Nog steed onrust in Parijse voorsteden

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 03 november 2005 - 11:28:25

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

In de noordoostelijke voorsteden van Parijs, waar veel Afrikanen en moslims wonen, was het woensdagavond voor de voor de zevende opeenvolgende avond onrustig.
Islamitische leiders in de moskee van Clichy-sous-Bois, waar de dood van twee tieners vorige week de aanzet gaf tot de rellen, baden voor vrede en vroegen ouders hun tienerkinderen van straat te houden, maar in Clichy en zes andere voorsteden in de regio Seine-Saint-Denis gooiden jongeren woensdagavond desondanks stenen naar de politie. Ook werden er opnieuw auto's in brand gestoken. "Ze hebben geen werk. Ze hebben niets te doen. Vraagt u zich eens af wat u zou doen", zei Abderrahmane Bouhout, de voorzitter van de moskee van Clichy, waar zondag een traangasgranaat ontplofte.
Eric, een 22-jarige inwoner van Clichy met Marokkaanse ouders, zei dat de politie het op jonge mensen met een donkere huid heeft gemunt. Hij zei dat het hem al twee jaar niet lukt werk te vinden en noemde de rellen een demonstratie van de solidariteit in de voorsteden.
Dinsdagavond verrichtte de politie op verschillende plaatsen in Seine-Saint-Denis in totaal 34 arrestaties.
De twee tieners, van 15 en 17, werden vorige week geëlektrocuteerd toen ze zich op de vlucht voor de politie in een transformatorhuisje hadden verstopt.
Premier Dominique de Villepin stelde woensdag een reis naar Canada uit vanwege de rellen in de Parijse voorsteden en minister van binnenlandse zaken Nicolas Sarkozy, die volgens critici de onlusten met zijn strenge optreden en harde taal aanwakkert, annuleerde een bezoek dat hij van 6 tot 9 november aan Pakistan en Afghanistan zou brengen.

_______________________________________________________________________________


Voor mij mag men hier hard op treden.

Ten eerste is het al oerdom om je te verstoppen in een electriciteits cabine, en ten tweede als je vlucht voor de politie zal je wel iets verkeerd gedaan hebben.

En natuurlijk steken de relschoppertjes het op rasisitische agenten.

Ik heb geen medelijden met jongeren die met stenen smijten en auto's in de fik steken.

Jullie?

Scuderia Ferrari

Citaat van: The REAL Freak op 03 november 2005 - 11:28:25

Voor mij mag men hier hard op treden.

Ten eerste is het al oerdom om je te verstoppen in een electriciteits cabine, en ten tweede als je vlucht voor de politie zal je wel iets verkeerd gedaan hebben.

En natuurlijk steken de relschoppertjes het op rasisitische agenten.

Ik heb geen medelijden met jongeren die met stenen smijten en auto's in de fik steken.

Jullie?
Als je niets te verbergen hebt kan je best de confrontatie aangaan met de politie, vandaar dat ik concludeer dat de politie grond had deze jongeren te arresteren. Als je dan zo stom bent je te verstoppen in een elektriciteitshuisje ben je volkomen terecht aan je einde gekomen. Het is slechts een excuus voor de relschoppers om hun favoriete activiteit te ondernemen: rellen.
En dus is een enkeltje thuisland de juiste manier om van deze branieschoppers af te komen. Jammer genoeg is de Franse overheid net zo laks geweest in het verstrekken van verblijfsdocumenten als de meeste andere West-Europese landen, dus er zal nog flink wat politiek gerollebold moeten worden voordat de Fransen het nadeel van immigratie gaat zien. Een KEIHARD lik-op-stuk beleid is het enige wat hieraan te doen is. De dialoog is al decennia geleden geprobeerd om de verschillen tussen autochtoon en allochtoon aan te pakken, en het heeft zich niet bewezen. Integendeel, de verschillen zijn alleen maar groter geworden. En nu denkt men meer te krijgen. Neerslaan dus!

(Hoewel ik niet kan begrijpen waarom de Franse politie zo vaag doet over het incident, maar dat terzijde. Ik heb die gendarmes altijd al vreemde vogels gevonden.)

