WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Hamilton MASTER

Een al bij al verdiende overwinning voor Argentinië.

Ik verwachtte een sterk Mexico maar had verwacht dat ze in de 2de helft ten onder zouden gaan, dit deden ze dus niet.
Ik denk dat Mexico een van de enige teams is die het sierlijke Argentinië kon tegenwerken.
De Duitse defensie kan niet zo sterk in blok spelen en zeker niet zo kalm blijven als de Mexicaanse verdedigers.
Osorio, Marquez en Salcida zaten er altijd wel ergens tussen.

Voor Mexico een prima wedstrijd, ze kunnen met opgeheven hoofd terug.



razzle_dazzle

Waarom nu geen melding over de arbitrage? Het zijn de Duitsers niet zeker?  :)

Enfin, Argentinië werd uiteindelijk de verdiende winnaar, maar ze hebben het zeker niet onder de knie gehad met Mexico.

Seffens speelt Albion tegen Ecuador, dat wordt ook een zwaar beladen match volgens mij. En als de Engelsen niet beter gaan spelen...



Hamilton MASTER

Ik vond het een goed gefloten match.
Er waren 2 fases die mij vreemd leken, de 'maar' gele kaart voor Heintze.

En de niet geven van de 2de gele kaart aan Marquez.
Maar uiteindelijk is alles op dezelfde lijn ge-arbitreerd, geen probleem dus.



Tim C

Schade Holland, alles ist vorbei!

Een draak van een wedstrijd van de Portugezen die absoluut onverdient naar de kwartfinales gaan.

razzle_dazzle

Vandaag kwam de zwakte van Nederland waar ik voor gevreesd heb duidelijk aan de oppervlakte: het centrum van de defensie is enorm zwak, het middenveld is niet spelbepalend genoeg, en zo komt die defensie onder druk, en dan zie je dat ze niet goed genoeg zijn.

Als je ziet dat Ooijer basisspeler is, terwijl hij heel zn carriere lang al gepasseerd werd, dat Mathijssen een vaste plek heeft, dan verwonderd me dat ook niet echt. Je kan deze 2 toch onmogelijk een vervanger van een Koeman, of een De Boer noemen...

Portugal gaat volgens mij verdiend door, ze speelden het spelletje gewoon zoveel beter en intelligenter. Nederland kon enkel de eerste tien minuten van de tweede helft een paar keer goed dreigen. Verder vooral genieten hoe mannen zoals Deco, Maniche, Simao en Figo de druk wat van de ketel houden!

Wat die Ivanov betreft: eigenlijk past die vooral de (verstrengde) regels voor dit WK heel consequent toe. Misschien heeft deze ref in deze match wel aangetoond dat regels toch iets zijn wat altijd in de geest van de match geinterpreteerd moet worden. Want zo wordt het natuurlijk een lachertje, die tweede gele kaart voor Deco als toppunt daarvan.

O ja, man van de match voor mij: Miguel. Fantastische kerel om naar te kijken, zo energiek, zo kwiek, ... En Scolari is de tweede man van de match!

Hamilton MASTER

Ooijer is een heel erg goede verdediger.
Hij speelt altijd sober maar staat er wel. Akkoord dat hij gepasseerd werd vroeger maar dit is toch een man waar Oranje op kan bouwen.
Geen Koeman of de Boer, gewoon Ooijer.

Match niet gezien, wel jammer voor Nederland, ik hield van deze ploeg.
Weer een kans voorbij, jammer...



Juan Pablo

Ivanov  :D

wat een apparaat  :D :D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

Nederland verdiende de kwalificatie vind ik, ze waren voetballend veel sterker dan Portugal, die dan weer slimmer speelden. Nederland kreeg de beste kansen en kende pech bij de afwerking. (Cocu op de lat)

Ivanov heeft gisteren zijn laatste wedstrijd gefloten op dit WK, 20 kaarten in één WK-wedstrijd, dit gebeurde nooit eerder. Het vorige record stond op 16 kaarten (2 rode en 14 gele) in de wedstrijd Duitsland - Kameroen op 11 juni 2002.

Doefie

Welke wedstrijd was dat dan ? Die van Nederland-Portugal ?

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 26 juni 2006 - 11:23:43
Welke wedstrijd was dat dan ? Die van Nederland-Portugal ?

Yep.

