Examens

Gestart door Ferrari 2010, 11 december 2005 - 20:18:44

« vorige - volgende »

Jasper

De Koude Oorlog hebben wij chronologisch gezien, maar ik heb mijn antwoord niet chronologisch gemaakt maar opverdeeld in politiek/economisch/militair. En daar was hij blijkbaar blij mee. :)

Ferrari 2010

Leerkrachten van zo'n vakken zijn gewoonlijk al heel blij als je interesse toont in hun vak en er tijd in steekt. Ze zijn met wat streverig gedrag dus snel blij te krijgen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Over iets minder dan een week mijn allerlaatste examen als fulltime student. IAS/IFRS is alleen niet simpel, dus het gaan nog zware dagen worden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Ik heb nog 1 examen waar ik iets voor moet doen (Latijn). Daarna is het gedaan met het middelbaar. :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 juni 2007 - 18:12:32
Ik heb nog 1 examen waar ik iets voor moet doen (Latijn). Daarna is het gedaan met het middelbaar. :)
Héhé, ik heb geen meer waar ik veel voor moet doen. Allé, chemie misschien, maar ook dat valt goed mee...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Maar ik heb donderdag wel al mijn laatste. :P

McChouffe

Aan diegenen die het middelbaar achter zich laten: wat zijn de plannen voor volgend schooljaar?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek. Met hier iets specifiekere info.

Hier het interessante deel: "Ik zit nu in Duitsland, en doe mijn afstudeer project op de Aerodynamica & Race afdeling van Porsche." Of, uit het tijdschrift van de studentenvereniging van de faculteit: "Toen ik in Delft ging studeren wist ik al dat ik de autosport in wilde als aerodynamicus. [...] Ik heb stage gelopen bij Ferrari. [...] Tegen het eind van mijn afstuderen ben ik gaan solliciteren bij verschillende Formule 1 teams en autofabrikanten. Bij Jordan waren ze op zoek naar een junior CFD engineer en na een positief verlopen sollicitatiegesprek was ik de gelukkige. Gelijk na mijn afstuderen ben ik begonnen bij Jordan."

McChouffe

Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 17:06:40
Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek. Met hier iets specifiekere info.

Hier het interessante deel: "Ik zit nu in Duitsland, en doe mijn afstudeer project op de Aerodynamica & Race afdeling van Porsche." Of, uit het tijdschrift van de studentenvereniging van de faculteit: "Toen ik in Delft ging studeren wist ik al dat ik de autosport in wilde als aerodynamicus. [...] Ik heb stage gelopen bij Ferrari. [...] Tegen het eind van mijn afstuderen ben ik gaan solliciteren bij verschillende Formule 1 teams en autofabrikanten. Bij Jordan waren ze op zoek naar een junior CFD engineer en na een positief verlopen sollicitatiegesprek was ik de gelukkige. Gelijk na mijn afstuderen ben ik begonnen bij Jordan."

Heel interessant. Het is bij mij toentertijd ook opgekomen om dit te gaan studeren, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. En ik heb ook nergens spijt van  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 16:46:41
Maar ik heb donderdag wel al mijn laatste. :P
Ik vrijdag, maandag nog GIP verdedigen, maar dat is geen examen hé.

Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 17:06:40
Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek. Met hier iets specifiekere info.
Héhé, een klasgenoot van me wil dat ook gaan doen ;D
En die tekst, das inderdaad wel aanlokkeleijk :) Maar mijn plannen liggen anders:

Bachelor in de informatica, gevolgd door een master in de computerwetenschappen. Beide te Gent. Allé, dat zij de plannen, blijft afwachten ofdat het af te maken is, lijkt me zwaar. :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Informatica is toch een opleiding van Wetenschappen, en Computerwetenschappen bj Exacte Wetenschappen? Moet je dan na je bachelor nog een tussenjaar doen of zo?

Juan

Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 21:48:55
Informatica is toch een opleiding van Wetenschappen, en Computerwetenschappen bj Exacte Wetenschappen? Moet je dan na je bachelor nog een tussenjaar doen of zo?
Die richtingen lopen enorm door elkaar, zelfs al in de Bachelors. Wetenschappers kunnen gerust enkele vakken van de ingenieurs kiezen als dat binnen hun domein ligt. En zo kan je evengoed masters bij de andere volgen. Dit gaat dan vooral om vakken van Elektrotechniek en Computerwetenschappen ;)

Het enige verschil is dacht ik dat ze niet de volle titel van ig krijgen, maar iga ofzoiets. Hoe dat juist zit, weet ik niet precies...
Juan

