Examens

Gestart door Ferrari 2010, 11 december 2005 - 20:18:44

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Juan op 18 juni 2007 - 19:04:26
Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 18:37:50
Ben je er zeker van dat hiervan vakken ingehaald moeten worden? Of bedoel je dan de keuzevakken van het 2de en 3de bachelor gaat? Kveronderstel dat dit sowieso niet om de algemene vakken gaat (chemie etc.)?

Vallen die vakken zoals chemie weg, en daar ben ik heel blij om.
Chemie moet je niet doen en daar mag je blij om zijn als ik naar de slaagcijfers van 1eBACH kijk dit jaar (gemiddeld een 6/20 :s , vorig jaar bij ons nog 9/20 dacht ik )
Als je geen numerieke wiskunde (2eBach burgie) ziet bij informatica, moet je dat ook doen. Een vak dat ik in augustus weer mag gaan doen >:( ( Algebra en Analyse zal je tegen dan wel genoeg gezien hebben ;))
Mechanica en Elektriciteit/magnetisme zal je ook wel niet moeten doen.
Thermodynamica moet je dan weer wel doen, waar ik ook niet echt het nut van inzie voor jullie, maar het zij zo. Lijkt een moeilijk vak, maar met de juiste inzet valt dat wel mee.

Dusja, ik schat dat je 2 of 3 vakken zal moeten inhalen in je eerste master dan ten koste van enkele keuzevakken in je master. (Hetgeen hierboven staat is geldig voor KULeuven. Hoe het op andere universiteiten zit, weet ik natuurlijk niet)
Zal misschien wel wat verschillen van unief tot unief, maar niet heel zwaar denk ik.
Wiskunde denk ik niet dat er veel zal moeten van ingehaald worden, aangezien dat een heel belangrijk van is in de informatica opleiding. Kben blij van chemie, mechanica, elektriciteit af te zijn. :) Wel vreemd dat ze voor thermodynamica dan weer wel kiezen, misschien om wille van de temperatuurregeling van de pc ofzo? Het zal echter zo zijn dat het ten koste gaat van keuzevakken van de master, ik heb echt geen zin om de chemie etc van een burgie te gaan verwerken, dat doe ik sowieso al niet graag, en op dat niveau moet je alles toch ietwat graag doen om het deftig te kunnen verwerken, lijkt me.

Het staat immers og niet vast of oik de master wel ga doen. Het lijkt me wel het beste, maar dat zal ik dan beslissen. Eind deze maand / begin volgende maand ga ik me in Gent inschrijven, en dan zal ik me er ook eens over proberen te informeren hoe het allemaal zit.

Alleszins bedankt voor de info Juan ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 21:25:14
Wiskunde denk ik niet dat er veel zal moeten van ingehaald worden, aangezien dat een heel belangrijk van is in de informatica opleiding.

Overrated. In eerste kan 9/20 voor wiskunde en 2e kan 10/20 in 2e zit, maar ik ben wel sterk in programmeren  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 18 juni 2007 - 21:36:32
Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 21:25:14
Wiskunde denk ik niet dat er veel zal moeten van ingehaald worden, aangezien dat een heel belangrijk van is in de informatica opleiding.

Overrated. In eerste kan 9/20 voor wiskunde en 2e kan 10/20 in 2e zit, maar ik ben wel sterk in programmeren  ;)
Hoe bedoel je, overrated? Dat de wiskunde in de computerwetenschappen veel moeilijker is dan de die in de bachelor informatica?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi till infinity op 19 juni 2007 - 18:15:47
Citaat van: McChouffe op 18 juni 2007 - 21:36:32
Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 21:25:14
Wiskunde denk ik niet dat er veel zal moeten van ingehaald worden, aangezien dat een heel belangrijk van is in de informatica opleiding.

Overrated. In eerste kan 9/20 voor wiskunde en 2e kan 10/20 in 2e zit, maar ik ben wel sterk in programmeren  ;)
Hoe bedoel je, overrated? Dat de wiskunde in de computerwetenschappen veel moeilijker is dan de die in de bachelor informatica?

Dat wiskunde heel belangrijk is voor informatici  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 19 juni 2007 - 18:51:58
Citaat van: Schumi till infinity op 19 juni 2007 - 18:15:47
Citaat van: McChouffe op 18 juni 2007 - 21:36:32
Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 21:25:14
Wiskunde denk ik niet dat er veel zal moeten van ingehaald worden, aangezien dat een heel belangrijk van is in de informatica opleiding.

Overrated. In eerste kan 9/20 voor wiskunde en 2e kan 10/20 in 2e zit, maar ik ben wel sterk in programmeren  ;)
Hoe bedoel je, overrated? Dat de wiskunde in de computerwetenschappen veel moeilijker is dan de die in de bachelor informatica?

