F1 2006

Gestart door Juan Pablo, 18 oktober 2005 - 19:45:48

« vorige - volgende »

Eric

Citaat van: Jasper op 14 december 2005 - 12:49:19
Volgens mij gaat het in 2006 tussen McLaren en Ferrari...

en BAR en Renault  ;)


Bjorn

Komt er een nieuwe bandenleverancier bij? Ik ben benieuwd...
De Mens: In Het Gras![/color]

McChouffe

Citaat van: Bjorn op 14 december 2005 - 17:05:53
Komt er een nieuwe bandenleverancier bij? Ik ben benieuwd...

Waarom zou er een nieuwe komen als de FIA in 2008 er maar eentje wil overhouden?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Inderdaad, ik snap je niet echt Bjorn :-\
Ik vind het goed dat een partner zich terugtrekt, dan moet de FIA het tenminste niet meer uitmaken. Uiteraard vind ik het beter zo dan als Brigestone moest vetrekken :P
Als brigestone dan nu voor iedereen evenveel zen best doet bestaat de kans dat er weer meer teams zullen meestrijden voor de overwinningen :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik vind het op zich al een stomme regel dat er maar één bandenleverancier mag zijn...

Doefie

Citaat van: Jasper op 14 december 2005 - 20:50:38
Ik vind het op zich al een stomme regel dat er maar één bandenleverancier mag zijn...

Bwa, haalt de snelheid al een deel naar beneden... Denk maar aan toen de bandenoorlog begon toen Michelin erbij kwam. Op 5 jaar tijd zijn de rondetijden gemiddeld 10 seconden omlaag gegaan, en het is grotendeels daardoor dat men is gaan klagen over de te hoge bochtensnelheden enz. In 2008 hebben ze waarschijnlijk een deel van hun regels niet meer nodig om de wagens te vertragen, gezien de banden dan altijd hetzelfde zullen blijven en niet constant, dag na dag gaan evolueren en weer 5 km/uur sneller gaan.

Ferrari 2010

inderdaad, de banden zullen veel minder evolueren, waardoor je niet meer van die situsaties krijgt dat je 3s sneller bent dan het jaar tevoren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

en nu maar hopen dat ieder team een gelijke behandeling krijgt... ::)

Jasper

#69
Iedereen vindt dat F1 de technologisch meest hoogstaande sport moet zijn maar als het om de banden gaat geldt dat blijkbaar plots niet meer?

McChouffe

Citaat van: Jasper op 14 december 2005 - 22:09:12
Iedereen vind dat F1 de technologisch meest hoogstaande sport moet zijn maar als het om de banden gaat geldt dat blijkbaar plots niet meer?

Ik ben het volledig met Jasper eens. Hoe meer bandenleveranciers hoe beter.
Laat ze met houten wielen rijden, dan zijn de snelheden ook ineens lager ...  ::)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: Jasper op 14 december 2005 - 22:09:12
Iedereen vind dat F1 de technologisch meest hoogstaande sport moet zijn maar als het om de banden gaat geldt dat blijkbaar plots niet meer?

Dit heb ik ook nergens gezegd he. Voor mij moet de Formule 1 niet de meest technologische sport van allemaal worden, want dan kan je evengoed gaan rondrijden met autootjes op afstandsbediening en heb je geen coureurs meer nodig. Een motor blijft evolueren, of ge 't nu wilt of niet. Chassis ook. Maar de hoogst technologische zijn ook automatische versnellingsbakken, launch control, traction control, ABS, actieve wielophanging, enz... en was daar ook niet iedereen tegen, tegen die electronic aids? Formule 1 moet sportief de beste klasse worden, een klasse die zich onderscheid op de rijkunsten van de beste coureurs ter wereld. NIET op technologie.

Met één bandenleverancier moeten ze hoogstwaarschijnlijk ook geen 2.4 V8-motoren invoeren, maar daar kunnen we niet meer onderuit.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 13 december 2005 - 15:46:29
Schumacher vroegtijdig terug uit vakantie, motivatie zit dus al ok :)
en hij is al gelijk de snelste :P Samen met Massa. Rijden alle teams op de tests eigenlijk al met een V8 of niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Defkes

1 Michael Schumacher Ferrari 1:18.953 67 ronden
2 Felipe Massa Ferrari 1:19.060 97 ronden *
3 Franck Montagny Renault 1:19.066 120 ronden *
4 Heikki Kovalainen Renault 1:19.100 119 ronden *
5 Anthony Davidson Honda 1:19.877 114 ronden
6 Ricardo Zonta Toyota 1:20.035 106 ronden
7 Juan Pablo Montoya McLaren 1:20.168 48 ronden
8 Adam Carroll Honda 1:20.170 93 ronden
9 Olivier Panis Toyota 1:20.342 93 ronden
10 Pedro de la Rosa McLaren 1:20.492 117 ronden
11 Nico Rosberg Williams 1:20.597 46 ronden
12 Nick Heidfeld BMW-Sauber 1:20.700 38 ronden
13 Mark Webber Williams 1:21.453 25 ronden

* V10-motor
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Ferrari 2010

Dus schumi is sneller met V8 dan massa met V10? Zeker dat MS ook niet met V10 rijdt? Want dit is een vrij rare situatie :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.