WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Supermariobros

Keeper: Buffon
Verdediger: Cannavaro
Middenvelder: Pirlo
Aanvaller: Klose

Mooiste doelpunt van het WK: Rodriguez (Argentinië - Mexico)

En deze man zorgde gisteren voor zijn eigen afgang:


The REAL BUTTON Freak

Dit WK kende ook de leukste openings match in jaren

Doefie

I told you ...
ITALIA

Man man man, die arrogante schijnheilige kop die Zidane trok voor hij van het veld werd gestuurd.

Man van de match is voor mij Materazzi. Hij was betrokken bij die penalty, scoorde de 1-1, zorgde voor de uitsluiting van Zidane en trapte een penalty binnen.

Buffon, Cannavaro, Pirlo, Materazzi, Zambrotta, Grosso, Gattuso, Perrotta, Nesta, ... deze ploeg verdiende de titel. In het begin van het toernooi speelden ze misschien niet het mooiste voetbal, maar uiteindelijk deden ze wel wat ze moesten doen en lieten in de laatste matchen mooi voetbal zien. Ik heb gisteren een veel gretiger Italië gezien, dat echt mooie kansen bijeen speelde. Voor mij stond het na 90 minuten 1-0 voor Italië, niet 1-1.  Het was wééral géén penalty, Materazzi houdt zich duidelijk in en raakt Malouda niet eens. Voor de rest geen fout (of toch geen duidelijke fout) van de scheidsrechter gezien. Nu moogt ge nog zeggen dat Frankrijk grote namen als Spanje en Brazilië naar huis speelde, uiteindelijk won Italië wel van topfavoriet Duitsland die er op hun beurt Argentinië uit kegelden.

Scuderia Ferrari

Citaat van: Doefie op 10 juli 2006 - 13:13:05
I told you ...
ITALIA

Man man man, die arrogante schijnheilige kop die Zidane trok voor hij van het veld werd gestuurd.

Man van de match is voor mij Materazzi. Hij was betrokken bij die penalty, scoorde de 1-1, zorgde voor de uitsluiting van Zidane en trapte een penalty binnen.

Buffon, Cannavaro, Pirlo, Materazzi, Zambrotta, Grosso, Gattuso, Perrotta, Nesta, ... deze ploeg verdiende de titel. In het begin van het toernooi speelden ze misschien niet het mooiste voetbal, maar uiteindelijk deden ze wel wat ze moesten doen en lieten in de laatste matchen mooi voetbal zien. Ik heb gisteren een veel gretiger Italië gezien, dat echt mooie kansen bijeen speelde. Voor mij stond het na 90 minuten 1-0 voor Italië, niet 1-1.  Het was wééral géén penalty, Materazzi houdt zich duidelijk in en raakt Malouda niet eens. Voor de rest geen fout (of toch geen duidelijke fout) van de scheidsrechter gezien. Nu moogt ge nog zeggen dat Frankrijk grote namen als Spanje en Brazilië naar huis speelde, uiteindelijk won Italië wel van topfavoriet Duitsland die er op hun beurt Argentinië uit kegelden.
Materazzi zou Zidane hebben uitgemaakt voor terrorist voordat de stoppen doorsloegen. Natuurlijk is het een idiote actie van de Fransman, maar Materazzi is zeker geen lieverdje...

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 10 juli 2006 - 13:13:05
I told you ...
ITALIA

Man man man, die arrogante schijnheilige kop die Zidane trok voor hij van het veld werd gestuurd.

Man van de match is voor mij Materazzi. Hij was betrokken bij die penalty, scoorde de 1-1, zorgde voor de uitsluiting van Zidane en trapte een penalty binnen.