Juan

Citaat van: Juan op 18 juni 2007 - 07:36:34
Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 21:48:55
Informatica is toch een opleiding van Wetenschappen, en Computerwetenschappen bj Exacte Wetenschappen? Moet je dan na je bachelor nog een tussenjaar doen of zo?
Die richtingen lopen enorm door elkaar, zelfs al in de Bachelors. Wetenschappers kunnen gerust enkele vakken van de ingenieurs kiezen als dat binnen hun domein ligt. En zo kan je evengoed masters bij de andere volgen. Dit gaat dan vooral om vakken van Elektrotechniek en Computerwetenschappen ;)

Het enige verschil is dacht ik dat ze niet de volle titel van ig krijgen, maar iga ofzoiets. Hoe dat juist zit, weet ik niet precies...
Even nagevraagd bij ene van de gang die informatica doet.
Informatici kunnen dus makkelijk overstappen naar een master computerwetenschappen, maar moeten dan wel enkele typische ingenieursvakken inhalen. Dit gaat dan gewoon ten koste van enkele keuzevakken en dus kost het geen extra jaar. En bovendien halen ze dan gewoon een diploma Burgerlijk Ingenieur zoals wij...
Dit is dus eigenlijk een optie voor diegene die niet geïnteresseerd zijn in al die algemene vakken die wij de eerste 3 semesters krijgen, want ze moeten er maar enkele van inhalen ;)
Juan

Ferrari 2010

Het is dus inderdaad zoals Juan zegt, dit kan je gewoon zonder extra jaar doen.

Citaat van: Juan op 18 juni 2007 - 14:09:06
Citaat van: Juan op 18 juni 2007 - 07:36:34
Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 21:48:55
Informatica is toch een opleiding van Wetenschappen, en Computerwetenschappen bj Exacte Wetenschappen? Moet je dan na je bachelor nog een tussenjaar doen of zo?
Die richtingen lopen enorm door elkaar, zelfs al in de Bachelors. Wetenschappers kunnen gerust enkele vakken van de ingenieurs kiezen als dat binnen hun domein ligt. En zo kan je evengoed masters bij de andere volgen. Dit gaat dan vooral om vakken van Elektrotechniek en Computerwetenschappen ;)

Het enige verschil is dacht ik dat ze niet de volle titel van ig krijgen, maar iga ofzoiets. Hoe dat juist zit, weet ik niet precies...
Even nagevraagd bij ene van de gang die informatica doet.
Informatici kunnen dus makkelijk overstappen naar een master computerwetenschappen, maar moeten dan wel enkele typische ingenieursvakken inhalen. Dit gaat dan gewoon ten koste van enkele keuzevakken en dus kost het geen extra jaar. En bovendien halen ze dan gewoon een diploma Burgerlijk Ingenieur zoals wij...
Ben je er zeker van dat hiervan vakken ingehaald moeten worden? Of bedoel je dan de keuzevakken van het 2de en 3de bachelor gaat? Kveronderstel dat dit sowieso niet om de algemene vakken gaat (chemie etc.)?

CitaatDit is dus eigenlijk een optie voor diegene die niet geïnteresseerd zijn in al die algemene vakken die wij de eerste 3 semesters krijgen, want ze moeten er maar enkele van inhalen ;)

Dat is nu juist waarom ik dat doe :) Vallen die vakken zoals chemie weg, en daar ben ik heel blij om.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan

Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 18:37:50
Ben je er zeker van dat hiervan vakken ingehaald moeten worden? Of bedoel je dan de keuzevakken van het 2de en 3de bachelor gaat? Kveronderstel dat dit sowieso niet om de algemene vakken gaat (chemie etc.)?

Vallen die vakken zoals chemie weg, en daar ben ik heel blij om.
Chemie moet je niet doen en daar mag je blij om zijn als ik naar de slaagcijfers van 1eBACH kijk dit jaar (gemiddeld een 6/20 :s , vorig jaar bij ons nog 9/20 dacht ik )
Als je geen numerieke wiskunde (2eBach burgie) ziet bij informatica, moet je dat ook doen. Een vak dat ik in augustus weer mag gaan doen >:( ( Algebra en Analyse zal je tegen dan wel genoeg gezien hebben ;))
Mechanica en Elektriciteit/magnetisme zal je ook wel niet moeten doen.
Thermodynamica moet je dan weer wel doen, waar ik ook niet echt het nut van inzie voor jullie, maar het zij zo. Lijkt een moeilijk vak, maar met de juiste inzet valt dat wel mee.

Dusja, ik schat dat je 2 of 3 vakken zal moeten inhalen in je eerste master dan ten koste van enkele keuzevakken in je master. (Hetgeen hierboven staat is geldig voor KULeuven. Hoe het op andere universiteiten zit, weet ik natuurlijk niet)
Juan