bmw bevestigd villeneuve

Gestart door bmwracing, 02 december 2005 - 00:13:04

« vorige - volgende »

masta

#30
ik vind het ontzettend spijtig dat JV's zitje in 2006 de nieuwe talenten weerhoud om een entree te maken, zeker gezien het klein aantal kansen die hij op die 10 jaar heeft benut.

Net zoals David Richards vind ik het onbegrijpelijk vanuit een sportief standpunt.

Citaat van: Tim C
Ik heb bijvoorbeeld Villeneuve geen topseizoen weten hebben bij BAR zoals Schumacher dit jaar bij Ferrari. Wat volgens mij zijn beste seizoen was sinds 1996, ondanks het resultaat...
good point !

Doefie

Citaat van: masta op 22 december 2005 - 15:35:47
ik vind het ontzettend spijtig dat JV's zitje in 2006 de nieuwe talenten weerhoud om een entree te maken, zeker gezien het klein aantal kansen die hij op die 10 jaar heeft benut.

Net zoals David Richards vind ik het onbegrijpelijk vanuit een sportief standpunt.

Citaat van: Tim C
Ik heb bijvoorbeeld Villeneuve geen topseizoen weten hebben bij BAR zoals Schumacher dit jaar bij Ferrari. Wat volgens mij zijn beste seizoen was sinds 1996, ondanks het resultaat...
good point !

Zelfde voor Coulthard, Barrichello, ... blablabla. ::)

Hamilton MASTER

#32
Ja vind ik ook.
Wat heeft Barichello laten zien de vorige jaren?

Barichello heeft 1 ding laten zien, dat Ferrari oppermachtig was en dat MS 20x zo goed is als Rubens zelf.
MS reed vorig jaar een goed jaar (naar omstandigheden). Rubens kwam er niet aan te pas.

Coulthard heeft ook bitter weinig bewezen.

Maar deze rijders zijn nodig. Ze hebben héél veel ervaring en kunnen een team heel ver brengen. Ze zijn ook perfecte begeleiders voor jonge talenten. Ze kunnen ze bijsturen en zaken leren die andere mensen niet kunnen omdat ze geen ervaring hebben.

Ik zie Massa als een talent, maar geen super-talent.
Hij kan met een F1-bolide rijden en kan het bij Ferrari misschien wel maken.

Maar met wie vergelijken we als we zeggen: "groot talent" ?
Iedereen zijn maatstaf ligt anders.
Kimi was goed, maar hij was ook niet hét talent. Massa is dit ook niet.

Nu terug on topic:
BMW wil de ervaring van JV. Hij kan het team na een minder jaar iets bijbrengen.
In de wereld waar er zoveel geld te winnen en te verliezen valt is het toch logisch?

Als jij baas was van BMW, wie zou jij kiezen? Een rot-ervaren rijder die goed rijdt, of een jonge kerel waar je nog veel aan moet werken?
Alles draait om geld. Met JV moeten ze niet veel zorgen maken. Die jonge kerel zou wel veel aandacht kosten. Aandacht = tijd. Tijd = geld... Geld = wat ze nodig hebben. En de cirkel is rond.
Logische keuze, misschien wel jammer voor jonge talenten, maar dit is niet enkel zo in de F1.
Dit is ook zo in het dagelijkse leven. It's just a part of life.



phil69

Citaat van: Raikkonen MASTER op 23 december 2005 - 15:57:16
Ja vind ik ook.
Wat heeft Barichello laten zien de vorige jaren?

Barichello heeft 1 ding laten zien, dat Ferrari oppermachtig was en dat MS 20x zo goed is als Rubens zelf.
MS reed vorig jaar een goed jaar (naar omstandigheden). Rubens kwam er niet aan te pas.

Coulthard heeft ook bitter weinig bewezen.

Maar deze rijders zijn nodig. Ze hebben héél veel ervaring en kunnen een team heel ver brengen. Ze zijn ook perfecte begeleiders voor jonge talenten. Ze kunnen ze bijsturen en zaken leren die andere mensen niet kunnen omdat ze geen ervaring hebben.

Ik zie Massa als een talent, maar geen super-talent.
Hij kan met een F1-bolide rijden en kan het bij Ferrari misschien wel maken.

Maar met wie vergelijken we als we zeggen: "groot talent" ?
Iedereen zijn maatstaf ligt anders.
Kimi was goed, maar hij was ook niet hét talent. Massa is dit ook niet.

Nu terug on topic:
BMW wil de ervaring van JV. Hij kan het team na een minder jaar iets bijbrengen.
In de wereld waar er zoveel geld te winnen en te verliezen valt is het toch logisch?

Als jij baas was van BMW, wie zou jij kiezen? Een rot-ervaren rijder die goed rijdt, of een jonge kerel waar je nog veel aan moet werken?
Alles draait om geld. Met JV moeten ze niet veel zorgen maken. Die jonge kerel zou wel veel aandacht kosten. Aandacht = tijd. Tijd = geld... Geld = wat ze nodig hebben. En de cirkel is rond.
Logische keuze, misschien wel jammer voor jonge talenten, maar dit is niet enkel zo in de F1.
Dit is ook zo in het dagelijkse leven. It's just a part of life.
idd, en als die jonge gasten echt talent hebben dan komen die er heus wel, bij BMW of elders.
Trouwens, hoeveel van die jonge talenten die elk jaar worden aangekondigd hebben al iets kunnen laten zien, meestal maken ze zelfs hun seizoen niet eens af, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Wel Raikkonens, Alonsos, echte talenten.

