WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Doefie

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 juni 2006 - 21:34:53
Opmerkelijke uitspraak van Blatter:

"Beste WK ooit !"
Veel spanning tijdens de matchen, een heel erg hoog niveau met in elke match wel schitterende acties.

Zucht... Hij heeft een ander WK voor meen ik...

Zeggen ze altijd ... ook al trekt het op geen ... euhm ... bal.

Hamilton MASTER

Blatter laat weer van zich horen...

Hij vind het nog steeds een schitterend WK maar vind dat de Engelsen op een schandalige wijze spelen.
Ze spelen geen attractief voetbal, ze speelden zelfs eens met slechts 1 spits.
Blatter voegde er nog aan toe dat Engeland de uitzondering is op het WK omdat alle ploegen probeerden attractief voetbal te spelen en dat Engeland dit niet doet en zelfs niet probeert.
Hij zei nog dat Engeland, nog steeds in de running voor de wereldtitel, een wereldkampioen onwaardig zou zijn mochten ze met dit voetbal wereldkampioen worden.

Engeland reageert natuurlijk furieus, zeker na alle problemen die ze hadden in verband met Rooney en Neville.

Beckenbauer verdedigt de Engelsen en zegt dat hij de speelstijl van Ericsson goed vind en heel effectief...


Blatter wil doorgaan als baas van de Fifa, maar hij is enkel op een slechte manier in het nieuws gekomen. Hij heeft niet veel goede dingen gedaan de laatste jaren.
Je ziet op dit WK ook dat alle spelers vermoeid zijn.
Henry, Zidane, Lampard, Ronaldinho, Kaka, en consoorten zijn compleet uitgeput van het loodzware seizoen. Maar mijnheer Blatter wil hier niets aan doen omdat hij zoveel mogelijk wil zien spelen om geld binnen te brengen.

Ik vind dat Blatter een Ecclestone-gehalte begint te krijgen...  ::)



razzle_dazzle

Tja wanneer moeten ze het WK dan zetten?

Ik ben ook geen voorstander van Blatter, maar ik betwijfel of hij die kritiek op Engeland werkelijk zo geformuleerd heeft. Heb je een bron of zo?

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 juni 2006 - 15:38:15
Tja wanneer moeten ze het WK dan zetten?

Ik ben ook geen voorstander van Blatter, maar ik betwijfel of hij die kritiek op Engeland werkelijk zo geformuleerd heeft. Heb je een bron of zo?
Ik zal het volledige artikel kopiëren van www.belgiumsoccer.be

Blatter haalt zwaar uit naar Engeland
FIFA-baas Sepp Blatter heeft scherp uitgehaald naar het Engelse nationale team. Blatter verweet Engeland dat het geen aantrekkelijk en aanvallend voetbal brengt. Die opmerking viel in het Engelse kamp alvast niet in goede aarde. Franz Beckenbauer haastte zich om het voor de Engelsen op te nemen.
"Er wordt veel aanvallend voetbal gebracht maar de Engelsen vormen daarop een uitzondering. Zij speelden in de tweede ronde met één aanvaller. Dat is niet het aantrekkelijk aanvallend voetbal dat je mag verwachten van een team dat voor de titel gaat", stelde Blatter bijzonder scherp.

Franz Beckenbauer, het hoofd van de WK-organisatie, greep onmiddellijk in en steunde Engeland openlijk. "Ik ga niet akkoord met de FIFA-voorzitter", zei Beckenbauer. "Het Engelse team heeft excellent voetbal gespeeld en ik denk dat de stijl van Eriksson zeer succesvol is."


Dit is een bron. De andere bron zal ik nog zoeken, ik heb zoveel sites waar ik naar voetbal zoek :)



Supermariobros

#214
Duitsland - Italië wordt de eerste halve finale. De Duitsers schakelden Argentinnië uit na strafschoppen: 4-2. Een mooie wedstrijd kregen we niet te zien, wel twee mooie goals. Kort na rust kopte Ayala staalhard binnen na een hoekschop, pas tien min. voor tijd bracht Klose met zijn vijfde goal van het tornooi de Mannschaft op gelijke hoogte. In de verlengingen viel er weinig te beleven, doelmann Lehmann stopte de penalty's van Ayala en Cambiasso.

