Wat zijn jullie goede voornemens?

Gestart door Supermariobros, 24 december 2005 - 18:29:41

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 25 december 2005 - 15:49:33
Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 14:53:00
Kan me niet veel schelen. Je bent er allesinds niet tegen.
Ik ben tegen de heksenjacht die er op wordt gemaakt...
Dat doe ik ook niet, ben er gewoon tegen. Bij mij moet er niemand staan die rookt en dat weten ze. Om het een 'jacht' te noemen is een groot woord.
Er is niks goed in sigaretten te vinden, enkel maar slechte dingen.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 16:06:51
Citaat van: Tim C op 25 december 2005 - 15:49:33
Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 14:53:00
Kan me niet veel schelen. Je bent er allesinds niet tegen.
Ik ben tegen de heksenjacht die er op wordt gemaakt...
Dat doe ik ook niet, ben er gewoon tegen. Bij mij moet er niemand staan die rookt en dat weten ze. Om het een 'jacht' te noemen is een groot woord.
Er is niks goed in sigaretten te vinden, enkel maar slechte dingen.
Dus je drinkt ook geen alcohol neem ik aan.  ;D

Mikacouli

Van drinken ga je niet dood! Of toch niet in overdreven mate. Je schaadt er geen andere mensen mee, als je niet in de wagen kruipt dan toch. Allemaal belangrijke punten.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 16:44:34
Van drinken ga je niet dood! Of toch niet in overdreven mate. Je schaadt er geen andere mensen mee, als je niet in de wagen kruipt dan toch. Allemaal belangrijke punten.
En ik zal ze weerleggen.

Van drinken ga je langzaam dood. Overdrijf je, zoals met sigaretten, dan gaat het sneller. Van 1 sigaret per maand ga j ook veel langzamer dood.

Met roken is er inderdaad onmiddelijk schade voor derden, tenzij ze het niet in het bijzijn van anderen doen (milieproblemen laat ik achterwege, anders hoef ik nooit meer in een auto te stappen). Met drinken niet altijd, maar hoe vaak per week zijn er ongevallen door dronken chauffeurs? Gezinsdrama's door drank? Leverproblemen? Vechtpartijen? Mensen die vreemd gaan door teveel drank? Een huwelijk dat hierdoor kapot gaat? Dingen zeggen en ruzie veroorzaken terwijl je het niet meent maar stomdronken bent? Mensen die kotsen waar ze dat niet horen te doen? Mensen die tegen anderen hun voorgevel pissen omdat ze ladderzat zijn? Ik kan nog lang verder...drank heeft ook gevolgen, soms subtiel, soms overduidelijk. En geloof me, iemand tenonder zien gaan aan een alchoholprobleem zet je aan het nadenken.

Dus:

CitaatJe schaadt er geen andere mensen mee, als je niet in de wagen kruipt dan toch.
Dan zeg ik
CitaatMet roken schaadt je ook geen andere mensen, als het je niet in het bijzijn van anderen doet.

Hopelijk ga jij nooit de politiek in, je zou het niet lang volhouden voordat ze je met de grond gelijk maken daar  ;D ;)

Mijn goede voornemens zijn trouwens dat ik kortzichtige mensen meer wil mijden, maar ik vrees ook dat dat niet zal lukken. Ach, nog een weekje.

Trouwens, de voornemens van Martin zie ik wel zitten  :)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 25 december 2005 - 17:41:22

CitaatMet roken schaadt je ook geen andere mensen, als het je niet in het bijzijn van anderen doet.


Daar heb je het hem juist. De meeste rokers zijn egoïstisch genoeg om dat niet te doen.
Als er iemand naast je zit en hij drinkt een pintje, jij zelf drinkt een cola, dan zal je niks van hinder ondervinden van de persoon die dat pintje drinkt. Rookt hij daar een sigaret bij dan is het plots weer niet meer gezond voor jezelf die nog altijd een colaatje drinkt maar niet rookt.

Ik zei ook niet in overdreven mate drinken. Ik drink ook graag ene, en meer dan dat zelf maar ik heb geen problemen daarmee. Ik ga er heus geen leverproblemen van krijgen, of ga er niet van scheiden, of ga niet achter het stuur kruipen om mensen dood te rijden.

