WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

razzle_dazzle

Pffff Zidane zal binnen tien jaar vooral herrinerd worden omwille van zijn schitterende doelpunten en acties en niet omwille van zijn domme rode kaarten in zijn carriere. Maradona is ook altijd een jeugdidool van mij geweest, ik snuif nu ook niet alle dagen een lijntje cocaine. Bovendien wordt de rol van provocateur zwaar onderschat volgens mij. Uitlatingen puur om iemand op stang te jagen en puur voor het uitlokken van een reactie gaan tegen elke vorm van fairplay in en vormen helemaal geen onderdeel van het spel.

Hamilton MASTER

Er worden zoveel dingen geroepen op een veld.
Als Aruna in Celtic tov 3 verdedigers stond en hij van alle drie constant 'fuck you' te horen kreeg tijdens zijn acties, wordt hier niets aan gedaan. Ook al zegt Aruna dit aan de ref.

Nu het allemaal op een moment gebeurt dat de hele wereld kijkt naar de finale, en juist Zidane de reactie geeft aan Materazzi zou deze laatste nu wel zwaar gestraft moeten worden ?

Dan komt de rol van de pers weer naar boven. De pers zorgt voor deze hetse. Woordspelingen en intimiteiten gebeuren constant. Maar er wordt niet constant op die manier gereageerd. Het jammerlijke dat een kampioen als Zidane zich laat vangen is des te dommer voor hem.



razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 31 juli 2006 - 19:57:33
Er worden zoveel dingen geroepen op een veld.
Als Aruna in Celtic tov 3 verdedigers stond en hij van alle drie constant 'fuck you' te horen kreeg tijdens zijn acties, wordt hier niets aan gedaan. Ook al zegt Aruna dit aan de ref.

Nu het allemaal op een moment gebeurt dat de hele wereld kijkt naar de finale, en juist Zidane de reactie geeft aan Materazzi zou deze laatste nu wel zwaar gestraft moeten worden ?

Dan komt de rol van de pers weer naar boven. De pers zorgt voor deze hetse. Woordspelingen en intimiteiten gebeuren constant. Maar er wordt niet constant op die manier gereageerd. Het jammerlijke dat een kampioen als Zidane zich laat vangen is des te dommer voor hem.

Jammer en dom is het zeker, maar als de pers dan toch overdrijft in de voorbeeldfuntie van Zidane, moeten ze voor mij die lijn doortrekken...en dan is ook Materazzi een schoft.  ;)

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 31 juli 2006 - 17:09:55
Citaat van: Jasper op 30 juli 2006 - 22:52:11
Citaat van: Tim C op 22 juli 2006 - 23:47:14
Kan iemand me vertellen wat Materazzi verkeerd heeft gedaan?

Als de FIFA er alles aan doet om fairplay te promoten en vooral racisme te bestrijden, dan moeten ze zo consequent zijn om Materazzi ook te straffen voor zijn racistische uitlatingen.

Ik vind de straf voor beide heren trouwens véél te licht.
Welke racistische uitlatingen?

Goed om weten dat jij denkt dat Zidane voor de lol iemand een kopstoot want geven. Nu weet ik tenminste dat ik met jou al niet moet discussiëren in dit geval.

Citaat van: Raikkonen MASTER op 31 juli 2006 - 19:57:33
Er worden zoveel dingen geroepen op een veld.
Als Aruna in Celtic tov 3 verdedigers stond en hij van alle drie constant 'fuck you' te horen kreeg tijdens zijn acties, wordt hier niets aan gedaan. Ook al zegt Aruna dit aan de ref.

Nu het allemaal op een moment gebeurt dat de hele wereld kijkt naar de finale, en juist Zidane de reactie geeft aan Materazzi zou deze laatste nu wel zwaar gestraft moeten worden ?

Mijn pa reed eergisteren 200 op de autostrade en zal hiervoor waarschijnlijk niet gestraft worden. Dat wil echter niet zeggen, dat iemand die elders 150 rijdt én wel geflitst wordt, niet gestraft moet worden. Dat die 3 verdedigers niet gestraft werden, is een spijtige zaak, dat Materazzi wel gestraft wordt, is niet meer dan logisch.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2006 - 11:34:11Goed om weten dat jij denkt dat Zidane voor de lol iemand een kopstoot want geven. Nu weet ik tenminste dat ik met jou al niet moet discussiëren in dit geval.
Ach doe niet zo uit de hoogte. Noch de experts, noch de FIFA weet wat er precies gezegd is tussen beide heren. Hetgeen jij nu doet is hetzelfde als de roddelpers. Dingen veronderstellen en aannemen als feiten.

