WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

razzle_dazzle

Ik had eigenlijk wel een boon voor de Zwitsers, maarja als je geen doelpunt kan maken, kan je ook niet winnen.

In de kwartfinale ontmoet Sheva zijn Italiaanse ploegmakkers dus, hopelijk wordt het dan een betere wedstrijd dan gisteren.

Ondertussen staat Brazilië 2-0 voor tegen Ghana, maar wederom kunnen ze niet echt overtuigen. Zij rekenen net als de Hollanders teveel op hun flitsen en tegen de eerste sterke ploeg die ze ontmoeten gaan ze eruit...mark my words!

razzle_dazzle

Al diegene die gisteren aan het zagen waren over Italië. Ik vind Brazilië 10 keer erger. Hetgeen Ronaldinho laat zien zowel sportief (veelvoud aan slechte passen) els extrasportief (testen van zijn noppen op zwarte knieën).
En Lubos zit daar volgens mij een serieuze bonus te verdienen! Die zijn ticketjes voor het Braziliaanse carnaval (all-in) zijn al in de sakoche!
Als Ghanezen een scheet laten dan krijgen ze een fout tegen aangevuld met een kaart. Die Brazilianen doen wat ze willen en zo lang ze het niet écht te bont maken, doen ze wat ze willen.

Eruit met dat Braziliaans gepiemel!

The REAL BUTTON Freak

Brazlië zal een pandoering krijgen van Spanje, die straks Frankrijk met het hoofd om laag en met de staart tussen de benen naar Charles de Gaulle terug sturen.

Finale Spanje - Duitsland

Supermariobros

De Brazilianen stelden serieus teleur, een veel te zware nederlaag voor een moedig Ghana dat de beste kansen kreeg. Het doelpunt van Adriano was trouwens buitenspel maar dat doet er nu niet meer toe.

Wat ik vind is dat de scheidsrechters de grote ploegen een hand toesteken, bij De Bleeckere heb ik dat nog niet gemerkt op het WK. Hij doet het meer dan voortreffelijk en ik ben ervan overtuigd dat hij nog een vierde wedstrijd zal fluiten op dit WK.

razzle_dazzle

Citaat van: The REAL Freak op 27 juni 2006 - 19:38:52
Brazlië zal een pandoering krijgen van Spanje, die straks Frankrijk met het hoofd om laag en met de staart tussen de benen naar Charles de Gaulle terug sturen.

Finale Spanje - Duitsland

Het is intussen 1-1, maar mijn voorspelling voor de match was 1-2 voor de Fransen...Spanje en belissende wedstrijden, ik betwijfel of het nog goed komt  :).

razzle_dazzle

1-3 voor de haantjes, adieu españa!

Iets wat me dit tornooi nog al opgevallen is, is dat je op het juiste moment in vorm moet zijn.
Argentinië kleurde de groepswedstrijden, maar hun lot hing af van een magistraal moment, anders hadden ze er (mi) ook uit gelegen.
Spanje dat Oekraïne van het kastje naar de muur speelde in de eerste groepswedstrijd vliegt er uit tegen de Fransen die in de groepswedstrijden geen deuk in een pakje boter getrapt kregen. Hou ook in het achterhoofd dat hetzelfde makke Oekraïne wel bij de laatste 8 zit.

Ook kreeg ik vandaag weer de bevestiging van mijn kijk op spaans voetbal. mooi mooi, maar te weinig efficient, en zonder efficientië kan je op grotere tornooien niks gaan doen..

Supermariobros

Dit zijn dus de kwartfinales:
Duitsland - Argentinie
Italië - Oekraïne
Engeland - Portugal
Brazilië - Frankrijk

Volgens mij zullen de halvefinales er zo uit zien:
Argentinië - Oekraïne
Engeland - Brazilië

Finale:

Argentinië - Brazilië met Argentinië als winnaar


Tim C

Volgens mij zullen de halvefinales er zo uit zien:
Duitsland - Italië
Engeland - Brazilië

Finale:

Duitsland - Brazilië met Duitsland als winnaar

Hamilton MASTER

Volgens mij:

Argentinië - Italië
Engeland - Frankrijk

Finale:
Argentinië - Engeland met Engeland als winnaar ;)


Heb wel schrik voor Portugal, ze hebben een sterk team.
Ik hoop dat ze Deco niet kunnen vervangen en dat ze ook Costinha hard zullen missen.
Dit zijn naar mijns inziens toch de 2 belangrijkste pionnen in het Portugese team.



razzle_dazzle

Jammer dat de Portugezen enkele belangrijke afwezigen hebben tegen de Engelsen: Christiano Ronaldo op de flank van Beckham en Hargreaves of Neville....ik zou het nog wel eens gezien willen hebben. Deco is nog een groter verlies, onvervangbaar volgens mij.

