Wie is je Fav piloot/team

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 18 november 2005 - 14:08:39

« vorige - volgende »

Defkes

Michael Schumacher en Ferrari (de meesten zullen het wel door hebben gehad zeker ;)).

Sinds half 2004 ben ik ook groot fan aan het worden van Felipe Massa. En nu hij naar Ferrari komt, krijg ik natuurlijk een droomteam.

En dan ben k nog fan van zowat elke piloot. Maar in veel mindere mate. Ik heb nog maar 1 maal iets tegen een piloot gehad. Ik vond (tot eind 2004) Alonso zo overroepen en arrogant... Maar hij heeft me dit seizoen met de neus op de feiten gedrukt en tja, ere wie ere toekomt. Sindsdien ben ik weer fan van iedereen.
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

phil69

#31
Bij mij is het van eind jaren 70 tot nu en er zijn altijd saaie seizoenen geweest en ook heel spannende, denk aan 2003 bvb, maar het racen van nu heeft inderdaad niks meer te maken met dat van toen.
Favorieten waren vooral Gilles, Mansell, Senna en Jacques.
Peterson heb ik enkel gezien in zn allerlaatste race (helaas), leek me een heel speciaal coureur, Laffite vond ik ook goed, Pironi, Alboreto, Rosberg, Arnoux, Berger,Hakkinen
Nu ook Montoya, Raikkonen, Trulli, Alonso. Zelfs Schumacher is een smaakmaker, dat liet hij nogmaals zien in Imola, en Suzuka toont aan dat er fantastiche races nog mogelijk zijn.
T'grootste verschil tss vroeger en nu zijn vooral die vermoordende flauwe regels die eigenlijk niks meer met races te maken hebben, en dat men een kampioenschap kan creeëren zonder die stomme regels bewijst het concept vd GP Masters vorige week te zien, thad zelfs nog beter gekunt indien het Kyalami-circuit wat meer inhaalmogelijkheden had, dus ga ik die serie zeker nog volgen.Ik verwacht er nog meer van.
Uiteraard hebben die wagens een identiek chasis en motor, maar je merkt wat je kan doen met de afstelling van de wagen en hoe bepaalde rijders het verschil kunnen maken,en ook hun fisiek zal hier een rol in gespeeld hebben, maar maakt dit niet deel uit van het echte racen?

phil69

Citaat van: Martin op 20 november 2005 - 23:42:24
Citaat van: IVY440 op 20 november 2005 - 14:00:10
Ik volg de F1 sinds Monaco 94 en ben in de eerste plaats F1 fan maar ben wel altijd fan geweest van Schumacher. Zijn speciale rijstijl en technisch inzicht maakt hem voor mij de beste.
Maar sindsdien heb ik veel over de geschiedenis van de F1 gelezen (deels dankzij de verhalen van Martin) en krijg ik meer respect voor de mannen van vroeger: Fangio, Clark, Graham Hill, Rindt, Stewart. Dat waren tenminste racing days.

Kijk, dat waardeer ik. Dan doe ik het niet voor Jan Lul.
Thanks IVY440.
kvind het ook altijd leuk om zulke verhalen te lezen op je site of elders, vooral tijdens de wintermaanden wanneer het stil is rond de F1, soms vind ik je verhalen wat kort (komt waarschijnlijk omdat ik er nooit genoeg van heb van die verhalen),maar het is in ieder geval puik werk Martin. ;)

Martin

Citaat van: Phil69 op 21 november 2005 - 00:15:34
Citaat van: Martin op 20 november 2005 - 23:42:24
Citaat van: IVY440 op 20 november 2005 - 14:00:10
Ik volg de F1 sinds Monaco 94 en ben in de eerste plaats F1 fan maar ben wel altijd fan geweest van Schumacher. Zijn speciale rijstijl en technisch inzicht maakt hem voor mij de beste.
Maar sindsdien heb ik veel over de geschiedenis van de F1 gelezen (deels dankzij de verhalen van Martin) en krijg ik meer respect voor de mannen van vroeger: Fangio, Clark, Graham Hill, Rindt, Stewart. Dat waren tenminste racing days.