Ik vond Argentinië de betere ploeg, ze hadden veel meer veldoverwicht en hadden de wedstrijd onder controle. In de verlengingen waren ze ook veel frisser, de Duitsers snakten naar het einde.

Italië won vrij makkelijk van Oekraïne, dat niet echt veel kansen kreeg maar wel zeer efficiënt was. Een te zwaar verdicht voor de Oekrainers die 3-0.

The REAL BUTTON Freak

Duitsland heeft toch verdient gewonnen, in de verlengingen bewust voor de penalty's gespeelt.

Lehman bleef zeer cool. Alleen schrijnend dat de Argentijnen niet tegen hun verlies kunnen en dat dan maar op de tegenstander moeten uitwerken.


razzle_dazzle

#216
Duitsland-Argentinië was een gelijkopgaande match tussen twee ploegen die vooral de risico's schuwden. Het gevolg was dat er over heel de match amper kansen vielen langs beide kanten.

De eerste echte kans van Argentinië was trouwens bingo. Wat Pekerman daarna bezielde snap ik nog altijd niet...
Hij haalt Riquelme eruit, maar zo haal je toch de creativiteit weg bij de Argentijnen. Pekerman die geen rekening hield met het feit dat de Duitsers ook nog wel eens konden scoren. En dan krijg je het probleem van Argentinië na de gelijkmaker te weinig creativiteit voorin.

Messi was broodnodig met zijn snel spel en doorsteekpases tegen de trage en met weinig inzicht spelende Duitse centrale verdediging (Metzelder en Mertesacker)! Cambiasso voor Riquelme dan speel je met 1 echte verdedigende middenvelder Mascherano en 3 controlerende middenvelders Gonzalez, Rodriguez en Cambiasso -> 1 te veel!

En Duitsland scoorde dus ook...en voor de rest viel er niets meer te beleven. Oh ja de Duitsers wonnen, zoals altijd trouwens, op penalties.

@Mario wat ben je met balbezit als je er niets mee doet? Tik, tik, tik, tik, tik, ... in de middencirkel. Het is even interessant om 90' naar een wekker te kijken. Beleving : nihil. Dit geldt vooral voor Spanje, maar gisteren had Argentinië het ook zitten. En juist op het moment dat ze dat soort voetbal moeten spelen, doen ze het niet.

Jammer voor hen, maar ik kan de zege van de Duitsers niet onverdiend noemen.

PS. Voor het tornooi had ik als halve finales Duitsland-Italie en Engeland-Brazilie gezegd...met als uiteindelijke winnaar, tot jullie grote ergernis wellicht...de Italianen  :P.

Doefie

Forza Italia 8) Het is van 1994 geleden dat ze nog is in de halve finales stonden.

Ik hoop dat Portugal het haalt van Engeland, en Brazilië van Frankrijk. Een finale Italië-Brazilië ofzo. Met een weerwraak voor 1994 8)

Ik vind 't wel jammer voor Oekraine, het is een goeie ploeg die, net als Senegal vorig WK, als debutant veel mooie dingen hebben laten zien. Ik hopo dat we ze nog op de volgende toernooien terugzien.

Doefie

Citaat van: Doefie op 01 juli 2006 - 14:23:45
Ik hoop dat Portugal het haalt van Engeland, en Brazilië van Frankrijk.

Mwoeahaha, den helft juist. Argentinië eruit. Engeland naar huis. Brazilië mag ook inpakken Drie topfavorieten naar huis... hehehe.

Jaja, ik zie Italië des te meer winnen :)

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 01 juli 2006 - 23:18:05
Citaat van: Doefie op 01 juli 2006 - 14:23:45
Ik hoop dat Portugal het haalt van Engeland, en Brazilië van Frankrijk.

Mwoeahaha, den helft juist. Argentinië eruit. Engeland naar huis. Brazilië mag ook inpakken Drie topfavorieten naar huis... hehehe.

