WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

razzle_dazzle

Duitsland speelt veel aanvallender dan vroeger, je merkt duidelijk dat de verdedigers dit nog niet gewoon zijn. Ik heb trouwens mijn twijfels over die twee torens vanachter: Mertesacker en Metzelder. Maar de eerste match winnen zal alleszins goed voor hun vertrouwen zijn.

Overigens, 6 goals in de eerste wedstrijden, waaronder 2 pareltjes...niet slecht voor de openingswedstrijd van een WK  8).

Op dit moment staat Ecuador verdient op voorsprong tegen Polen. De Oost Europeanen ontgoochelen zwaar tot nu toe...

Supermariobros

Leuke openingswedstrijd met maar liefst zes goals, aan de verdediging van Duitsland is nog heel veel werk want dat was precies een zeef.

Prachtgoals van Lahm en Frings. De tweede goal van Wanchope voor Costa Rica was wel buitenspel.


Hamilton MASTER

Ik vond vooral Mertesacker en Friedrich heel slecht voor de dag komen.

Door Friedrich scoort Wanchope 2x en Mertesacker verloor meer dan 1x de bal.
Over Lahm en Metzelder ben ik zekerder dat zij secuur zullen spelen.

Zonder Ballack speelt Duitsland natuurlijk anders dan normaal. Ze hangen iets meer terug waardoor het moeilijk was voor Borowski om zijn spel te maken. Hij is nog een jonge kerel en de druk was enorm.

Klinsmann wil té aanvallend spelen waardoor er bij Duitsland vooral gaten komen tussen de verdediging en het middenveld. Als Friedrich dan nog ver achterin blijft spelen bij een tegenaanval, is het makkelijk om centraal door te breken.

Het feit dat Costa Rica met 2 goede aanvallen 2x kan scoren zegt genoeg.
Maar we hebben het echte Duitsland nog niet gezien, met Ballack erbij had het makkelijk 5-0 tot 6-0 geworden.



Hamilton MASTER

Nog een paar pronostiekjes;

Engeland - Paraguay : 3-1

Zweden - Trinidad : 2-0

Argentinië - Ivoorkust : 1-2



Tim C

Citaat van: Supermariobros op 10 juni 2006 - 08:48:15
Prachtgoals van Lahm en Frings. De tweede goal van Wanchope voor Costa Rica was wel buitenspel.
Daarover bestaat een geweldige quote:

Het is geen fout als de scheidsrechter het niet ziet...

Jasper

Ik vond Ecuador vrij indrukwekkend gisteren, verdedigend dan toch. Vanaf dat er een aanval was van Polen stonden ze direct met vier man in de grote baklijn. Polen kwam er tot de 2-0 misschien maar 1 of 2 keer door. Na de 2-0 doen ze een wanhoopsoffensief en schieten ze nog 1 keer op de keeper en 2 keer op het houtwerk. Maar dat houden ze geen hele wedstrijd vol.

Voorin was Ecuador geen ploeg die de kansen aan mekaar reeg, maar ze waren wel zeer efficiënt en scoorden dus toch tweemaal.

Duitsland en Ecuador gaan door in deze poule, en ik zie Ecuador tot in de kwartfinales geraken en Duitsland halve finale of finale.

Doefie

#81
Italia :)
Oekraine gaat ook mooie dingen laten zien volgens mij.

Citaat van: Raikkonen MASTER op 10 juni 2006 - 11:11:12Engeland - Paraguay : 3-1

Moogt ge al aanpassen ;) (1-0)

Supermariobros

#82
Citaat van: Raikkonen MASTER op 10 juni 2006 - 11:11:12Engeland - Paraguay : 3-1
Citaat van: Doefie op 10 juni 2006 - 17:16:39
Moogt ge al aanpassen ;) (1-0)

Saaie wedstrijd, hopelijk zien we niet teveel zo'n wedstrijden.  :-\

razzle_dazzle

Ik vond het niveau zéér laag van de eerste wedstrijd. Op voetballend (technisch) gebied, maar vooral op het tactische vlak. Beschamend hoe de meeste doelpunten tot stand werden gebracht.

Na twee minuten had Lahm al twee à drie keer de bal geraakt, en telkens zocht hij zijn rechtse. Idem voor Schweinsteiger. De vierde keer maakt Lahm een eerste actie en de bal hangt al tegen de touwen. Héél dom van die verdedigers van Costa Rica. De eerste ging mee met Schweinsteiger, wat logisch is, maar die tweede liep ook terug met zijn gezicht richting eigen doel (in de veronderstelling dat Lahm met links ging voorzetten), waardoor het voor Lahm erg makkelijk was om naar binnen te snijden. Dom, dom, dom...

De hele overige eerste helft hebben ze Lahm en Schweinsteiger gewoon laten doen, zonder hen onder te druk zetten, ook al wetende dat ze steeds naar binnen kwamen om hun rechter op te zoeken. Lahm heeft zijn linker twee keer gebruikt in de eerste helft (in de tweede één keer) en Schweinsteiger nam genoegen met de helft ervan. Als verdediger zou je toch beter moeten weten.
De 2-1 van Klose werd ook in geschenkverpakking aangeboden. Schneider vindt Schweinsteiger, die in één stap twee spelers (zonder man op de moment) in de wind zet. Dat gaat me toch wat te ver.
Waar de rechtsachter Martinez zat bij de 3-1 is me ook een raadsel... 