Jasper

HI-LA-RISCH! :D :D :D ;D ;D

Die ref, die Hollanders, die geschorste mannen die samen op de trap zitten na te praten, die hele wedstrijd. Ik heb écht goed gelachen gisteren. :D :D ;D ;D


Ik vond over het algemeen dat er op dit WK te dikwijls geel getrokken wordt, maar bedenk daarbij ook dat het spel gewoon véél vuiler is geworden dan pakweg 20 jaar geleden. Veel kaarten trekken is misschien de enige manier om het voetbal weer op het juiste pad te brengen, want het is weldegelijk de smerigste sport die er is op dit moment!

En elke kaart die Ivanov gisteren heeft getrokken is goed te praten, het waren allemaal redelijk zware fouten in een zeer geladen wedstrijd. Er hadden zelfs meer dan 4 rode kaarten getrokken kunnen worden.

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 26 juni 2006 - 10:53:12
Nederland verdiende de kwalificatie vind ik, ze waren voetballend veel sterker dan Portugal, die dan weer slimmer speelden. Nederland kreeg de beste kansen en kende pech bij de afwerking. (Cocu op de lat)

Voetballend veel sterker??? Ik heb Nederland amper erdoor zien komen via combinaties, ondanks de numerieke meerderheid!

Zoals ik al na de eerste match aanhaalde... Nederland teert teveel op de flitsen van hun flankspelers en als die dan niet in hun wedstrijd zitten, krijgen ze het moeilijk. Robben moest alweer zijn meerdere erkennen in Miguel (net zoals op euro2004) en daarom trok hij meestal naar binnen, wanhopig op zoek naar andere oplossingen!

Alleen Van Persie hield het veld breed, maar die kreeg dan geen bal toegespeeld omdat Van Bommel tot vervelens toe op de goal probeerde te knallen.

Voorts was er van de gouden driehoek op het middenveld geen sprake, Sneijder is veel te weinig spelbepalend, Van Bommel was duidelijk op zoek naar zijn eigen succesje en Cocu speelde als een slappe vod. Of zoals Boskamp zei: "Nederland speelde krentenbollenvoetbal".

Doefie

Citaat van: Jasper op 26 juni 2006 - 14:36:19
Ik vond over het algemeen dat er op dit WK te dikwijls geel getrokken wordt, maar bedenk daarbij ook dat het spel gewoon véél vuiler is geworden dan pakweg 20 jaar geleden. Veel kaarten trekken is misschien de enige manier om het voetbal weer op het juiste pad te brengen, want het is weldegelijk de smerigste sport die er is op dit moment!

Moet ge is naar de beelden van de jaren '70 kijkjen, zien hoe Pele gewoon uit de wedstrijd werd getrapt ... en toen bestond er nog niets als een gele kaart ;)

Sport in 't algemeen is gewoon o zo soft geworden tegenwoordig vind ik. De sporters van nu zijn niets vergeleken met die van 20-30 jaar geleden.

Jean Todt

Voor alle duidelijkheid, Nederland terecht naar huis  ;)  Team stelt weinig voor.  Portugal was beter en sportiever.  Bouhlarouz had meteen rood moeten hebben voor die aanslag op Ronaldo.  Heitinga die in de 2 de helft alle regels van fair play vergeet en de bal niet teruggeeft maar gewoon gaat aanvallen en Deco zo in de fout dwingt.  Sneijder die direct rood had mogen krijgen, cocu die vreemd genoeg geen kaart krijgt. 
Enfin, interessante match, Portugal verdient door, spijtig dat ze 3 man missen tegen Engeland.

Mijn favoriet van voor het WK zie ik nog altijd de beker winnen, Argentinië, gewonnen van hun zwarte beest.

Morgen Ghana tegen Brazilië, interessante match, spijtig dat Essien geschorst is.

Jean Todt

Citaat van: Raikkonen MASTER op 25 juni 2006 - 22:14:54
Ik vond het een goed gefloten match.
Er waren 2 fases die mij vreemd leken, de 'maar' gele kaart voor Heintze.

En de niet geven van de 2de gele kaart aan Marquez.
Maar uiteindelijk is alles op dezelfde lijn ge-arbitreerd, geen probleem dus.

Had veel met de scheidsrechter te maken, kaart van Heinze was volgens mij de eerste van de wedstrijd.  Terecht geel trouwens, Ayala zag meteen het probleem en was al halverwege toen Heinze de fout maakte, zeggen dat Heinze dus laatste man was ging niet meer op.

Marquez had nog 2 of 3 keer kans op een 2de gele kaart, maar er werden in het algemeen weinig kaarten getrokken die match.


Zonet Materazzi trouwens onterecht rood zien krijgen, geel had genoeg geweest.