Wie wint de Gouden schoen?

Gestart door Supermariobros, 15 januari 2006 - 19:20:51

« vorige - volgende »

Wie wint de Gouden schoen?

Christian Wilhelmsson
3 (25%)
Sergio Conceicao
7 (58.3%)
Vincent Kompany
2 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 6

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 20 januari 2006 - 10:29:33
Conceiçao kwam alleen als hij won   
 
Fantastische televisie die ene woensdagavond, VTM kon het zich niet smakelijker gewenst hebben. De nieuwe gouden schoen was ei zo na te laat om zijn troffee in ontvangst te nemen. De Portugees Sergio Conceiçao kwam de zaal binnen gestormd in ware celebrity-stijl met een horde veiligheidsmensen rond zich. De Portugees was zijn vrouw gaan ophalen in Duitsland en maakte een tussenstop in Luik voor nieuwe kleren. Het vliegtuig van zijn vrouw had echter vertraging en het was mistig op de autostrade. De spanning was te snijden maar toch kon de Portugees, schijnbaar als getimed, op het nippertje toch in Oostende geraken.

De verklaring van Conceiçao werd door Het Nieuwsblad nader onderzocht en wat bleek ... er landde slechts één vliegtuig uit Lissabon in Düsseldorf die dag en het landde zelfs nog te vroeg. Volgens Het Nieuwsblad werd de Portugees doodleuk gesignaleerd in een Brussels restaurant. Het bewust restaurant kon zelfs bevestigen dat het verhaal waar was, maar het uur van het bezoek werd verzwegen. Feit is dat de uitslag van de gouden schoen zowat een uur op voorhand bekend is. Toeval of niet, Brussel - Oostende is een ritje van ongeveer, inderdaad, één uur.

Volgens sommmigen wou de Portugees niet komen als hij niet zeker wist dat hij won, dit verhaal kan de geruchten alleen maar harder maken. "Ik heb alleen voor de deur van de zaal even gewacht tot het zeker was dat ik won", was de enige reactie van de nieuwe gouden schoen.

Een enorme voetballer, maar dan is ook alles gezegd.  ::)


Het Nieuwsblad kan het steeds minder en minder verkroppen dat de concurrentie (het Laatste Nieuws) zo een groot evenement mag organiseren en tracht daarom ieder jaar opnieuw om puntjes van kritiek te zoeken. Zo werd gisteren nog voor het zogenaamde onderzoek werd gedaan deze topic geopend: http://www.sportwereld.be/forum/Index.aspx?pageName=detail&forumId=192238

Als er één ding getuigt van een gebrek aan respect voor het Belgische voetbal is het wel de GS-uitzending op VTM waar men tot vervelens toe would-be BV's laat opdraven die nog geen voetbalstadion van dichtbij gezien hebben.

Dat een speler met de status en het palmares van Conceicao in de nietige Belgische competitie WIL komen spelen en er zelfs nog met respect over praat, toont aan dat de Maestro ons voetbal niet te min vindt.
Begrijp dan ook niet dat het nodig is hierover weer een polemiek te starten.

De voorbije weken werd de trend gezet: een irritant ventje als Sergio mag de Gouden Schoen niet winnen want hij is geen voorbeeld voor de jeugd.
Sinds wanneer is de GS een verkiezing van de ideale schoonzoon?
Dat Sergio in zijn vrije tijd regelmatig zieke kinderen gaat bezoeken en in de omgang een zeer minzame gast is, heb ik nergens gelezen. Gisteren in de Laatste Show nogmaals bevestigd me dunkt...
Noch het feit dat vroegere Gouden Schoenen (De Bilde, Aruna) letterlijk tegenspelers en scheidsrechters te lijf gingen zonder dat daar nu 1 druppel inkt aan besteed wordt.
Het ergerlijkste voorbeeld echter kwam gisteren, toen er in de column van Ludo Vandewalle letterlijk stond: "Kompany is gewoon de beste speler en had zonder blessure wellicht de Gouden Schoen gewonnen." Van objectiviteit gesproken. Over de kleutershow die werd opgevoerd door VTM hoor ik geen woord (ik heb daar alleen maar het raden naar: mss omdat uw [die van het Nieuwsblad dus] huiskomiek, Raf Coppens, de please sit down comedian, er in voorkwam?

