Orkaan- seizoen

Gestart door Juan Pablo, 20 oktober 2005 - 11:43:50

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Op tal van plekken op het vasteland in en rond de Golf van Mexico worden honderdduizenden mensen geëvacueerd in verband met de komst van de orkaan Wilma. Hij is een van de zwaarste orkanen ooit die door het Caribisch gebied trekt.

Dit is al de zoveelste erge orkaan dit jaar, houdt t dan nooit op!
als ze al bij de W van Wilma zijn dan zijn er dus al een aantal geweest, met Katrina en Rita is nu dus Wilma een gevaarlijke orkaan van de categorie 5, e zeggen dat ze eerst over cuba gaat, en dan afbuigt naar Florida, wat dus weer de pineut is.
Alle bezoekers en toeristen moesten woensdag de eilandenketen Florida Keys verlaten. Donderdag volgt de verplichte evacuatie van alle vaste bewoners van het gebied. Het is niet waarschijnlijk dat Wilma een bedreiging vormt voor New Orleans of Mississippi, waar door orkaan Katrina in augustus meer dan 1200 doden vielen.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.


Doefie

2005 zal het jaar van de natuur worden. Begon met de Tsunami rond nieuwjaar, de orkanen in Amerika. Maar ook hier bij ons. De vakantie begon en eindigde met serieuze overstromingen (wij hadden hier in Zaventem bijvoorbeeld de ergste in 10 jaar). In België waren het bijna moessonregens die uit de lucht kwamen te vallen in de zomer. Ook het aantal windhozen is toegenomen. Dan die aardbevingen in Pakistan en Turkije...

In 2003 die talloze bosbranden en die grote elektriciteitspannes. In 2005 de orkanen, aardbevingen en dergelijke. In 2007 waarschijnlijk weer iets anders (strenge winters hebben we nog niet gehad ;D)

IVY440

En dan nog zeggen dat het broeikaseffect maar peanuts is ;D

The REAL BUTTON Freak

Ach, die dingen gebeuren. We moeten alleen leren wat steviger te bouwen. En van al die overstromingen en zo heb ik eigenlijk nooit geen last gehad.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 14:16:49
Ach, die dingen gebeuren. We moeten alleen leren wat steviger te bouwen. En van al die overstromingen en zo heb ik eigenlijk nooit geen last gehad.

Steviger bouwen? ??? Als het uit de lucht komt vallen zal het moeilijk gaan om steviger te bouwen he... Derbij, het is de mens hun schuld zelf dat ze zoveel last hebben van overstromingen. Men bouwt alles vol, legt alles vol steen en dergelijke en het water kan nergens weg. Bovendien wordt er gebouwd in gebieden die eigelijk niet bebouwd mogen worden (natuurlijke overstromingsgebieden van een rivier, moerassen, ...)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 20 oktober 2005 - 12:28:25
2005 zal het jaar van de natuur worden. Begon met de Tsunami rond nieuwjaar, de orkanen in Amerika. Maar ook hier bij ons. De vakantie begon en eindigde met serieuze overstromingen (wij hadden hier in Zaventem bijvoorbeeld de ergste in 10 jaar). In België waren het bijna moessonregens die uit de lucht kwamen te vallen in de zomer. Ook het aantal windhozen is toegenomen. Dan die aardbevingen in Pakistan en Turkije...

In 2003 die talloze bosbranden en die grote elektriciteitspannes. In 2005 de orkanen, aardbevingen en dergelijke. In 2007 waarschijnlijk weer iets anders (strenge winters hebben we nog niet gehad ;D)
Overal water, behalve waar ze het nodig hadden. Spanje en Portugal, die kende pas een jaar. Geen regen, volgens mij gaat veel dood...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 20 oktober 2005 - 16:10:10
Derbij, het is de mens hun schuld zelf dat ze zoveel last hebben van overstromingen.

Natuurlijk, wie anders ::) , ik heb de indruk dat je ofwel niet graag mens bent of denkt dat je meer bent?

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 09:04:51
Citaat van: Doefie op 20 oktober 2005 - 16:10:10
Derbij, het is de mens hun schuld zelf dat ze zoveel last hebben van overstromingen.

Natuurlijk, wie anders ::) , ik heb de indruk dat je ofwel niet graag mens bent of denkt dat je meer bent?

Ik ben niet meer of minder, ik haat gewoon het moderne denken van de mens. Men heeft voor niets meer respect. Ligt er iets in de weg, vlam er gewoon door. Staat er iets in de weg, boem en weg is het.

Van die overstromingen: wie bouwt er op plaatsen waar eigelijk niet eens gebouwd mag worden uit gevaar? Wie gaat er op de rand van een klif van 30-40m diep bouwen? Wie bouwt er moerassen enz... vol om er een villa van 10 miljoen neer te zetten? Wie denkt er de natuur te kunnen domineren terwijl we eigelijk niets zijn tegenover die krachten?

Als je wat logisch nadenkt weet je best dat op 70% van de grond niet gebouwd kán worden uit gevaar voor allerlei dingen. Gebeurt er dan iets, is het nooit de mens zijn schuld maar ofwel van dieren ofwel van de natuur. Maar leert de mens er een les uit? Nee. Heeft de mens het lef om de schuld op zichzelf te nemen? Nooit. Men wil in de ruimte gaan bouwen, gigantische meteoren en rotsblokken gaan vernietigen "omdat ze op de aarde zouden kunnen vallen", maar men kan nog niet eens ons eigen huis aan... Sta je dan verwonderd dat ik zo op de mensheid reageer?

