Lastig (9)?

Gestart door Martin, 18 december 2005 - 00:49:50

« vorige - volgende »

Martin

Op kop zien we Jochen Rindt.
Maar wie rijden er achter hem?
Een drietal rijders is wel te herkennen.
Graag naam en wagen noemen.

En wat een spoilers.



En waag ook nog een gokje bij de KerstKwis 2005.
Er zijn mooie prijzen te winnen.

Ferrari 2010

Is in een GP in 1968
Nr. 15: Ludovico Scarfiotti Cooper-BRM
Nr. 1:  Denny Hulme McLaren-BRM
Nr. 10: Andrea de Adamich  Ferrari 

Is dat juist? Ik weet het niet zeker, die nummers verwisselden toen precies elke race :-\

Dat van die achtervleugels hadek een tijdje geleden al eens gelezen op f1-geschiedenis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Olav18

Is dit niet Montjuich in 1969?

Dan zien we links Graham Hill in de Lotus, naast hem Chris Amon met een Ferrari en achter Amon Jo Siffert in een Lotus.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Ferrari 2010

Citaat van: Olav18 op 18 december 2005 - 19:33:38
Is dit niet Montjuich in 1969?

Dan zien we links Graham Hill in de Lotus, naast hem Chris Amon met een Ferrari en achter Amon Jo Siffert in een Lotus.
Kan inderdaad ook. Pff, met die nummers was het toen precies nogal een soep. niet elke GP dezelfde nummer, soms 2 met dezlfde nummer. Moet moeilijk zijn geweest om aan uit te kunnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

#4
Geplaatst door: Olav18 
geplaatst op: Vandaag om 20:33:38 

Is dit niet Montjuich in 1969?

Dan zien we links Graham Hill in de Lotus, naast hem Chris Amon met een Ferrari en achter Amon Jo Siffert in een Lotus. 



Martin

Citaat van: Martin op 18 december 2005 - 22:20:05
Geplaatst door: Olav18 
geplaatst op: Vandaag om 20:33:38 

Is dit niet Montjuich in 1969?

Dan zien we links Graham Hill in de Lotus, naast hem Chris Amon met een Ferrari en achter Amon Jo Siffert in een Lotus. 

Helemaal goed.


Martin

Citaat van: Martin op 18 december 2005 - 22:20:05
Geplaatst door: Olav18 
geplaatst op: Vandaag om 20:33:38 

Is dit niet Montjuich in 1969?

Dan zien we links Graham Hill in de Lotus, naast hem Chris Amon met een Ferrari en achter Amon Jo Siffert in een Lotus. 

Ik was een beetje aan het klooje.
Maar meer kan ik er niet aan toevoegen.
Helemaal goed.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 18 december 2005 - 19:55:40
Citaat van: Olav18 op 18 december 2005 - 19:33:38
Is dit niet Montjuich in 1969?

Dan zien we links Graham Hill in de Lotus, naast hem Chris Amon met een Ferrari en achter Amon Jo Siffert in een Lotus.
Kan inderdaad ook. Pff, met die nummers was het toen precies nogal een soep. niet elke GP dezelfde nummer, soms 2 met dezlfde nummer. Moet moeilijk zijn geweest om aan uit te kunnen.

Coureurs die van wagen wisselde tijdens de race :) Toen mocht dat nog. Fangio had daar in de jaren '50 beetje geluk mee. Frankrijk 1951 bijvoorbeeld, zijn wagen kende mechanische pech halverwege de race. Als kopman van het team besliste teambaas Gioacchino Colombo dat Luigi Faglioli dan maar zijn wagen aan Fangio moest afstaan. Fangio nam over en won de race.
Zelfde scenario zes jaar later, Grand Prix van Engeland. Stirling Moss zijn wagen begaf het en nam over van Tony Brooks. Beide heren deelden de zege.

