België en het WK 2006

Gestart door Raikkonen MASTER, 09 juni 2005 - 11:04:55

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

#90
Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:03:14
nananaaa ;D :D :D :D wie zaten ons uit te lachen toen wij er niet bij waren in 2002 ::)

IK en terecht ook...Nederland het land met 1001 sterspelers maar geen ziel...jullie moesten je schamen op dat moment!!
Maar het is een belangrijke les geweest, onder impuls van Marco Van Basten kregen de pionnetjes eindelijk eens duidelijke afspraken mee en van die lijn werd niet afgeweken...wie zich niet kan aanpassen mag oprotten. Welk land kan het zich permiteren om iemand als Makaay op de bank te houden? Om Van Bommel het bloed vanonder de nagels te halen?

Belgie alleszins niet, dus onze uitschakeling is geen schande! Jammer wel, maar het gaat al heel lang stroomafwaarts met het Belgisch voetbal. Tot nu toe hebben we dat altijd kunnen verdoezelen met de resultaten van ons nationaal elftal: 6 WK kwalificaties op rij, alsjeblieft!! Doet dat maar eens na met 'FC Arrogance'  ;).

Dan wat betreft de match: met veel lef en snelheid van uitvoering begonnen en dat leidde tot enkele kansen. Vliegt er daar eentje van in de netten, denk ik niet dat we verliezen. Het gebeurde jammer genoeg niet en in de tweede helft kwam Spanje in hun spel met twee mooie goals tot gevolg. Maar die eerste helft was van uitzondelijk goed niveau en daaruit kan je toch besluiten dat er wel degelijk potentieel in dit elftal zit.
Doelstelling nummer 1 moet nu zijn om ook dat rendement omhoog te krijgen, zoals De Boeck  het mooi verwoorde na de match.

De trainerskwestie is een delicaat thema: ik vind niet dat Aimé de schuldige is van het missen van twee grote tornooien na mekaar, dat zou een beetje kortzichtig zijn, MAAR ik vind wel dat hij fouten heeft gemaakt: vooral op tactisch vlak heeft hij enkele kemels van formaat geschoten, ook heeft hij in z'n beginperiode veel te drastisch verjongd en het duurde veel te lang vooraleer hij een basiselftal + opstelling had. De factor pech mag in zijn geval ook wel ingeroepen worden: de vele blessures, de bankzitters, de bepalende spelers uit vorm,...zijn snoepdoos werd op een bepaald moment te klein om een fatsoenlijk resultaat te halen (dixit Aad De Mos).
Het is duidelijk dat de nationale ploeg nood heeft aan een nieuwe trainer, maar dan is de vraag: Wie? Al onze "toptrainers" zijn namelijk bezet en anderen zijn helemaal niet happig om deze lichting onder hun hoede te nemen. Een buitenlander wordt het al zeker niet, dus het zal kiezen worden tussen Vandereycken, Wilmots en De Sart! Mijn voorkeur gaat uit naar die laatste omdat hij fantastisch werk heeft geleverd als beloftentrainer en ook al met praktisch alle spelers heeft samen gewerkt.

jw83

Citaat van: Juan Pablo op 09 oktober 2005 - 09:32:15
Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:50:11
Citaat van: Scuderia Ferrari op 09 oktober 2005 - 00:05:45
Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:03:14
nananaaa ;D :D :D :D wie zaten ons uit te lachen toen wij er niet bij waren in 2002 ::)
De Duitsers  ::)

ook, maar de belgen ook  ::)

;D haha  ;D , WIJ Nederlanders hebben maar 2 punten weggeveven, van de 33 haalbare (!)

juist en wij hebben ervoor gezorgd dat ook Engeland, Polen en Kroatie naar het WK mogen. :D

Hamilton MASTER

De fout van Antheunis?

BUFFEL

Hij heeft nooit op rechts gespeeld. Goor, Vanderhaeghe en Simons moesten alles dichten. Vanden Borre moest van Antheunis de HELE flank afdwijlen omdat Buffel steeds naar de spits trok. Met spelers als Lopez en Vicente doe je dat toch niet ???

Buffel is de oorzaak van de 2 goals. Steeds moest Vanden Borre 2 mannen dekken. Hij was bekaf toen Reyes erin kwam en Reyes is een klasbak. 2 flitsen en 2x goal.

Antheunis had beter moeten weten met Buffel. Ik heb het hier eerder gezegd, Buffel is een goede voetballer maar geen genie. En ZEKER GEEN flankspeler!

