WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Doefie

Citaat van: Jasper op 02 juli 2006 - 15:41:58
Citaat van: Doefie op 01 juli 2006 - 14:23:45
Ik vind 't wel jammer voor Oekraine, het is een goeie ploeg die als debutant veel mooie dingen hebben laten zien.

Niet mee eens. In de groepsfase stonden ze er in één wedstrijd, namelijk tegen Saudi-Arabië. Tegen Spanje (dat toen wel uitstekend was) stonden ze nergens en ook tegen Tunesië (1-0-winst voor Oekraïne door die onterechte penalty van Shevchenko). De achtste finale tegen Zwitserland was niet om aan te zien, en tegen Italië kwamen ze er pas uit in een wanhoopsoffensief. Al met al vind ik het een beetje overdreven dat zo'n ploeg in de kwartfinale staat.

Oekraine heeft mij in de groepsfase meer overtuigd dan de 'groten' hoor. Tegen Spanje was de afstraffing onterecht (de penalty onder andere). Shevshenko, Rebrov, Kalinichenko, Voronin (hoewel die niet veel heeft laten zien), Shovkovskiy, Rotan, ... ik zag hen graag bezig. Veel liever dan Argentinië, Brazilië, Engeland, Frankrijk, Duitsland, ...

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Jasper op 03 juli 2006 - 11:12:42
Ik denk dat Duitsland gemakkelijk wint van Italië en dat Frankrijk met iets meer moeite wint van Portugal. Duitsland wint de wereldbeker.

Daar sluit ik me volledig bij aan.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 02 juli 2006 - 15:41:58
Citaat van: Supermariobros op 02 juli 2006 - 08:35:09
Op de vrije trap van Zinedane kon Henry helemaal ongedekt binnenkoppen.

Die heeft zijn kop op een rare plaats staan dan. :D Hij had hem er maar met binnenkant rechts in te tikken. ;)

Schrijffoutje, ik bedoelde uiteraard binnentikken.  :-[

Supermariobros


Doefie

Staan paar leuke foto's tussen :)

razzle_dazzle

Vanavond kennen we de eerste finalist van het WK. Om 21 u. strijden de Duitsers en de Italianen om dat felbegeerde ticket richting Berlijn. Ik hoop dat het een mooie en spannende wedstrijd wordt, maar ik vrees ervoor  :).

Een pronootje:

0-1 voor Italië.

Doefie



Supermariobros

Saaie wedstrijd met een logische 0-0 eindstand, De Manschafft door na strafschoppen.

Doefie


Doefie

Duitsland ging wereldkampioen worden ? Net als Argentinië, Engeland, Brazilië ...

Forza ITALIA !!

Ik heb een aangename wedstrijd gezien, zeg nu niet dat die saai was he. Beide ploegen gingen gelijk op, het was zeker niet dat Italië onderdeed. Ballack speelde smerig (zoals altijd) maar de scheidsrechter floot eerlijk. Kansen aan beide kanten. Duitsland kwam tweemaal goed weg door de bal op de paal en dan de lat, Italië kwam goed weg door een knappe safe van Buffon.

Supermariobros

Het was een gesloten wedstrijd waarin Italië de best voetballende ploeg was en het gevaarlijkst. Een verdiende zege.

Deze dames zullen getroost mogen worden:


Prono voor vanavond: Frankrijk - Portugal 1-0

Jasper

Amai, verrassing! Ik had gisteren training (zweten als een rund...) en heb maar vanaf de 85ste minuut kunnen kijken, maar in de verlengingen was Italië duidelijk de beste ploeg met 4 goede kansen. Duitsland was geloof ik een keer of 2 gevaarlijk.