Kijk, dat waardeer ik. Dan doe ik het niet voor Jan Lul.
Thanks IVY440.
kvind het ook altijd leuk om zulke verhalen te lezen op je site of elders, vooral tijdens de wintermaanden wanneer het stil is rond de F1, soms vind ik je verhalen wat kort (komt waarschijnlijk omdat ik er nooit genoeg van heb van die verhalen),maar het is in ieder geval puik werk Martin. ;)

De verhalen van Cevert en Tyrrell al gelezen?

Ja, soms zijn de verhalen wat aan de korte kant.
Dat ligt ook aan de bron waar ik het kan vinden.
Vooral mijn boekenkast is een bron van insperatie.
Maar korte verhalen lezen nu eenmaal beter dan lange.
Mijn doel is 3 - 4 verhalen per maand te schrijven.
Tot nu lukt dat vrij goed.
Maar de winter staat voor de deur en sta ik na mijn werk dagelijks vaak in de file. Ben ik om zeven uur thuis, douchen, eten koken.
Dan heb je niet altijd zin om achter die computer te kruipen.
Daar zit ik de hele dag al achter. :(

Heb ik nu al twee fans? ;D ;D

Bjorn

Vroeger: McLaren en Mika Hakkinen, nooit ga ik zo'n machtige periode beleven als toen...
Nu: McLaren en een klein beetje Kimi nog. Maar eigenlijk hou ik van beide piloten, zowel Monty als Kimi mogen van mij WK worden. Geen voorkeur.  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Hamilton MASTER

Citaat van: Bjorn op 23 november 2005 - 06:48:30
Vroeger: McLaren en Mika Hakkinen, nooit ga ik zo'n machtige periode beleven als toen...
Nu: McLaren en een klein beetje Kimi nog. Maar eigenlijk hou ik van beide piloten, zowel Monty als Kimi mogen van mij WK worden. Geen voorkeur.  :)

Idem dito. Alhoewel ik toch grote voorkeur heb voor Kimi.

Veel respect voor Mika ook, maar vond het heel erg dat hij na zijn laatste GP de supporters niet is gaan groeten. Daar heeft hij een beetje afgedaan maar hij blijft een hele grote.



Eric

Ben beginnen kijken in 98 en was meteen weg van Mika Hakkinen, ik heb nooit het geluk gehad om hem live te zien in de F1, maar dit jaar heb ik hem samen met Björn aan het werk gezien in de DTM en heeft hij nog gewonnen ook.

Nu ben ik fan van Kimi...zelfs als hij zou overstappen naar Ferrari... :-\

Defkes

Häkkinen is ook een van m'n favorieten (beetje vreemd aangezien ik fan ben van MS :)), maar die man was niet alleen groots op de baan, maar ook er naast.

Denk maar aan die ene persconferentie toen MS het record van Senna verbrak. Hij barst er in tranen uit en meteen zit Häkkinen naast hem om een schouderklop te geven. Een van de mooiste beelden die ik tot nu toe heb gezien.

Ik heb op een ander forum al eens gezegd dat samen met Häkkinen de gevoelens uit de F1 zijn verdwenen. Met als boegbeeld uiteraard Kimi die vaak geen kick geeft als hij wint ofzo :). Vandaag de dag zijn het meer robots dan mensen.
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Doefie

Citaat van: Defkes op 23 november 2005 - 23:48:49
Ik heb op een ander forum al eens gezegd dat samen met Häkkinen de gevoelens uit de F1 zijn verdwenen. Met als boegbeeld uiteraard Kimi die vaak geen kick geeft als hij wint ofzo :). Vandaag de dag zijn het meer robots dan mensen.

Vandaar mijn voorkeur ook uitgaat naar Villeneuve. Hij durft tenminste nog iets zeggen, al de anderen knikken maar ja.

Häkkinen zijn sarcasme en ironie tijdens de persconferentie's waren ook altijd wel goed :)
Schumacher: ... en dan rem ik nog wat later
Häkkinen: En dan rem ik nog wat later
Schumacher: ... en dan rem ik nog wat later
Häkkinen: en dan rem ik en stuur naar rechts, en dan lig jij naast het circuit.