Net zoals Daerden GEEN linkermiddenvelder is. Antheunis heeft schandalige fouten gemaakt en hij MOET weg.
Daerden op linksmid zetten en Buffel als tegenpool op rechtsmid zetten = flanken houden opendeurdag, kom maar, de weg is vrij.

Antheunis moet buiten, Leekens moet erin.



Hamilton MASTER

Opmerkelijkste goal deze campagne:

Turkse goal van Sahin. Speler van 16 jaar die het middenveld van de Duitse topper Borussia Dortmund leidt. Hij leidde Turkije met een goal naar een 2-1 overwinning tegen Duitsland.

Duitsland kreeg wel kansen maar benutte ze niet. Neuville kon slechts in de 94ste minuut milderen tot 2-1. Klinsmann was furieus na de match maar zei dat hij wel vertrouwen had voor het WK.



Hamilton MASTER

De bond wil geen trainer die momenteel een club traint. Ze willen iemand die vrij is.

Dit houdt in:

Vandereycken, Meeuws, Wilmots, Ferreira.

Trainers die mogelijk op de helling staan:
Broos, Gerets (In Galatasaray weet je nooit)

Er zal waarschijnlijk gekozen worden voor Vandereycken.
Ik hoop dat hij GEEN bondscoach wordt. Hij kan niet met de druk om. Bij Anderlecht en Genk begon hij altijd wild rond zich heen te schoppen als er druk kwam. Ik vraag me af wat hij zal doen bij de Rode Duivels.
Walter Meeuws vind ik geen optie. Wilmots heeft nog geen diploma.
Ferreira zou ik wél een goede bondscoach vinden. Hij kent veel invloedrijke mensen in het buitenland en heeft zijn ervaring ook mee.

Broos zou ik ook niet als optie zien. Het beste zou nog Erik Gerets zijn, de persoon die met Club kampioen werd en van PSV maakte wat het nu is. Hij heeft enorm veel ervaring en ik zou hem graag ooit als bondscoach zien.



Jasper

De persoon die zelfs met Lierse kampioen werd! Gerets is de beste Belgische trainer van het moment. Ik verwacht dan ook dat hij na z'n periode bij Galatasaray bondscoach zal worden en daar z'n carrière mee zal aflsuiten.

Voor nu: Ferreira is ook een heel degelijke coach. Maar ik weet niet of hij echt het profiel heeft om bondscoach te worden. Het is ook niet voor niets dat hij om de vijf botten van club verandert. Ik weet niet of het zou werken met hem...

razzle_dazzle

Citaat van: Sikatsu op 09 oktober 2005 - 22:29:07
De fout van Antheunis?

BUFFEL

Hij heeft nooit op rechts gespeeld. Goor, Vanderhaeghe en Simons moesten alles dichten. Vanden Borre moest van Antheunis de HELE flank afdwijlen omdat Buffel steeds naar de spits trok. Met spelers als Lopez en Vicente doe je dat toch niet ???

Buffel is de oorzaak van de 2 goals. Steeds moest Vanden Borre 2 mannen dekken. Hij was bekaf toen Reyes erin kwam en Reyes is een klasbak. 2 flitsen en 2x goal.

Antheunis had beter moeten weten met Buffel. Ik heb het hier eerder gezegd, Buffel is een goede voetballer maar geen genie. En ZEKER GEEN flankspeler!

Net zoals Daerden GEEN linkermiddenvelder is. Antheunis heeft schandalige fouten gemaakt en hij MOET weg.
Daerden op linksmid zetten en Buffel als tegenpool op rechtsmid zetten = flanken houden opendeurdag, kom maar, de weg is vrij.

Antheunis moet buiten, Leekens moet erin.

Raikkonen Master in disguise huh?

Buffel was veruit de beste duivel in de eerste helft, hij was dé man waarop de Spanjaarden geen vat konden krijgen. Buffel kreeg als opdracht gedeeltelijk centraal te spelen en gedeeltelijk de flank af te dekken! Speel je met Walasiak of iemand anders op rechts dan krijg je weer dat stereotype preminiemenvoetbal zoals in Bosnie. We missen gewoon creativiteit en techniek om vast te houden aan die vaste 4-4-2.
Ik ben wel akkoord dat er in de tweede helft wat "geslotener" mocht gestart worden en dat Buffel moest vervangen worden omdat hij gekwetst was.
Maar de die goals in zijn schoenen schuiven is een brug te ver...er is nogmaals bewezen dat Vanden Borre een goede aanvallende flank is, maar dat hij verdedigend en qua positiespel toch nog veel te leren heeft. Twee keer wordt hij simpelweg in z'n rug uitgespeeld en twee keer staat Van Buyten verkeerd opgesteld, zelfs Proto ging niet helemaal vrijuit bij die tweede treffer. Dat Aragones zijn twee gevaarlijke flanken wisselde, bewijst wel dat Antheunis met de juiste tacktiek startte.

