VRT en onze kwellingen

Gestart door Doefie, 22 november 2005 - 16:52:56

« vorige - volgende »

Doefie

Op het forum van Kartgrid.be vond ik een passage terug uit het weekblad Humo, een interview met deheer Tony Mary (verklaart veel) :

CitaatH: Bij VTM beweren ze dat u vier keer meer voor de rechten op de F1 hebt geboden dan zij. F1 is, zoals bekend, een fuik voor dure adverteerders.
Tony Mary: Meneer Ecclestone wil niet meer met VTM werken, zo simpel is dat. Ze hebben een conflict over rechten en centen. Ik ben niet geïnteresseerd in de F1 - ze zijn het ons zelf komen aanbieden.
H: De VRT moet zowat de enige openbare omroep zijn die de F1 nog uitzendt. Tony Mary[:Als wij het niet zouden uitzenden, zou het in Vlaanderen niet meer te zien zijn. Maar we doen het niet altijd met evenveel plezier : de programmering, met zijn onregelmatige uren, verstoort het hele schema. De kans is groot dat we het volgende keer aan SBS (VT4, red.) laten.

Fluke

Dat betekent dan : reclame en af toe een onderbreking voor de formule 1

Fluke


The Iceman

Citaat van: Fluke op 22 november 2005 - 17:04:35
af en toe dus  ....      >:(
.... een reclameblokje van 15 minuten !  >:(

Tim C

staat waarschijnlijk wel een limiet op. En daarbij, alles is beter dan het slaapverwekkend vertoon dat we nu hebben ::)

Bjorn

Ik denk ook dat verandering automatisch verbetering wordt. Slechter kan toch niet? Het enige positieve is dat er nu geen reclameonderbrekingen zijn... maar ja... ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

The REAL BUTTON Freak

Mischien kunnen we dan terug kwalificaties bekijken, en alle races live bekijken

Mikacouli

Koop jullie allemaal een satteliet  ;D ;D Veel makkelijker ;)
Nee, ik kijk meestal op SBS6 of ITV. Ik kijk nog altijd liever naar ITV.

FerrariMan

Ik hou het lekker bij de RTBF. Moeha!

Supermariobros

Neem nu dat het op VT4 is, dan hebben we reclame aan ons been waarvan ik het schijt krijg en de vraag is of ze daar wel degelijk commentaar gaan leveren?

McChouffe

Ik volg het, net zoals FerrariMan, al geruime tijd op RTBF. Het commentaar is van hoog niveau en ik stoor me niet aan de reclame.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Bjorn op 22 november 2005 - 17:55:57Slechter kan toch niet?

Na het bekijken van enkele voetbalwedstrijden op VT4, kan ik alleen maar "toch wel" antwoorden op deze vraag...

Eric

Tja, ik vond het nog meevallen op de VRT, maar de manier waarop die klojo van een T. Mary spreekt is allesbehalve

Dat Mr Mary thumas dan overstapt naar het omgekochte voetbal of dat ze epospuiters wat meer in beeld brengen.
Ik ben blij dat ik ITV kan ontvangen...alhoewel ik een hekel heb aan reclame.  >:(

Mikacouli

Citaat van: Eric op 22 november 2005 - 19:32:58
Tja, ik vond het nog meevallen op de VRT, maar de manier waarop die klojo van een T. Mary spreekt is allesbehalve

Dat Mr Mary thumas dan overstapt naar het omgekochte voetbal of dat ze epospuiters wat meer in beeld brengen.
Ik ben blij dat ik ITV kan ontvangen...alhoewel ik een hekel heb aan reclame.  >:(
Ja, en je hebt reclame en reclame. Bij ITV is het ziekelijk gewoon.  Soms duurt de reclame langer dan het  erop volgende F1 stuk dat we te zien krijgen. Maar de commentaar is fantastisch. Ook de specials zijn zalig. Tijdens de reclame zap ik gewoon eens.

Michel

Of VT4 een verbetering wordt? In Vlaanderen zijn er geen mensen die continu met autosport bezig zijn, behalve Peter Baert en de zijnen. Echter vind ik Peter Baert geen geschikte commentator, maar dat is wat ik er persoonlijk over denk. Als het bij VT4 niet Peter Baert zal worden als commentator, dan kiezen ze ongetwijfeld voor iemand die bvb ook commentaar geeft tijdens voetbalwedstrijden of andere sporten. En daar zit net het probleem. De VRT werkt op dezelfde manier met Stefaan Lammens. Stefaan heeft potentieel, maar daar zie je niks van, omdat hij zich met andere sporten moet bezighouden en zich niet voor de volle 100% op autosport kan richten. Neem maar van mij aan dat dat een enorm nadeel is. Daarnet interviewde Stefaan nog Jan Ceulemans tijdens de voetbalwedstrijd van Brugge tegen Juventus. Stefaan doet zijn best om continu op de hoogte te zijn van alle nieuws, maar dat lukt niet altijd even goed gewoonweg omdat hij teveel andere taken heeft. Gaetan Vigneron en de alle commentatoren van buitelandse zenders kunnen zich volledig op autosport/F1 toeleggen.

Wat nog in het nadeel van VT4 spreekt is de reclame. F1 kost natuurlijk geld en voor een zender als VT4 moeten er gewoon reclameblokken tussen, anders kan je de F1-uitzendrechten niet betalen.