bmw bevestigd villeneuve

Gestart door bmwracing, 02 december 2005 - 00:13:04

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Defkes op 04 december 2005 - 23:36:19
@The REAL freak: remember de crash Spa 98. Marques vloog er op het einde volle bak in. Zo'n reflexen zal die al niet hebben gehad e ;). En ik denk niet dat er veel mensen zijn die zo'n slipper in Eau Rouge kunnen opvangen. Alesi in de tijd, MS, maar verder? Fisichella iig niet ;).

Ricardo Rosset was de schuldige ;) Maar daar heb je dan weer het "excuus" van de regen he. Op dat moment reed hij al 150-200km/u en op een natte baan sta je dan niet op 2m stil. Plus de spray van de andere wagens, Rosset reed achteraan.

Citaat van: Defkes op 04 december 2005 - 23:36:19
Vergeet ik ook niet :). Maar MS heeft in 97 en 98 bewezen wat hij met een mindere wagen kan :).

Senna in 1993 ook, Häkkinen in 2000 ook ;) Ik zou toch niet echt zeggen dat de Ferrari van 1997 en 1998 een slechte wagen was hoor. 1996, akkoord, dan heeft hij mooie dingen laten zien. Maar 1997 en 1998 heeft hij toch meegedaan voor de titel, Ferrari zelf ook, wat denk ik geen slechte wagen was he.

Citaat van: FerrariMan op 04 december 2005 - 23:39:30
Ook een 'zielige' reactie hé Doefie...

Massa heeft nog nooit de kans gehad om te laten zien wat hij kan in een topwagen...waarop baseer je je dan? Want kwa resultaten bij Sauber is hij bijna gelijk aan Kimi destijds...

Of heb je toch een glazen bol?

Nee, is gewoon hoe ik het zie. Massa heeft talent, maar is niet hét grote talent zoals men overal beweert. Ik weet nog goed, in 2002 had men de neiging om iedereen snel "de nieuwe Senna" te gaan noemen. Sato, Button, Massa, in 2000 ook Nick Heidfeld. Welja, in mijn ogen hebben ze nog niet echt iets laten zien.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 05 december 2005 - 17:22:56
Citaat van: Defkes op 04 december 2005 - 23:36:19
@The REAL freak: remember de crash Spa 98. Marques vloog er op het einde volle bak in. Zo'n reflexen zal die al niet hebben gehad e ;). En ik denk niet dat er veel mensen zijn die zo'n slipper in Eau Rouge kunnen opvangen. Alesi in de tijd, MS, maar verder? Fisichella iig niet ;).

Ricardo Rosset was de schuldige ;) Maar daar heb je dan weer het "excuus" van de regen he. Op dat moment reed hij al 150-200km/u en op een natte baan sta je dan niet op 2m stil. Plus de spray van de andere wagens, Rosset reed achteraan.

Citaat van: Defkes op 04 december 2005 - 23:36:19
Vergeet ik ook niet :). Maar MS heeft in 97 en 98 bewezen wat hij met een mindere wagen kan :).

Senna in 1993 ook, Häkkinen in 2000 ook ;) Ik zou toch niet echt zeggen dat de Ferrari van 1997 en 1998 een slechte wagen was hoor. 1996, akkoord, dan heeft hij mooie dingen laten zien. Maar 1997 en 1998 heeft hij toch meegedaan voor de titel, Ferrari zelf ook, wat denk ik geen slechte wagen was he.

Citaat van: FerrariMan op 04 december 2005 - 23:39:30
Ook een 'zielige' reactie hé Doefie...

Massa heeft nog nooit de kans gehad om te laten zien wat hij kan in een topwagen...waarop baseer je je dan? Want kwa resultaten bij Sauber is hij bijna gelijk aan Kimi destijds...

Of heb je toch een glazen bol?

