Examens

Gestart door Ferrari 2010, 11 december 2005 - 20:18:44

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 december 2005 - 11:59:06
Idd wij hebben ook dat boek. Ben er niet tevreden over maar ja. De leraar compenseert al veel. :D Matrices hebben we nog niet gezien, we hebben gewoon heel het boek van functies gedaan. Dat is 1 dikke achter de rug, nog 1 dikke en 2 dunne te gaan. ;D

Wel raar dat je exponentiële functies al wel gezien hebt maar logaritmische nog niet. Want dat hangt nauw samen. En om exponentiële vergelijkingen te kunnen oplossen kan je wel logaritmen gebruiken. En anders: TI-83+, my friend. :)
DSus ook dat boek van pienter? Raar dat jullie het slecht vinden, alles staat er goed in uitgelegd, soms wat weinig oefeningen, of foute oplossingen achteraan etc., maar verder een goed boek.
Van exponentiële functies hebben wij echt enkel nog maar de basis gezien. Wij doen 4h per week matrices, de andere analyse.
En inderdaad, TI-83 is ene handig hulpmiddel ;D

Citaat van: Doefie op 13 december 2005 - 12:03:16
Citaat van: Jasper op 13 december 2005 - 11:59:06
Idd wij hebben ook dat boek. Ben er niet tevreden over maar ja. De leraar compenseert al veel. :D Matrices hebben we nog niet gezien, we hebben gewoon heel het boek van functies gedaan. Dat is 1 dikke achter de rug, nog 1 dikke en 2 dunne te gaan. ;D

Chansaar :-\
allé man, das nog zo leuk, oké, een foutje in het begin verkloot alles, zeker bij grote stelsels of stelsels met parameters. het is goed doordenken ls je met parameters enzo zit (met die gevalln hé) maar eens weg is het wel makkelijk. Ons boekje van matrices is uit, en ik heb nergens problemen gehad. Kben echter wel de enige van de klas die bij niets van matrices problemen had, de meeste komen bij de stelsels met parameters en bij de determinanten in moeilijkheden :-\ (vraag me niet hoe, er zijn geen uitzonderingen, is dus gewoon de regel volgen en je kop erbij houden)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 13 december 2005 - 17:43:59
allé man, das nog zo leuk, oké, een foutje in het begin verkloot alles, zeker bij grote stelsels of stelsels met parameters. het is goed doordenken ls je met parameters enzo zit (met die gevalln hé) maar eens weg is het wel makkelijk. Ons boekje van matrices is uit, en ik heb nergens problemen gehad. Kben echter wel de enige van de klas die bij niets van matrices problemen had, de meeste komen bij de stelsels met parameters en bij de determinanten in moeilijkheden :-\ (vraag me niet hoe, er zijn geen uitzonderingen, is dus gewoon de regel volgen en je kop erbij houden)

Ik snap niet wat iedereen daar zo leuk aan vind ??? Ik vind daar niks aan... ik liep in 't begin al vast, zelfs de gemakkelijkste stukskes geraakten der bij mij niet in, ik vind dara gewoon geen logica in. Deels waarschijnlijk omdat ik absoluut niet graag wiskunde doe, maar matrices ... ie :-\

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 13 december 2005 - 18:17:26
Citaat van: Schumi 2005 op 13 december 2005 - 17:43:59
allé man, das nog zo leuk, oké, een foutje in het begin verkloot alles, zeker bij grote stelsels of stelsels met parameters. het is goed doordenken ls je met parameters enzo zit (met die gevalln hé) maar eens weg is het wel makkelijk. Ons boekje van matrices is uit, en ik heb nergens problemen gehad. Kben echter wel de enige van de klas die bij niets van matrices problemen had, de meeste komen bij de stelsels met parameters en bij de determinanten in moeilijkheden :-\ (vraag me niet hoe, er zijn geen uitzonderingen, is dus gewoon de regel volgen en je kop erbij houden)

Ik snap niet wat iedereen daar zo leuk aan vind ??? Ik vind daar niks aan... ik liep in 't begin al vast, zelfs de gemakkelijkste stukskes geraakten der bij mij niet in, ik vind dara gewoon geen logica in. Deels waarschijnlijk omdat ik absoluut niet graag wiskunde doe, maar matrices ... ie :-\
;D ;D ;D
Bij mij liep dat allemaal héél vlot, en iets wat vlopt loopt doe ik meestal best wel graag. het is uiteindelijkw el onnuttig werk dat je soms doet, maarjah, als het makkelijk is maakt het mij niets uit...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Goniometrie rules, daar ben ik den beste in, in al de rest moet ge veel te veel leren en bij goniometrie moet ge ook goed uw verstand gebruiken. :)