Ferrari 2010

Inderdaad, als je wegloopt en je verstopt je in een transforrmatiekastje dan zoek je het zelf. De schuld van de politie is het niet, zeggen dat die hen opjaagden is al helemaal onzin, hoe kan de politie je nu opjagen? Ze waren gewoon bang omdat ze iets misdaan hebben. Dat ze een keertje in opstand komen kan ik nog een beetje begrijpen, maar een week? Dit moet ophouden. Ik vind, net zoals enkele inwoners van die stadjes, dat hierop "zero tolerance" (om het op zen Frans te zeggen) mag toegepast worden!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Ouders geëlektrocuteerde Parijse jongens roepen op tot kalmte
De ouders van de twee jongeren die op 27 oktober in Parijs werden geëlektrocuteerd bij een incident dat leidde tot rellen in verschillende wijken in Frankrijk, hebben in een mededeling opgeroepen tot kalmte. "We roepen op tot rust en kalmte, tot een halt van alle geweld en we doen een beroep op de burgerzin van iedereen want dit verdient Frankrijk niet", aldus de ouders van Zyed en Bouna. De dood van beide jongeren leidde eerst tot rellen in hun stad Clichy-sous-Bois en later tot rellen in verschillende andere steden.   

"We vragen de regering zo snel mogelijk de bevindingen bekend te maken over de precieze omstandigheden waarin Zyed en Bouna omkwamen", klinkt het nog. De twee jongeren zouden gevlucht zijn voor de politie en zich verscholen hebben in een transformatorhuisje, waar ze geëlektrocuteerd werden.   

De ouders van de twee eisen ook dat "de omstandigheden worden opgehelderd waarin de moskee van Clichy-sous-Bois werd getroffen door een traangasgranaat" vorige zondag. Dat incident zorgde voor heel wat opschudding bij de moslimgemeenschap in de stad. "De moslimgemeenschap wacht nog altijd op officiële verontschuldigingen en verwacht vooral dat iedereen zijn verantwoordelijkheid opneemt en dat gerechtigheid geschiedt", zo vragen de ouders.

Hamilton MASTER

Ik weet niet of met geweld optreden zo efficiënt is.

Vooral de woorden van de minister van binnenlandse zaken zijn in het verkeerde keelgat geschoten van die jongeren.

Frankrijk wil celstraffen voor die jongeren. Maar dan moeten ze ze eerst vangen...
De politie is altijd en overal te laat en veel jongeren hebben ze nog niet opgepakt.

Hard optreden is bijna onmogelijk. Dan wordt er nog argessiever gereageerd.
Ik ben langs een kant blij dat ze nog met stenen gooien en geen andere wapens ter hande nemen. Anders wordt het helemaal een anarchie ...



Schumi nr1

#5
Het is toch meer dan met stenen gooien. Auto's en fabrieken in brand steken en erger nog een appartement vorige nacht. Had dit laatste verkeerd afgelopen konden er zo'n 80 mensen ingebleven zijn. Ze moeten er iets mee doen, maar gelijk zou ik ze niet geven want dan gaan we pas ver van ons kot zijn. Toch niet als ze dat gelijk willen afdwingen op zo'n manier.

The REAL BUTTON Freak

Inderdaad, ik kan begrijpen dat je gefrustreerd bent en zo als je geen werk hebt en achtergestoken wordt.

Maar er wordt zelfs geschoten op brandweerlei en agenten.

Ik zou terug schieten.

Al de schuld bij de politie leggen is ook verkeerd. Het probleem is dat andere steden volgen met rellen. Wanneer zullen ze in Brussel of Antwerpen beginnen?

Ferrari 2010

Ik hoop van niet, het gaat immers over de Franse regering, geen reden om hier in België iets te doen. Ik veronderstel trouwens dat het feit dat die jongens gestorven zijn in die transformatiekast maar een 'dekreden' is. Bij de eerste was het echt daardoor, maar al die relschoppers doen nu gewoon mee omdat ze niet beter weten te doen, het is een makkelijke drogreden om auto's in de fik te steken etc....
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Ik wist niet dat er al geschoten was ook.

Hard optreden met het leger zou gepast zijn.



