Paffett testrijder bij McLaren

Gestart door Martin, 21 december 2005 - 22:35:14

« vorige - volgende »

Blue Shadow

dus bij topteams doet het sponserpaket van de coureur er niet toe ?
iceman 4 world champion

FerrariMan

Citaat van: Blue Shadow op 05 januari 2006 - 18:02:23
dus bij topteams doet het sponserpaket van de coureur er niet toe ?
Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is, maar volgens mij is het bij McLaren zelfs niet toegelaten om eigen sponsors te hebben? Of ben ik mis?

Jasper

Midland is een Russisch bedrijf, die zullen wel genoeg geld hebben denk ik. :)

Williams daarentegen is een team dat geen echte glorie meer heeft gekend in de laatste 7 jaar, buiten enkele gewonnen races. Daarbovenop hebben ze twee slechte seizoenen op rij achter de rug, met in 2004 één overwinning en in 2005 geen enkele, zelfs slechts enkele podiumplaatsen en hebben ze hun hoofdsponsor pas kwijtgespeeld. Als er geen beterschap op komst is, dan zie ik dit team binnen de 5 jaar failliet gaan. Maar er is nog veel tijd voor de beterschap om te komen natuurlijk...

Ferrari 2010

Citaat van: Blue Shadow op 05 januari 2006 - 18:02:23
dus bij topteams doet het sponserpaket van de coureur er niet toe ?
Niet bepaalt denk ik, maar een rijder die bij een topteam rijdt heeft sowieso een heel sponsorpakket indien nodig, anders zou hij niet eens in de F1 geraakt zijn ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

(Tot vorig jaar) Was het simpel gezegd dat je bij teams als Minardi en Jordan moest betalen voor je zitje en niks terugkreeg. Nick Heidfeld had in zijn tijd bij Jordan (2003) een loonbriefje van "amper' $500.000, maar hij was ook de enige uitzondering. Bas Leinders kreeg bij Minardi geen centje betaald. Baumgartner, Bruni, Pantano, Glock ... allemaal moesten ze betalen om te rijden en kregen niks of zo goed als niks terug.
Sauber moest ge betalen maar kreeg ge nog een beetje terug. En bij de topteams (Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, ...) kunt ge het geld met bakken oprapen. Vooral Toyota en Ferrari hebben een serieus gat in hun hand :-\