Dat wiskunde heel belangrijk is voor informatici  ;)
Mja, ik bedoelde eigenlijk vooral dat het heel uitgbreid aan bod komt. Het eerste bachelorjaar is bijna de helft wiskunde, het 2de jaar nog enkele wiskunde vakken. Je moet natuurlijk geen wiskunde kunnen om te programeren, maar wel om in de bacheloropleiding informatica te slagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Het laatste examen is voorbij. Ik ben er niet zo tevreden van, maar gebuisd zal ik wel niet zijn.
En dan kan ik nu aan mijn allerlaatste grote vakantie beginnen  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

Dinsdag zesde en laatste examen. Voorbije 5 zijn zeer goed verlopen. Vandaag zei de prof zelfs dat het examen goed was, dat is nooit slecht als ze dat zeggen ;D
Juan

Jasper

Hehe, vandaag een anekdote gelezen van iemand. Hij moest naar zijn examen anaesthesie maar hij was nooit naar die les geweest. Hij gaat binnen in het examenlokaal, en er zitten daar 2 proffen, dus moest hij gokken. Hij kiest 1 prof, zegt zijn naam, en die prof antwoordt "U staat niet op mijn lijst." En dan die andere prof "Maar wel op die van mij!". Hij gaat dus naar die andere prof...
- "Zet u meneer! U kent me niet meneer?"
- "Eeeuuuh!"
- "Fout antwoord meneer! En ik ken u ook niet meneer! Maar uw naam ken ik wel meneer! U bent meneer De Greef! U bent praeses van de Stuivers he meneer!
- "Eeeuuhhh!"
- "Weer een fout antwoord meneer! En u had op vrijdag morgen geen tijd voor mij, ik dus nu ook niet voor u, meneer! U mag beschikken meneer!!"
- "Eeeeeuuuh!"
- "U mag beschikken, meneer! Tot in september!!"

In september:
"Ah meneer De Greef! Zet u! We hebben elkaar nog eens ontmoet meen ik me te herinneren!"
Ik: "Ja dokter!"
*Een hele rits vragen werden afgeschoten, tot in de details toe!! En ik vond dat ik eigenlijk overal op kon antwoorden!*
"OK!" zei hij, en hij schreef naast de .../20 een 8!!
"Shit": dacht ik, een 8/20, een fles in mijn laatste jaar!! "Shit!!"
"En meneer? Tevreden?"
Ik: "Eigenlijk had ik toch wel wat meer verwacht dan die 8 dokter!"
"Aja, meneer! Maar ik ben deze morgen voor u alleen vroeg moeten opstaan! En ik moet daar nu speciaal tijd voor vrijmaken!"
Ik: "Ja maar dokter ...!"
"Meneer! Tijd is kostbaar! Studeren is kostbaar! En u hebt goed gestudeerd merk ik!" En hij schreef een 1 naast die 8!
"Proficiat meneer! U hebt een 18! Een perfect examen! Nog veel succes met je loopbaan!"
Ik: "Dank u dokter!" en in mijn eigen denkend: "Dikke vette klootzak!!!"

Ik zou het niet willen meemaken. :)

McChouffe

Een vriend van mij moest ook eens op gesprek om een summer school te gaan doen. En op een bepaald moment gaat het gesprek over een vak (naam ontglipt me). En hij is een uitleg aan het doen over dat vak, tot opeens de interviewer vraagt welke prof dat gegeven heeft. Mijn vriend zegt dat hij de naam niet meer weet, omdat hij slecht namen kan onthouden, maar dat hij wel altijd naar de lessen is geweest. Op het einde van het gesprek komt natuurlijk de aap uit de mouw en blijkt die bewuste prof naast de interviewer te zitten.
Heel gĂȘnant, en vanzelfsprekend niet aanvaard voor de summer school.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

Voila, examens zitten erop. Heb wel een goed gevoel over de 6 examens van deze examenperiode. Dus dat worden in augustus maar 3 negens ophalen...
Juan

Jasper

Vandaag was mijn allerlaatste schooldag in het middelbaar. Vreemd... :)

Ferrari 2010

Gisteren geen school meer gehad, maar 's avonds wel proclamatie. Twas gezellig moet ek zeggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

Ik ben definitief vrij van de ketens van het school.

Ik ben afgezwaaid als receptiemedewerker zinds 12.00

edit

ik ga het wel missen.

ik heb deze middag voor de schoolpoort gebeden
let the sunshine shine in your heart

McChouffe

Ik ben student af.

[stoefmodus]
Ik ben geslaagd met grote onderscheiding.
[/stoefmodus]

Ik ga het eerlijk gezegd niet direct missen. Na 5 jaar unief is het genoeg geweest. Ik wil een nieuwe uitdaging en ik hoop die gevonden te hebben bij een Big 4 auditkantoor. Alleen de tijd zal uitwijzen of ik de juiste keuze heb gemaakt.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper