FIA presenteert radicale achtervleugel

Gestart door Juan Pablo, 24 oktober 2005 - 13:41:29

« vorige - volgende »

Juan Pablo



De FIA is niet alleen voornemens de gegroefde banden te verbieden, maar ook de huidige achtervleugels. De internationale autosportfederatie wil een nieuwe, dubbele achtervleugel invoeren. Dat plan wordt vandaag tijdens een vergadering voorgelegd aan de teams en moet de Formule 1 weer aantrekkelijk maken.

ziet er wel een beetje maf uit,..maar als het werkt..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ramses

Zie dit artikel: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7905_0_1_0

Het is inderdaad een raar zicht, maar volgens de afbeeldingen van de fia (de rode) reduceert het echt wel de vuile luchtstroom.

Juan Pablo

ik moet er nog aan wennen, maar als het werkt ben ik 110% voorstander  :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

RadioActiveMan

Het is net een asbak vanachter. Kan je rustig een sigaret in leggen.  ;D
Aartsleleijk, maar ja als het werkt... net als de rest blijkbaar.

Doefie

Bwa, is een beetje wennen. Kunt ge wel twee verschillende afstellingen gebruiken op de achtervleugel  ;D

Jasper

Slim gezien van de mannen van de FIA. De achtervleugel en de diffuser veroorzaken de meeste vuile lucht, dat kan je goed zien in de regen. De diffuser is al verkleind, dus ze verkleinen de achtervleugel nog. En aangezien de banden ook turbulenties veroorzaken, is het goed om net daar de achtervleugel te plaatsen om die turbulenties te verminderen. De lucht die van naast en over de motorkap komt, turbuleert toch niet zo veel.

Dat zijn dan drie vliegen in één klap, want er is minder turbulentie door de banden, er is minder vuile lucht door de achtervleugel, en er is minder neerwaartse kracht, zelfs dan wanneer men de achtervleugel op alle vlakken zou versmallen met 1 derde als er nu 1 derde afgedaan is.

Alleen is het inderdaad oerlelijk.

Schumi nr1

Ik hoop alleen dat het niet ten slechte komt van de stabiliteit van de wagens, anders wordt het risico op ongevallen groter en zoiets willen we ook niet. Maar indien het werkt zal ik er zeker een voorstander van zijn. Het zal alleen zoals al gezegd is even wennen worden.

Jasper

Het zal zeker ten slechte komen van de stabiliteit van de wagens. Dat is ook net de bedoeling, de bochtensnelheid verlagen. Maar ik ben het daar ook niet helemaal mee eens hoor. Wznt hierdoor zal de snelheid op de rechte stukken weer toenemen.

Supermariobros

De dubbele achtervleugel komt er volgend jaar, hij werd goedgekeurd tijdens de vergadering van de FIA.

bogief1

Zullen de teams nu niet meer vleugels maken op de motorkap?

Het zullen toch wel rare auto's zijn met die vleugel(s)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bogief1

De FIA heeft ook de geïntroduceerde dubbele achtervleugel goedgekeurd. Dit was aanvankelijk voor 2008 bedoeld, maar de teams stemden in met een eerdere introductie vaneen jaar.

2007 dus  ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Supermariobros

Citaat van: bogief1 op 24 oktober 2005 - 18:48:30
De FIA heeft ook de geïntroduceerde dubbele achtervleugel goedgekeurd. Dit was aanvankelijk voor 2008 bedoeld, maar de teams stemden in met een eerdere introductie vaneen jaar.

2007 dus  ;)

Idd, had me van jaartal vergist  :-[

JVA

Zoals iedereen die van racen houdt, ben ik ook een voorstander om het inhalen te vergemakkelijken. Alleen vraag ik me af hoe lang het gaat duren eer men ook hier weer een oplossing voor heeft gevonden.  ;)

Ferrari 2010

Zou wat laat zijn om in 2006 al in te gaan hé, niet? ;D
Kvind het wel iets hebben, en ook veel minder odwnforce, dus weer tragere wagens waarschijnlijk. Of geeft het evenveel downforce?

Maar kan iemand mij dat van die vuile lucht eens uitleggen? Doordat lucht over een achtervleugel gaat kan deze toch niet vuil worden? :-\ Kbedoel, toch niet gewoon door ergens over te vliegen :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Kvind het een raar zicht. Precies de vleugels vanop de side pods dat ze verplaatst hebben naar de achterkant  :) Maar zolang er meer actie is, vind ik alles goed.