WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Supermariobros

Ik heb gisteren de wedstrijd jammer genoeg niet kunnen zien  :-\ Niet ver van ons had er ne slimme tegen een elektriciteitspaal gereden en daardoor zaten we zonder stroom.  >:( 

Volgens de verslagen heeft Frankijk verdiend gewonnen, heb de strafschopfase gezien op sporza.be en moet zeggen dat die heel licht toegekend werd.

Citaat van: Supermariobros op 05 juli 2006 - 10:33:53
Prono voor vanavond: Frankrijk - Portugal 1-0

Ik had geld kunnen verdienen.

Italië wint de wereldbeker volgens mij.




Doefie

Pff, op die penaltyfase was er niets te beleven. Dan klagen ze over Italië maar de diepste spits van Frankrijk stond vér voor de middencirkel, De ganse Franse ploeg stond op een kwart van 't veld na de 1-0. Was niks te beleven.

Jasper

Citaat van: Doefie op 05 juli 2006 - 18:35:28
Citaat van: Jasper op 05 juli 2006 - 11:32:27
Italië wereldkampioen? Het zou goed kunnen, maar ik hoop op en denk eerder aan Frankrijk. Wat zou dat een mooi afscheid zijn voor Zidane!

Zou totaal onverdiend zijn moest Frankrijk wereldkampioen worden. Frankrijk wordt de laatste jaren al heel erg overroepen naar mijn gevoel, laatste 6 jaar staan ze nergens. Vorig WK halen ze amper een puntje, dit WK geraken ze met véél geluk in de tweede ronde. Dit is voor mij geen kampioenenploeg.

1: Waar had Frankrijk geluk in de eindronde? Het is niet omdat ze onder hun huidige niveau speelden, dat ze met geluk doorgingen.
2: Italië had daarentegen wel geluk, met een fitte Koller bij Tsjechië lagen ze er waarschijnlijk in de eindronde uit.
3: Waar stond Italië in de eindronde? Ook nergens.
4: Frankrijk heeft de best spelende ploeg van de eindronde (Spanje) uitgeschakeld net als de topfavoriet voor de wereldtitel (Brazilië). En nu hebben ze de ploeg uitgeschakeld die outsiders Nederland en Engeland uitschakelde. Italië daarentegen moest langs een overroepen Oekraïne en ging pas voorbij Australië na een onterechte strafschop. De confrontatie tegen Duitsland was de eerste goede wedstrijd van Italië op dit toernooi (misschien was de wedstrijd tegen Ghana ook goed, maar die heb ik niet gezien en Ghana is ook neit meteen een referentie).

Ik vrees dat Italië de wereldbeker wint maar ik zou het veel mooier vinden als Frankrijk hem pakt. Misschien was de reden dat Frankrijk gisteren niet super was, dat ze het spel zelf moesten maken in tegenstelling tot tegen Brazilië en Spanje waartegen ze het spel meer ondergingen. Misschien dat ze het spel in de finale ook meer gaan ondergaan en dat ze dan zo goed spelen als tegen Brazilië en Spanje.

Ik denk trouwens dat de finale na 90 minuten 0-0 zal staan.

razzle_dazzle

Frankrijk stelde niets meer voor in de tweede helft, maar ze zijn verdedigend heel sterk.

Ze spelen niet geweldig, maar probeer ze maar eens te kloppen. Zo zie je maar dat verdedigen de basis is van alles. Frankrijk en Italië bezitten de sterkste verdediging van alle ploegen en het resultaat is een finale.

En die finale wordt gewonnen door Italië...1-0 in de 93ste minuut  ;).

