Loting EK 2008

Gestart door Supermariobros, 08 december 2005 - 19:11:11

« vorige - volgende »

Supermariobros

Op 27 januari wordt er geloot voor de voorrondes voor het EK 2008 in Zwitserland en Oostenrijk. België is daarbij in pot 4 belandt en staat dus voor een lastig karwei wil het er op volgend kampioenschap bij zijn. E eerste twee landen van elke groep plaatsen zich voor het EK, samen met de gastlanden Zwitserland en Oostenrijk.

Pot 1: Griekenland, Nederland, Portugal, Engeland, Tsjechië, Frankrijk, Zweden

Pot 2: Duitsland, Kroatië, Italië, Turkije, Polen, Spanje, Roemenië

Pot 3: Servië, Rusland, Denemarken, Bulgarije, Noorwegen, Oekraïne, Slovakije

Pot 4: BELGIE, Bosnië, Ierland, Letland, Israël, Schotland, Slovenië

Pot 5: Hongarije, Finland, Estland, Wales, Letland, Albanië, IJsland

Pot 6: Georgië, Macedonië, Wit-Rusland, Armenië, N-Ierland, Cyprus, Moldavië

Pot 7: Liechtenstein, Azerbeidzjan, Andorra, Malta, Faerøer, Kazachstan, Luxemburg, San Marino



razzle_dazzle


Scuderia Ferrari


Hamilton MASTER

Griekenland en Portugal horen niet in pot 1.

Als je toch kijkt naar het vorige EK, zoals je met Griekenland en Portugal doet, waarom dan Frankrijk toch in pot 1 ?

Er zijn veel dingen die niet logisch zijn.

1 ding vind ik wel logisch, België in pot 4.
We horen niet thuis in pot 3. Dat moeten we eindelijk gaan beseffen.
Momenteel zijn de andere landen té goed om meer te vragen. Enkel Slovakije zou haalbaar zijn. Van de rest van pot 3 zou België gegarandeerd verliezen.

België moet verjongen maar ook vernieuwen. Er is veel talent verspilt en kwijt geraakt.
Daar moeten we veel zorgvuldiger mee omspringen.



Supermariobros

Morgenmiddag wordt er in Montreux (Zwitserland) geloot voor de kwalificaties van het Europees Kampioenschap 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.

In totaal zullen 50 Europese ploegen meedingen naar de 14 tickets voor Euro 2008 in Zwitserland en Oostenrijk (7/6 - 29/6/2008). Bij de loting zullen die landen ondergebracht worden in 7 groepen. In 6 van die 7 groepen zullen 7 landen zitten. In groep A komen 8 ploegen.

Vooraf werden de deelnemers op basis van het coëfficient onderverdeeld in 7 potten. Elke kwalificatiegroep zal bestaan uit telkens 1 land van de verschillende potten. Uitzondering is groep A. Die groep zal 2 landen van de zevende groep bevatten.

De eerste twee van iedere groep gaan naar het EK. De organiserende landen Zwitserland en Oostenrijk zijn al zeker van deelname.

Dit zijn de 7 potten:

Pot 1: Griekenland, Nederland, Portugal, Engeland, Tsjechië, Frankrijk, Zweden

Pot 2: Duitsland, Kroatië, Italië, Turkije, Polen, Spanje, Roemenië

Pot 3: Servië, Rusland, Denemarken, Bulgarije, Noorwegen, Oekraïne, Slovakije

Pot 4: BELGIE, Bosnië, Ierland, Letland, Israël, Schotland, Slovenië

Pot 5: Hongarije, Finland, Estland, Wales, Letland, Albanië, IJsland

Pot 6: Georgië, Macedonië, Wit-Rusland, Armenië, N-Ierland, Cyprus, Moldavië

Pot 7: Liechtenstein, Azerbeidzjan, Andorra, Malta, Faerøer, Kazachstan, Luxemburg, San Marino





IVY440

Met beetje geluk kan er een goeie groep uitkomen voor de Belgen.
Zweden, Polen, Slovakije, België, Hongarije, Cyprus, Andorra ofzo, moet haalbaar zijn.

Supermariobros

Citaat van: IVY440 op 26 januari 2006 - 15:13:50
Met beetje geluk kan er een goeie groep uitkomen voor de Belgen.
Zweden, Polen, Slovakije, België, Hongarije, Cyprus, Andorra ofzo, moet haalbaar zijn.

of Griekenland, Roemenië, Bulgarije, Ijsland, Armenië en San Marino. Hopelijk is de loting ons gunstig gezind.

Hamilton MASTER

Heel hard opletten met 'makkelijke' landen als:

Polen, Hongarije, Roemenië, Griekenland en Bulgarije...

Zijn allen oerdegelijke teams die volgens mij zelfs beter zijn dan België...

