WK voetbal 2006

Gestart door Supermariobros, 17 november 2005 - 09:40:22

« vorige - volgende »

Wie wint de wereldbeker?

Duitsland
3 (18.8%)
Argentinië
1 (6.3%)
Italië
4 (25%)
Brazilië
4 (25%)
Frankrijk
0 (0%)
Engeland
1 (6.3%)
Nederland
3 (18.8%)
Een ander land
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Hamilton MASTER

Heb nog geen enkel land echt sterk zien spelen.

Het verbaast me dat het niveau van dit WK zo laag ligt. Het is een zwaar seizoen geweest voor elke speler maar dit is echt een heel slechte voetbalweek geweest in Duitsland.

Enkel Argentinië, Nederland en zeker Tsjechië hebben iets moois laten zien. De laatstgenoemde vond ik tot nu toe het beste en mooiste voetbal spelen.

Afwachten, maar op deze manier zeker geen hoogstaand WK.



Supermariobros

Zweden wist in de laatste minuut van Paraguay te winnen, Ljunberg zorgde voor de winnende treffer. Paraguay mag al beginnen inpakken en wellicht komen er na vandaag nog landen bij. Er staan leuke affiches op het programma:

Argentinië - Servië & Montenegro, Nederland - Ivoorkust, als Nederland & Argentinië winnen gaan beide landen door en mogen de verliezers hun koffers klaar zetten.

Vanavond staat er nog Mexico - Angola op het menu.

Vergis jullie niet van zender want vandaag is Kanaal 2 terug aan de beurt.

razzle_dazzle

Ik had Paraguay toch sterker verwacht hoor. Op het werk doe ik mee aan een pronostiek en op twee dagen tijd ben ik van plaats 2 naar plaats 8 getuimeld.  >:(

Argentinië vond ik een van de enige ploegen die kon overtuigen, maar ik gok toch op een gelijkspel tegen Servië.

Nederland zie ik geen problemen hebben met het aanvallend ingestelde Ivoorkust: 3-1!

En Mexico klopt Angola met zware cijfers, Mexico gaat volgens mij zelfs ver geraken dit tornooi.


Scuderia Ferrari

Citaat van: Raikkonen MASTER op 15 juni 2006 - 23:43:16
Heb nog geen enkel land echt sterk zien spelen.

Het verbaast me dat het niveau van dit WK zo laag ligt. Het is een zwaar seizoen geweest voor elke speler maar dit is echt een heel slechte voetbalweek geweest in Duitsland.

Enkel Argentinië, Nederland en zeker Tsjechië hebben iets moois laten zien. De laatstgenoemde vond ik tot nu toe het beste en mooiste voetbal spelen.

Afwachten, maar op deze manier zeker geen hoogstaand WK.
Laatste goal van Spanje was briljant anders ::)

Supermariobros

#124
Citaat van: Razzle_dazzle op 16 juni 2006 - 12:12:48
Argentinië vond ik een van de enige ploegen die kon overtuigen, maar ik gok toch op een gelijkspel tegen Servië.

Verkeerd gegokt want bij de rust staan de Argentijnen 3-0 voor na een vroege goal van Rodriguez, Cambiasso maakte er 2-0 na een prachtige combinatie en Rodriguez zorgde voor de 3-0 ruststand.

Argentinië is duidelijk een maatje te groot voor Servië.

Tim C


Hamilton MASTER

Eerste team dat zijn nek uitsteekt dit WK.

Nederland kon in mijn ogen niet genoeg overtuigen. Een goed eerste half uur maar daar bleef het voor mij bij...
De verdediging liet héél geregeld steekjes vallen, waardoor ook het doelpunt van Koné.
Matthijsen en Heitinga gingen in de fout en Koné maakte er enig mooi 2-1 van.

Na de rust vond ik Nederland nergens meer terug. Robben maakte een mooie actie maar hij moet leren dat hij ook kan passen naar zijn ploegmaats. Het is niet omdat hij even niet meer onder Mourinho speelt, dat hij opeens mag schieten van overal.
Hij had Van Der Vaart de 3-1 kunnen aanbieden en dan zouden de boeken toe geweest zijn.

Argentinië enige overtuigende ploeg tot nu toe, nu aan Tsjechië en Brazilië om ook te overtuigen.



razzle_dazzle

Italië overtuigde voor mij ook tegen Ghana, afwachten wat ze tegen Tsjechië gaan doen.

monty4ever

Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 juni 2006 - 20:21:58
Eerste team dat zijn nek uitsteekt dit WK.

Nederland kon in mijn ogen niet genoeg overtuigen. Een goed eerste half uur maar daar bleef het voor mij bij...
De verdediging liet héél geregeld steekjes vallen, waardoor ook het doelpunt van Koné.
Matthijsen en Heitinga gingen in de fout en Koné maakte er enig mooi 2-1 van.