Jaja, ik zie Italië des te meer winnen :)

Ze zullen dan wel voorbij een Super gemotiveerd Duitsland geraken, Duitsland wordt thuis voor de 4de maal Wereldkampioen.

Supermariobros

De topfavoriet ligt er dus uit, de Brazilianen konden op dit tornooi in geen enkele wedstrijd overtuigen en stelden teleur. Ronaldinho hebben we veel te weinig gezien met zijn klasseflitsen, Kaka en Ronaldo waren gisteren onzichtbaar.

De grote man was gisteren Zidane, prachtwedstrijd van hem en wat een blunder achteraan bij de Brazilianen. Op de vrije trap van Zinedane kon Henry helemaal ongedekt binnenkoppen. Een antwoord op de achterstand hadden de Zuid-Amerikanen niet.

Ik ben altijd voorstander van het Braziliaanse voetbal geweest, maar gisteren verdienden ze het op geen enkel moment om door te gaan.

Doefie

Gisteren was het een saaie wedstrijd. Enkel het slotoffensief van de Brazilianen was nog ietswat opwindend ... de laatste 3 minuten dus.

Jasper

#222
Citaat van: Supermariobros op 02 juli 2006 - 08:35:09
Op de vrije trap van Zinedane kon Henry helemaal ongedekt binnenkoppen.

Die heeft zijn kop op een rare plaats staan dan. :D Hij had hem er maar met binnenkant rechts in te tikken. ;)

Citaat van: Jasper op 28 juni 2006 - 17:27:49
Ik tip Frankrijk voor deze wedstrijd.

8)

Citaat van: Doefie op 01 juli 2006 - 14:23:45
Ik vind 't wel jammer voor Oekraine, het is een goeie ploeg die als debutant veel mooie dingen hebben laten zien.

Niet mee eens. In de groepsfase stonden ze er in één wedstrijd, namelijk tegen Saudi-Arabië. Tegen Spanje (dat toen wel uitstekend was) stonden ze nergens en ook tegen Tunesië (1-0-winst voor Oekraïne door die onterechte penalty van Shevchenko). De achtste finale tegen Zwitserland was niet om aan te zien, en tegen Italië kwamen ze er pas uit in een wanhoopsoffensief. Al met al vind ik het een beetje overdreven dat zo'n ploeg in de kwartfinale staat.

razzle_dazzle

La nouvelle révolution est arrivée!!

Doorgaans doen de Fransen mij denken aan behaarde, naar geitenkaas stinkende, chauvinistische eikels. Daar is na gisteren eigenlijk niets aan veranderd, maar de manier waarop ze de Brazilianen voor heel de wereld te kakken hebben gezet, verdient respect.

En niet toevallig halen onze zuiderburen hun beste niveau als hun opperhaan zijn laatste kippen nog eens wil bevredigen...

Zinedine Zidane... Zizou, man man wat een schitterende match, zou hij ook eens van de verboden producten van dokter Ferrari hebben geproefd? Of is hij werkelijk zo eerzuchtig dat hij zijn laatste intacte knoken nog liever volledig ziet afbrokkelen, dan afscheid te moeten nemen zonder een nieuwe wereldbeker.

Ondertussen blijven er nog maar 4 ploegen over. Allemaal Europese landen in de halve finales, ik ben daar absoluut niet rouwig om  :). Alleen wordt het moeilijker en moeilijker om de sterkte van de landen in te schatten: de Fransen begonnen rotslecht aan het tornooi, maar bewezen tegen Spanje en Brazilië dat ze erg sterk zijn, Portugal heeft een heel stug elftal dat toppers als Nederland en Engeland opzij zette, Duitsland heeft het thuisvoordeel en is altijd een gevaarlijke kandidaat en Italië moet volgens mij nog altijd pieken, zoals de Fransen tegen de sterkere ploegen deden.


Jasper

Ik denk dat Duitsland gemakkelijk wint van Italië en dat Frankrijk met iets meer moeite wint van Portugal. Duitsland wint de wereldbeker.