Ik hoop dat er eens 'leuke' landen uit de bokaal komen...
Het zijn altijd saaie landen als Spanje / Servië / Ierland / Bulgarije...

Het mag mij iets steviger... Engeland, Italië, Zweden, dergelijke landen zou ik leuker vinden... :)



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 januari 2006 - 17:30:49
Heel hard opletten met 'makkelijke' landen als:

Polen, Hongarije, Roemenië, Griekenland en Bulgarije...

Zijn allen oerdegelijke teams die volgens mij zelfs beter zijn dan België...

Ik hoop dat er eens 'leuke' landen uit de bokaal komen...
Het zijn altijd saaie landen als Spanje / Servië / Ierland / Bulgarije...

Het mag mij iets steviger... Engeland, Italië, Zweden, dergelijke landen zou ik leuker vinden... :)

Leuk, maar dan blijven we wel zeker thuis hé  ;)

Hamilton MASTER

Maar als we toch thuis moeten blijven (;)) Liever tegen deze ploegen dan tegen 'onverwachte' tegenstanders zoals Servië...

Trouwens, elke zogezegde voetbalkenner zei dat we zelfs tegen Spanje konden stunten en 1ste worden in onze groep...

Servië is een soort Polen... België wint op dit moment in 100 matchen misschien 5x van Polen...



razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 januari 2006 - 17:58:58
Maar als we toch thuis moeten blijven (;)) Liever tegen deze ploegen dan tegen 'onverwachte' tegenstanders zoals Servië...

Trouwens, elke zogezegde voetbalkenner zei dat we zelfs tegen Spanje konden stunten en 1ste worden in onze groep...

Servië is een soort Polen... België wint op dit moment in 100 matchen misschien 5x van Polen...

Servie was onverwacht, maar dat kwam vooral door de zwakte van ons nationaal elftal. Polen is helemaal geen wereldelftal, geef mij dus maar Polen in plaats van Italie of Engeland. Onder Vandereycken zal het beter gaan, mark my words!

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 26 januari 2006 - 20:59:46
Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 januari 2006 - 17:58:58
Maar als we toch thuis moeten blijven (;)) Liever tegen deze ploegen dan tegen 'onverwachte' tegenstanders zoals Servië...

Trouwens, elke zogezegde voetbalkenner zei dat we zelfs tegen Spanje konden stunten en 1ste worden in onze groep...

Servië is een soort Polen... België wint op dit moment in 100 matchen misschien 5x van Polen...

Servie was onverwacht, maar dat kwam vooral door de zwakte van ons nationaal elftal. Polen is helemaal geen wereldelftal, geef mij dus maar Polen in plaats van Italie of Engeland. Onder Vandereycken zal het beter gaan, mark my words!
Het kan moeilijk slechter.. ;)

Scuderia Ferrari

Italië en Spanje in pot 2 vind ik toch ietwat verrassend...
Als Nederland ze maar niet loot...

Hamilton MASTER

Portugal...
Polen...
Azerbeidjan
Armenië
Finland
Kazachstan
Servië & Montenegro...


Zowel Portugal als Polen beide rechtstreeks geplaatst voor het WK in Duitsland.
Polen zette Engeland op de 2de plek...
Servië won in een groep met Spanje...
Finland is ook echt te duchten... Tihinen, Forsell...


Zware loting. Deze groep is de enige met 8 ploegen, maar toch mogen er maar 2 doorgaan naar het EK.
Zware dobber maar niet onmogelijk. Landen als Engeland, Duitsland en Italië zijn omzeild maar met Servië ben ik helemaal niet blij.
Als Portugal een slechte dag heeft, kunnen we ze aan. Idem bij Polen.
Als België de vorm van het WK (tegen Brazilië) terugvindt, is het mogelijk. Anders niet...



jw83

#14
Poule A
Portugal
Polen
Servië en Montenegro
België
Finland
Armenië
Kazachstan
Azerbeidzjan

Poule B
Frankrijk
Italië
Oekraïne
Schotland
Litouwen
Georgië
Faraoer Eilanden

Poule C
Griekenland
Turkije
Noorwegen
Bosnië-Herzegovina
Hongarije
Moldavië
Malta

Poule D
Tsjechië
Duitsland
Slowakije
Ierland
Wales
Cyprus
San Marino

Poule E
Engeland
Kroatië
Rusland
Israel
Estland
Macedonië
Andorra

Poule F
Zweden
Spanje
Denemarken
Letland
IJsland
Noord-Ierland
Liechtenstein

Poule G
Nederland
Roemenië
Bulgarije
Slovenië
Albanië
Wit-Rusland
Luxemburg


kunnen leuke wedstrijden opleveren, en nederland natuurlijk 1e in Poule G