WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Hamilton MASTER

Dat denk ik niet.
Ze hebben geen goal tegengekregen, maar meer kan je niet zeggen.

Het feit dat Tevez, Riquelme en co zomaar op doel kunnen trappen, en maar met een paar centimeter missen, wil al veel zeggen.

Enkel Cocu kon iets laten zien maar zijn bal ging ruim een meter naast.

Argentinië is tot nu toe de morele winnaar van de eerste ronde. Ze kwamen met verve uit de groep des 'doods'.

Ik kan niet wachten tot het 16u is.
Ik wil Tsjechië mét een fitte Koller en Baros zien winnen tegen Italië ;)



razzle_dazzle

Maar Tsjechië kon Italië op geen enkel moment echt bedreigen. Exit Koller, Nedved en Baros dus.


Doefie

Italië stond er terug na de iets mindere wedstrijd tegen USA. Tsjechië heeft ook enkele goeie kansen gehad maar telkens stond er een sterke Buffon in de weg. Inzaghi miist een reuzenkans maar maakt 't achteraf wel goed :) Tsjechië is pas echt goed beginnen spelen na de rode kaart vond 'k...

Ghana wint met 2-1 van USA en komen waarschijnlijk uit tegen Brazilië... is zien wat ze daartegen kunnen doen :)

Hamilton MASTER

Italië stond er terug ???

Ik heb enkel Pirlo gezien die heel veel werk opknapte en de rol van Totti overnam.
Totti bevestigt voor mij des te meer dat hij niet de speler is die iedereen wil dat hij is.
Hij speelt slecht in, trapt veel te vaak zelf naar doel en maakt verkeerde beslissingen.

Pirlo was de beste man bij Italië, ondanks zijn teruggetrokken positie.

Italië speelde typisch Italiaans, vooral in de 2de helft.
Schets van de 2de helft: Tsjechië probeerde met 4 man aanvallend te spelen op de helft van Italië. dat op zijn beurt met 10 man achter de bal gaat staan met Inzaghi als diepste man.
Klein detail, Inzaghi stond als diepste man in de middencirkel...

Het is heel zwak voetbal dit WK. Ik heb buiten de match van Argentinië tegen S&M nog geen hoogstaand voetbal gezien.
Dit WK is echt heel erg zwak van niveau. Ik hoop echt op beter voetbal maar ik vrees ervoor. Attractieve ploegen als Tsjechië, Ivoorkust zijn uitgeschakeld.

Vreemd WK, slecht spel. :(



razzle_dazzle

Attractieve ploegen of kamikaze ploegen?

Tactiek is een onderdeel van het spelletje, iedereen gaat van z'n sterkte uit. Dat Ivoorkust en Tsjechie niet kunnen verdedigen is hun probleem. Italië speelde idd zuiver Italiaans, zo zijn ze dan ook op hun beste: dodelijke efficiëntie is een kunst waar de Italianen over beschikken, je kan niet meer over geluk spreken, want het lukt gewoon quasi elke keer.

Maar je hebt gelijk wat betreft de rol van Totti: Italië kwam op het middenveld af en toe in de problemen aangezien zij daar maar met 3 man stonden, terwijl Tsjechië met 5 middenvelders speelde. Hierdoor moest Totti te vaak terugzakken en dan is hij idd. niet op zijn sterkste

Pirlo, Zambrotta en Inzaghi vond ik de beste spelers bij de Italianen.


Tim C

Nieuw record gele kaarten in een wedstrijd is voor Simunic, maar liefst 3! Ik moet zeggen dat het wel lef hebben is om nadat je er al twee had gekregen, niet van het veld was gestuurd, vijf minuten later nog te gaan klagen over iets bij de ref ;)

Hamilton MASTER

Die laatste gele kaart kwam er omdat Graham Poll toch opeens doorhad dat Simunic al 2x geel had.
De rode kaart werd na de match getrokken, na het laatste fluitsignaal.

Poll maakte een sobere match mee, floot nooit in het voordeel van Viduka en miste inderdaad enorm toen hij Simunic bij zijn 2de gele kaart liet staan. Dit zette hij op het einde nog recht, maar de Fifa zal niet mals zijn voor deze fout.

Voor de rest een match vol spanning en aanvallend spel.
Ook eerste helft van Japan - Brazilië was erg mooi, jammer dat Brazilie 1-1 komt op 20 seconden van de rust. Brazilie won nog heel makkelijk met 4-1.



Supermariobros

Brazilië heeft eindelijk zijn kunnen laten zien, de Brazilianen waren gans de partij de betere van Japan en won makkelijk. Er zaten enkele mooie goals tussen en bij momenten was het echt genieten.

Ronaldo die in de twee vorige wedstrijden onzichtbaar was, speelde nu een erg sterke partij en zag dit beloond met twee goals. Ronaldo evenaart nu het record van Gerd Muller: ze scoorden elk 14 WK-goals.

Brazilië - Ghana is een erg leuke affiche, ik kijk er in ieder geval naar uit.

Vanavond is het uitkijken naar Frankrijk, kunnen ze voor het eerst overtuigen op dit WK?

Jasper

Ik hoop dat Zuid-Korea doorgaat, die supporters brachten een heeeerlijke sfeer in het stadion toen ze tegen Frankrijk speelden, ook al stonden ze 1-0 achter.

De Engelsen blijven natuurlijk de beste suporters (kippenvel bij het God Save the Queen) maar Zuid-Korea komt toch op de tweede plaats voor mij.