Nee, is gewoon hoe ik het zie. Massa heeft talent, maar is niet hét grote talent zoals men overal beweert. Ik weet nog goed, in 2002 had men de neiging om iedereen snel "de nieuwe Senna" te gaan noemen. Sato, Button, Massa, in 2000 ook Nick Heidfeld. Welja, in mijn ogen hebben ze nog niet echt iets laten zien.
Wat had Kimi dan laten zien bij  Sauber voordat hij in de Mac terecht kwam dat zoveel specialer was dan Massa?  :)

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 05 december 2005 - 17:35:57
Wat had Kimi dan laten zien bij  Sauber voordat hij in de Mac terecht kwam dat zoveel specialer was dan Massa?  :)

Ik heb mij ook nooit uitgesproken uit Räikkönen ;)

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 05 december 2005 - 21:40:07
Citaat van: FerrariMan op 05 december 2005 - 17:35:57
Wat had Kimi dan laten zien bij  Sauber voordat hij in de Mac terecht kwam dat zoveel specialer was dan Massa?  :)

Ik heb mij ook nooit uitgesproken uit Räikkönen ;)
Nee maar dat is toch een logische lijn die ik doortrek. Gezien Kimi nu knappe dingen laat zien en hij dezelfde weg aflegde (alleen sneller) als Massa.

Maar bon, we zullen wel zien in 2006. Niks is zeker nu.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 06 december 2005 - 12:28:02
Maar bon, we zullen wel zien in 2006. Niks is zeker nu.

Ben ik akkoord mee, eerst volgend seizoen zien ;) Nu ja, 'k weet niet waarom maar Massa zal toch nooit mijn favoriet worden.

Doefie

Nick Heidfeld gokt op een derde plaats ... wel heel erg ambitieus. Het zou mooi zijn voor hen, maar realistisch :-\ Doet me beetje denken aan BAR in 1999. Ze zeiden ook dat ze meteen vooraan zouden meestrijden, het resultaat was als enige geen punten...

KVDracer

Citaat van: Doefie op 06 december 2005 - 22:04:04
Nick Heidfeld gokt op een derde plaats ... wel heel erg ambitieus. Het zou mooi zijn voor hen, maar realistisch :-\ Doet me beetje denken aan BAR in 1999. Ze zeiden ook dat ze meteen vooraan zouden meestrijden, het resultaat was als enige geen punten...

BAR was wel een compleet nieuw team dat met Supertec motoren reed. De situatie voor BMW is wel lichtjes anders. Ze hebben de windtunnel van Sauber, die toch één van de modernste is, ze hebben als motorleverancier al jaren ervaring en het chassis van Sauber zelf was denk ik ook niet slecht, hun enige probleem was dat ze niet voldoende budget hadden om alles te laten renderen. Ik zie BMW nog wel knappe dinge laten zien. Een derde plaats is misschien wat hoog gegrepen, maar een vijfde plaats moeten ze toch kunnen halen.

Doefie

Citaat van: KVDracer op 07 december 2005 - 12:00:49
Citaat van: Doefie op 06 december 2005 - 22:04:04
Nick Heidfeld gokt op een derde plaats ... wel heel erg ambitieus. Het zou mooi zijn voor hen, maar realistisch :-\ Doet me beetje denken aan BAR in 1999. Ze zeiden ook dat ze meteen vooraan zouden meestrijden, het resultaat was als enige geen punten...

BAR was wel een compleet nieuw team dat met Supertec motoren reed. De situatie voor BMW is wel lichtjes anders. Ze hebben de windtunnel van Sauber, die toch één van de modernste is, ze hebben als motorleverancier al jaren ervaring en het chassis van Sauber zelf was denk ik ook niet slecht, hun enige probleem was dat ze niet voldoende budget hadden om alles te laten renderen. Ik zie BMW nog wel knappe dinge laten zien. Een derde plaats is misschien wat hoog gegrepen, maar een vijfde plaats moeten ze toch kunnen halen.

