Michelin Boos

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 28 oktober 2005 - 09:12:54

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

"Wat zijn de verborgen motieven van de FIA?"

vr 28/10/05 - De Franse bandenfabrikant Michelin is boos. Michelin begrijpt niet dat er volgend jaar tijdens een Formule 1-race opnieuw bandenwissels zijn toegestaan.


"Wij dachten dat het de bedoeling was om de kosten te drukken? Dit is duidelijk een stap achteruit", luidt het in een officiële mededeling.

"Deze maatregel gaat de kosten opnieuw met 15 procent de hoogte injagen", meent Michelin ook.

Bij Michelin vermoeden ze dan ook dat er meer achter de maatregel van de Internationale Automobielfederatie zit.

"Wat zijn de verborgen motieven van de FIA? We hebben de indruk dat onze goede prestaties van vorig seizoen nu bestraft worden."


Het seizoen was voor Michelin niet altijd even succesvol. In de oefensessies van de GP van de VS knalde Ralf Schumacher tegen een muur, nadat een van zijn (Michelin-)banden ontploft was. Michelin gaf de teams die met Michelin rijden toen de opdracht niet te racen. Er verschenen slechts zes auto's aan de start.
_______________________________________________________________________________

Ik zal het niet gauw doen, maar nu geef ik de FIA gelijk.

Natuurlijk vind Michelin deze aanpassing niet goed, want Birdgestone is hierop beter voorbereid.

Ze zouden trouwens moeten weten dat als je goede resultaten haalt ze inderdaad veel doen om het jaar later je te doen afzien.

Kijk maar naar Ferrari, voor één team worden de regels aangepast.






FerrariMan

Michelin verstopt zich achter het 'kostenbesparen' plaatje om zichzelf wijs te maken dat de regel niet aangepast werd om Ferrari te stoppen.

Amateur

Citaat van: FerrariMan op 28 oktober 2005 - 11:05:04
Michelin verstopt zich achter het 'kostenbesparen' plaatje om zichzelf wijs te maken dat de regel niet aangepast werd om Ferrari te stoppen.
zo is het! >:(
ze zijn niet dom; ze hopen dat wij dom zijn ;D

Defkes

Kijk eens even bij de doorsnee F1 fan. Bijna iedereen schreeuwde er doorheen het seizoen om. De bandenwissels moesten terugkomen.

De Kimifans waren boos na het incident op de Nurbürgring, de Alonsofans na Monaco. De regel moest en zou veranderen. Nu doet de FIA waar iedereen om vraagt en dan is het weer niet goed. Ipv in eens naar complottheoriën te zoeken, zou ik eens gewoon naar de feiten kijken  :).

Nog een reden wrom de FIA bandenwissels misschien terug invoert: ze zijn alles behalve kostenbesparend gebleken. Doordat ze een totaal nieuwe band moeten ontwikkelen, lopen de kosten voor research en development zeer hoog op. Nu schakelt men terug naar het systeem van anno 2004. Men heeft hier al massa gegevens over. De kosten zullen dus maximum even hoog liggen en volgens mij zelfs verlagen.
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Bruno

#4
Citaat van: The REAL Freak op 28 oktober 2005 - 09:12:54
"Wat zijn de verborgen motieven van de FIA?"

vr 28/10/05 - De Franse bandenfabrikant Michelin is boos. Michelin begrijpt niet dat er volgend jaar tijdens een Formule 1-race opnieuw bandenwissels zijn toegestaan.


"Wij dachten dat het de bedoeling was om de kosten te drukken? Dit is duidelijk een stap achteruit", luidt het in een officiële mededeling.

"Deze maatregel gaat de kosten opnieuw met 15 procent de hoogte injagen", meent Michelin ook.

Bij Michelin vermoeden ze dan ook dat er meer achter de maatregel van de Internationale Automobielfederatie zit.

"Wat zijn de verborgen motieven van de FIA? We hebben de indruk dat onze goede prestaties van vorig seizoen nu bestraft worden."


Het seizoen was voor Michelin niet altijd even succesvol. In de oefensessies van de GP van de VS knalde Ralf Schumacher tegen een muur, nadat een van zijn (Michelin-)banden ontploft was. Michelin gaf de teams die met Michelin rijden toen de opdracht niet te racen. Er verschenen slechts zes auto's aan de start.
_______________________________________________________________________________

Ik zal het niet gauw doen, maar nu geef ik de FIA gelijk.

Natuurlijk vind Michelin deze aanpassing niet goed, want Birdgestone is hierop beter voorbereid.

Ze zouden trouwens moeten weten dat als je goede resultaten haalt ze inderdaad veel doen om het jaar later je te doen afzien.

Kijk maar naar Ferrari, voor één team worden de regels aangepast.

Inderdaad, zoals je stelt werden de regels indertijd dermate aangepast om de suprematie van Ferrari te doen stoppen.  Goed opgemerkt van je.  ;)


Was iedereen maar zo opmerkzaam, eerst klagen dat die bandenregel dom is maar als hij dan toch terug gewijzigd word snel zeggen dat het anti-Michelin en pro Ferrari-Bridgestone is. Ondertussen wel even vergeten dat er in de toekomst nog wat teams naar Bridgestone overschakelen. Aangezien dit was voordat de nieuwe bandenregel gekend was moet dit zijn dat ook zij denken dat het bij Bridgstone wel snor zit. Of wisten die teams al meer dan de rest? Dan is het vuil spel van de FIA en zitten al die teams die overschakelen mee in het complot!

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

The REAL BUTTON Freak

Je kan toch nooit voor iedereen goed doen, maar ik ben blij met de nieuwe bandenregels