Over die Pienter: als ik zie welke boeken mijn broers hadden vroeger, dan ben ik daar toch stikjaloer op hoor... Die hadden Delta, 6 dikke boeken voor 2 jaar. En ten minste ook boeken die uitsluitend voor de 8u waren. Ik geloof dat de 6u ook diezelfde boeken hebben. Ze zien dus hetzelfde en krijgen er 20% meer op. ::)

Ferrari 2010

#19
Wij hebben boeken die alleen door onze klas worden gebruikt. Maar het rare is, op de cd van analyse staat enkel het 5de jaar aangeduid, die van matrices is nog niet half zo dik en is voor 5 én 6 :-\
Wat boeken het vroeger waren weet ik niet. Vroeger hadden wij ook dezelfde boeken als de andere richting, maar wij maakten moeilijkere oefeningen. Mja, goniometrie, ik zie het eigenlijk wel zitten. Hoewel het normaal wel veel meer bewijzen zijn. Bij analyse hadden wij slechts 2 bewijzen ;D Matrices een stuk of 15 denkek.
Dit wordt een topjaar voor mij(n wiskunde). En dan zeggen dat altijd gezegd wordt dat het 5de jaar het moeilijkste is ?!?

BTW: Doe jij dit jaar ook mee aan de wiskunde olimpyade? Ik ga dit jaar eens men best doen ipv expres fouten maken ;D (Misschien hebbek dan meer dan 38/150 ;D)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 13 december 2005 - 18:57:41
Wij hebben boeken die alleen door onze klas worden gebruikt. Maar het rare is, op de cd van analyse staat enkel het 5de jaar aangeduid, die van matrices is nog niet half zo dik en is voor 5 én 6 :-\
Wat boeken het vroeger waren weet ik niet. Vroeger hadden wij ook dezelfde boeken als de andere richting, maar wij maakten moeilijkere oefeningen. Mja, goniometrie, ik zie het eigenlijk wel zitten. Hoewel het normaal wel veel meer bewijzen zijn. Bij analyse hadden wij slechts 2 bewijzen ;D Matrices een stuk of 15 denkek.
Dit wordt een topjaar voor mij(n wiskunde). En dan zeggen dat altijd gezegd wordt dat het 5de jaar het moeilijkste is ?!?

BTW: Doe jij dit jaar ook mee aan de wiskunde olimpyade? Ik ga dit jaar eens men best doen ipv expres fouten maken ;D (Misschien hebbek dan meer dan 38/150 ;D)

Expres fouten maken? Geloof ik niks van. :P Vorig jaar had ik 130 in de eerste ronde, 118 in de tweede, en ik was dus in de finale bij de laatste 60-70 man. Hoeveelste ik daar geworden ben? Ik zou het begot ni weten...

Maar het is dus wel nogal logisch datik dit jaar terug meedoe. Al zal ik al blij zijn om 90 te halen dit jaar in de eerste ronde...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 december 2005 - 19:51:58
Citaat van: Schumi 2005 op 13 december 2005 - 18:57:41
Wij hebben boeken die alleen door onze klas worden gebruikt. Maar het rare is, op de cd van analyse staat enkel het 5de jaar aangeduid, die van matrices is nog niet half zo dik en is voor 5 én 6 :-\
Wat boeken het vroeger waren weet ik niet. Vroeger hadden wij ook dezelfde boeken als de andere richting, maar wij maakten moeilijkere oefeningen. Mja, goniometrie, ik zie het eigenlijk wel zitten. Hoewel het normaal wel veel meer bewijzen zijn. Bij analyse hadden wij slechts 2 bewijzen ;D Matrices een stuk of 15 denkek.
Dit wordt een topjaar voor mij(n wiskunde). En dan zeggen dat altijd gezegd wordt dat het 5de jaar het moeilijkste is ?!?

BTW: Doe jij dit jaar ook mee aan de wiskunde olimpyade? Ik ga dit jaar eens men best doen ipv expres fouten maken ;D (Misschien hebbek dan meer dan 38/150 ;D)

Expres fouten maken? Geloof ik niks van. :P Vorig jaar had ik 130 in de eerste ronde, 118 in de tweede, en ik was dus in de finale bij de laatste 60-70 man. Hoeveelste ik daar geworden ben? Ik zou het begot ni weten...