Doefie

Citaat van: Jasper op 06 juli 2006 - 12:38:39
1: Waar had Frankrijk geluk in de eindronde? Het is niet omdat ze onder hun huidige niveau speelden, dat ze met geluk doorgingen.
2: Italië had daarentegen wel geluk, met een fitte Koller bij Tsjechië lagen ze er waarschijnlijk in de eindronde uit.
3: Waar stond Italië in de eindronde? Ook nergens.
4: Frankrijk heeft de best spelende ploeg van de eindronde (Spanje) uitgeschakeld net als de topfavoriet voor de wereldtitel (Brazilië). En nu hebben ze de ploeg uitgeschakeld die outsiders Nederland en Engeland uitschakelde. Italië daarentegen moest langs een overroepen Oekraïne en ging pas voorbij Australië na een onterechte strafschop. De confrontatie tegen Duitsland was de eerste goede wedstrijd van Italië op dit toernooi (misschien was de wedstrijd tegen Ghana ook goed, maar die heb ik niet gezien en Ghana is ook neit meteen een referentie).

Ik vrees dat Italië de wereldbeker wint maar ik zou het veel mooier vinden als Frankrijk hem pakt. Misschien was de reden dat Frankrijk gisteren niet super was, dat ze het spel zelf moesten maken in tegenstelling tot tegen Brazilië en Spanje waartegen ze het spel meer ondergingen. Misschien dat ze het spel in de finale ook meer gaan ondergaan en dat ze dan zo goed spelen als tegen Brazilië en Spanje.

1. Wedstrijd tegen Zwitserland was ronduit zwak. Wedstrijd tegen Zuid-Korea was zwak. Tegen Brazilië speelden ze goed maar Brazilië zelf was op dit wereldkampioenschap ook zwak. Tegen Spanje heb 'k het niet gezien. Gisteren tegen Portugal waren ze zwak. Frankrijk is geen kampioenenploeg meer.
2. Met Köller erbij hadden ze meer last gehad, maar ook al was die wedstrijd op een gelijkspel geëindigd waren ze door gegaan. Italië stond sterk tegen Ghana (de enige Afrikaanse ploeg in de tweede ronde, dus zo zwak waren ze niet) en tegen Tsjechië was hun spel redelijk. Australië was geluk, maar Oekraine is zeker geen overschatte ploeg.
3. Hoeveel wedstrijden heeft Italië weten te winnen ? En Frankrijk ? Iedereen zei dat Italië geluk zou hebben als ze de tweede ronde haalden. Nu, daar heb 'k veel van gezien ...
4. Best spelende ploeg Spanje ? Zeiden ze van Duitsland ook. Duitsland werd (zeker na de wedstrijd tegen Argentinië) ook aanzien als de nieuwe wereldkampioen en die zouden ook eventjes iedereen naar huis spelen. Spanje is goed maar die missen iets. Frankrijk is gewoon overroepen, al de laatste jaren. Uiteindelijk heeft geen enkele ploeg op dit WK elke wedstrijd opnieuw hoog en goed gespeeld.

Jasper

1: Ik zei dat Frankrijk zwak was, jij zei dat Frankrijk geluk had. Nu bevestig je gewoon wat ik zei.

2: Tegen Tsjechië vond ik het spel niet redelijk, het was echt niet goed en zoals ik al zei, met een fitte Köller erbij, was het anders uitgedraaid. Oekraïne verdiende zeker geen plaats in de kwartfinales en had gewoon geluk dat ze in de achtste finale tegen Zwitserland mochten spelen. Dat Ghana de enige Afrikaanse ploeg in de achtste finale was, zegt trouwens meer iets over Afrika dan over Ghana.

3: Ik zei dat Italië zwak was, niet dat ze geluk hadden. Tegen de VS en Tsjechië waren ze dus ook zwak.

4: Duitsland was in de eindronde zeker niet de best spelende ploeg want die hadden een slechte verdediging. Spanje speelde Oekraïne naar huis en stond ook in de twee daaropvolgende wedstrijden zeer stevig. En daarna werden ze naar huis gespeeld door Frankrijk.

Frankrijk was in 2002 en in 2004 niet goed maar nu spelen ze gewoon een prachttoernooi sinds de achtste finale. Je zegt dat de wedstrijd tegen Portugal zwak was. Eigenlijk hadden ze gewoon de wedstrijd volledig onder controle. Als je Frankrijk zwak vond, dan moet je Italië ook zwak vinden want ook zij kruipen gewoon achter bal vanaf dat ze op voorsprong komen. Het verschil is dat de Franse verdediging nog steviger staat.