Buffon, Cannavaro, Pirlo, Materazzi, Zambrotta, Grosso, Gattuso, Perrotta, Nesta, ... deze ploeg verdiende de titel. In het begin van het toernooi speelden ze misschien niet het mooiste voetbal, maar uiteindelijk deden ze wel wat ze moesten doen en lieten in de laatste matchen mooi voetbal zien. Ik heb gisteren een veel gretiger Italië gezien, dat echt mooie kansen bijeen speelde. Voor mij stond het na 90 minuten 1-0 voor Italië, niet 1-1.  Het was wééral géén penalty, Materazzi houdt zich duidelijk in en raakt Malouda niet eens. Voor de rest geen fout (of toch geen duidelijke fout) van de scheidsrechter gezien. Nu moogt ge nog zeggen dat Frankrijk grote namen als Spanje en Brazilië naar huis speelde, uiteindelijk won Italië wel van topfavoriet Duitsland die er op hun beurt Argentinië uit kegelden.

En italië heeft tegen Australië dan ook weer geluk gehad met een onterechte penalty.

De Finale ploegen stonden allebij onterecht, ik vond de kleine finale dan veel boeinder, en dat had de finale moeten zijn.

Maar ja das voetbal he.

Op het EK over 2 jaar tip ik toch de Duitsers die tegen dan gegroeid zijn.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 10 juli 2006 - 14:01:07
En italië heeft tegen Australië dan ook weer geluk gehad met een onterechte penalty.

De Finale ploegen stonden allebij onterecht, ik vond de kleine finale dan veel boeinder, en dat had de finale moeten zijn.

Maar ja das voetbal he.

Op het EK over 2 jaar tip ik toch de Duitsers die tegen dan gegroeid zijn.

Ik heb nooit beweert dat die penalty onterecht was ;). Was ook een mooi stukje Comedia dell' Arte. Onterechte penalties blijven onterecht, al is het Frankrijk, Duitsland, Italië of Ouagadougou.

Citaat van: Scuderia Ferrari op 10 juli 2006 - 13:45:16
Materazzi zou Zidane hebben uitgemaakt voor terrorist voordat de stoppen doorsloegen. Natuurlijk is het een idiote actie van de Fransman, maar Materazzi is zeker geen lieverdje...

Is nog altijd geen reden om iemand een kopstoot uit te gaan delen he, en al zeker niet op de borstkas... Ik vond Buffon op dat moment nog wel vrij grappig.

Hamilton MASTER

Op welke basis zou Portugal de finale hebben verdiend ?

Ze kunnen in ruim een uur tegen 10 Engelsen niet 1x gevaarlijk zijn.
Pauleta scoort als enige spits van Portugal niet op dit WK. Zijn invaller Nuno Gomes kan dit echter wel (knappe kopbal trouwens).

Met flanken als C.Ronaldo en Figo en spelers als Deco en Maniche raken ze niet in de 16 met ballen en spelen ze elke match met 1 spits. Enkel als het écht nodig was, speelden ze met 2 spitsen en dan nog speelden ze niet aanvallend.
Hun verdediging stond als een huis, Nuno Valente en Miguel speelden heel erg sterk en Meira en Carvalho waren een ijzersterk duo. Daarachter nog Ricardo en je hebt een basis voor een goede ploeg.

Portugal heeft geprofiteerd van de fouten van de ref om zo andere spelers kaarten aan te smeren. Ze speelden nooit briljant en hadden geluk tegen Engeland.
Ze hadden niet hét voetbal om in de finale te zitten.



Hamilton MASTER

Zidane gouden bal....

Een cadeautje omdat niemand wou dat hij met zo'n afgang zijn carriere zou afsluiten?

Zidane heeft 2 goede matchen gespeeld, tegen Brazilië en tegen Italië en dan nog.
Brazilië was rotslecht en liet veel ruimte om te combineren.

Zidane kon in de groepswedstrijden niet geven wat Frankrijk nodig had om ruim te winnen.
Spelers als Pirlo, Podolski en Klose deden dit wel.

Dé man van dit tornooi had Pirlo of Cannavaro moeten worden. Heel veel gedaan voor hun land en hadden een heel groot aandeel in de winst van de wereldtitel.