Goed, Costa Rica mocht dan zeer zwak zijn, aan de overkant was het niet veel beter. De defensie van de Duitsers is pijniging voor het oog. Ze spelen een beetje zoals Standard: de verdediging laten instappen. Allemaal goed en wel, maar Duitsland heeft daar de spelers niet voor. Geen van de twee centrale verdedigers is snel en geen van hen is beweeglijk. Dat maakt het al onmogelijk om een doorgebroken speler eventueel terug te halen. Los daarvan hebben ze ook geen Runje in de goal staan, die 20 meter uit zijn 16 speelt. En tenslotte is de verdediging helemaal niet op elkaar ingespeeld. Ze kunnen gewoon niet instappen, ze begrijpen het niet, maar toch doen ze het.

Metresacker is de zwakste. Buiten zijn lengte, heeft hij geen enkel ander voordeel. Hij kiest zijn momenten voor het instappen zéér slecht en uitverdedigen is een complete ramp. Metzelder is iets beter, maar is niet goed genoeg om dat allemaal te compenseren.
Friedrich is ook een zeer beperkte speler. Ik denk niet dat hij 2 keer zijn man is gepasseerd. Hij heeft aanvallende intensies, maar is technisch (voetballend) toch o zo beperkt. Althans, die indruk gaf hij mij. Ook geen enkele bruikbare voorzet gegeven.
Lahm is de enige, van de 4 verdedigers, die zijn streng kan trekken en iets in zich heeft. Een vinnige speler, met veel aanvallende impulsen en goede acties. Alleen is hij geen 100% en zou hij op rechts misschien iets beter uit de verf kunnen komen.

De 3-2 van Wanchope blijft toch het dieptepunt van de wedstrijd. Dit doelpunt illustreerde perfect de onkunde van het centrale duo Metresacker-Metzelder. Beiden gaan naar de man in balbezit, vergeten Wanchope, en het balletje wordt gewoon (vernederend) tussen hen gespeeld... 

De verdediging van Duitsland is het zwakke punt, maar dat wisten ze al op voorhand. Er iets aan doen kunnen ze moeilijk, omdat ze niets beter hebben, al kunnen ze wel iets compenseren door hun middenveld beter op te stellen. Ook daar hebben niet de ideale mix van spelers. En een verdediging kan maar sterk zijn als zijn middenveld dat ook is. Helaas lopen daar iets te veel aanvallend ingestelde jongens rond.

Frings is geen pure verdedigende middenvelder, eerder een controlerende middenvelder. Iemand met een perfect schot, een goede uithouding maar ook iemand met weinig acceleratievermogen. Hij loopt voortdurend aan eenzelfde tempo. Mits wat druk op hem, kan hij het moeilijk krijgen. Hij kan die taak van buffer voor de verdediging niet naar behoren vervullen. Normaal gezien speelt Ballack naast hem, maar ook dat is niet de man die de verdediging kan bijstaan in moeilijke momenten. Borowski is een beetje hetzelfde type als Ballack.
Schneider is een salonvoetballer. Iemand die het moet hebben van acties en momenten, maar ook hij is geen loopwonder. Hij loopt geen twee keer op en af in een wedstrijd, omdat hij het ook niet kan.
Schweinsteiger kan dat wel, is constant aanwezig en zeer beweeglijk, maar vooral ook weer op aanvallend gebied, waardoor de verdedigende taken weer wat verwaarloosd worden. Toch een risico met dat huidige middenveld en een aanvallende back achter je.

Aanvallend zijn ze goed genoeg, want ze hebben goede spitsen en allemaal middenvelders met een goed afstandschot en scorend vermogen. Maar ze vinden het evenwicht niet in de ploeg.

Krijg je twee doelpunten binnen tegen Portugal, Spanje of Brazilië win je de match nooit. Drie of vier zullen ze tegen een iets of wat sterkere tegenstander nooit maken.

Doefie

Trinidad en Tobago ... schitterend  ;D ;D

Met 10 man de Zweden afhouden, heel knap...

Jasper

Ik vond Ibrahimovich alweer irritant egoïstisch.

En inderdaad knap van T&T, maar ze zetten echt wel alles op de verdediging en kwamen er vooraan ook helemaal niet uit.

Olav18

Citaat van: Jasper op 10 juni 2006 - 21:06:59
En inderdaad knap van T&T, maar ze zetten echt wel alles op de verdediging en kwamen er vooraan ook helemaal niet uit.

En dan nog moet Zweden er een stuk of wat inschieten en al helemaalt tegen tien man.

Maar schitterend voor Trinidad en Tobago en Don Leo.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

monty4ever

Citaat van: Olav18 op 10 juni 2006 - 21:09:11
Citaat van: Jasper op 10 juni 2006 - 21:06:59
En inderdaad knap van T&T, maar ze zetten echt wel alles op de verdediging en kwamen er vooraan ook helemaal niet uit.

En dan nog moet Zweden er een stuk of wat inschieten en al helemaalt tegen tien man.

Maar schitterend voor Trinidad en Tobago en Don Leo.

tegen 10 man is het nooit goed voetballen  hoor, ned-aus was daar een voorbeeld van maar ook eerdere wedstrijden.
Forza DESZ 4 EVER

Doefie

#88
Nee maar tegen een ploeg als Trinidad & Tobago, het kleinste landje dat ooit op een wereldkampioenschap is verschenen, verwacht je wel wat meer als een ploeg als Zweden he ;) Stel u voor dat Engeland er ook gelijk speelt  ;D

Trouwens heel knap van Hislop, pakte zowat alles wat in zijn buurt kwam.

Hamilton MASTER

Zoals al gezegd door de studiogasten van Kanaal 2 --> Heel T&T speelt in de Engelde of Schotse 2de klasse.

Dit is vergelijkbaar met onze 1ste klasse. Ze zijn echt geen mal figuur zoals iedereen denkt.