De mens ziet zich groot ... té groot. Men denkt dat men alles aankan. The sky is the limit... en men stoot het hoofd aan het plafond.

The REAL BUTTON Freak

Monsoons, aardbevingen, overstromingen,... waren er al voor alles vol stond gebouwd.

Ik vind het wel erg voor de mensen die in zo'n rampen sterven maar we zouden moeten leren ons beter te verweren.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 21 oktober 2005 - 17:23:31
Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 09:04:51
Citaat van: Doefie op 20 oktober 2005 - 16:10:10
Derbij, het is de mens hun schuld zelf dat ze zoveel last hebben van overstromingen.

Natuurlijk, wie anders ::) , ik heb de indruk dat je ofwel niet graag mens bent of denkt dat je meer bent?

Ik ben niet meer of minder, ik haat gewoon het moderne denken van de mens. Men heeft voor niets meer respect. Ligt er iets in de weg, vlam er gewoon door. Staat er iets in de weg, boem en weg is het.

Van die overstromingen: wie bouwt er op plaatsen waar eigelijk niet eens gebouwd mag worden uit gevaar? Wie gaat er op de rand van een klif van 30-40m diep bouwen? Wie bouwt er moerassen enz... vol om er een villa van 10 miljoen neer te zetten? Wie denkt er de natuur te kunnen domineren terwijl we eigelijk niets zijn tegenover die krachten?

Als je wat logisch nadenkt weet je best dat op 70% van de grond niet gebouwd kán worden uit gevaar voor allerlei dingen. Gebeurt er dan iets, is het nooit de mens zijn schuld maar ofwel van dieren ofwel van de natuur. Maar leert de mens er een les uit? Nee. Heeft de mens het lef om de schuld op zichzelf te nemen? Nooit. Men wil in de ruimte gaan bouwen, gigantische meteoren en rotsblokken gaan vernietigen "omdat ze op de aarde zouden kunnen vallen", maar men kan nog niet eens ons eigen huis aan... Sta je dan verwonderd dat ik zo op de mensheid reageer?

De mens ziet zich groot ... té groot. Men denkt dat men alles aankan. The sky is the limit... en men stoot het hoofd aan het plafond.
Het ergste voorbeeld in mijn ogen zijn die idioten op de baan die vanalles uit hun ruit kegelen. Lege blikken, flesjes, lege zakken chips...dat noem ik pas arrogantie.

'iemand zal het wel opruimen, en anders, als ik er niet aan denk gaat het probleem wel vanzelf weg.."

Jasper

Citaat van: Doefie op 20 oktober 2005 - 16:10:10
Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 14:16:49
Ach, die dingen gebeuren. We moeten alleen leren wat steviger te bouwen. En van al die overstromingen en zo heb ik eigenlijk nooit geen last gehad.

Steviger bouwen? ??? Als het uit de lucht komt vallen zal het moeilijk gaan om steviger te bouwen he... Derbij, het is de mens hun schuld zelf dat ze zoveel last hebben van overstromingen. Men bouwt alles vol, legt alles vol steen en dergelijke en het water kan nergens weg. Bovendien wordt er gebouwd in gebieden die eigelijk niet bebouwd mogen worden (natuurlijke overstromingsgebieden van een rivier, moerassen, ...)

Ik denk niet dat hij het over overstromingen had. Wat betreft de orkanen heeft hij overschot van gelijk, de huizen in Amerika zijn over het algemeen gewoon van heel lage kwaliteit.

Doefie

Citaat van: Jasper op 21 oktober 2005 - 21:52:13
Citaat van: Doefie op 20 oktober 2005 - 16:10:10
Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 14:16:49
Ach, die dingen gebeuren. We moeten alleen leren wat steviger te bouwen. En van al die overstromingen en zo heb ik eigenlijk nooit geen last gehad.

Steviger bouwen? ??? Als het uit de lucht komt vallen zal het moeilijk gaan om steviger te bouwen he... Derbij, het is de mens hun schuld zelf dat ze zoveel last hebben van overstromingen. Men bouwt alles vol, legt alles vol steen en dergelijke en het water kan nergens weg. Bovendien wordt er gebouwd in gebieden die eigelijk niet bebouwd mogen worden (natuurlijke overstromingsgebieden van een rivier, moerassen, ...)

Ik denk niet dat hij het over overstromingen had. Wat betreft de orkanen heeft hij overschot van gelijk, de huizen in Amerika zijn over het algemeen gewoon van heel lage kwaliteit.

Misschien wel, daar weet ik te weinig van. Sorry dan daarover.

Bjorn

Tot acht meter hoog water... Wat kan je daar tegen doen...  :-\ :(Toch soms ongelooflijk dat natuurgeweld!) Gelukkig zwakt de orkaan meer en meer af, maar nu is hij te traag... Mja, dat is voor die mensen ieder jaar bang afwachten of hun huis na november nog overeind zal staan ja dan nee...  ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

Juan Pablo

Ze is nu een orkaan van de categorie 3, niet dat dat zoveel uitmaakt.
Het voordeel voor de USA is dat de orkaan veel te vraag is, maar dat is natuurlijk wel een nadeel voor die plaatsen die getroffen worden, als er een orkaan 3 uur boven je huis staat, dan staat dat huis er echt niet meer

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.