Wat zijn jou droomkleuren voor een F1 bolide ?

Gestart door Blue Shadow, 04 januari 2006 - 14:42:40

« vorige - volgende »

JVA

#15
Deze... ;D ;D


JVA

Deze dan...



Alleen het geel staat er niet bij...

Raikkie

Citaat van: Phil69 op 04 januari 2006 - 15:05:50
Een roze wagen met een vrouw als piloot, das pas een droom ;D
Goh ja een roze wagen  :D dan rij ik wel  :P en dan komt je droom ineens uit  ;)

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 04 januari 2006 - 21:06:00
Ferrari heeft er al 55 jaar in het rood opzitten en het is dus een traditie geworden. Ferrari zonder rood zou een symbolisch verlies zijn voor de Formule 1!

Ferrari heeft nie altijd met rood gereden!!! In de jaren 50 reed er een blauwe Ferrari rond en ik dacht ook een gele Ferrari.
Het rood is trouwens niet de officiele kleur van Ferrari. Het is geel dat de officiele kleur is. Het is dusn niet Ferrarirood maar Ferrarigeel. Het is Marlboro-rood.

@ Daan. Die oranje livery gaat maar een maandje mee hoor.;) Het is enkel in afwachting van de officiële livery. Dat zal een overgangslivery zijn omwille van Vodaphone. Je mag je aan een rode McLaren verwachten.;) :-\

Jasper

Vodafone komt toch pas in 2007? Dus moet er nu toch nog geen nieuwe livery zijn?

razzle_dazzle

Citaat van: Mikacouli op 04 januari 2006 - 22:19:42
Citaat van: Jasper op 04 januari 2006 - 21:06:00
Ferrari heeft er al 55 jaar in het rood opzitten en het is dus een traditie geworden. Ferrari zonder rood zou een symbolisch verlies zijn voor de Formule 1!

Ferrari heeft nie altijd met rood gereden!!! In de jaren 50 reed er een blauwe Ferrari rond en ik dacht ook een gele Ferrari.
Het rood is trouwens niet de officiele kleur van Ferrari. Het is geel dat de officiele kleur is. Het is dusn niet Ferrarirood maar Ferrarigeel. Het is Marlboro-rood.

@ Daan. Die oranje livery gaat maar een maandje mee hoor.;) Het is enkel in afwachting van de officiële livery. Dat zal een overgangslivery zijn omwille van Vodaphone. Je mag je aan een rode McLaren verwachten.;) :-\

Dat is waar, maar Ferrari heeft wel degelijk een speciale soort rood, die bij wet niet zomaar mag gebruikt worden  ;). Ferrari hoort gewoon in het rood, kan me geen andere kleur inbeelden.

Doefie

Volgens mij rijdt McLaren dit seizoen nog in zwart-grijs, en vanaf 2007 in de Vodafone-kleuren. Kunnen ze teruggrijpen naar de pre-West/Mercedes tijd, zoals hieronder


McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 04 januari 2006 - 22:19:42
Ferrari heeft nie altijd met rood gereden!!! In de jaren 50 reed er een blauwe Ferrari rond en ik dacht ook een gele Ferrari.
Het rood is trouwens niet de officiele kleur van Ferrari. Het is geel dat de officiele kleur is. Het is dusn niet Ferrarirood maar Ferrarigeel. Het is Marlboro-rood.

Volgens mij zijn de officiële kleuren van Ferrari rood-geel. Rood van Ferrari zelf (gepatenteerd) en geel voor Modena (vandaar het geel in het Ferrarilogo).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Defkes

Ik heb pas nog ergens gelezen dat rood GEEN Ferrarikleur is. Er zou maar 1 echte kleur zijn voor de Ferrari en dat is geel...

Nuja, mijn favoriete kleurenschema? Bwa, de Jaguars van enkele seizoenen geleden of de Sauber van de voorbije seizoenen...
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Doefie

Tot 1950 reed Ferrari met geel of azuurblauw. Sinds 1951 of 1952 rijdt Ferrari in het rood.

McChouffe

Citaat van: Wikipedia
The 1933 Monaco Grand Prix was the first time in the history of the sport that the grid was deciding by timed qualifying rather than the luck of a draw. All the competing vehicles were painted in national colors: blue for France, green for Britain, red for Italian, yellow for Belgium, and white for Germany.

Rood is dus de racekleur van Italië.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Defkes

Citaat van: McChouffe op 05 januari 2006 - 14:24:51
Citaat van: Wikipedia
The 1933 Monaco Grand Prix was the first time in the history of the sport that the grid was deciding by timed qualifying rather than the luck of a draw. All the competing vehicles were painted in national colors: blue for France, green for Britain, red for Italian, yellow for Belgium, and white for Germany.

Rood is dus de racekleur van Italië.

Jepjep, zo was het :).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

FerrariMan

Citaat van: Blue Shadow op 04 januari 2006 - 21:03:26
ferrari moet eens orgineel uit de hoek komen rood is idd HET kleur van ferrari maar tzou toch een leuke impact geven in de formule 1 wereld als ferrari eens in een ander kleur op de baan komt

Ferrari origineel zijn door een andere kleur te nemen??? Wat een onzin, dan blazen ze hun eigen mythe al gedeeltelijk op.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 05 januari 2006 - 14:24:51
Citaat van: Wikipedia
The 1933 Monaco Grand Prix was the first time in the history of the sport that the grid was deciding by timed qualifying rather than the luck of a draw. All the competing vehicles were painted in national colors: blue for France, green for Britain, red for Italian, yellow for Belgium, and white for Germany.

Rood is dus de racekleur van Italië.
Juist. En sindsdien is rood de officiële kleur van Ferrari.

FerrariMan

Dit is trouwens ook één van mijn favo kleuren, zoals de Player Special destijds, deze heb ik zelf wat in elkaar gestoken voor mijn GP3: