WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

The REAL BUTTON Freak

Australië is zojuist bestolen geweest. De Italianen komen zeer goed weg.

Supermariobros

Citaat van: The REAL Freak op 26 juni 2006 - 18:56:25
Australië is zojuist bestolen geweest. De Italianen komen zeer goed weg.

Zeg dat wel, dat is echt balen voor Hiddink en de zijnen.Een penalty cadeau van ref. Cantalejo bezorgt de Italianen de kwalificatie.

Juan Pablo

GRRRRRRRRRRRR die kut Italianen schieten geen deuk in een pak boter maar gaan er nog met de winst vandoor diep in de blessuretijd door een kutduik! Echt niet te geloven! SchijtWK is dit


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

De kaartenregen van gisteren is nog ergens goed voor:

CitaatDe uitschakeling tegen Portugal is voor de Nederlanders hard aangekomen. Maar indirect niet voor weeskinderen over de hele wereld. Tijdens het WK wordt er per gele kaart 3.000 euro overgemaakt aan de internationale hulporganisatie SOS-Kinderdorpen. Zondag betekende de schoppartij tussen Nederland en Portugal een lucratieve dag.

Scheidsrechter Valentin Ivanov heeft de kas zondag aardig gespekt door zestien keer geel en vier keer rood te tonen aan de spelers van Nederland en Portugal. In totaal heeft de alom bekritiseerde leidsman woensdag 48.000 euro bij elkaar gefloten.

De meter stond afgelopen zaterdag al op 123.357 euro. Op 9 juli, de dag van de finale van het WK, hoopt SOS-Kinderdorpen de bouw van zes nieuwe dorpen te kunnen realiseren mede met het geldbedrag uit de strafpot.

razzle_dazzle

Los van die schijtpenalty wil toch even mijn bedenking maken over de tactiek van Hiddink tijdens deze wedstrijd.

Ik vind het deels ook de eigen schuld van de Australiërs: ze moesten tempo hoger leggen zodat niet altijd al die Italianen konden terugkomen. Nu kreeg je door het wachten met de bal op het middenveld of in de verdediging telkens terug minstens 7 Italianen achter de bal en dat is toch wat veel om dan echt een gaatje te zoeken tegen de sterke verdediging van de Italianen!

Hiddink had misschien ook wat vroeger die Aloisi kunnen brengen, want met 6 Australische middenvelders tegen 3 Italiaanse middenvelders is wat veel op het moment dat het moet gebeuren. En dan over de rode kaart van Materazzi die ik toch wel verdiend vind, hij tackelt 2 man: die Bresciano en dan zijn eigen verdediger Zambrotta -> Van een ongecontroleerde tackel gesproken! En die rode kaart was ook te voorspellen, Cahill die eerst zo'n babygebaar doet die dan beantwoordt wordt door Materazzi met de vinger op de mond naar Cahill en de daaropvolgende actie leverde dus de rode kaart voor Materazzi!

Doefie

Komen goed weg, penalty was uitgelokt. Maar er zijn op de afgelopen wereldkampioenschappen wel genoeg ploegen die met het grootste geluk door zijn gegaan (Frankrijk in 1998, Zuid-Korea vorige keer, ...).

Rode kaart voor Materazzi was wel overdreven.

Hamilton MASTER

Rode kaart was terecht.
Bal was niet in de buurt en Materazzi gaat met 2 benen vooruit. Doe dat op de enkels van een speler, of op een scheenbeen en je krijgt een Luc Nilis been --> Dubbele open beenbreuk en gedaan met professioneel spelen.

Zo'n tackle hoort niet op een voetbalveld of het nu op de speler was of niet, dat maakt niet uit.

Inderdaad een flut-penalty maar wederom het grote land dat doorgaat. Elke scheidsrechter wil kennelijk naar de finale en probeert zo goed mogelijk te fluiten door zo min mogelijk kritiek op de hals te halen.

Totti zegt na de match: " ik antwoord met mijn voeten". Een penalty moest hij trappen en hij heeft al een zogezegde heropstanding gemaakt...
Na zijn goal bleek dat hij nog een kleine duimzuiger is... Zucht...

Zoals al eerder geschreven, een heel erg pover WK met tot nu toe maar 2 ploegen die écht zouden verdienen WK te worden, Argentinië en Brazilië.



razzle_dazzle

Brazilie op basis van wat?  ::)

Juan Pablo

Citaat van: Razzle_dazzle op 26 juni 2006 - 22:04:10
Brazilie op basis van wat?  ::)

kwaliteit, en ze lijken erg in het toernooi te groeien,..

Brazilie kan echt op elk moment scoren.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Brazilië is altijd een kanshebber voor het WK, het is niet moeilijk om tot zo een besluit te komen, maar voor mij hebben ze nog niks laten zien op dit WK.

Tegen Kroatie en Australie was het zwaar met de hakken over de sloot, of gaat Japan nu ineens als het grote referentiepunt tellen?

Neen, dan vind ik Duitsland, Portugal en Spanje sterker voor de dag komen.

Juan Pablo

Brazilie is dan misschien niet de favoriet van voor het WK, maar al-tijd een goede kanshebber.

Presteert tot nu toe idd minder dan Argentinie of Duitsland.. maar een land dat WK is geworden is dus een grote kanshebber.


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Maar het ging dus niet over kanshebber zijn, maar over de uitspraak van RM dat Brazilie het momenteel echt zou verdienen  ;)...

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 27 juni 2006 - 09:42:02
Maar het ging dus niet over kanshebber zijn, maar over de uitspraak van RM dat Brazilie hspeelden ze erg mooi voetbalet momenteel echt zou verdienen  ;)...

Japan is niet echt een referentiepunt, maar bij momenten speelden ze erg mooi voetbal en eens de machine begint te draaien is er geen houden meer aan. Straks spelen ze tegen Ghana, dan weten we meer.

De ploeg die tot nu toe het meest verdient om WK te worden is Argentinië.

Doefie

Zwitserland - Oekraine was een aangename wedstrijd om te zien, beide ploegen gingen gelijk op. Alleen kunnen de Zwitsers geen penalty's trappen blijkbaar ;D ...

Italië - Oekraine ... mijn twee favorieten tegenover elkaar :(

Juan Pablo

die penalty's van Zwitserland  ;D ;D ;D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.