Rosberg in 2de Williams!

Gestart door Juan Pablo, 03 november 2005 - 16:00:06

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Nico Rosberg is volgend seizoen de teamgenoot van Mark Webber bij Williams. De 20-jarige Duitser, die dit seizoen het GP2-kampioenschap op zijn naam wist te schrijven, heeft bij de renstal van Frank Williams een contract getekend voor lange termijn. Nico treedt hiermee in de voetsporen van zijn vader Keke, die in 1982 in een Williams wereldkampioen werd. 
   
Rosberg maakte al sinds april van dit jaar deel uit van het testteam van Williams. Tijdens deze testritten maakte Rosberg zoveel indruk dat teambaas Frank Williams besloten heeft om hem in 2006 een kans te geven naast Mark Webber. Antonio Pizzonia valt hierdoor opnieuw buiten de boot.

"Ik ben één van de vele mensen die bijzonder enthousiast is over Nico", legt Frank Williams zijn keuze voor de 20-jarige Duitser uit. "Ik ben erg blij dat we hem vast hebben kunnen leggen, zeker gezien het feit dat hij in de belangstelling stond van vele andere teams."

Ook Rosberg is vanzelfsprekend in zijn nopjes met zijn contract bij Williams. "De laatste jaren heb ik al mijn opties een beetje open gehouden, omdat ik ook tijd wilde besteden aan mijn opleiding. Dit contract bij Williams is voor mij het teken dat ik de juiste weg ingeslagen ben. Mijn GP2-titel was erg mooi, maar dit contract is voor mij de ultieme bekroning van een geweldig jaar."


Leuk toch?, ik denk wel dat Rosberg "het" in zich heeft, hij komt er wel in de f1 denk ik.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Drie jaar geleden was hij de jongste coureur ooit in een Formule 1 wagen ... testte toen op 17-jarige leeftijd een Williams.

Ik zie hem graag komen, vader Keke had enorm veel talent en hoop dat Nico dat geërft heeft.

Defkes

K ben eens benieuwd. K heb z'n prestaties in het verleden niet echt gevolgd, maar op 20 jaar al in de F1... Alonso zou z'n records meteen kunnen kwijtspelen  :).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

The Iceman

Hopelijk zien we die andere Fin, Heikki Kovalainen ook snel zijn debuut maken. Bulkt ook van het talent !!!   

KVDracer

Kvraag me af wie we nu als derde rijder bij Williams gaan zien. Frank zei iemand met geld, maar ik hoop dat hij het talent toch ook niet uit het oog gaat verliezen. Mss dat Montagny met wat hulp bij Williams binnen kan geraken, toch een rijder lmet talent die ook een zitje verdient. Mss Doornbos, maar daar ben ik niet echt van overtuigd.

Doefie


Defkes

'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

The REAL BUTTON Freak

Bas Leinders, gaat een bank overvallen (een paar banken) en komt zo bij Williams terecht.

nee? niet realistisch?

T'zou toch leuk zijn.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 04 november 2005 - 08:48:53
Bas Leinders, gaat een bank overvallen (een paar banken) en komt zo bij Williams terecht.

nee? niet realistisch?

T'zou toch leuk zijn.

Leuk wel. Maar realistisch niet echt...

Raikkie

Ben wel blij dat Nico Rosberg een F1-zitje heeft weten te bemachtigen, volg hem al van 2002, wanneer hij voor het eerst in de Formule BMW reed. Ik denk wel dat hij mooie dingen kan laten zien , hopelijk gaat het niet te hard bergaf met Williams.

Oh ja, op jullie nieuwspagina staat dat hij geen vriendin heeft, maar dit is wel degelijk zo  ;)

Mikacouli

Ik ben zeer tevreden dat ie in de f1 stapt, want het is een zeer goede coureur.
Als je al direct in een williams aan de slag mag  dan mag je wel zeggen zeker dat je goed bent. Nog eens een Fin de F1 naast Kimi. Zal leuk worden.
Soms is hij wel wat opportunistisch in zijn acties maar dat moet kunnen. Hij is nog altijd geen sato.

Raikkie

Citaat van: Mikacouli op 05 november 2005 - 11:05:44
Als je al direct in een williams aan de slag mag  dan mag je wel zeggen zeker dat je goed bent. Nog eens een Fin de F1 naast Kimi. Zal leuk worden.
Volgens mij gaat hij onder Duitse licentie rijden, en maar logisch ook, want die jongen spreekt zelfs geen Fins  ;)

Mikacouli

Citaat van: Raikkie op 05 november 2005 - 11:59:08
Citaat van: Mikacouli op 05 november 2005 - 11:05:44
Als je al direct in een williams aan de slag mag  dan mag je wel zeggen zeker dat je goed bent. Nog eens een Fin de F1 naast Kimi. Zal leuk worden.
Volgens mij gaat hij onder Duitse licentie rijden, en maar logisch ook, want die jongen spreekt zelfs geen Fins  ;)
Ja, maar het is wel een Fin  :-\ Hij zal dan 2 nationaliteiten hebben veronderstel ik.  :-X

Ramses

Citaat van: Mikacouli op 05 november 2005 - 13:15:59
Citaat van: Raikkie op 05 november 2005 - 11:59:08
Citaat van: Mikacouli op 05 november 2005 - 11:05:44
Als je al direct in een williams aan de slag mag  dan mag je wel zeggen zeker dat je goed bent. Nog eens een Fin de F1 naast Kimi. Zal leuk worden.
Volgens mij gaat hij onder Duitse licentie rijden, en maar logisch ook, want die jongen spreekt zelfs geen Fins  ;)
Ja, maar het is wel een Fin  :-\ Hij zal dan 2 nationaliteiten hebben veronderstel ik.  :-X

Zijn moeder heeft de Duitse nationaliteit. Als ik me niet vergis heeft hij voor de Duitse nationaliteit gekozen omdat hij daarmee verder raakte in de lagere klasses.

Mikacouli

Citaat van: Ramses op 05 november 2005 - 13:42:59
Citaat van: Mikacouli op 05 november 2005 - 13:15:59
Citaat van: Raikkie op 05 november 2005 - 11:59:08
Citaat van: Mikacouli op 05 november 2005 - 11:05:44
Als je al direct in een williams aan de slag mag  dan mag je wel zeggen zeker dat je goed bent. Nog eens een Fin de F1 naast Kimi. Zal leuk worden.
Volgens mij gaat hij onder Duitse licentie rijden, en maar logisch ook, want die jongen spreekt zelfs geen Fins  ;)
Ja, maar het is wel een Fin  :-\ Hij zal dan 2 nationaliteiten hebben veronderstel ik.  :-X

Zijn moeder heeft de Duitse nationaliteit. Als ik me niet vergis heeft hij voor de Duitse nationaliteit gekozen omdat hij daarmee verder raakte in de lagere klasses.
Ahzo, is dat al lang? Want ik dacht nog gelezen te hebben dat hij reed onder een finse nationaliteit. En wrm kiezen voor de Duitse nationaliteit. Kijk maar naar al die succesvolle Finse coureurs. Tja, ik vind het niet slim...