Anyway, ik hoop echt dat Frankrijk de beker wint, ik denk dat ze gewoon een betere ploeg hebben.

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 juli 2006 - 14:22:30Dat Ghana de enige Afrikaanse ploeg in de achtste finale was, zegt trouwens meer iets over Afrika dan over Ghana.

Ivoorkust had ook een hele sterke ploeg, hadden ze in een andere groep gezeten hadden ze zeker de tweede ronde gehaald. Had Frankrijk, Duitsland, Engeland of weet ik veel wie nog allemaal in die groep gezeten lagen ze er ook uit. Ghana had een goeie basis, ze wonnen trouwens ook van USA en Tsjechië. Voorbije jaren waren Nigeria, Senegal en Kameroen de sterkste ploegen van Afrika, en die deden het ook zo slecht niet. 't is niet omdat 't Afrika is dat ze niet kunnen voetballen he.

Citaat van: Jasper op 07 juli 2006 - 14:22:30
Als je Frankrijk zwak vond, dan moet je Italië ook zwak vinden want ook zij kruipen gewoon achter bal vanaf dat ze op voorsprong komen. Het verschil is dat de Franse verdediging nog steviger staat.

Ja hallo, kan ik ook altijd gaan beweren dat Italië de wedstrijd onder controle heeft als ze met hun 11 man in het strafschopgebied gaan staan he. Kan er ook geen enkele bal door.

Italië heeft een schitterende Cannavaro achteraan, Materazzi, Zambrotta, Nesta (spijtig genoeg geblesseerd), Grosso, ... wie heeft Frankrijk ? Thuram. Sagnol nog een klein beetje. Italië kon Duitsland afweren met vier man. Frankrijk had ze alle 11 nodig tegen Portugal.

Italië wint, zou meer dan verdient zijn.

The REAL BUTTON Freak

Ik denk dat Frankrijk met de beker gaat lopen.

en Doefie, noch een geluk dat Italië nooit met 11 man vanachter staat hé.

Doefie

Waarom denkt ge dat ik zeg dat iedereen constant op Italië zit te klagen ?

Supermariobros

Ik heb een leuke wedstrijd gezien gisteren met Duitsland als verdiende winnaar. Man van de wedstrijd was ongetwijfeld Schweinsteiger, hle mooie derde goal trouwens. De eerste was ook niet slecht maar daar ging doelman Ricardo toch niet echt vrijuit vond ik.

Vanavond dus de grote finale, mijn prono: Italië - Frankrijk 1-0

Na vanavond zien we drie grootheden niet meer terug in nationale wedstrijden: Olivier Kahn, Luis Figo en Zinedine Zidane.

Doefie

Gisteren was het een mooie wedstrijd. Tweede goal van Schweinsteiger was een hele mooie. De eerste goal gaat Ricardo misschien niet helemaal vrijuit, maar er zat wat effect op de bal waardoor het als doelman moeilijk in te schatten is.

Ik wist niet dat Figo en Kahn nationaal ook stopte ... (WK is eerste in 4 jaar dat ik volg)

Vanavond Italië wereldkampioen, eindelijk na 24 jaar :)

The REAL BUTTON Freak

na 24 jaar zullen ze noch eens 4 jaar moeten wachten want les Blues nemen de wereldbeker naar de Lichtstad.

Een ploeg die debiele Brazilianen naar huis speelt mag van mij part 3 maal op rij wereldkampioen worden.

Zidane is super gemotiveerd vandaag. De Italiaanse verdediging gaat zweten.

Scuderia Ferrari

En de prijs voor grootste idioot van het WK gaat naar:


Tim C


Hamilton MASTER

Mijn korte samenvatting van het WK 2006.

Ben een week in Frankrijk geweest en heb de gekte van dichtbij meegemaakt.

Duitsland, Argentinië en Italië waren de 3 sterkste ploegen op dit WK.



De conclusie per land:
De Afrikaanse landen speelden met veel inzet maar mankeerden net dat tikkeltje ervaring  om ver te raken.

Spanje miste een échte leider van het team, iemand die het team kon optrekken naar een hoger niveau.

