Monaco aan de Maas krijgt vervolg

Gestart door Martin, 02 november 2005 - 21:07:11

« vorige - volgende »

Martin

Het autosportspektakel Monaco aan de Maas dat in augustus in het Rotterdamse stadscentrum plaatshad, krijgt vrijwel zeker een vervolg. Op 20 augustus volgend jaar zullen formule-1 coureurs opnieuw hun kunsten vertonen. We streven ernaar een aantal bekende namen en teams naar Rotterdam te halen, zei organisator Herman Vaanholt dinsdag.

Afgelopen 8 augustus volgden honderdduizenden bezoekers de verrichtingen van onder anderen formule-1 coureurs Christijan Albers en Robert Doornbos. Het betrof geen echte race, de coureurs gaven demonstraties waarbij de auto's op de rechte stukken weg geregeld stopten en weer luid brullend optrokken.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat de racewagens een rondje zouden rijden, maar omdat de veiligheid van de toeschouwers daarbij niet kon worden gegarandeerd, zag de organisatie daar vanaf. Vaanholt wil in 2006 wel een rondrijdend circuit omdat het voor het publiek aantrekkelijker is.

Jasper

Hopelijk wel meer rijders dan alleen drie Nederlanders. Ik zal alleszins proberen er te zijn, vorig jaar vond ik niemand om mee te gaan en alleen zag ik het niet echt zitten.

Scuderia Ferrari


The REAL BUTTON Freak

Laat ze een keer Monaco aan de Schelde organiseren, das zo wat een oudere sad met wat historische gebouwen.

Dan kan je idilische foto's trekken.

Rippie

Hopelijk is het weer dan wel wat beter dan dit jaar...  ::)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

The Iceman

Misschien nog een andere aanrader, Goodwood Festival of Speed in Engeland ! Daar komen ook de bekende F1 teams ( Mclaren, BAR, Williams, Renault, Ferrari ) afgezakt en geven daar een serieuze show ( doughnuts, burn outs ). Ook demonstraties met oude racewagens, dragsters, rallywagens, moto's,... kortom alles waar mee geraced werd in het verleden zie je daar evenals demonstraties van The red Arrows. Zelfs een Boeing 747 deed er ferme dingen.  Je hebt ook de kans om heel dicht bij de wagens te komen en mooie foto's te maken aangezien alle auto's in tenten staan opgesteld. Ook de F1 merchandising van de hogervermelde teams kan daar gekocht worden net zoals gedurende een GP weekend. Tickets voor het evenenment kunnen alleen in voorverkoop worden gekocht en de organisatie van het evenement is perfect. Wel op tijd een hotel boeken in de buurt, want alles is volgeboekt gedurende het ganse weekend. Voor de campeerders onder ons is er een camping vlakbij. Voor meer info, zie onderstaande link.
http://www.goodwood.co.uk/fos/
Bezocht het FOS twee jaar geleden en het was beslist de moeite !!!  :)

Martin

Monaco aan de Maas is gratis voor de meeste plaatsen.
En er waren echt wel meer dan drie rijders.

Eric

Citaat van: Martin op 04 november 2005 - 22:45:06
Monaco aan de Maas is gratis voor de meeste plaatsen.
En er waren echt wel meer dan drie rijders.

Je kan dit niet vergelijken met het Goodwood festival, Martin  ;)

Martin

Citaat van: Eric op 05 november 2005 - 08:31:20
Citaat van: Martin op 04 november 2005 - 22:45:06
Monaco aan de Maas is gratis voor de meeste plaatsen.
En er waren echt wel meer dan drie rijders.

Je kan dit niet vergelijken met het Goodwood festival, MartinĀ  ;)

Maar dat gaat wel komen.
Dit jaar was er al een Dakar truck, rally wagens, toerwagens enz.
En ook een pitwalk. (Die was tegen betaling.)
En komend jaar gaat er circuit komen waar men een rondje op kan rijden, als het doorgaat!!!! Dat is nog de vraag.

Jasper

Citaat van: Martin op 04 november 2005 - 22:45:06
Monaco aan de Maas is gratis voor de meeste plaatsen.
En er waren echt wel meer dan drie rijders.

Zeg me wie en ik zal je geloven. Bij mijn weten waren er 3 huiige F1-wagens, met rijders Albers, Doornbos en Tung. Niet om enthousiast van te worden. Historic Grand Prix is iets anders, daar waren ook enkele wagens van.