BAR heeft Tyrrell overgenomen, hetzelfde wat Red Bull met eerst Jaguar en dan Minardi heeft gedaan. Zij hadden toen een deel van het personeel overgenomen. Compleet nieuw was het dus niet ;) En dezelfde motoren werden door Benetton en Williams ook gebruikt, alleen onder een andere naam (PlayLife en bij Williams in 1998 Mécachrome).

Mja, aan de andere kant ... Anything can happen in Grand Prix Racing, and it usually does. Ze kunnen mooie dingen laten zien, Sauber heeft/had de kwaliteiten ervoor, maar meteen zo hoog gaan voorspellen ...

KVDracer

Citaat van: Doefie op 07 december 2005 - 13:53:38
Citaat van: KVDracer op 07 december 2005 - 12:00:49
Citaat van: Doefie op 06 december 2005 - 22:04:04
Nick Heidfeld gokt op een derde plaats ... wel heel erg ambitieus. Het zou mooi zijn voor hen, maar realistisch :-\ Doet me beetje denken aan BAR in 1999. Ze zeiden ook dat ze meteen vooraan zouden meestrijden, het resultaat was als enige geen punten...

BAR was wel een compleet nieuw team dat met Supertec motoren reed. De situatie voor BMW is wel lichtjes anders. Ze hebben de windtunnel van Sauber, die toch één van de modernste is, ze hebben als motorleverancier al jaren ervaring en het chassis van Sauber zelf was denk ik ook niet slecht, hun enige probleem was dat ze niet voldoende budget hadden om alles te laten renderen. Ik zie BMW nog wel knappe dinge laten zien. Een derde plaats is misschien wat hoog gegrepen, maar een vijfde plaats moeten ze toch kunnen halen.

BAR heeft Tyrrell overgenomen, hetzelfde wat Red Bull met eerst Jaguar en dan Minardi heeft gedaan. Zij hadden toen een deel van het personeel overgenomen. Compleet nieuw was het dus niet ;) En dezelfde motoren werden door Benetton en Williams ook gebruikt, alleen onder een andere naam (PlayLife en bij Williams in 1998 Mécachrome).

Mja, aan de andere kant ... Anything can happen in Grand Prix Racing, and it usually does. Ze kunnen mooie dingen laten zien, Sauber heeft/had de kwaliteiten ervoor, maar meteen zo hoog gaan voorspellen ...

Ze voorspellen misschien wat hoog, das waar  ;) Maar Tyrrell was toch niet echt een topteam e toen BAR Tyrrell heeft overgenomen. Ze wisten met moeite punten te scoren en ze hadden ook niet echt topmensen in dienst, buiten Villeneuve na mss  ;)

Doefie

Mja, Adrian Reynard is geen slechte ontwerper, bewees hij in Amerika en destijds Formule 3 / Formule 3000. En voorts mensen met weinig tot geen ervaring. Craig Pollock, Ricardo Zonta, Malcolm Oastler, Darren Manning en Patrick Lemarié als testcoureurs... BMW staat er nu veel beter voor, dat wel. Maar ik vrees een beetje voor hetzelfde scenario, dat ze teveel gaan willen op te korte tijd...

KVDracer

Citaat van: Doefie op 07 december 2005 - 18:39:06
Mja, Adrian Reynard is geen slechte ontwerper, bewees hij in Amerika en destijds Formule 3 / Formule 3000. En voorts mensen met weinig tot geen ervaring. Craig Pollock, Ricardo Zonta, Malcolm Oastler, Darren Manning en Patrick Lemarié als testcoureurs... BMW staat er nu veel beter voor, dat wel. Maar ik vrees een beetje voor hetzelfde scenario, dat ze teveel gaan willen op te korte tijd...