Neen ,voor mij is het toch weer typische stemmingmakerij...
Indertijd bij Staelens was het een "begrijpelijke reactie" en "knap dat hij toch nog wou komen" en si en la. Kortom, bijna niets dan lof dat hij NIET wou komen, tenzij hij won.
Conceicao doet hetzelfde, wat ik begrijpen kan: zo opgevoerd worden als favoriet, gecombineerd met zijn temperament en drang om te winnen, zou sensationele tv opgeleverd hebben als hij het niet was. Zeer verstandig van hem om de aasgieren dit dan ook niet te gunnen moest het zo geweest zijn...
Nu kunnen enkele kleingeestige mensen het precies toch niet laten van hiervoor wraak te zoeken...
Bende triestigaards!



Hamilton MASTER

Zelfs Geeraerts zei dit in een interview met de radio...  :-\



razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 januari 2006 - 21:18:15
Zelfs Geeraerts zei dit in een interview met de radio...  :-\

Heb ik dit dat dan ontkend? Mijn punt is...moest deze polemiek nu weer? Het is weer komkommertijd zeker...

Mikacouli

Is dit onze Gouden schoen? ::)

CitaatGouden Schoen Sergio Conceição kwam zaterdag tegen STVV weer in een negatief daglicht. Zoals zo vaak kwam zijn Calimerohouding tegenover de Belgische scheidsrechters weer in het nieuws, net als een conflict met STVV-clubdokter Koen Pansaers.

Toen Pansaers het veld opkwam om Truiens doelman Bart Deelkens te verzorgen, duwde hij, volgens Conceição, de Portugees hardhandig weg met zijn elleboog. Nadien wilde Pansaers het veld weer verlaten, maar werd aan de zijlijn uitgescholden door de Gouden Schoen. "Hij spuwde zelfs naar mij," zei de verontwaardigde clubdokter.

"Hij komt zich altijd en overal moeien. Het kan best zijn dat ik hem geraakt heb met mijn elleboog, maar zeker niet bewust. Bij een blessure staat er altijd zoveel volk op een hoopje. Toen ik terugging naar de dug-out, spuwde hij zelfs nog op mijn jas."

"Zelfs na de wedstrijd," ging Pansaers verder, "was hij nog niet gekalmeerd. Ik denk dat hij enorm geïrriteerd was. Bij het naar binnen gaan trok hij aan mijn oor en kreeg ik alle mogelijke scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd. D'Onofrio heeft hem uiteindelijk de kleedkamer ingesleurd."

Bron: Het Nieuwsblad

Die man moet dringend eens heropgevoed worden zo lijkt, echt schandalig.... >:(

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 30 januari 2006 - 12:57:17Bij het naar binnen gaan trok hij aan mijn oor...
Hahahahaha, schitterend  :)

razzle_dazzle

Citaat van: FerrariMan op 30 januari 2006 - 13:31:05
Citaat van: Mikacouli op 30 januari 2006 - 12:57:17Bij het naar binnen gaan trok hij aan mijn oor...
Hahahahaha, schitterend  :)

Weet je nog dat Schumacher een lokaal verbouwd heeft na het beruchtje feestje van zijn zevende titel? Waarom zie ik zoveel vergelijkingen  :).

PS Gatusso is toch echt wel een smeerlapke he...iemand zo provoceren  ::)

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 januari 2006 - 21:27:19
Citaat van: FerrariMan op 30 januari 2006 - 13:31:05
Citaat van: Mikacouli op 30 januari 2006 - 12:57:17Bij het naar binnen gaan trok hij aan mijn oor...
Hahahahaha, schitterend  :)

Weet je nog dat Schumacher een lokaal verbouwd heeft na het beruchtje feestje van zijn zevende titel? Waarom zie ik zoveel vergelijkingen  :).

PS Gatusso is toch echt wel een smeerlapke he...iemand zo provoceren  ::)
En Di Canio dan...laten we zwijgen over Materazzi, die liever 90 minuten vecht dan loopt te verdedigen... ;D Om niet te spreken over een Totti die de goorste dingen doet en dan nog met zijn gezicht op alle spellen komt  :)

Met andere woorden, niet letten op de uitspraken van de concurrenten. Ze zullen toch altijd een stok vinden. En dan moraalridders worden... :)