Zidane beste speler ? Laat me niet lachen. Hij haalt al 3 jaar zijn oude niveau niet. Sinds hij bij Juve weg is ging hij achteruit. Bij Real kende hij misschien nog 1, maximum 2 goede jaren. Hij was een goede speler, briljante ingevingen maar onmogelijk om een heel jaar zo hoog te presteren. Laatste jaren overroepen.
Hij speelde de hele eerste ronde slecht, in Frankrijk werd ook aan Ribéry openlijk gevraagd om Zidane te doen vergeten. Dan speelt Zizou 1 goede match en hij is weer dé God. Laat me niet lachen...



razzle_dazzle

Ik denk dat we duidelijk kunnen stellen dat de eerste helft voor Italië was, en de tweede voor de sterke Fransen. In de verlengingen zat Italië een beetje op zijn tandvlees, maar ook bij de Fransen was het beste eraf. Al bij al een evenwichtige partij die terecht is beslist via strafschoppen.

Negatief voetbal van Italië? Hoe durft men het Italiaanse voetbal van de eerste helft negatief te noemen? Hoog pressen, voortdurend de man in balbezit opjagen, gretig zijn, geen lange ballen, vooruit voetballend, veel in één of twee tijden,...Net zoals tegen Duitsland.
De tweede helft hebben ze zich moeten terugtrekken omdat de Fransen kwamen opzetten en zij deden wat de Italianen in de eerste helft hebben gedaan. Ze hebben dat zeker niet bewust gedaan. Het voetbal onder Lippi is veranderd.

Het zit/zat bij beide ploegen organisatorisch goed in elkaar, gedurende het hele tornooi. Frankrijk speelde niet goed, maar niemand kon ze kloppen. Idem met Italië in het begin. Beide ploegen zijn in het tornooi gegroeid en zijn ook beter gaan spelen.
Je moet ergens beginnen, en dat doe je niet vooraan, maar achteraan. Dat is de basis van alles. En Italië, maar ook Frankrijk, vond een goed evenwicht in hun elftal. Beide gebruiken dezelfde "systemen" maar op hun manier.

Spijtig voor Zidane dat het zo moest aflopen... het leek als twee druppels water op het Sergio-incident. Frustrerend voor het slachtoffer (ook supporters), want Materazzi is ook geen heilige, maar tevens zeer dom.

Gennaro Gattuso: wat heb ik genoten van die speler gisteren...  Ongelofelijk welk werk hij allemaal heeft zitten opknappen gedurende 120 minuten. Een zege om zoiets in je team te hebben. Wat een BELEVING 

Mijn elftal van het WK:

Doelman: Buffon
Verdediging (van R naar L): Zambrotta Cannavaro Meira Grosso
Middenveld: Ribéry Gatusso Pirlo C. Ronaldo
Aanval: Zidane en Klose

Bank: Ricardo, Lahm, Tymoshuk, J. Cole, Podolski, Thuram, Vieira, Sorin, Maniche, Torres, Maxi Rodriguez, Toni, Essien, Lucio

Scuderia Ferrari


Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 juli 2006 - 16:58:41
Mijn elftal van het WK:

Doelman: Buffon
Verdediging (van R naar L): Zambrotta Cannavaro Meira Grosso
Middenveld: Ribéry Gatusso Pirlo C. Ronaldo
Aanval: Zidane en Klose

Bank: Ricardo, Lahm, Tymoshuk, J. Cole, Podolski, Thuram, Vieira, Sorin, Maniche, Torres, Maxi Rodriguez, Toni, Essien, Lucio

Mooie bank heb je daar  :o :)

Je hebt volledig gelijk in je volledige post hoor. Zowel Pirlo, Gattuso en Cannavaro zijn onmisbaar bij dit Italië.

Het was geen groots WK maar er zaten mooie matchen tussen. Van de WK's die ik echt veel heb gevolgd vond ik het van 1998 tot nu toe het mooiste. Vooral de match Argentinië - Nederland vond ik erg mooi.