Italië wereldkampioen? Het zou goed kunnen, maar ik hoop op en denk eerder aan Frankrijk. Wat zou dat een mooi afscheid zijn voor Zidane!

razzle_dazzle

Prachtige wedstrijd (de mooiste tot nog toe) en wat een contrast met die uitgebluste en letterlijk en figuurlijk opgeblazen Brazilaanse minivoetballers. Wat een wil om te winnen, wat een beleving, wat een publiek, van twee kanten. Met de beste die uiteindelijk wint, prachtig gewoon. Dit is voetbal ! Ook de Duitsers konden mij bekoren maar ze kwamen zelfs met hun enthousiasme net te kort tegen een enorm sterk team. Dé favoriet voor de wereldtitel ...

Altijd al een zwak gehad voor Italië, het Italiaanse voetbal en de nationale ploeg. Op dit WK spelen ze niet enkel defensief goed, maar ook offensief. Zonder twijfel een terechte finalist.

Het voetbal dat Lippi brengt met Italië predikt helemaal mijn stijl. Verdedigend staan ze zéér sterk en dat is de basis van alles. Geen doelpunten incasseren blijft de eerste vereiste.
Op de tegenaanval zijn ze dodelijk. Ze kunnen zeer snel omschakelen en in enkele passes het doel van de tegenstander bereiken. Voeg daartoe nog hun adembenemende looplijnen en ik ben er helemaal weg van.

De centrale as van het systeem is heel cruciaal. Pirlo speelde een dijk van een wedstrijd, Gatusso is bijna onmisbaar om techniek en inzet in balans te brengen, en ook Totti speelt zeer degelijk. Vandaag misschien iets minder, maar hij kreeg dan ook individuele mandekking. Buiten dat, trachtte hij toch zeer veel in één of twee tijden uit te voeren.
Het is soms heel simpel hoe ze het uitspelen, maar het lukt bijna altijd. Ze maken veel driehoekjes, leggen een hoog tempo op, spelen vaak in één of twee tijden, wat het allemaal zeer moeilijk maakt om daarop te anticiperen als tegenstander.
Ook de infiltraties gebeuren bijna allemaal door het centrum. Perrotta doet dat trouwens geweldig. Vooraan hebben ze met Toni echt een sterke spits staan, en hebben ze met Gilardino, Iaquinta en Inzaghi nog drie fantastische spitsen klaar staan.

Beste man bij de Italianen vond ik Cannavaro, schitterend toch hoe hij zo'n verdediging kan leiden en dan even die Schweinsteiger met zijn voeten op de grond zet nadat die juist was ingevallen! Cannavaro stak Klose in zijn achterzak en Klose is toch 1 van de grote mannen misschien wel de grootste van Duitsland, dus Cannavaro behoort voor mij toch in de Wk 11!



Doefie

Citaat van: Jasper op 05 juli 2006 - 11:32:27
Italië wereldkampioen? Het zou goed kunnen, maar ik hoop op en denk eerder aan Frankrijk. Wat zou dat een mooi afscheid zijn voor Zidane!

Zou totaal onverdiend zijn moest Frankrijk wereldkampioen worden. Frankrijk wordt de laatste jaren al heel erg overroepen naar mijn gevoel, laatste 6 jaar staan ze nergens. Vorig WK halen ze amper een puntje, dit WK geraken ze met véél geluk in de tweede ronde. Dit is voor mij geen kampioenenploeg.

Citaat van: Razzle_dazzle op 05 juli 2006 - 16:01:58
Beste man bij de Italianen vond ik Cannavaro, schitterend toch hoe hij zo'n verdediging kan leiden en dan even die Schweinsteiger met zijn voeten op de grond zet nadat die juist was ingevallen! Cannavaro stak Klose in zijn achterzak en Klose is toch 1 van de grote mannen misschien wel de grootste van Duitsland, dus Cannavaro behoort voor mij toch in de Wk 11!

Sluit ik me volledig bij aan. Ik vond Zambrotta ook erg sterk spelen, heeft daar enkele malen mooi de Duitse aanvallen afgeweerd. Iaquinta heeft ook sterk gespeeld, kan mij nog de fase herinneren dat hij aan eigen doel de bal gaat wegkoppen na de hoekschop en doodleuk tot aan de Duitse goal loopt met de bal :)