WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Doefie

Hehe, 't gaat er hard aan toe in Italië - USA. Eerste helft twee goals en twee rode kaarten (beide wel verdiend rood). Nu hopen dat Italië nog wint, zijn ze al zeker van de tweede ronde en hebben ze iets minder te vrezen van de Tsjechen, die 'gelukkig' (als Italië-supporter wel) verloren hebben :)

Hamilton MASTER

Italië als superfavoriet voor de wereldtitel ?

Na deze povere en beschamende match van Italië heb ik er mijn twijfels over.
Met spelers als Pirlo, Gilardinho, Del Piero, Iaquinta, Zambrotta en Gattuso verwacht je toch iets meer diepgang tegen 9 Amerikanen.

Italië komt zelfs nog goed weg met de 1-1. Het had makkelijk 2-1 kunnen zijn voor Amerika.

Niet overtuigend, niet goed genoeg. De verdediging was een zeef en de mentaliteit vergeten in Italië.



Tim C

Leuke add-on voor Firefox:
Joga Companion

Firefox in de kleuren van je favoriete team, live match updates, video's en nog veel meer.

Hamilton MASTER

Brazilië door naar 2de ronde...

Een heel erg zwak en totaal inspiratieloos Brazilië wint met 2-0 van Australië.
Brazilië speelde maximum 10 minuten aan een niveau dat te verwachten valt van een regerend wereldkampioen.
Australië zette overal goed druk en kon vooral na de 1-0, Adriano net na de rust, mooi counteren en heel gevaarlijk zijn.

De achterhoede van Brazilië werd meermaals koud gepakt op snelheid maar Australië en meer bepaald Harry Kewell verkwanselde de kansen.

Brazilië kreeg meer ruimte en het was de ingevallen Fred die met een van zijn eerste baltoetsend de 2-0 maakte.

Even over de arbitrage:
Als een speler van Brazilië ook maar dreigde in de problemen te komen, floot Markus Merk tegen Australië. Het is een enorme thuisfluiter en op dit niveau MAG dit echt niet.
Hij was consequent in kaarten maar hij had duidelijk een boontje voor Ronaldinho en co.



Supermariobros

Helemaal akkoord met je analyse, een gelijkspel voor Australië zou helemaal niet onverdiend geweest zijn.

Door de zege van de Brazilianen hebben we een absoluut record, ze winnen 9 WK wedstrijden op rij. Ze verloren voor het laatst op het WK van '98 in de finale van Frankrijk.

En Merk, die is niet consequent. Dat zagen we al meermaals in de Champions League.

Frankrijk stelde opnieuw zwaar teleur, de wedstrijd leek meer op een strandwandeling dan wat men een voetbalpartij kan noemen waarbij ik mij gelukkig mag prijzen dat ik een half uur voor tijd in slaap gevallen ben.


Hamilton MASTER

Bij Frankrijk missen ze de oude garde achterin.
Zonder die verdediging, kunnen ze het vergeten.

Sagnol heeft niets bij te brengen. Gallas is een goede speler maar kan zijn verdediging niet leiden zoals een Blanc dat deed. Thuram is een goede verdediger maar hij is al geruime tijd op de terugweg.
Silvestre is voor mij hetzelfde als Sagnol, kan weinig bijbrengen.

Op het middenveld heb je enkel een stok-oude Zidane die het veld niet kan belopen.
Vroeger had je Petit en Djorkaeff die op het middenveld enorm veel werk opknapten.
Door het niet selecteren van Giuly en Pires vraag je om problemen op de flanken.

Met de aanval is er niets mis. Het enige probleem is dat Domenech héél veel wisselt waardoor zijn spitsen geen vertrouwen kunnen krijgen. Ze krijgen ook veel te weinig ballen om mee te scoren.

Frankrijk is een zieke ploeg, maar is al sinds een jaar of 6 zo.

Frankrijk uitgeschakeld in de 1ste ronde? Volmondig JA. Ze mogen al geluk hebben een goal gemaakt te hebben tegen Zuid-Korea.

Ik weet dat Vieira nog scoorde, maar dit Frankrijk moet tegen Zuid-Korea winnen, goal onterecht afgekeurd of niet.

Nog 1 ding --> Domenech buiten !