Maar dat is ieder team e. Honda gaat in 2007 voor de titel, maar RedBull gaat dan ook voor de titel, net als Toyota, Ferrari, McLaren en wrs Midland  ;D

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 04 december 2005 - 18:58:04
1996-1997 had hij een uitstekende wagen, akkoord. Maar welke van de huidige coureurs heeft er in hun allereerste race polepositie, snelste ronde én net geen overwinning behaald? Eentje. Wie streed er in zijn eerste jaar al mee voor de titel, tegen een van de meest ervaren coureurs op dat moment? Eentje. Wie behaalde al in zijn tweede seizoen zijn wereldtitel? Eentje.

De enige 'fout' die hij in zijn carrière maakte was eind 1998 Williams verlaten en inruilen voor B.A.R., dat uit de restanten van Tyrrell werd opgebouwd. Tyrrell reed toen ook tussen de Minardi's rond en dan kon je er niet veel van verwachten. Maar het is wel hij die B.A.R. heeft doen evolueren, behaalde de eerste puntjes en de eerste podiums met het team. Maar dat vergeet iedereen. B.A.R. en Villeneuve vergelijken met Ferrari en Schumacher is niet slim. Ferrari reed op dat moment al 50 jaar Formule 1, BAR begon net. En Schumacher behaalde zijn 3-4-5-6-7de titel op het moment dat BAR nog aan het opbouwen was. Villeneuve was ook ruimschoots sneller dan Ricardo Zonta, de man die nu ook bij Toyota geprezen wordt.


Different day, same bullshit

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 08 december 2005 - 09:27:03
Citaat van: Doefie op 04 december 2005 - 18:58:04
1996-1997 had hij een uitstekende wagen, akkoord. Maar welke van de huidige coureurs heeft er in hun allereerste race polepositie, snelste ronde én net geen overwinning behaald? Eentje. Wie streed er in zijn eerste jaar al mee voor de titel, tegen een van de meest ervaren coureurs op dat moment? Eentje. Wie behaalde al in zijn tweede seizoen zijn wereldtitel? Eentje.

De enige 'fout' die hij in zijn carrière maakte was eind 1998 Williams verlaten en inruilen voor B.A.R., dat uit de restanten van Tyrrell werd opgebouwd. Tyrrell reed toen ook tussen de Minardi's rond en dan kon je er niet veel van verwachten. Maar het is wel hij die B.A.R. heeft doen evolueren, behaalde de eerste puntjes en de eerste podiums met het team. Maar dat vergeet iedereen. B.A.R. en Villeneuve vergelijken met Ferrari en Schumacher is niet slim. Ferrari reed op dat moment al 50 jaar Formule 1, BAR begon net. En Schumacher behaalde zijn 3-4-5-6-7de titel op het moment dat BAR nog aan het opbouwen was. Villeneuve was ook ruimschoots sneller dan Ricardo Zonta, de man die nu ook bij Toyota geprezen wordt.


Different day, same bullshit

???

Tim C

Ik denk dat wat hij wil zeggen is:

Het zijn telkens dezelfde argumenten die je punt moeten bewijzen, en het zijn ook dezelfde die je positie verzwakken...

Ik heb bijvoorbeeld Villeneuve geen topseizoen weten hebben bij BAR zoals Schumacher dit jaar bij Ferrari. Wat volgens mij zijn beste seizoen was sinds 1996, ondanks het resultaat...

Doefie

Het grootste probleem is volgens mij dat men bijna alleen de voorste coureurs in beeld neemt. Rijdt er iemand een geweldige race in het middenveld, zoals Villeneuve of Monteiro in Francorchamps dit jaar, wordt niet of heel weinig in beeld gebracht.

En Villeneuve heeft zeker nog geweldige races gereden naast die eerste twee seizoenen. In 2000 was hij regelmatig "best of the rest" op de 4de-5de plaats. In 2001 heeft hij twee podiums behaald (Spanje, met veel geluk, en Duitsland) met een team dat ook nog in opbouw was.