Hamilton MASTER

Joaquin zat helemaal niet in de match en ook van Vicente vond ik het raar dat hij startte.

Vanden Borre moet inderdaad nog veel leren maar het feit dat hij de voorkeur krijgt op oude rot Deflandre zegt al veel.

Buffel deed het de eerste helft niet slecht, omdat Spanje nauwelijks aan aanvallen kwam.
ELKE aanval in de 2de helft kwam er op onze rechterflank. Vanden Borre moest de hele flank dekken, wat hij niet gewoon is. Bij Anderlecht komt Wilhelmsson tot aan de baklijn mee verdedigen.

Buffel kán een verbinding vormen tussen het middenveld en de aanval, maar dan speel je niet met een 4-4-2 maar met een 4-3-1-2 of een 4-3-3. Dit tegen Spanje is zelfmoord.

Inderdaad Raikkonen Master maar maakt niet uit. Maak ik ook geen geheim van. ;)
Zolang 1 persoon me maar met rust laat.



razzle_dazzle

Citaat van: Sikatsu op 11 oktober 2005 - 18:34:12
Joaquin zat helemaal niet in de match en ook van Vicente vond ik het raar dat hij startte.

Vanden Borre moet inderdaad nog veel leren maar het feit dat hij de voorkeur krijgt op oude rot Deflandre zegt al veel.

Buffel deed het de eerste helft niet slecht, omdat Spanje nauwelijks aan aanvallen kwam.
ELKE aanval in de 2de helft kwam er op onze rechterflank. Vanden Borre moest de hele flank dekken, wat hij niet gewoon is. Bij Anderlecht komt Wilhelmsson tot aan de baklijn mee verdedigen.

Buffel kán een verbinding vormen tussen het middenveld en de aanval, maar dan speel je niet met een 4-4-2 maar met een 4-3-1-2 of een 4-3-3. Dit tegen Spanje is zelfmoord.

Inderdaad Raikkonen Master maar maakt niet uit. Maak ik ook geen geheim van. ;)
Zolang 1 persoon me maar met rust laat.

Viel me al op na de eerste post  ;). Uw schrijfstijl kan je niet veranderen  :).

In de eerste helft kwam Spanje amper langs rechts en dat vond ik voor een maal de verdienste van een juiste tactiek, maar nogmaals over die tweede helft heb je absoluut gelijk, zowel Vanden Borre als Deflandre zouden dat nooit alleen uitgehouden hebben.

Maar je kan ook evengoed zeggen dat Antheunis bang heeft om Simons of Vanderhaeghe op de bank te plaatsen...dan kan je Buffel op zijn beste positie uitspelen zonder dat hij constant uit positie loopt. Twee verdedigende middenvelder kunnen het slot niet openbreken. Simons wordt in PSV al meer als een tweede Vogel dan als een tweede Van Bommel beschouwd.

razzle_dazzle

Vanavond (20u.30 Belgische tijd) staat in Vilnius niet alleen de Belgische eer op het spel, maar ook een gunstige loting voor Euro 2008. Een nieuwe nederlaag zou België immers naar de vijfde plaats in de poule (nog net voor San Marino) kunnen verwijzen. Dat kan vooral als gevolg hebben dat ons land bij de loting van Euro 2008 (op 27 januari 2006 in het Zwitserse Montreux) in pot vijf sukkelt.

België staat momenteel op de 27ste plaats (op 50) in het Europese landenklassement, opgemaakt op basis van de resultaten in de voorrondes van Euro 2004 en het WK 2006. Maar indien er straks gewonnen wordt, behoort een plaats in pot drie nog tot de mogelijkheden. Dat zou inhouden dat sterke voetbalnaties als Oekraïne, Denemarken, Servië en Bulgarije kunnen worden ingewisseld voor landen als Albanië, Estland of Litouwen.

Hamilton MASTER

Belgie speelt met:

Proto
Deflandre, Hoefkens, Simons, Deschacht
Walasiak, Geeraerts, Vanderhaeghe, Goor
E. Mpenza, M. Mpenza




Supermariobros

Tja, eigenlijk zijn het allemaal sukkels  ::)