;D

Mikacouli

Häkkinen was mijn grootste idool en zal nooit een nieuwe komen. Sinds Mika heb ik geen voorkeur meer voor een rijder. Häkkinen was de leider van het pak, de meest volwassen coureur en net zoals gezegd, het is geen robot. Het is een man met gevoelens, kijk maar naar Monza 1999.
Enbfin zijn afscheid vond in niet mooi maar toen waren we van de veronderstelling dat hij nog terugkeerde. Dus een echt afscheid was het niet.

kenny

Citaat van: Doefie op 24 november 2005 - 17:06:50
Citaat van: Defkes op 23 november 2005 - 23:48:49
Ik heb op een ander forum al eens gezegd dat samen met Häkkinen de gevoelens uit de F1 zijn verdwenen. Met als boegbeeld uiteraard Kimi die vaak geen kick geeft als hij wint ofzo :). Vandaag de dag zijn het meer robots dan mensen.

Vandaar mijn voorkeur ook uitgaat naar Villeneuve. Hij durft tenminste nog iets zeggen, al de anderen knikken maar ja.

Häkkinen zijn sarcasme en ironie tijdens de persconferentie's waren ook altijd wel goed :)
Schumacher: ... en dan rem ik nog wat later
Häkkinen: En dan rem ik nog wat later
Schumacher: ... en dan rem ik nog wat later
Häkkinen: en dan rem ik en stuur naar rechts, en dan lig jij naast het circuit.

;D

Volgens mij was het :

Reporter: Mika, what are you going to do to beat Schumacher tomorrow:

Mika: I will brake 5 metres later in every corner
MS: Then I will brake another 5 metres later
Mika: Ok, I will see you in the graveltrap...

;D

kenny

terug naar de topic:

Fav all time: Senna... zal altijd wel zo blijven...

Vandaag niet echt een rijder, maar supporter nog steeds voor McLaren...

kenny

terug off topic dan maar:

de correcte transcript van de persconferentie:

Q. So you are not thinking you have a nice cushion with eight points?

MS: Not really, no. There is no point [in doing that] because you never know what will happen in the last race. You really have to try and do your best here, and that's what we are going to do. If he brakes three metres later, I will brake five metres later.

MH: See you in the gravel ...

MS: We'll meet together.

Doefie

Coureur aller tijden? Moeilijk te zeggen... zo zijn er veel geweest. Fangio, Clark, Cévert, Rosberg, Gilles Villeneuve, Senna, Piquet, Patrese, Mansell, Hunt, Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Stewart ... Allemaal fantastische coureurs.

Citaat van: kenny op 25 november 2005 - 09:21:01
terug off topic dan maar:

de correcte transcript van de persconferentie:

Q. So you are not thinking you have a nice cushion with eight points?

MS: Not really, no. There is no point [in doing that] because you never know what will happen in the last race. You really have to try and do your best here, and that's what we are going to do. If he brakes three metres later, I will brake five metres later.

MH: See you in the gravel ...

MS: We'll meet together.


Ook goed. :)

Q: Mika, what strategy have you and your team planned for tomorrow?
H: We'll come in to change tyres and refuel once in a while, I think.
;D

kenny

Citaat van: Doefie op 25 november 2005 - 11:46:49
Coureur aller tijden? Moeilijk te zeggen... zo zijn er veel geweest. Fangio, Clark, Cévert, Rosberg, Gilles Villeneuve, Senna, Piquet, Patrese, Mansell, Hunt, Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Stewart ... Allemaal fantastische coureurs.

Citaat van: kenny op 25 november 2005 - 09:21:01
terug off topic dan maar:

de correcte transcript van de persconferentie:

Q. So you are not thinking you have a nice cushion with eight points?

MS: Not really, no. There is no point [in doing that] because you never know what will happen in the last race. You really have to try and do your best here, and that's what we are going to do. If he brakes three metres later, I will brake five metres later.

MH: See you in the gravel ...

MS: We'll meet together.


Ook goed. :)

Q: Mika, what strategy have you and your team planned for tomorrow?
H: We'll come in to change tyres and refuel once in a while, I think.
;D

Die pers conferenties van Mika worden toch wel enorm gemist..