Supermariobros

De FIFA selecteerde 25 hoogtepunten van het voorbije WK. Ze staan te lezen op voetbalzone.nl

01. In de wedstrijd tegen Engeland scoorde de Zweed Markus Allbäck het tweeduizendste doelpunt in de WK-geschiedenis. Rob Rensenbrink scoorde op het WK van 1978 nog de duizendse treffer.

02. Zwitserland is het eerste land in de WK-geschiedenis dat wordt uitgeschakeld zonder ook maar een tegentreffer te krijgen.

03. De Portugese doelman Ricardo is de eerste doelman in de WK-geschiedenis die in een strafschoppenreeks drie strafschoppen wist te keren. Dit gebeurde in de kwartfinale tegen Engeland.

04. Duitsland is het enige land dat vier strafschoppenreeksen in de WK-geschiedenis afwerkte en deze ook allemaal wist te winnen.

05. De Argentijn Lionel Messi is met zijn treffer tegen Servië en Montenegro met 18 jaar en 357 dagen de op vier na jongste speler die op een WK weet te scoren.

06. De Iraniër Yahya Golohammadi, met 35 jaar en 84 dagen, is met zijn doelpunt tegen Mexico op 11 juni de op vier na oudste speler die op een WK wist te scoren.

07. Met zijn optreden tegen Oekraïne is de Tunesiër Ali Boumnijel, met 40 jaar en 71 dagen, de op vier na oudste speler die op een WK actief was.

08. De Duitser Otto Pfister, bondscoach van Togo, was met 68 jaar en 211 dagen de op één na oudste trainer op een WK.

09. Fabien Barthez hield op het WK vijf maal de nul waardoor zijn teller op een WK nu op tien staat, een record dat gedeeld wordt met de Engelsman Peter Shilton.

10. Het gelijkspel van Portugal tegen Engeland na verlenging maakte een eind aan de reeks van elf overwinningen op rij van Luiz Felipe Scolari. De Braziliaan is met 12 ongeslagen wedstrijden nu wel houder van een ander record.

11. Met elf overwinningen op rij zette Brazilië een nieuw record op haar naam.

12. Gianluigi Buffon kreeg 459 minuten op rij geen doelpunt tegen. Het doelpunt van Zinedine Zidane in de zesde minuut van de WK-finale weerhield de doelman van een verbetering van het record.

13. De Argentijn Horacio Elizondo is de eerste scheidsrechter die zowel de finale als de openingswedstrijd floot. Bovendien is hij samen met de Mexicaan Benito Archundia de enige arbiter die vijf wedstrijden op een WK actief was.

14. Archundia was de eerste scheidsrechter die vijf wedstrijden op een WK de fluit hanteerde.

15. Met een totaal van 16 gele kaarten en vier rode kaarten werd tijdens het duel tussen Portugal en Nederland een negatief record gevestigd op een WK.

16. Cafú werd met 20 wedstrijden de Braziliaan met de meeste WK-wedstrijden in de benen en tevens met de meeste overwinningen, 16.

17. Ronaldo scoorde zijn vijftiende doelpunt op een WK en ging daarmee Gerd Müller op de WK-topscorerslijst aller tijden voorbij.

18. Voor de Nederlander Guus Hiddink was het derde keer dat hij de groepsfase doorstond en bovendien met drie verschillende ploegen: Nederland in 1998, Zuid-Korea in 2002 en Australia in 2006.

19. De Braziliaanse bondscoach Carlos Alberto Parreira is de eerste trainer die het op een WK tegen een land van elk van de zes continenten heeft opgenomen.

20. Met vijf WK-deelnames evenaart Parreira als trainer tevens het record van de Serviër Bora Milutinovic.

21. Met 20 WK-wedstrijden evenaarde Parreira tevens het record van landgenoot Mario Lobo Zagallo en de eerdergenoemde Milutinovic. De absolute nummer één is echter de Duitser Helmut Schön met 25 wedstrijden als trainer.

