Richard Burns overleden

Gestart door Lender, 26 november 2005 - 12:34:08

« vorige - volgende »

Lender

CitaatEx-rallykampioen Richard Burns is niet meer

za 26/11/05 - Ex-wereldkampioen rally Richard Burns is op 34-jarige leeftijd overleden. De Engelsman stierf vrijdagavond aan de gevolgen van een hersentumor.
In 2001 veroverde Richard Burns in een Subaru de wereldtitel rally.
Richard Burns   
Hij was de de enige Brit die daar in slaagde. Twee jaar later, toen hij voor Peugeot reed, werd een hersentumor vastgesteld bij Burns: het einde van zijn carrière. Burns werd éénmaal wereldkampioen, was twee keer tweede in de WK-stand en won tien WK-rally's.

Chemotherapie en een hersenoperatie zorgden ervoor dat het in de zomer van vorig jaar weer wat beter ging met hem. Zes maanden later ging het weer bergaf.

Een nieuwe operatie redde Burns niet. De Engelsman lag al enkele dagen in een diepe come, zijn familie en vrienden stonden aan zijn sterfbed toen hij overleed. Het was vrijdag exact vier jaar geleden dat Burns wereldkampioen werd.

In een persbericht liet zijn famile het volgende weten: "Vanaf het begin van zijn ziekte wist Richard dat het zeer moeilijk zou worden. Hij heeft moedig en met een goed humeur gevochten."[/QOUTE]

www.sporza.be

:'( :'( :'( :'(
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Doefie


Schumi nr1

Het doet inderdaad zeer vreemd, vooral omdat we lange tijd niets over zijn toestand gehoord hebben, nu komt het zo plost. :(

IVY440

Ik las het ook net op f1pits nieuws. Komt hard aan. Ik moest er deze week nog aan denken: hoe zou het met hem zijn na zijn tumor? En dat exact 4 jaar na zijn wereldtitel  :'( :'( :'(

Jasper

Ik verschoot toen ik dit vanmiddag hoorde op het radionieuws. :(

Eric

Triestig...Richard was zo oud als mij...vreemd gevoel  :-\ :'(

Doefie


bmwracing

eerst en vooral dank aan de personen met de video daarmee kan richard burns in de gedachten blijven...we zullen je missen richard en bedankt om de mooie momenten dat je laten zien hebt...

Mikacouli

Dat filmpje doet wel raar. Zeker als je op het eind 'get well soon richard' leest. Het is wel een oud filmpje natuurlijk.
Toch wel iets om eventjes bij stil te staan, 34 jaar. :(

Doefie

Filmpje is ongeveer een jaartje oud, ben het pas gisteren tegengekomen...

Jasper


Doefie

Citaat van: Jasper op 30 november 2005 - 16:43:03
Geen geluid bij dat filmpje?

Normaal wel (Linkin Park - Somewhere I belong)

IVY440

Idd Linkin Park maar wel met In the end: met de nu wel toepasselijke tekst: "We tried so hard but in the end it doesn't even matter" :'(

Doefie

Citaat van: IVY440 op 01 december 2005 - 16:44:05
Idd Linkin Park maar wel met In the end: met de nu wel toepasselijke tekst: "We tried so hard but in the end it doesn't even matter" :'(

Oei, verkeerde titel gegeven ... :-\ Mja. Filmpje is een schitterende tribute aan een groot coureur.