Overvloedig drankgebruik is dan ook weer niet goed. En dan zwijg ik nog van die pillen.

Martin

Citaat van: FerrariMan op 25 december 2005 - 17:41:22
Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 16:44:34
Van drinken ga je niet dood! Of toch niet in overdreven mate. Je schaadt er geen andere mensen mee, als je niet in de wagen kruipt dan toch. Allemaal belangrijke punten.
En ik zal ze weerleggen.

Van drinken ga je langzaam dood. Overdrijf je, zoals met sigaretten, dan gaat het sneller. Van 1 sigaret per maand ga j ook veel langzamer dood.

Met roken is er inderdaad onmiddelijk schade voor derden, tenzij ze het niet in het bijzijn van anderen doen (milieproblemen laat ik achterwege, anders hoef ik nooit meer in een auto te stappen). Met drinken niet altijd, maar hoe vaak per week zijn er ongevallen door dronken chauffeurs? Gezinsdrama's door drank? Leverproblemen? Vechtpartijen? Mensen die vreemd gaan door teveel drank? Een huwelijk dat hierdoor kapot gaat? Dingen zeggen en ruzie veroorzaken terwijl je het niet meent maar stomdronken bent? Mensen die kotsen waar ze dat niet horen te doen? Mensen die tegen anderen hun voorgevel pissen omdat ze ladderzat zijn? Ik kan nog lang verder...drank heeft ook gevolgen, soms subtiel, soms overduidelijk. En geloof me, iemand tenonder zien gaan aan een alchoholprobleem zet je aan het nadenken.

Dus:

CitaatJe schaadt er geen andere mensen mee, als je niet in de wagen kruipt dan toch.
Dan zeg ik
CitaatMet roken schaadt je ook geen andere mensen, als het je niet in het bijzijn van anderen doet.

Hopelijk ga jij nooit de politiek in, je zou het niet lang volhouden voordat ze je met de grond gelijk maken daar  ;D ;)

Mijn goede voornemens zijn trouwens dat ik kortzichtige mensen meer wil mijden, maar ik vrees ook dat dat niet zal lukken. Ach, nog een weekje.

Trouwens, de voornemens van Martin zie ik wel zitten  :)

Amen. ;D

FerrariMan

#21
Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 17:58:37
Citaat van: FerrariMan op 25 december 2005 - 17:41:22

CitaatMet roken schaadt je ook geen andere mensen, als het je niet in het bijzijn van anderen doet.


Daar heb je het hem juist. De meeste rokers zijn egoïstisch genoeg om dat niet te doen.
Als er iemand naast je zit en hij drinkt een pintje, jij zelf drinkt een cola, dan zal je niks van hinder ondervinden van de persoon die dat pintje drinkt. Rookt hij daar een sigaret bij dan is het plots weer niet meer gezond voor jezelf die nog altijd een colaatje drinkt maar niet rookt.

Ik zei ook niet in overdreven mate drinken. Ik drink ook graag ene, en meer dan dat zelf maar ik heb geen problemen daarmee. Ik ga er heus geen leverproblemen van krijgen, of ga er niet van scheiden, of ga niet achter het stuur kruipen om mensen dood te rijden.

Overvloedig drankgebruik is dan ook weer niet goed. En dan zwijg ik nog van die pillen.
Al die dingen zijn relatief. Als je je oogkleppen af doet dan kan je zien dat er ook veel rokers zijn die gewoon verslaafd zijn en hun uiterste best doen om niemand lastig te vallen. Ze dan over dezelfde kam scheren met uitspraken als 'de meeste rokers zijn egoïstisch genoeg om dat niet te doen' is not done.

