Albers zet grote stap vooruit

Gestart door Martin, 08 december 2005 - 22:12:50

« vorige - volgende »

Martin

De eerste kennismaking was goed bevallen. "Het ziet er allemaal wel stoer uit, hè?" oordeelde Christijan Albers over de nieuwe look van het Midland F1-team, waarvoor hij gisteren de eerste officiële testkilometers aflegde. Op het circuit van het Spaanse Jerez de la Frontera begon Albers om even na negen uur in de ochtend aan een nieuw F1-seizoen, dat op 12 maart 2006 zijn eerste race (Grand Prix van Bahrein) kent. Albers en zijn nieuwe teamleden hebben tot die dag de tijd om van de spiksplinternieuwe Midland-bolide een competitieve raceauto te maken.

"Ondanks de complicaties waarmee we te maken kregen, ben ik best tevreden over de eerste echte werkdag bij mijn nieuwe team", sprak Albers, nadat hij ondanks wat bronchitisklachten de gehele dag vrijwel onafgebroken in touw was geweest. Natuurlijk waren er de spreekwoordelijke kinderziektes - een lekkend olieleidinkje, niet goed zittende gordels en een niet perfect passend kuipje - die de testsessie diverse keren onderbraken. En dat vond de immer naar perfectie strevende Albers op z'n zachtst gezegd hinderlijk.

Maar het waren toch vooral pluspunten die na een 'dagje Midland' een permanent plekje in zijn geheugen hadden weten te vinden. "Je merkt tijdens zo'n dag dat alles en iedereen een stapje verder is dan bij Minardi" , vergeleek hij de Midland-situatie met die van het team waarvoor hij het afgelopen seizoen actief was. "Begrijp me goed, ik bedoel dat niet negatief naar Minardi. Maar aan de wijze waarop de mensen bij Midland werken, merk je dat het team ooit vooraan heeft gereden; ook al is dat inmiddels een tijd geleden." Waarmee Albers doelde op de periode dat het team onder de roepnaam Jordan serieus om GP-zeges meestreed.