Tsjechië kende het meeste pech na uitvallen van Koller en Baros.

Engeland speelde nooit bijzonder maar werd door Portugal gepakt door een flauwe rode kaart. De kans dat Lampard, Gerrard én Carragher een penalty missen is al enorm klein. De kans dat ze iets missen tijdens dezelfde penaltyreeks is vrijwel onbestaande maar kennelijk niet tegen Portugal. Ze hadden ook pech met Owen en Rooney al vind ik dat Ericsson niet vrijuit gaat bij de niet selectie van Jermaine Defoe, spits van Tottenham.
Portugal speelde een goed WK, een heel sterke F.Meira in de verdediging met daarvoor een briljante Maniche en Deco. Jammer dat ze geen echte spitsen in vorm hebben.

Amerika: goed team met veel werkkracht maar weinig effectieve spitsen.

Australië: iets te weinig klasse in het team, ondanks dat speelden ze heel verdienstelijk en schitterend werk van Hiddink.

Brazilië: teveel druk en teveel matchen gespeeld op korte tijd. Spelers waren moe en dit zag je ook tijdens de match. Lichtpunten, de jeugd integreert zich goed en was enorm verbaasd van Juan, de centrale verdediger van Brazilië.

Duitsland: een heel erg sterk team met een heel stevig middenveld. Hieruit kon Duitsland elk team pijn doen. De verdediging stond sterk centraal maar de flanken waren verdedigend niet erg sterk. Lahm kwam teveel naar voor en Friedrich zijn selectie snap ik totaal niet. Hij gaf geen of slechte voorzetten en kwam verdedigend niet aan de bak.

Argentinië: een sterk land met een mooi resultaat. Jammer dat ze eruit moesten tegen Duitsland maar dit was eigenlijk verdiend. Tegen de sterkere teams kon Argentinië niet meer zo effectief voetballen. Ook de wissels van Pekerman waren vreemd tijdens de match met Duitsland. Wel een schitterend parcours tot Duitsland dan, fantastische ploeg die Pekerman samen hield.

Frankrijk: Een team dat overschat werd na de toch nog in extremische doorgang naar de 2de ronde. Zidane werd na 1 goede match tegen Brazilië weer beschouwd als de God van alle Fransen, maar dit was naar mijn mening zelfs schijn.
Frankrijk heeft een sterke ploeg maar te weinig echte klasse buiten Zidane. Ribéry kan zijn mannetje staan maar Frankrijk miste volgens mij toch een Pires. Voorin kon enkel Henry voor gevaar zorgen.

Italië ten slotte had een heel erg sterke ploeg met Cannavaro als verdediger van dit WK samen met naar mijn mening F. Meira en Juan. Als je bij dit Italië nog een speler als Pirlo hebt (naar mijn mening dé man van dit WK) dan zit je echt wel goed.
De flanken bewogen goed, elke bal werd naar Pirlo gespeeld en hij verdeelde op een heel erg sobere maar echter briljante en dodelijk effectieve manier Italië. Hij deed wat Totti niet of te weinig deed. Grosso was een heel erg leuke nieuwkomer voor Italië. Hij als speler van Palermo (en inmiddels Inter) beleefde een schitterend WK en scoorde op belangrijke momenten.

Ik denk dat ik de belangrijkste landen heb gehad.

Mijn WK team:
Buffon
Zambrotta, Cannavaro, Meira, Grosso
C.Ronaldo, Pirlo, Maniche, Deco
Podolski, Klose

Keeper: Buffon
Verdediger: Cannavaro
Middenvelder: Pirlo
Aanvaller: Podolski

Flop: Uitsluiting van Zidane. Trezeguet had niet getrapt indien Zidane nog op het veld gestaan zou hebben. Dit tijdens zijn laatste match is een schande voor een speler van zijn kaliber. Dit bewijst voor mij nog maar eens dat Zizou over zijn hoogepunt heen was.

Italië verdiend, nu hebben ze toch iets om over te juichen, de omkopings-zaak zal snel terug belangrijker zijn. Jammer maar toch...