WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Supermariobros

Argentinië - Ivoorkust vond ik een aangename wedstrijd. In de eerste helft ging het spel heen en weer, de Argentijnen gingen de rust in met een 2-0 voorsprong maar Ivoorkust had op zijn minst een doelpunt verdiend.

De tweede helft was minder, Argentinië controleerde de wedstrijd met een zeer goede organisatie en de Ivorianen konden weinig doen. Op het einde gingen konden ze druk zetten, maar de treffer van Drogba kwam veel te laat.

Was de kopbal van Ayala wel of niet achter de doellijn?
Het was onmogelijk te zien, zelfs in de herhaling niet.Ik denk van niet.

Hamilton MASTER

Het was een mooie match, de mooiste van dit hele WK tot nu toe.

Argentinië speelde enorm georganiseerd met heel veel besef wat ze moeten brengen.
Ze speelden als een team, iets wat vroeger een probleem leek.

Ik zou Ivoorkust niet uittellen. Ze speelden een goede laatste twintig minuten en ik zie hen nog wel stunten.

Deze namiddag nog 1 interessante match, die van Nederland. De overige 2 matchen zijn voor mij persoonlijk niet echt boeiend...



Supermariobros

Nederland speelde geen echt goede wedstrijd maar won wel verdiend met 1-0 van Servië, een doelpunt van Arjen Robben. Was ongetwijfeld de man van de wedstrijd.

Servië was nooit echt gevaarlijk en Nederland had de wedstrijd vanaf het begin onder controle. Serivië stelde toch teleur, ik had ze veel beter verwacht.



razzle_dazzle

Verdiende zege voor de Nederlanders, maar ik zag toch nog een groot aantal pijnpunten.
De befaamde aanvalslinie, met twee vleugelspelers, waar was die?

Van Nistelrooy? Niet gezien
Van Persie? Heel sporadisch...
Robben? Fantastische match, maar dit blijft niet lukken...

Nederland kwam veel teveel via die linkerkant.

Servie stelde zwaar teleur in die eerste helft, ze lieten de Nederlanders maar begaan en dat brak hen zuur op...Pas na de inbreng van Koroman begon het beter te lopen.

Hamilton MASTER

Ga ik half mee akkoord maar ik zie dit als een eerste positieve test.

Elke ploeg die nu zijn eerste match speelde, was niet overtuigend.

Ik vond Nederland niet bijzonder goed, maar wel georganiseerd en ze probeerden te voetballen. Ze kwamen er vaak goed uit, maar dit was ook dankzij de zwakte van Servië.

Portugal overtuigde ook niet tegen Angola... Slechts 1-0 na een povere match.

Brazilië zal wél overtuigen waardoor iedereen rotsvast overtuigt gaat zijn van hun winstkansen.

Pas na de 2de match geef ik mijn oordeel over de sterkte van elk land.



razzle_dazzle

De Socceroo's hebben ook hun allereerste zege op het WK beet, in een aangename wedstrijd wonnen de Oceaniërs met 3-1 van Japan. Tien minuten voor tijd stonden de Aziaten nog op voorsprong door een betwistbare goal van Takahara, maar in een zinderende slotfase slaagde Australië erin de overwinning naar hun toe te trekken.

Matchwinnaar werd Tim Cahill  (Everton) die met zijn twee doelpunten de beslissing foceerde.


Doefie

Laatste tien minuten waren fantastisch  :)

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 12 juni 2006 - 17:58:59
Laatste tien minuten waren fantastisch  :)

Ik heb enkel de laatste 20 minuten gekeken, en toch drie van de vier goals gezien.  :)
De laatste tien minuten waren inderdaad fantastisch.  :D

Doefie

Tsjechië is de eerste ploeg die overtuigend wint volgens mij, hoewel USA ook wel enkele mooie kansen had.

Jasper

In de 80ste minuut van Australië-Japan zet ik mijn tv aan, wat een goede gok alweer zeg. ;D

Ik heb al dikwijls in dit WK voor 10 minuten naar een match gekeken en een goal gezien. In Engeland-Paraguay zei ik bij mezelf "ik zal de eerste 5 minuten zien" en hop goal. :) Bij Duitsland-Costa Rica zet ik de tv op en 2 minuten later wordt de 3-1 gescoord.

Tof WK op deze manier. :P


Maar Tsjechië was inderdaad goed. Jammer van Köller, een zware verrekking in de dij, mag al zeker 3 dagen niet trainen en het is niet te zeggen of hij in de eindronde nog zal mogen spelen. :(

Supermariobros

Italië - Ghana was een mooie wedstrijd om naar te kijken, de mooiste die ik op dit WK al zag. De Italianen toonden zich enorm strijdlustig en ging ook na de 1-0 door met aanvallen. Ope het einde kon Iaquinta er na een slechte terugspeelbal nog 2-0 van maken.

Sterk voetbal van de Italianen, ze hebben bewezen dat ze voor de titel gaan. Leuk om zien hoe de Ghanezen probeerden om een strafschop te krijgen.  ;D

Van de hele Italiaanse ploeg weet ik in welke competitie ze spelen, maar Iaquinta, waar speelt die? Vraagje voor Raikkonen Master, Razzle of Benny Dict  ;)

Scuderia Ferrari

Citaat van: Supermariobros op 13 juni 2006 - 11:06:19
Van de hele Italiaanse ploeg weet ik in welke competitie ze spelen, maar Iaquinta, waar speelt die? Vraagje voor Raikkonen Master, Razzle of Benny Dict  ;)
Dank je wel ;)  ;D
Iaquinta speelt bij Udinese ;)

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 13 juni 2006 - 11:06:19ging ook na de 1-0 door met aanvallen.

Dat is iets wat we niet gewoon zijn van Italië op de vorige toernooien en zeker een positieve ontwikkeling. :)

Doefie

Een mooie wedstrijd van Italië, Ghana liet zich niet zomaar doen. Toch vrees ik de wedstrijd tegen Tsjechië, er waren nog veel gaten tussen verdediging en middenveld en met een afstandsschieter als Rosicky zouden ze wel eens een doelpunt of 2 kunnen tegenkrijgen. Nu ja, het spel is al sterk verbeterd onder Lippi.

Supermariobros

Mooie studio bij VT4, na de wedstrijd kunnen ze met z'n drietjes nog een gezellige avondwandeling gaan maken. Het is dan wel te hopen dat het voor hen niet gaat onweren.  :D ;D