En over dat "voor de lol kopstoten geven", hij heeft het nog al gedaan. En tal van zijn rode kaarten waren voor dit soort overtredingen. (kopstoten, op de rug gaan staan van spelers, ...) Dus waarom zou hij het niet nog eens durven?

Jasper

Ik ben er 100% zeker van dat hij nog nooit een kopstoot heeft gegeven voor de lol.

Zidane heeft zelf gezegd dat Materazzi een racistische uitspraak deed. Dat is inderdaad geen garantie dat dit waar is. Maar de reactie van Materazzi is gewoon "het was geen racistische uitspraak". Deze reactie geeft 2 mogelijkheden: 1/ het was wel een racistische uitspraak; 2/ het was geen racistische uitspraak, maar iets dat nog erger is dan dat, aangezien Materazzi niet durft te zeggen dan dat. De tweede optie is niet zo waarschijnlijk omdat Zidane dan ook de waarheid zou gezegd hebben als het erger was dan een racistische uitspraak.

Provoceren is in de maatschappij verboden dus moet het ook verboden zijn op het voetbalveld. Punt.

Tim C

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2006 - 17:31:55
Provoceren is in de maatschappij verboden dus moet het ook verboden zijn op het voetbalveld. Punt.
Welke steriel voetbal gaan we dan krijgen? Trash Talk hoort er gewoon bij. Je wordt miljoenen betaald om professioneel te blijven wanneer iemand je een klootzak noemt. Doe dat dan ook...


Jasper

Je wordt miljoenen betaald om te voetballen. "Trash Talk" hoort erbij sinds misschien de laatste 10 jaar. Het hoort helemaal niet bij het voetbal. Ik zie niet in wat er slecht zou zijn aan voetbal zonder het constante geroep van "fucking idiot, your mother's a cow" etc.

Eerst steen en been klagen dat de actie van Zidane geen goed voorbeeld is voor de jeugd en dan provocaties promoten is een beetje een rare houding vind ik. Zonder die provocaties krijg je überhaupt geen domme acties als een kopstoot.

Tim C

Trash talk hoort er al bij sinds het begin ::) Beetje enorm naief van te denken van niet...

Jasper

Daar geloof ik dus niets van.

The REAL BUTTON Freak

Zelfs Ric Coppens deed het al, tegen zen verdedigers beweren dat hij met deze hun vrouwen de nest in dook en van die dingen. Andere voetballers verbaal uitdagen zodat ze fouten gaan maken hoort er al van in het begin bij.

Dat wil niet zeggen dat ik dat goed keur, integendeel. Moet je maar eens tijdens het snookeren de andere uitschelden voor rotte vis, gedaan wedstrijd.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2006 - 17:31:55
Ik ben er 100% zeker van dat hij nog nooit een kopstoot heeft gegeven voor de lol.

Zidane heeft zelf gezegd dat Materazzi een racistische uitspraak deed. Dat is inderdaad geen garantie dat dit waar is.
En dat vat het samen. Gelukkig kan jij aan de hand van dit gegeven een hoop conclusies trekken, helaas zijn ze bij de FIFA nog niet zo slim. Misschien eens solliciteren?

Provocatie is al jaren een vies onderdeel geworden van het voetbal. Hoeveel provocerende dingen zeggen spelers tijdens een voetbalweekend? En hoeveel kopstoten zie jij in datzelfde weekend verschijnen?

Zidane had zich MOETEN inhouden. Woorden zijn woorden, daden zijn daden.

Jasper

Zidane had zich moeten inhouden. 100% akkoord. Maar Materazzi had zich ook moeten inhouden. Woorden zijn inderdaad woorden, en die zijn niet te onderschatten.

Hamilton MASTER

Ik hoop dat er eens een compilatie-filmpje komt met alle rode kaarten die Zidane ooit kreeg.

Hij kreeg ze vooral bij Real Madrid en bij Frankrijk. Voordien had hij bij Juventus nooit een kwalijke reputatie.
Zidane is iemand met een heel erg lage zelfcontrole. De fouten die hij op het WK 98 maakte waren ronduit schandalig.

Hij heeft slechts 1x rood gekregen, maar verdiende er 3.

Om een fout aan te halen, leek enorm op de fout die Totti tegen Denemarken maakte op het EK 2000. Ik probeer zo snel mogelijk film-link te geven.

Materazzi was fout omdat hij iets zei, maar dan moet je ELKE voetballer veroordelen. Zidane was 200x zo fout toen hij zich domweg LIET intimideren en reageerde.



Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER op 02 augustus 2006 - 20:36:37Materazzi was fout omdat hij iets zei, maar dan moet je ELKE voetballer veroordelen.

Dat moet dan maar. De eerste jaren wordt dat een heksenketel, de jaren daarop is het voetbal van zijn reputatie van smerigste sport af.