Nog steed onrust in Parijse voorsteden

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 03 november 2005 - 11:28:25

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Mikacouli op 07 november 2005 - 15:43:34
Citaat van: Alan Blues op 07 november 2005 - 15:16:33
Citaat van: The REAL Freak op 07 november 2005 - 10:39:35
Citaat van: Schumi 2005 op 06 november 2005 - 13:28:58
Ik hoop van niet, het gaat immers over de Franse regering, geen reden om hier in België iets te doen. Ik veronderstel trouwens dat het feit dat die jongens gestorven zijn in die transformatiekast maar een 'dekreden' is. Bij de eerste was het echt daardoor, maar al die relschoppers doen nu gewoon mee omdat ze niet beter weten te doen, het is een makkelijke drogreden om auto's in de fik te steken etc....

gisterenn nacht was het al zover.

In Brussel begonnen ze ook al moeilijk te doen.

Er moeten dringend zware maatregelen getroffen worden, eventueel met avondklok of weet ik veel wat.

Een avoàndklok zou geen slecht idee zijn, maar kan dat die gasten iets schelen? Ik betwijfel het, zenne. Ik vraag me steeds af waar het ouderlijk gezag op dat moment is. Zijn er echt geen ouders die kunnen zeggen dat hun zoon moet thuis blijven??
Ja, blijkbaar niet Alan.  :-\ Ik zou ooit een steen moeten smijten, ik mag niet meer binnen zeg maar bij mijn ouders. Gelijk hebben ze (mijn ouders dan). De ouders zelf moeten ook meer optreden. Maar ik denk dat die gasten daar geen oren aan hebben. Schandalig is het.

Net zoals hier is inderdaad de controle van de ouders bijna onbestande. Mocht ik een wagen in de fik steken of stenen naar agenten gooien en van die dingen, ik zou ook niet meer binnen moeten komen.

Ik ben al blij dat de Imaans oproepen tot kalmte, maar wat kan het die jonge lui schelen, ze zijn gelovig als het hun uitkomt.

Het is alleen jammer dat door een groep oproerkraaiers de naam van alle alochtonen door het slijk wordt gehaald en dat heeft dan weer een effect op het stemgedrag van Fransen maar ook op dat van Vlamingen, Filip de Winter zou wel eens de volgende Antwerpse burgemeester kunnen worden. En dat zie ik als Antwerpenaar die men stad heel graag ziet, niet graag gebeuren.

Alan Blues

Lap, de eerste dode is een feit. Een man die vrijdag de gemoederen probeerde te kalmeren is vandaag aan zijn verwondingen overleden...

Sad world...  :-\

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Alan Blues op 07 november 2005 - 17:02:47
Lap, de eerste dode is een feit. Een man die vrijdag de gemoederen probeerde te kalmeren is vandaag aan zijn verwondingen overleden...

Sad world...  :-\

I think you meen Mad World

Alan Blues

Om 20u00 gaan ze bekend maken wat het nieuwe veiligheidsplan is. Waarschijnlijk zullen ze het leger inzetten...

Er woont een vriendin van me in Tourcoing, gelukkig genoeg ver van die buurt...

Ferrari 2010

#19
Ik hoop dat ze het leger inzetten! het gaat nu echt wel te ver, zij schieten met hagel, dan vindt ik dat ze hetzelfde mogen terugdoen. En die eerste dode, ondanks dat hij het half zelf heeft gezeocht hoop ik dat ze de daders daarvoor hebben kunnen pakken, wat ik echter betwijfel.
Ik zou zeggen schiet gewoon terug, maar het lastige is dat er altijd andere mensen in de uurt kunnen zijn (die op weg zijn naar hun werk ofzo), je kan dus makkelijk de foute raken.

Ik zou er ook voor gaan het leger in te schakelen, gewoon allemaal insluiten en oppakken en een goede geldboete + celstref. (Uiteraard eerst zeggen dat er avondklok is en dat dat de straf is tegen de overtredingen)

Het lastige: er zullen ook wel jongeren bijzijn die niet meer minderjarig zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Stuur Zizou de straten in met een kepie op.

Bruno

#21
Ondertussen lijkt het erop dat sommige dingen bewust niet aan de grote klok gehangen worden: http://www.nrc.nl/buitenland/article122803.ece

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GJOMEKB5


Wat bezielt zo'n mensen toch  :( (mensen is eigenlijk niet het juiste woord)

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ferrari 2010

Ja, het is daar inderdaad rampzalig. En dan met nieuwjaarsnacht, zijn er naar jaarlijkse traditie weer heel wat wagens in brand gestoken. Ik snap niet wat je dan bezielt, en het is dan nog een traditie ook! Het gebeurd gewoon elk jaar op nieuw!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Olé, in maart naar Parijs met de school. :D

Hamilton MASTER

Het is vooral omdat de regering tijdens campagnes belooft dat het iets zal doen aan de arme buitenwijken van Parijs maar hier gewoon niets aan doet.

Jongeren daar zijn al aan het werk om hun familie te onderhouden. De familie ziet ze niet meer als kinderen maar als volwassenen die voor hun gezin instaan.
Ze luisteren dus niet meer, want de familie is afhankelijk van hen, ze zijn te belangrijk.

Ik keur het niet goed maar de fout zit hem ook bij de regering.
De regering heeft pas na 3 tot 4 weken toegegeven om er werk van te maken om deze buitenwijken meer geld te geven... Ik snap niet dat je na de eerste week niet snapt dat het door blijft gaan... Ze hadden veel schade kunnen voorkomen.



razzle_dazzle

Tja de Franse economie kent nu ook niet bepaald zijn beste periode hé. De jongeren in die "banlieus" zijn grotendeels werkloos, ik weet niet waar jij dat fabeltje vandaan haalt dat de jongeren hun gezinnen dus zouden onderhouden? Ze zijn volledig afhankelijk van de kleine beetjes die ze van de staat krijgen en hebben zeer weinig kansen op een beter leven, en dat is begrijpelijk zeer frustrerend.
De verloedering en de verzuiling zijn het grote probleem en de Franse regering is hier nooit tegemoet gekomen. Nu willen ze wel, maar kunnen ze niet...

Hamilton MASTER

Ik bedoel dat ze alles doen om hun familie te onderhouden.



The REAL BUTTON Freak

zoals auto's in de fik te steken, daar heeft de familie heel veel aan.

Jasper

"Mensen die meer willen verdienen gaan maar het werk neerleggen, dan gaan ze ook zeker meer verdienen."

Met andere worden, dat is maar een domme uitspraak. Auto's in de fik steken is een vorm van protest, en blijkbaar heeft het gewerkt want de Franse regering heeft al enkele toegevingen gedaan. Gelukkig.

The REAL BUTTON Freak

Ik zit momenteel zonder werk, ik zal morgen ook wat auto's in de fik steken, dan gaat men mij ook onmiddellijk werk geven.

Ik zal de jouwe nemen. Het is toch alleen maar protest he.