Maar het is dus wel nogal logisch datik dit jaar terug meedoe. Al zal ik al blij zijn om 90 te halen dit jaar in de eerste ronde...
Je zal het moeten geloven. Ik heb zo goed als het minste van men klas gehaald terwijl ik met wiskunde normaal het meeste haal. Ik had toen geen zin om er nog een woensdagnamiddag aan te spenderen waardoor ik bij de helft van de vragen expres een ander antwoord gaf dan hetgeen ik juist achtte.
Van 130 naar 90? Waarom dat? Denk je dat het zoveel zwaarder zal zijn in de 3de graad reeks?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Yup.

EDIT: bij deze sta ik exact 3000 posts voor op jou :D

Mikacouli

Aan iedereen die examens heeft of die nog moet hebben, veel succes!!
Het is meestal een onaangename periode, blij dat ik daarvan af ben.

razzle_dazzle

Citaat van: Mikacouli op 13 december 2005 - 21:45:47
Aan iedereen die examens heeft of die nog moet hebben, veel succes!!
Het is meestal een onaangename periode, blij dat ik daarvan af ben.


Aant werken Mikacouli?

Doefie

Citaat van: Jasper op 13 december 2005 - 18:44:46
Over die Pienter: als ik zie welke boeken mijn broers hadden vroeger, dan ben ik daar toch stikjaloer op hoor... Die hadden Delta, 6 dikke boeken voor 2 jaar. En ten minste ook boeken die uitsluitend voor de 8u waren. Ik geloof dat de 6u ook diezelfde boeken hebben. Ze zien dus hetzelfde en krijgen er 20% meer op. ::)

Wij gebruiken Delta ... en zijn 4dikke boeken voor 2 jaar (wel maar voor 6u wiskunde... gelukkig, 8u overleef ik niet)

Ferrari 2010

haha, dacht ik eerst ook, dat 8 uur te veel zou zijn. maar het val best mee hoor ;)
Vandaag Fysica gehad, ging héél vlot. Engels daarentegen, we hadden te weinig echte woordjes gezien, dus vroeg hij er uit teksten. Ik kende ze amper :-[

Morgen aardrijkskunde en chemie. Aardrijkskunde is ok, maar chemie, pff, 60 bladzijden onzin...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 14 december 2005 - 00:15:40
Citaat van: Mikacouli op 13 december 2005 - 21:45:47
Aan iedereen die examens heeft of die nog moet hebben, veel succes!!
Het is meestal een onaangename periode, blij dat ik daarvan af ben.


Aant werken Mikacouli?

Jajaja, ik werk sinds september maar volg nog avondschool 'vastgoedmakelaar'. Nu werk ik in het bouwbedrijf van mijn vader.

McChouffe

#28
Citaat van: Schumi 2005 op 13 december 2005 - 17:43:59
allé man, das nog zo leuk, oké, een foutje in het begin verkloot alles, zeker bij grote stelsels of stelsels met parameters. het is goed doordenken ls je met parameters enzo zit (met die gevalln hé) maar eens weg is het wel makkelijk. Ons boekje van matrices is uit, en ik heb nergens problemen gehad. Kben echter wel de enige van de klas die bij niets van matrices problemen had, de meeste komen bij de stelsels met parameters en bij de determinanten in moeilijkheden :-\ (vraag me niet hoe, er zijn geen uitzonderingen, is dus gewoon de regel volgen en je kop erbij houden)

Ik vond matrices ook leuk en simpel. Toen ik in 2e kan matrices kreeg piepte ik wel anders... ;)
9 Januari beginnen bij ons de examens. Aangezien de organisatie bij ons op niks trekt en ze iets hebben tegen onze richting hebben wij nog geen rooster... ::)
Gelukkig heb ik maar 3 examens in januari (en een 7-tal in juni).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Engels en godsdienst gehad ... was vreed gemakkelijk :) Morgen geschiedenis ... weer een namiddagje niets doen ;D

Citaat van: Schumi 2005 op 14 december 2005 - 20:47:23
haha, dacht ik eerst ook, dat 8 uur te veel zou zijn. maar het val best mee hoor ;)

Bwa, niet als ge een absolute dégou hebt van wiskunde. Ik overleefde amper 4-5u in de week, nu heb ik 6u en 't steekt mij al tegen. Wat zou het dan zijn met 8u he ;)

Citaat van: Schumi 2005 op 14 december 2005 - 20:47:23Morgen aardrijkskunde en chemie. Aardrijkskunde is ok, maar chemie, pff, 60 bladzijden onzin...

Wees blij dat het 'maar' 60 bladzijden onzin is ... ik heb bijna het dubbele te leren tegen maandag ;)