Michel

Of wat dacht je van Peter Collins in Monza 56? Heeft toen zijn wagen doorgegeven aan Fangio (die dan wereldkampioen werd, terwijl Collins zelf nog kans maakte op de titel.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Michel op 19 december 2005 - 14:10:56
Of wat dacht je van Peter Collins in Monza 56? Heeft toen zijn wagen doorgegeven aan Fangio (die dan wereldkampioen werd, terwijl Collins zelf nog kans maakte op de titel.

Ja, het gentlemen-driving :) Stirling Moss verloor zo in 1958 de titel aan Hawthorn. Wel niet omdat hij een wagen afstond, maar omdat hij belette dat Hawthorn gediskwalificeerd werd... Waar is de tijd :-\

Jasper


Doefie

Stirling Moss reed voor Vanwall en Hawthorn voor Ferrari ... teamorders he? :D

Hawthorn was gespint en reed terug de baan op, zij het wel dat hij even in de verkeerde richting moest rijden om terug de baan op te geraken. Moss won de race, en de raceleiding wou Hawthorn diskwalificeren omdat hij in de verkeerde richting had gereden voor die enkele meters, Moss is Hawthorn gaan verdedigen. Uiteindelijk heeft de raceleiding het zo gelaten en geen diskwalificatie uitgesproken. Hawthorn de titel, Moss werd voor het vierde jaar op rij tweede met één puntje verschil (had Hawthorn gediskwalificeerd geweest won Moss de titel).

Stirling Moss zijn commentaar: "Tja, ik wou eerlijk de titel winnen en niet door de hulp van anderen." Daarna werd hij nog driemaal derde in het kampioenschap.

Jasper

Citaat van: Doefie op 20 december 2005 - 11:31:30
Stirling Moss reed voor Vanwall en Hawthorn voor Ferrari ... teamorders he? :D

Hawthorn was gespint en reed terug de baan op, zij het wel dat hij even in de verkeerde richting moest rijden om terug de baan op te geraken. Moss won de race, en de raceleiding wou Hawthorn diskwalificeren omdat hij in de verkeerde richting had gereden voor die enkele meters, Moss is Hawthorn gaan verdedigen. Uiteindelijk heeft de raceleiding het zo gelaten en geen diskwalificatie uitgesproken. Hawthorn de titel, Moss werd voor het vierde jaar op rij tweede met één puntje verschil (had Hawthorn gediskwalificeerd geweest won Moss de titel).

Stirling Moss zijn commentaar: "Tja, ik wou eerlijk de titel winnen en niet door de hulp van anderen." Daarna werd hij nog driemaal derde in het kampioenschap.

Bwa maar ik had jouw post niet echt gelezen, ik doelde vooral op de andere posts. ;)

Doefie

Citaat van: Jasper op 20 december 2005 - 16:59:42
Citaat van: Doefie op 20 december 2005 - 11:31:30
Stirling Moss reed voor Vanwall en Hawthorn voor Ferrari ... teamorders he? :D

Hawthorn was gespint en reed terug de baan op, zij het wel dat hij even in de verkeerde richting moest rijden om terug de baan op te geraken. Moss won de race, en de raceleiding wou Hawthorn diskwalificeren omdat hij in de verkeerde richting had gereden voor die enkele meters, Moss is Hawthorn gaan verdedigen. Uiteindelijk heeft de raceleiding het zo gelaten en geen diskwalificatie uitgesproken. Hawthorn de titel, Moss werd voor het vierde jaar op rij tweede met één puntje verschil (had Hawthorn gediskwalificeerd geweest won Moss de titel).

Stirling Moss zijn commentaar: "Tja, ik wou eerlijk de titel winnen en niet door de hulp van anderen." Daarna werd hij nog driemaal derde in het kampioenschap.

Bwa maar ik had jouw post niet echt gelezen, ik doelde vooral op de andere posts. ;)

Ahzo ... mja, nogal sterke teamorders he ;D Zie je volgend jaar Massa al zijn wagen aan Schumacher afstaan in het midden van de race :D


Zijn serieus offtopic aan het gaan :-\ ;D