De negatieve daden van de meerderheid overheersen altijd de positieve dingen van de minderheid ;)

Hierbij laat ik het wel, ik start nog wel eens een 'verslavingen'-topic, ik heb heel wat verslavingen, maar niet roken  :)

Jasper

"De negatieve daden van de meerderheid overheersen altijd de positieve dingen van de meerderheid"

Ik denk dat je minderheid bedoelt in het eerste stuk? :)

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 25 december 2005 - 19:17:23
"De negatieve daden van de meerderheid overheersen altijd de positieve dingen van de meerderheid"

Ik denk dat je minderheid bedoelt in het eerste stuk? :)
Dat staat er toch?  :)


Moehahahahaha  :)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 25 december 2005 - 19:12:25
Citaat van: Mikacouli op 25 december 2005 - 17:58:37
Citaat van: FerrariMan op 25 december 2005 - 17:41:22

CitaatMet roken schaadt je ook geen andere mensen, als het je niet in het bijzijn van anderen doet.


Daar heb je het hem juist. De meeste rokers zijn egoïstisch genoeg om dat niet te doen.
Als er iemand naast je zit en hij drinkt een pintje, jij zelf drinkt een cola, dan zal je niks van hinder ondervinden van de persoon die dat pintje drinkt. Rookt hij daar een sigaret bij dan is het plots weer niet meer gezond voor jezelf die nog altijd een colaatje drinkt maar niet rookt.

Ik zei ook niet in overdreven mate drinken. Ik drink ook graag ene, en meer dan dat zelf maar ik heb geen problemen daarmee. Ik ga er heus geen leverproblemen van krijgen, of ga er niet van scheiden, of ga niet achter het stuur kruipen om mensen dood te rijden.

Overvloedig drankgebruik is dan ook weer niet goed. En dan zwijg ik nog van die pillen.
Al die dingen zijn relatief. Als je je oogkleppen af doet dan kan je zien dat er ook veel rokers zijn die gewoon verslaafd zijn en hun uiterste best doen om niemand lastig te vallen. Ze dan over dezelfde kam scheren met uitspraken als 'de meeste rokers zijn egoïstisch genoeg om dat niet te doen' is not done.

De negatieve daden van de meerderheid overheersen altijd de positieve dingen van de meerderheid  ;)

Hierbij laat ik het wel, ik start nog wel eens een 'verslavingen'-topic, ik heb heel wat verslavingen, maar niet roken  :)

Nogtans kijkt de 'meerderheid' die ik ken er niet veel achter of er nu mensen bij hun zitten of niet. Bij mij is het zo, bij jou kan dat anders zijn.
Back on topic.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 25 december 2005 - 19:52:39
Citaat van: Jasper op 25 december 2005 - 19:17:23
"De negatieve daden van de meerderheid overheersen altijd de positieve dingen van de meerderheid"

Ik denk dat je minderheid bedoelt in het eerste stuk? :)
Dat staat er toch? :)


Moehahahahaha :)

Ik zou maar op je tellen letten, want ik kan dat terug aanpassen. :P :P

Eric

Effe meedelen dat mijn voornemen aan het begin van dit jaar gelukt is...het stoppen met roken dus.
Stoppen met roken moet je echt willen anders heeft het geen zin en is de kans op slagen enorm klein.

Mijn voornemen voor 2007...vermageren  ;D
het xtra gewicht van het stoppen met roken moet er af hé  ;) ;D

razzle_dazzle

Wel, ik ga ook stoppen met roken in 2006. Ik heb mijn fitnessabonnement al genomen om extra kilo's te vermijden en terug wat conditie te kunnen opbouwen. Voorts hoop ik dat ik dit jaar afstudeer en vooral veel leuke feestjes kan bouwen  ;).

Martin

Misschien weet je dit al. Ik verkoop kanker.
Ik verkoop sigaretten, shag en sigaren aan de detailhandel en het bezinekanaal.
Zo leveren we aan alle Texaco stations in de Benelux de rook- en zoetwaren.
Dus je kan zeggen dat ik er van leef.
Ik rook zelf al 35 jaar. 's Morgens soms een hoestje maar dat weet je.
Bij vrienden die niet roken rook ik belslist niet bij hun.
Komen ze bij mij rook ik ook niet.
Op mijn werk rook ik ook niet. Maar ik verkoop het wel.
Beetje krom.
Maar mijn voornemen voor 2006 is, lekker doorpaffen.

Alan Blues

Ik ga beginnen sporten in 2006.  ???

Voor de rest lijken m'n voornemens veel op die van Martin. Vooral het achter de vrouwen gaan, zal ik wat opvoeren komend jaar...  8) 8)