet voor burgerlijk ingenieur ofzo wat precies verwacht wordt voor iemand uit IW, ik heb geen zin om men leven lang bruggetjes te bouwen en te berekenen enzo.

Ik denk eigenlijk wel dat dat een cliché is over burgelijke ingenieurs. Je hebt trouwens ook de richting burgelijk ingenieur computerwetenschappen.
Over ons (Handelsingenieurs) zal ook wel het gedacht bestaan dat wij ons enkel met economie en boekhouden bezighouden. Maar ik doe software-ontwikkeling, databankontwikkeling, netwerken, ...

Ahja, Jacky Eeckelaert is van opleiding burgie. Die mens bouwt toch niet echt veel bruggetjes  ;)

Inderdaad, binnen burgerlijk ingenieur heb je nog vele richtingen. Mjn vader heeft computerwetenschappen gedaan net als mijn broer dat nu doet. Wil je weten wat mijn vader doet voor beroep (@Schumi 2006 dan wel ;))? Hij ontwikkelt en runt software voor het bedrijf Atlas Copco. Die software die hij onder andere heeft ontwikkeld, houdt van heel dat bedrijf (een multinational met de hoofdzetel in Zweden, maar vestigingen over letterlijk heel de wereld) de verkopen en bestellingen bij. Op die manier maakt hij dus de inkomstenoverzichten van elk kwartaal, halfjaar en jaar.

Hij is, om die software uit te leggen zodanig dat de plaatselijke afdelingen in elk land zijn programma zelf kunnen gebruiken, vorig jaar in Zuid-Afrika, China, Maleisië, Australië, Brazilië, de VS (tweemaal), Groot-Brittannië en Zweden (meermaals) geweest. En dat is niet om bruggetjes te bouwen...

Wat ik zelf wil doen is iets in de aërodynamica/mechanicasector. Uiteindelijk is het mijn droom om in dezelfde richting als Jackie Eeckelaert te gaan, en je dromen moet je naleven, dan kom je er ooit wel...

Jasper

Citaat van: Tim C op 08 januari 2006 - 18:08:41
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

Ik wou juist zeggen: "Neenee, de vraag in het eerste bericht is wat je doet als WERK!" ;D ;D ;) ;)

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 18:16:11
Citaat van: Tim C op 08 januari 2006 - 18:08:41
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

Ik wou juist zeggen: "Neenee, de vraag in het eerste bericht is wat je doet als WERK!" ;D ;D ;) ;)

Lol, ambtenaren hebben precies een niet zo'n goede reputatie :). Nochtans wordt er bij ons hard gewerkt :).

razzle_dazzle

Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:22:32
Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 18:16:11
Citaat van: Tim C op 08 januari 2006 - 18:08:41
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

Ik wou juist zeggen: "Neenee, de vraag in het eerste bericht is wat je doet als WERK!" ;D ;D ;) ;)

Lol, ambtenaren hebben precies een niet zo'n goede reputatie :). Nochtans wordt er bij ons hard gewerkt :).

Tussen die koffiepauzes in dan? ;)

Schumi nr1

Citaat van: Razzle_dazzle op 08 januari 2006 - 19:52:12
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:22:32
Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 18:16:11
Citaat van: Tim C op 08 januari 2006 - 18:08:41
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

Ik wou juist zeggen: "Neenee, de vraag in het eerste bericht is wat je doet als WERK!" ;D ;D ;) ;)

Lol, ambtenaren hebben precies een niet zo'n goede reputatie :). Nochtans wordt er bij ons hard gewerkt :).

Tussen die koffiepauzes in dan? ;)

We mogen er geen nemen van den baas :'(

Tim C


Jasper

Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 20:28:48
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 januari 2006 - 19:52:12
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:22:32
Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 18:16:11
Citaat van: Tim C op 08 januari 2006 - 18:08:41
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

Ik wou juist zeggen: "Neenee, de vraag in het eerste bericht is wat je doet als WERK!" ;D ;D ;) ;)

Lol, ambtenaren hebben precies een niet zo'n goede reputatie :). Nochtans wordt er bij ons hard gewerkt :).

Tussen die koffiepauzes in dan? ;)

We mogen er geen nemen van den baas :'(
Ik zou staken. ;D ;D ;)

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 20:38:57
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 20:28:48
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 januari 2006 - 19:52:12
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:22:32
Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 18:16:11
Citaat van: Tim C op 08 januari 2006 - 18:08:41
Citaat van: Schumi nr1 op 08 januari 2006 - 18:03:28
Administratief bediende bij de Vlaamse overheid :)
Is dat niet een groot woord voor professioneel slaper?

Ik wou juist zeggen: "Neenee, de vraag in het eerste bericht is wat je doet als WERK!" ;D ;D ;) ;)

Lol, ambtenaren hebben precies een niet zo'n goede reputatie :). Nochtans wordt er bij ons hard gewerkt :).

Tussen die koffiepauzes in dan? ;)

We mogen er geen nemen van den baas :'(
Ik zou staken. ;D ;D ;)
Hmmmm, valt over na te denken :D.

Doefie

#29
5de-jaar TSO Techniek-Wetenschappen. Bedoeling is (als ik de laatste 2 jaar nog slaag natuurlijk) om bacheloropleiding geschiedenis te gaan volgen, en dan mijn ganse leven in een school gedumpt worden voor een vak dat 99% van de leerlingen haat ;D . Jammer dat ze hier in België geen opleiding Geschiedenis van Klassieke Oorlogsvoering geven (en nee ik ga niet het leger in). Enige plaats dat ik weet waar ze dat geven is de Universiteit van Oxford (Engeland) :-\. Dus hoe ik het maar op gewoon geschiedenis. Tenzij ik in de Formule 1 geraak natuurlijk :).

Citaat van: Daan op 08 januari 2006 - 15:33:08
Laatste jaar van de middelbare school, Havo 5. Nog een half jaar en ik hoop er mee klaar te zijn :)

Vind ik zo oneerlijk aan het Nederlandse systeem, in vergelijking met het Vlaamse. Ik ken een studente in Nederland, heeft zo amper een halve week les (in totaal, is praktisch elke dag om 13.00 naar huis ofzo). Is het ook niet zo dat bij jullie in Nederland de hoogste richting (vraag mij de naam niet, bij ons is dat ASO) 6 jaar moeten doen, dan wat bij ons TSO is 5 jaar en *BSO* amper 4 jaar ? :-\

Citaat van: Schumi 2006 op 08 januari 2006 - 16:39:10Ik ga niet voor burgerlijk ingenieur ofzo wat precies verwacht wordt voor iemand uit IW

Enige troost: is niet alleen bij IW dat ze zo denken. TW is gedoemd om ofwel ingenieurs ofwel laboranten voort te brengen... mwoehahaha, proofed them wrong  :D 8)