22. De wedstrijd tussen Spanje en Frankrijk (1 - 3) op 27 juni in Hannover was de 700ste wedstrijd in de WK-geschiedenis.

23. De strafschoppenreeks tussen Zwitserland en Oekraïne (0-3) is de kortste uit de WK-geschiedenis. Bovendien is Zwitserland het eerste land in de geschiedenis dat geen enkele penalty weet te benutten.

24. De twaalf doelpunten van Italië zijn door tien verschillende spelers gemaakt, een record dat tevens op naam staat van Frankrijk op het WK van 1982.

25. Het gemiddelde aantal toeschouwers in de stadions van Duitsland bedroeg 52.500, het op één na hoogste in de WK-geschiedenis. Alléén het WK in de Verenigde Staten trok met een gemiddelde van 68.991 méér toeschouwers.

razzle_dazzle

CitaatJoachim Löw is de nieuwe bondscoach van het Duitse nationale voetbalteam. De 46-jarige trainer werd woensdag in Frankfurt voorgesteld als de opvolger van Jürgen Klinsmann.

Löw was sinds juli 2004 de assistent van Klinsmann. De oud-voetballer van VfB Stuttgart en Karlsruher SC was voordien als trainer actief in Turkije en Oostenrijk. Jürgen Klinsmann, die Duitsland op het WK in eigen land naar de derde plaats loodste, had dinsdag laten weten dat hij zijn contract niet ging verlengen. Hij had Löw als zijn opvolger naar voren geschoven.

bron: Belga

Toch wel jammer dat Klinsmann er al de brui aangeeft, hij heeft van een erg matig elftal toch een stevig geheel kunnen maken.

Edit...Ook Lippi zal geen bondscoach van Italië meer zijn. Toch wel verrassend, aangezien hij vlak na het winnen van de wereldbeker liet uitschijnen toch te blijven.

kenny

Citaat van: Scuderia Ferrari op 10 juli 2006 - 13:45:16
Citaat van: Doefie op 10 juli 2006 - 13:13:05
I told you ...
ITALIA

Man man man, die arrogante schijnheilige kop die Zidane trok voor hij van het veld werd gestuurd.

Man van de match is voor mij Materazzi. Hij was betrokken bij die penalty, scoorde de 1-1, zorgde voor de uitsluiting van Zidane en trapte een penalty binnen.

Buffon, Cannavaro, Pirlo, Materazzi, Zambrotta, Grosso, Gattuso, Perrotta, Nesta, ... deze ploeg verdiende de titel. In het begin van het toernooi speelden ze misschien niet het mooiste voetbal, maar uiteindelijk deden ze wel wat ze moesten doen en lieten in de laatste matchen mooi voetbal zien. Ik heb gisteren een veel gretiger Italië gezien, dat echt mooie kansen bijeen speelde. Voor mij stond het na 90 minuten 1-0 voor Italië, niet 1-1.  Het was wééral géén penalty, Materazzi houdt zich duidelijk in en raakt Malouda niet eens. Voor de rest geen fout (of toch geen duidelijke fout) van de scheidsrechter gezien. Nu moogt ge nog zeggen dat Frankrijk grote namen als Spanje en Brazilië naar huis speelde, uiteindelijk won Italië wel van topfavoriet Duitsland die er op hun beurt Argentinië uit kegelden.
Materazzi zou Zidane hebben uitgemaakt voor terrorist voordat de stoppen doorsloegen. Natuurlijk is het een idiote actie van de Fransman, maar Materazzi is zeker geen lieverdje...

niets waar van het 'terrorist' verhaal dus... 

Doefie

Citaat van: kenny op 13 juli 2006 - 16:58:48
niets waar van het 'terrorist' verhaal dus... 

Indeed... wat hij precies geroepen heeft zullen we toch nooit weten :)