Na de rust vond ik Nederland nergens meer terug. Robben maakte een mooie actie maar hij moet leren dat hij ook kan passen naar zijn ploegmaats. Het is niet omdat hij even niet meer onder Mourinho speelt, dat hij opeens mag schieten van overal.
Hij had Van Der Vaart de 3-1 kunnen aanbieden en dan zouden de boeken toe geweest zijn.

Argentinië enige overtuigende ploeg tot nu toe, nu aan Tsjechië en Brazilië om ook te overtuigen.

Nederland was iig niet best, maar op het tandvlees toch de punten gepakt om door te gaan. en dat vind ik belangrijker dan mooi voetbal op dit moment.
Forza DESZ 4 EVER

Supermariobros

Het WK is een goede week ver en de Nederlanders hebben nog steeds geen ruzie.  :D

Hamilton MASTER

Punten pakken is inderdaad goed maar als kijker wil ik spektakel zien.

Liever 4-4 dan 1-1. Dit zijn de beste landen met een van de beste lichtingen die ik de laatste jaren heb gezien. Jong en oud worden gecombineerd. Elk land gaat serieus mogen sleutelen omdat er 40% van deze spelers binnen 4 jaar niet meer bij zal zijn.
Ik verwachtte gewoon meer. Het is nog maar de eerste ronde dus ik verwacht meer spektakel als de toppers tegen elkaar gaan spelen maar toch.

Met alle respect voor Italië maar tegen Ghana moet je winnen. En met meer doelpunten dan er op dat moment vielen.

Engeland heeft ook nog niets laten zien. Duitsland ook niets. Spanje heeft een mooie goal gemaakt maar maakt dat hun spel goed? Don't think so.

Zoals ik al zei: Argentinië heeft als enige zijn favorietenrol laden gelden.



razzle_dazzle

Akkoord ,Argentinië springt er tot nu toe bovenuit, maar doelpunten geven ook vaak een vertekend beeld van de match. Ik vond Italië heel dominant voetballen tegen Ghana, vooral na die openingstreffer van Pirlo. Natuurlijk, Ghana is ook niet het grootste voetballand, maar volgens mij gaan ze een goed tornooi spelen. Misschien best afwachten tot na de wedstrijd tegen Tjsechië.

Wat Servië gisteren liet zien was overigens bedroevend zwak. Ze gingen altijd van hun stevige organisatie uit, maar eens ze dan op achterrstand komen is het ook over en uit. Mateja Kezman is zeer diep gevallen na z'n passage bij PSV, of zoals ze hier zeggen: hij heeft et wa te huug in z'nne bol gekriege  ::).


Doefie

Ik vond dat Ivoorkust de overwinning verdiende. Ze hadden ruim de beste kansen, waren op het eerste half uur na constant gevaarlijk en de Nederlanders hebben heel veel geluk gehad... een bal op de lat, één of twee van de lijn weggehaald, ga zo maar door. Nederland heeft amper drie kansen gehad waarvan ze er twee hebben gescoord. Mja, da's sport he.

Straks Italië - USA, dat moéten ze winnen. USA staat heel zwak tegenover vorig wereldkampioenschap, als je de wedstrijd tegen Tsjechië bekijkt. Ben benieuwd wat de Tsjechen gaan presteren tegen Ghana. Als zij gelijk spelen (wat altijd mogelijk is 8)) spring ik een gat in de lucht :)

Supermariobros

#133
'k Hoop dat die Ghanezen in de slotfase het deksel op de neus niet gaan krijgen, ze hadden allang 0-2 kunnen en moeten voorstaan. Nog 10 min.

EDIT: 0-2, verdiende zege van Ghana.

Citaat van: Doefie op 17 juni 2006 - 13:20:17
Ben benieuwd wat de Tsjechen gaan presteren tegen Ghana. Als zij gelijk spelen (wat altijd mogelijk is 8)) spring ik een gat in de lucht :)

Ge gaat mogen hoog springen want ze hebben zelfs gewonnen en meer dan verdiend.  ;)

Hamilton MASTER

Verdiend op basis van het spel na de rode kaart van Ujfalusi.

Dat is een belangrijk verschil.
Ze komen erg gelukkig voor, mooie goal, maar ze mag nooit vallen.

Ujfalusi mag het verlies van Tsjechië voor 80% aan zichzelf wijten.
Hij verliest te makkelijk het duel met Asamoah die de 1-0 scoort.
Nadien laat hij nog een paar keer verkeerde interventies zien met de penaltyfout als kers op de taart.
Ik vond het van de ref nogal belachelijk dat hij eerst gewoon penalty fluit en dat na het klagen van de Ghanezen Ujfalusi pas de rode kaart krijgt.

Nadien konden de Tsjechen niet anders dan aanvallen, maar hoe doe je dat met een spits die maanden buiten strijd is geweest ?

Ik zie nog geen uitschakeling van de Tsjechen, Ghana zal een dikke kluif hebben aan Amerika in de laatste wedstrijd.