Hitlijsten

Gestart door Supermariobros, 22 december 2005 - 11:22:07

« vorige - volgende »

FerrariMan

Jasper je kraamt onzin uit.  :)

Het is een feit dat Belgische muziek in Nederland nu eenmaal moeilijk scoort.
En andersom is dat ook een feit.

Jasper

Wel, Martin kwam nu toevallig uit Nederland, dus dat was het voorbeeld. In welk land buiten België heeft Mia ooit nummer 1 gehaald in een hitlijst (ik bedoel een gewone, wekelijkse top-zoveel)? Ik denk dat je geen vingers nodig hebt om dit te tellen...

Nu zal je zeggen dat dat is omdat het Nederlandstalig is. Wel, als het zo tijdloos is, mag het ergens in een buitenlandse hitlijst ook wel in de top-30 hebben gestaan. En het zou me verwonderen als dat ooit gebeurd is...

Soit, de StuBru-luisteraars hebben gekozen voor Mia en Mia zal het zijn. Maar ik kan alleszins geen begrip opbrengen voor die keuze. En voor ik weer afgedaan word als een elitair jongetje: ik PERSOONLIJK kan er geen begrip voor opbrengen.

Martin

Citaat van: Jasper op 28 december 2005 - 21:49:17
Wel, Martin kwam nu toevallig uit Nederland, dus dat was het voorbeeld. In welk land buiten België heeft Mia ooit nummer 1 gehaald in een hitlijst (ik bedoel een gewone, wekelijkse top-zoveel)? Ik denk dat je geen vingers nodig hebt om dit te tellen...

Nu zal je zeggen dat dat is omdat het Nederlandstalig is. Wel, als het zo tijdloos is, mag het ergens in een buitenlandse hitlijst ook wel in de top-30 hebben gestaan. En het zou me verwonderen als dat ooit gebeurd is...

Soit, de StuBru-luisteraars hebben gekozen voor Mia en Mia zal het zijn. Maar ik kan alleszins geen begrip opbrengen voor die keuze. En voor ik weer afgedaan word als een elitair jongetje: ik PERSOONLIJK kan er geen begrip voor opbrengen.

In Nederland staan er ook wel eens songs in de top 40 die niet Engels of Nederlands talig zijn.
Maar dat komt slechts sporadisch voor.
Dus Nederlands talige liedjes zal je nooit buiten Nederland en België in de top 40 zien.
Wel Nederlandse groepen in het buitenland maar die zingen dan in het Engels.
En denk eens aan DJ Tiesto en Armand van Buuren.
Al jaren de beste DJ's ter wereld. Maar wel uit Nederland.
Maar ik ben geen dance liefhebber.

En Jasper elitair jongentje ;D ;D ;D
Wat denken ze wel. Dat kan je niet verzinnen. ;D ;D ;D

Jasper

Citaat van: Jasper op 28 december 2005 - 21:49:17
Wel, Martin kwam nu toevallig uit Nederland, dus dat was het voorbeeld. In welk land buiten België heeft Mia ooit nummer 1 gehaald in een hitlijst (ik bedoel een gewone, wekelijkse top-zoveel)? Ik denk dat je geen vingers nodig hebt om dit te tellen...

Nu zal je zeggen dat dat is omdat het Nederlandstalig is. Wel, als het zo tijdloos is, mag het ergens in een buitenlandse hitlijst ook wel in de top-30 hebben gestaan. En het zou me verwonderen als dat ooit gebeurd is...

Hihi, dit is toch wel een beetje onzin. :D Pas op, ik begrijp nog altijd de keuze voor Mia niet hoor.

IVY440

Voor het 3e jaar op rij is er weer discussie of Mia nu de nr 1 plaats verdient.
Imo: ja, het is een nummer dat van B-kant is uitgegroeid tot een echte tijdloos nummer dat het meer en meer maakt. Mia is een nummer dat je niet nu al beu gehoord bent zoals Smells like teen spirit, dat hoor je op elke fuif. Mia is daarentegen een nummer dat zowel op fuiven (slows) als thuis in de zetel kan gespeeld worden.
De teksten van Gorki zijn ook subliem, net als de persoon Luc De Vos.
Nu wel genoeg reclame voor Gorki. Hij verdient de nr 1.

Martin

Mijn Nederlandstalige top drie is:

1. Herman Brood & Jules Deelder - Oh k u t
2. Het Goede Doel - België
3. Dolf Brouwers (Sjef van Oekel) - Zuurkool met vette jus

Hamilton MASTER

Het valt me op hoe eensgezind iedereen is qua muziek.

Er zit heel weinig verschil tussen de verschillende muziekstijlen. Via via is er wel een link tussen elk liedje.



Supermariobros

Mia van Gorky stond zowel bij de luisteraars van Radio 1 en Studio Brussel op één, bij Donna (waar ze vorig jaar op 4 stonden) wordt het moeilijker want daar zal Queen wel voor de 14e!!! keer op één staan.

Van een spannende hitlijst gesproken  ::)

Supermariobros

Yep, en het was weer eens zover. Queen op de hoogste positie bij Donna, Bryan Adams op 2  :o en Gorky met Mia vervolledigt de Top 3.

Dat Gorky in drie lijsten (waarvan ik hun positie weet) zo hoog scoort is niet meer dan normaal, het blijft een keigoed nummer. Of ze nu al dan niet terecht op die nr. 1 staan bij Radio 1 en StuBru zijn de meningen verdeeld. Smaken verschillen en je kan er uren over discussiëren.