Ferrari 2010

Sja, maar wat moet je doen? Schieten? Dan is het helemaal oorlog, die mannen schieten gewoon terug... Het moet daar nog wat veilig zijn voor de fatsoenlijke bewoners ook hé. En ze pakken is ook niet zo simpel, ze hebben ze een keer kunnen omsingelen, maar werden zelf weer in de rug aangevallen, sja, gedaan met omsingeling hé...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Schumi 2005 op 06 november 2005 - 13:28:58
Ik hoop van niet, het gaat immers over de Franse regering, geen reden om hier in België iets te doen. Ik veronderstel trouwens dat het feit dat die jongens gestorven zijn in die transformatiekast maar een 'dekreden' is. Bij de eerste was het echt daardoor, maar al die relschoppers doen nu gewoon mee omdat ze niet beter weten te doen, het is een makkelijke drogreden om auto's in de fik te steken etc....

gisterenn nacht was het al zover.

In Brussel begonnen ze ook al moeilijk te doen.

Er moeten dringend zware maatregelen getroffen worden, eventueel met avondklok of weet ik veel wat.

Mikacouli

De kogel erin, ze zullen dan wel stoppen  ::)
En al wie moeilijk blijft doen, opsluiten. Geen compassie met dat krapuulvolkje.

The REAL BUTTON Freak

Inderdaad, het klinkt erg hard maar het vuur openen op zo'n menigte zou ik niet afkeuren.

Harde maatregelen zijn hier op hun plaats. Nultollerntie is er al, nu de rubberen kogels vervangen door fmj's (full metal jacket's) en ze zullen 2 keer nadenken voor ze een steen smijten.

Op strategische plaatsen wat sluipschutters zetten.

Aangezien het in die wijken oorlog is moet men de meute bestrijden met oorlog wapens en tactiecken.


Alan Blues

Citaat van: The REAL Freak op 07 november 2005 - 10:39:35
Citaat van: Schumi 2005 op 06 november 2005 - 13:28:58
Ik hoop van niet, het gaat immers over de Franse regering, geen reden om hier in België iets te doen. Ik veronderstel trouwens dat het feit dat die jongens gestorven zijn in die transformatiekast maar een 'dekreden' is. Bij de eerste was het echt daardoor, maar al die relschoppers doen nu gewoon mee omdat ze niet beter weten te doen, het is een makkelijke drogreden om auto's in de fik te steken etc....

gisterenn nacht was het al zover.

In Brussel begonnen ze ook al moeilijk te doen.

Er moeten dringend zware maatregelen getroffen worden, eventueel met avondklok of weet ik veel wat.

Een avoàndklok zou geen slecht idee zijn, maar kan dat die gasten iets schelen? Ik betwijfel het, zenne. Ik vraag me steeds af waar het ouderlijk gezag op dat moment is. Zijn er echt geen ouders die kunnen zeggen dat hun zoon moet thuis blijven??

Mikacouli

Citaat van: Alan Blues op 07 november 2005 - 15:16:33
Citaat van: The REAL Freak op 07 november 2005 - 10:39:35
Citaat van: Schumi 2005 op 06 november 2005 - 13:28:58
Ik hoop van niet, het gaat immers over de Franse regering, geen reden om hier in België iets te doen. Ik veronderstel trouwens dat het feit dat die jongens gestorven zijn in die transformatiekast maar een 'dekreden' is. Bij de eerste was het echt daardoor, maar al die relschoppers doen nu gewoon mee omdat ze niet beter weten te doen, het is een makkelijke drogreden om auto's in de fik te steken etc....

gisterenn nacht was het al zover.

In Brussel begonnen ze ook al moeilijk te doen.

Er moeten dringend zware maatregelen getroffen worden, eventueel met avondklok of weet ik veel wat.

Een avoàndklok zou geen slecht idee zijn, maar kan dat die gasten iets schelen? Ik betwijfel het, zenne. Ik vraag me steeds af waar het ouderlijk gezag op dat moment is. Zijn er echt geen ouders die kunnen zeggen dat hun zoon moet thuis blijven??
Ja, blijkbaar niet Alan.  :-\ Ik zou ooit een steen moeten smijten, ik mag niet meer binnen zeg maar bij mijn ouders. Gelijk hebben ze (mijn ouders dan). De ouders zelf moeten ook meer optreden. Maar ik denk dat die gasten daar geen oren aan hebben. Schandalig is het.