Doefie

Oekraine heeft zich voor het eerst knap laten zien, 4-0 tegen Saudi-Arabië, een ploeg die er de laatste jaren toch ook altijd bij is. Knappe goal van Rebrov, al snap ik niet wat de doelman toen deed... die lag gewoon al in zijn hoek op 't moment dat Rebrov trapte ??? Eindelijk zien we ook een Shevshenko in topvorm op een wereldkampioenschap, tegen Spanje had hij nog wat last van zijn blessure. Ze hebben genoeg aan één puntje tegen Tunesië, dat moet mogelijk zijn. Komen ze waarschijnlijk tegen Zuid-Korea of Zwitserland, twee ploegen die ze wel aan moeten kunnen.

Supermariobros

Spanje gaat naar de 8e finales door Tunesîë te verslaan met 3-1. Fernando Torres was de grote held bij de Spanjaarden die tweemaal scoorde.

In de eerste helft hadden de Spanjaarden het héél moeilijk met Tunesië dat als een blok verdedigde nadat ze op voorsprong gekomen waren. Na de rust mochten Fabregas en Raul meedoen en de ploeg begon beter te draaien. Vooral toen Joaquin nog eens ingebracht werd, trok Spanje het laken naar zich toe. Spanje kreeg greep op de partij en won verdiend. Gouden wissels dus van trainer Aragones.

razzle_dazzle

Het moment van de match vond ik die assist van Sheva, klasse man!

De tweede helft van Spanje was best te pruimen, jammer dat na de gelijkmaker de organisatie van Tunesie als een kaartenhuisje ineenviel.

Vandaag staan er enkele leuke en bepalende affiches op het programma: Duitsland-Ecuador en Engeland-Zweden bijvoorbeeld.


Doefie

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 juni 2006 - 11:04:16
Het moment van de match vond ik die assist van Sheva, klasse man!

De mooiste assist vond ik van het doelpunt dat Shevshenko met de kop maakte (de 3-0). De bal viel perfect net achter de verdediger.

Supermariobros

Duitsland won makkelijk van Ecuador, al voor de rust wasde wedstrijd gespeeld. Met zijn twee goals wordt Klose topschutter op de wereldbeker met vier goals.

Duitsland won verdiend maar speelde niet echt op een hoog tempo, in de 8e finales komen ze uit tegen Engeland of Zweden.

razzle_dazzle

Of Trinidad en tobago!

Ecuador kwam toch een maatje tekort tegen de Duitsers hoor, natuurlijk zullen die mannen ook al meer met hun hoofd in de achtste finales hebben gezeten.

Wist je dat Engeland al meer dan 30 jaar niet meer kon winnen van Zweden?  :o

Supermariobros

Engeand - Zweden was een aangename partij. In de eerste helft waren de Engelsen baas en het was genieten met Rooney, Lampard en Beckham. Cole bracht de Engelsen op voorsprong met een fantastische goal  :o, Allback scoorde de gelijkmaker en meteen het 2000e doelpunt op een WK.

In de tweede helft ging de partij op en neer met een terecht gelijkspel als uitslag.

Er zijn al twee halve finales gekend: Duitsland - Zweden en Engeland - Ecuador.

Vanavond wordt het vooral uitkijken naar de topper Argentinië - Nederland.

Supermariobros

Argentinië - Nederland eindigde zoals het begon en daar mag vooral Nederland tevreden mee zijn. De Argentijnen waren veel gevaarlijker, kregen ook enkele mooie kansen en voetbalden een stuk beter. Het is een héél sterke ploeg.

In de 8e finales speelt Argentinië tegen Mexico en Nederland tegen Portugal.

monty4ever

Citaat van: Supermariobros op 22 juni 2006 - 09:57:47
Argentinië - Nederland eindigde zoals het begon en daar mag vooral Nederland tevreden mee zijn. De Argentijnen waren veel gevaarlijker, kregen ook enkele mooie kansen en voetbalden een stuk beter. Het is een héél sterke ploeg.

In de 8e finales speelt Argentinië tegen Mexico en Nederland tegen Portugal.

Waarom moet nederland daar tevreden mee zijn? een paar keer gevaarlijk momenten wat uitstekend verdedigd is door de achterhoede. Het is gewoon de verdienste van de jongens  ;)
Forza DESZ 4 EVER