Over mijn halve finales moet ik nog ff nadenken  :P.

Hamilton MASTER

Costinha is ook een erg groot verlies. Hij was het rustpunt in de ploeg, de Vieira van Portugal, net als Emerson bij Brazilië of Pirlo bij Italië.

Afwachten, ik gok op Engeland.



Jasper

Mijn bedenkingen van de voorbije WK-dagen:

- Kut-Italië. Verdient nog niet in het minst om in de kwartfinales te staan.
- Doefie, Oekraïne-Zwitserland een aangename wedstrijd? ??? ??? Dit was ongetwijfeld de saaiste wedstrijd die we dit WK al gezien hebben.
- Zwitserland en Oekraïne verdienden beiden niet om door te stoten.
- Brazilië gaat verdiend door maar met overdreven cijfers en zal tegen het Frankrijk dat we gisteren gezien hebben ten onder gaan.
- Duitsland is de enige Europese ploeg die echt overtuigt op dit WK (andere ploegen hadden goede wedstrijden maar waren niet constant, zoals Spanje en Frankrijk)

Over de kwartfinales: met Duitsland-Argentinië, Engeland-Portugal en Brazilië-Frankrijk zullen we 3 interessante wedstrijden te zien krijgen.

De Duitse verdediging stond in de groepsfase niet sterk en deed het iets beter tegen Zweden, maar dat is ook geen referentie. Ik zou Argentinië beter inschatten maar Duitsland heeft het thuisvoordeel. Ik verwacht een spannende wedstrijd en hoop dat Argentinië zal doorstoten (Argentinië is doorheen dit WK mijn favoriete ploeg geworden, voor, jawel, Duitsland).

Onder normale omstandigheden zou ik meteen zeggen dat Portugal wint van Engeland, dat maar geen kansen weet te creëren. Maar Portugal mist enkele sterkhouders en ik denk dus dat Engeland doorstoot.

Brazilië zal uit zijn pijp mogen komen tegen Frankrijk dat een heel degelijk wedstrijd speelde gisteren. Zizou zal waarschijnlijk nog eens terugdenken aan 1998, en ik denk dat sommige Brazilianen dat ook met angst zullen doen. Ik tip Frankrijk voor deze wedstrijd.

Italië-Oekraïne wordt waarschijnlijk de moeite niet om naar te kijken. Ik verwacht 0-0 na 120 minuten, misschien met een gelukje 1-0 voor de Italianen. Beide ploegen verdienen geen plaats in de kwartfinales, dus om mij te overtuigen dat ze wel in de halve finale horen, zullen ze een heel degelijke wedstrijd moeten brengen en dat zie ik hen niet doen.


Mijn favoriete ploegen, in volgorde, van dit WK zijn: Argentinië, Duitsland, Engeland, Frankrijk. Dit is een iets ander beeld dan voor het WK, maar dat komt omdat Italië en Tsjechië helemaal teleurstelden.

Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 27 juni 2006 - 19:45:28
Wat ik vind is dat de scheidsrechters de grote ploegen een hand toesteken, bij De Bleeckere heb ik dat nog niet gemerkt op het WK. Hij doet het meer dan voortreffelijk en ik ben ervan overtuigd dat hij nog een vierde wedstrijd zal fluiten op dit WK.

En de Bleeckere krijgt zijn vierde wedstrijd, hij fluit de kwartfinale tussen Italië en Oekraïne die op vrijdag om 21u. gespeeld wordt.

Hamilton MASTER

Opmerkelijke uitspraak van Blatter:

"Beste WK ooit !"
Veel spanning tijdens de matchen, een heel erg hoog niveau met in elke match wel schitterende acties.

Zucht... Hij heeft een ander WK voor meen ik...



razzle_dazzle

Gisteren werd in het Nieuwsblad de penalty die de Italianen kregen door een of andere scheidsrechter geanalyseerd en volgens hem was het dus wel een terechte penalty. Maar goed, scheidsrechters hebben het wel vaker mis.

Mijn pronostiek voor de kwartfinales:

Duitsland - Argentinië: 1-0
Albion - Portugal: 2-1
Italië - Oekraine: 1-0
Brazilië - Frankrijk: 2-0