Organisatie GP Francorchamps failliet

Gestart door Vulture, 27 oktober 2005 - 13:18:27

« vorige - volgende »

Vulture

Organisator Formule 1 Francorchamps vraagt faillissement aan

Didier Defourny.
Het bedrijf van Didier Defourny, de organisator van de Grote Prijs Formule 1, heeft donderdagochtend het failliet aangevraagd bij de handelsrechtbank van Luik. Het bedrijf deelde via zijn advocaten mee dat het zijn rekeningen niet meer kan betalen. De handelsrechtbank van Luik zal maandag acte nemen van het faillissement.

Hoe het nu verder moet met de GP F1 van België is onduidelijk. Overnemers lijken er niet. Nochtans prijkt Francorchamps op de (provisoire) kalender van het seizoen 2006, voor 17 september.

Bron: Het Laatste Nieuws

Terwijl er in woestijnen (Bahrein) en in beschermd natuurgebied (Turkije) gebouwd wordt, is het weer een pot nat in de Ardennen.....  :(
Close The World, Open The Next..

The REAL BUTTON Freak

Er zal wel iemand met poen uit de lucht vallen. Zoniet licht het aan hun zelf. Als ze de ticket prijs goedkoper maken en de voorziening (eten, drinken, wc want die zijn degoutant) beter dan zal er terug meer volk komen kijken, geef de mensen buiten de F1 ook wat ander spektakel, Bel Car, Yaris cup, mini cup. die dingen zijn ook leuk om te zien.

Juan Pablo

oei, het is (weer eens) goed mis met Spa, wat voor mij eigenlijk bijna de enigste race is die garant staat voor spektakel.

Er zullen vast wel oplossingen gevonden worden (hoop ik) want Spa is een legendarisch circuit, dat ze niet zomaar zullen laten vallen.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Hamilton MASTER

Citaat van: Juan Pablo op 27 oktober 2005 - 14:17:18
oei, het is (weer eens) goed mis met Spa, wat voor mij eigenlijk bijna de enigste race is die garant staat voor spektakel.

Er zullen vast wel oplossingen gevonden worden (hoop ik) want Spa is een legendarisch circuit, dat ze niet zomaar zullen laten vallen.

they did it before ::)



Doefie

Citaat van: Raikkonen MASTER op 27 oktober 2005 - 14:34:33
they did it before ::)

Toen was het gewoon de tabaksreklame die dwars lag. Nu is het wel een put van 20 miljoen Euro...

Ik hoop dat ze iets vinden. Anders  :'(

The REAL BUTTON Freak

Het is jammer, maar het is hun eigen schuld.

En ik denk dat er weinig mensen zijn die willen investeren in met verlies draaiend circuit/evenement

Jasper

Het evenement zou niet verlieslatend zijn als er eens een goed management zou komen.

Doefie

Zet om te beginnen Francorchamps terug eind augustus ... zal er al iets meer volk komen dan in midden september wanneer school/werk weer volop bezig is.

marc189

Ik heb wel al een ticket gekocht voor de Formule 1 race in 2006

DerMika

Citaat van: Jasper op 27 oktober 2005 - 17:44:00
Het evenement zou niet verlieslatend zijn als er eens een goed management zou komen.
Het grote probleem is dat ze zoveel inkomsten moeten afstaan aan het waalse gewest (of aan de gemeente of zo)

Het kan op die manier bijna niet winstgevend zijn.
The Dude abides

Jasper

#10
In De Tijd spreken ze van 1,38 miljoen euro gemeentebelastingen aan Malmédy en Stavelot samen. Hoe kan het dat je gemeentebelasting moet betalen in twéé gemeenten? ???

Doefie

Citaat van: Jasper op 28 oktober 2005 - 17:24:46
In De Tijd spreken ze van 1,38 miljoen euro gemeentebelastingen aan Malmédy en Stavelot samen. Hoe kan het dat je gemeentebelasting moet betalen in twéé gemeenten? ???

Circuit loopt over de twee gemeenten --> twee belastingen.

Eric

Citaat van: Jasper op 28 oktober 2005 - 17:24:46
In De Tijd spreken ze van 1,38 miljoen euro gemeentebelastingen aan Malmédy en Stavelot samen. Hoe kan het dat je gemeentebelasting moet betalen in twéé gemeenten? ???

oplossing...zet een tolhuisje in Malmedy en één in Stavelot...iedere piloot moet iedere ronde stoppen aan het tolhuisje om de tol te betalen.
Probleem opgelost.  ;D ;)

Wie zijn wij om iemand de fout in de schoenen te schuiven?
Zoek eerst eens op wat je als organisator moet neertellen om het F1 circus naar hier te halen, Bernie vraagt onmenselijke bedragen.
Het kan ook wanbeheer zijn, wie zal het zeggen, maar de Formule 1 is zichzelf aan het uitmoorden...de sport die eens zo spectaculair was is nu even spannend als het kijken naar een paardenmolen.
Misschien zie ik het te zwart in, maar hoeveel spannende acties zie je op een F1 seizoen?
In de states heb ik een paar keer kunnen kijken naar de CART en de Nascar, de acties die je daar ziet in één race zie misschien in één compleet F1 seizoen...logisch toch dat mensen afhaken.

Met andere woorden, het zijn verschillende factoren die aan de basis liggen.
By the way, Spa zal niet het enige circuit dat in moeilijke papieren zit.

Jasper

Citaat van: Doefie op 28 oktober 2005 - 18:32:26
Citaat van: Jasper op 28 oktober 2005 - 17:24:46
In De Tijd spreken ze van 1,38 miljoen euro gemeentebelastingen aan Malmédy en Stavelot samen. Hoe kan het dat je gemeentebelasting moet betalen in twéé gemeenten? ???

Circuit loopt over de twee gemeenten --> twee belastingen.

Maar het is één domein, dat staat toch ingeschreven op één adres?

Amateur

ik heb de indruk dat de situatie sterk verslechterd is sedert de digitale TV uit de ether gehaald werd.  :( toen kon je 'meeleven'; je kreeg beelden van de pits, je kon meerdere racers tegelijkertijd volgen, je kon à la minute statistieken raadplegen, je had 'controle'  ;D en daardoor veel meer 'feeling' met de sport dan nu het geval is.
En geef toe, je moet al een 'die hard' zijn om in Vlaamstalig België F1 op de voet te blijven volgen. En volgens mij is het in Nederland niet veel beter (alleen sateliet TV).
Races twee uur na afloop uitzenden vindt men doodnormaal; kwalificaties weigert men uit te zenden; vragen en reacties van fans worden gepareerd met 'we hebben al maanden geleden besloten dat ...' 
De massa, diegenen die blijkbaar voldoende aantallen op de been brengen om voor alle vervuiling aansprakelijk gesteld te worden, laat men in de kou staan (zowel één als de Francorchamps organisatie). Terwijl zij (=wij) juist diegenen zijn die, mits aangepaste marketing en organisatie, de weegschaal naar de juiste kant zouden kunnen doen overslaan.
Tenslotte, wat VIPS betreft (waar men alle hoop op richt): marketing budgetten worden maar eerst vrijgegeven als er een redelijke kans is dat de eigen consument erop reageert. En daar knijpt in Vlaanderen het schoentje.  Niet dat de budgetten er niet zijn. Er zijn gewoon gegronde redenen om aan te nemen dat de consument er niets van te zien krijgt.
 
Maar ja, misschien lost onze vriend Happart alles wel op hé! :-\