Doefie

Even opsommen wie er de laatste 5 seizoenen tot "nieuwe Senna" is benoemd (een titel die op zich al niet veel zegt, vermits die er nooit ofte nimmer zal komen):
- Felipe Massa
- Jenson Button
- Takuma Sato

Coureurs waarvan werd gezegd dat ze veel te weinig ervaring hadden om iets te laten zien in de Formule 1 en er direct zouden uitliggen:
- Fernando Alonso
- Kimi Räikkönen
... en Jenson Button ook wel een klein beetje.

Wie heeft er al iets laten zien? Jep, Alonso en Räikkönen. De drie anderen ? Veel minder. Dus waarom zou Villeneuve 'te oud' zijn en 'nieuwe talenten hun kans laten' ? 90% van die zogenaamde talenten komen er toch nooit...

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 01 januari 2006 - 21:07:51
Even opsommen wie er de laatste 5 seizoenen tot "nieuwe Senna" is benoemd (een titel die op zich al niet veel zegt, vermits die er nooit ofte nimmer zal komen):
- Felipe Massa
- Jenson Button
- Takuma Sato

Coureurs waarvan werd gezegd dat ze veel te weinig ervaring hadden om iets te laten zien in de Formule 1 en er direct zouden uitliggen:
- Fernando Alonso
- Kimi Räikkönen
... en Jenson Button ook wel een klein beetje.

Wie heeft er al iets laten zien? Jep, Alonso en Räikkönen. De drie anderen ? Veel minder. Dus waarom zou Villeneuve 'te oud' zijn en 'nieuwe talenten hun kans laten' ? 90% van die zogenaamde talenten komen er toch nooit...
Er is weinig verschil tussen wat Massa en Kimi hebben laten zien bij Sauber. Enige verschil is dat Ferrari al langer een optie had op Massa en hij dus nooit een ander topzitje heeft kunnen krijgen.

Je vergelijkt twee verschillende gewichten...of zoiets  :)

Geef Massa eerst maar een kans in een topwagen.

bmwracing

Citaat van: FerrariMan op 01 januari 2006 - 21:11:56
Citaat van: Doefie op 01 januari 2006 - 21:07:51
Even opsommen wie er de laatste 5 seizoenen tot "nieuwe Senna" is benoemd (een titel die op zich al niet veel zegt, vermits die er nooit ofte nimmer zal komen):
- Felipe Massa
- Jenson Button
- Takuma Sato

Coureurs waarvan werd gezegd dat ze veel te weinig ervaring hadden om iets te laten zien in de Formule 1 en er direct zouden uitliggen:
- Fernando Alonso
- Kimi Räikkönen
... en Jenson Button ook wel een klein beetje.

Wie heeft er al iets laten zien? Jep, Alonso en Räikkönen. De drie anderen ? Veel minder. Dus waarom zou Villeneuve 'te oud' zijn en 'nieuwe talenten hun kans laten' ? 90% van die zogenaamde talenten komen er toch nooit...
Er is weinig verschil tussen wat Massa en Kimi hebben laten zien bij Sauber. Enige verschil is dat Ferrari al langer een optie had op Massa en hij dus nooit een ander topzitje heeft kunnen krijgen.

Je vergelijkt twee verschillende gewichten...of zoiets :)

Geef Massa eerst maar een kans in een topwagen.
massa gaat een topzitje hebben maar gaat niet veel bewijzen tegenover schumi en ja ik hoor het al schumacher krijgt altyd het beste blablabla ....ik blijf erbij villeneuve zal veel laten zien dit jaar en verdiend zijn plek

FerrariMan

Citaat van: bmwracing op 01 januari 2006 - 22:45:26
Citaat van: FerrariMan op 01 januari 2006 - 21:11:56
Citaat van: Doefie op 01 januari 2006 - 21:07:51
Even opsommen wie er de laatste 5 seizoenen tot "nieuwe Senna" is benoemd (een titel die op zich al niet veel zegt, vermits die er nooit ofte nimmer zal komen):
- Felipe Massa
- Jenson Button
- Takuma Sato

Coureurs waarvan werd gezegd dat ze veel te weinig ervaring hadden om iets te laten zien in de Formule 1 en er direct zouden uitliggen:
- Fernando Alonso
- Kimi Räikkönen
... en Jenson Button ook wel een klein beetje.

Wie heeft er al iets laten zien? Jep, Alonso en Räikkönen. De drie anderen ? Veel minder. Dus waarom zou Villeneuve 'te oud' zijn en 'nieuwe talenten hun kans laten' ? 90% van die zogenaamde talenten komen er toch nooit...
Er is weinig verschil tussen wat Massa en Kimi hebben laten zien bij Sauber. Enige verschil is dat Ferrari al langer een optie had op Massa en hij dus nooit een ander topzitje heeft kunnen krijgen.

Je vergelijkt twee verschillende gewichten...of zoiets :)

Geef Massa eerst maar een kans in een topwagen.
massa gaat een topzitje hebben maar gaat niet veel bewijzen tegenover schumi en ja ik hoor het al schumacher krijgt altyd het beste blablabla ....ik blijf erbij villeneuve zal veel laten zien dit jaar en verdiend zijn plek

Mooi zo, kan je mij ook de lottocijfers voorspellen in één baan?

Wacht gewoon af, ofwel laat hij iets zien, ofwel niet.