Argentinië-Brazilië zou denk ik de beste finale zijn voor dit WK, jammer dat beide ploegen elkaar al in de halve finale tegenkomen. In de kwartfinale is er al Duitsland-Argentinië geloof ik.

Hamilton MASTER

Frankrijk toch met een gelukje door.

Ze wonnen verdiend met 2-0 maar het spel zal veel beter moeten zijn willen ze Spanje uitschakelen in de volgende ronde.



Supermariobros

Vanaf vandaag staan de 8e finales op het programma met meteen twee leuke affiches:
Duitsland - Zweden en Argentinië - Mexico.

Bij  Duitsland heeft Klinsmann al weten als ze vanavond zouden worden uitgeschakeld, hij stopt als coach.

Hoe dan ook, Aan Zweden hebben de Duitsers een haalbare kaart al zouden ze het de thuisploeg wel heel lastig kunnen maken. Voor Argentinië verwacht ik niet al te veel problemen.

Als de Duitsers en Argentijnen zich allebei weten te plaatsen, komen ze tegen elkaar uit in de kwartfinale.

razzle_dazzle

Ik heb de match jammer genoeg niet gezien (ik zat in Walibi  :P), maar mijn geboorteland doet het toch weer goed blijkbaar? Raikkonen?


Hamilton MASTER

Duitsland won verdiend maar de manier waarop vond ik schandalig.

Zoals al aangegeven werd op VT4 door Gunther Jacobs laten de Duitsers zich zo makkelijk vallen, enkel en alleen om gele kaarten aan te smeren. Een smerig spelletje vind ik.

Ook het feit dat ze met 4 man op de ref vliegen om Lucic een 2de gele kaart aan te smeren.
Dit is schandalig en het ergste is dat de ref zich laat vangen ook.

De ref floot wederom in het voordeel van de thuisfans en het grotere land. Toch iets wat dit WK erg vaak gebeurt. Friedrich gaat na een héél licht contact met Marcus Allback op de grond liggen, kermend van de pijn. Resultaat --> Allback geel en Friedrich huppelt al terug richting middenveld.

Als Duitsland dan een aanvallende fout maakt met Klose (die door die actie fantastisch uithaalt) doet de ref absoluut niets.

Duitsland verdiend door, de manier waarop gele kaarten aangesmeerd werden was ronduit schandalig en arrogant (tja, Duitsers he ...).
De fout van de ref (2de geel voor Lucic) is minstens even erg als de flater van Graham Poll die 3x geel gaf aan 1 speler.

Nu hopen op een goed Argentinië. (Zowel deze avond als tegen Duitsland. ;))



The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 juni 2006 - 20:13:23
Duitsland won verdiend maar de manier waarop vond ik schandalig.

Zoals al aangegeven werd op VT4 door Gunther Jacobs laten de Duitsers zich zo makkelijk vallen, enkel en alleen om gele kaarten aan te smeren. Een smerig spelletje vind ik.

Ook het feit dat ze met 4 man op de ref vliegen om Lucic een 2de gele kaart aan te smeren.
Dit is schandalig en het ergste is dat de ref zich laat vangen ook.

De ref floot wederom in het voordeel van de thuisfans en het grotere land. Toch iets wat dit WK erg vaak gebeurt. Friedrich gaat na een héél licht contact met Marcus Allback op de grond liggen, kermend van de pijn. Resultaat --> Allback geel en Friedrich huppelt al terug richting middenveld.

Als Duitsland dan een aanvallende fout maakt met Klose (die door die actie fantastisch uithaalt) doet de ref absoluut niets.

Duitsland verdiend door, de manier waarop gele kaarten aangesmeerd werden was ronduit schandalig en arrogant (tja, Duitsers he ...).
De fout van de ref (2de geel voor Lucic) is minstens even erg als de flater van Graham Poll die 3x geel gaf aan 1 speler.

Nu hopen op een goed Argentinië. (Zowel deze avond als tegen Duitsland. ;))

Ik vond dat er in Koreo veel belachelijker is gefloten dan nu in Duitsland.

Duitsland was gewoon baas op het veld, en ik denk dat de match tegen Argentinië gaat uitdraaien op Penalty's.

Holland mag na vanavond hun koffers pakken, ze zijn samen onderweg naar Schiphol. Ze hebben met al hun vedetten nog niets laten zien dat mij kan bekoren.

Australië trapt maandag Italë naar huis.

Supermariobros

Duitsland - Argentinië wordt de eerste kwartfinale op de wereldbeker.

Argentinië schakelde gisteren Mexico uit met 2-1 na verlengingen. De wedstrijd werd op een bijzonder hoog tempo gespeeld. Na vijf min. stonden de Mexicanen al op voorsprong, maar vier min. stonden de bordjes alweer gelijk. Beide ploegen kregen daarna nog mooie kansen en ze waren aan mekaar gewaagd vond ik. In de blessuretijd scoorde Messi op aangeven van Aimar, maar het doelpunt werd onterecht wegens buitenspel afgekeurd.

Verlengingen dus en na acht min. was het raak voor de Argentijnen: Rodriguez pakt de bal aan op de borst en knalt die vanaf de hoek van de 16 over doelman Sanchez in de kruising binnen. Een onwaarschijnlijk mooie goal: een wereldgoal zeg maar.  :o

Argentinië geplaatst na een wereldgoal en schitterende wedstrijd waarbij de Mexicanen zeker niet onder moesten doen.