F1 2006

Gestart door Juan Pablo, 18 oktober 2005 - 19:45:48

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 02 maart 2006 - 23:32:14
Citaat van: FerrariMan op 02 maart 2006 - 22:51:38
Citaat van: Mikacouli op 02 maart 2006 - 22:16:12
Beetje laat vind ik om een tweede wagen een shakedown te geven. De week voor de eerste race. :-\
Als ze een identieke kopie maken van de eerste wagen, is er toch geen probleem...

Zeiden ze bij McLaren ook voor Hockenheim 2004 ;)

Ook al maken ze de wagens identiek hetzelfde, er blijft verschil op zitten of er kan altijd iets fout gaan. Denk maar als je twee exact dezelfde karts koopt: ook al rij je er de eerste maal mee en stel je ze perfect hetzelfde af, er blijft verschil op zitten. Plus de coureurs die eraan moeten wennen, als Massa nu pas de nieuwe wagen kan testen ... ;)
Massa heeft al lang in die nieuwe bak gereden hoor... :)

Mikacouli

Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 00:04:46
Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.

Schumacher heeft wel meer ervaring om de zwakke punten aan te duiden tijdens het testen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 03 maart 2006 - 00:11:35
Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 00:04:46
Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.

Schumacher heeft wel meer ervaring om de zwakke punten aan te duiden tijdens het testen.
Welja, dat ze dan met 2 wagens testen. Het kan ook zeer belangrijk zijn dat Massa goed presteerd in die eerste races. Dus het valt af te wegen. Nuja, ze zullen bij Ferrari wel weten wat ze doen zeker?

Tim C

ik kan vijf opeenvolgende redenen opnoemen waardoor ik denk van wel ja ;)

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 00:04:46
Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.
Hahaha grapjas, de 7-voudige wereldkampioen en de nieuweling. Wie gaan ze het meest vertrouwen op deftige feedback voor het ontwikkelen van de wagen?

En dan nog, moest Massa meer testen, dan kwam jij hier ook zeggen dat Schumacher zijn motivatie kwijt is of te lui zou zijn om te testen en dat zijn knecht al het werk moet doen.  :)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 03 maart 2006 - 14:51:35
Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 00:04:46
Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.
Hahaha grapjas, de 7-voudige wereldkampioen en de nieuweling. Wie gaan ze het meest vertrouwen op deftige feedback voor het ontwikkelen van de wagen?

En dan nog, moest Massa meer testen, dan kwam jij hier ook zeggen dat Schumacher zijn motivatie kwijt is of te lui zou zijn om te testen en dat zijn knecht al het werk moet doen.  :)

Je moet me geen woorden in de mond leggen!
Om een constructeurskampioenschap te winnen heb je twee rijders nodig dus had Massa toch wat meer moeten rijden. Daarom dat ze beter 2 wagens al klaarhadden. Best alles lezen. Ik zei dat het af te wegen viel maar jij zag het terug als een aanval, iets wat het totaal niet was.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 15:32:54
Citaat van: FerrariMan op 03 maart 2006 - 14:51:35
Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 00:04:46
Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.
Hahaha grapjas, de 7-voudige wereldkampioen en de nieuweling. Wie gaan ze het meest vertrouwen op deftige feedback voor het ontwikkelen van de wagen?

En dan nog, moest Massa meer testen, dan kwam jij hier ook zeggen dat Schumacher zijn motivatie kwijt is of te lui zou zijn om te testen en dat zijn knecht al het werk moet doen.  :)

Je moet me geen woorden in de mond leggen!
Om een constructeurskampioenschap te winnen heb je twee rijders nodig dus had Massa toch wat meer moeten rijden. Daarom dat ze beter 2 wagens al klaarhadden. Best alles lezen. Ik zei dat het af te wegen viel maar jij zag het terug als een aanval, iets wat het totaal niet was.
Kerel, dit waren je woorden:
CitaatIk ben al lang blij dat jij niet de big chief bent bij Ferrari, want dan zat MS nu thuis in zijn zetel koffie te drinken.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 03 maart 2006 - 15:40:33
Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 15:32:54
Citaat van: FerrariMan op 03 maart 2006 - 14:51:35
Citaat van: Mikacouli op 03 maart 2006 - 00:04:46
Ja, maar niet lang. Zeer weinig zelfs in vergelijking met Schumacher. Het zou moeten omgekeerd geweest zijn. Schumacher heeft de ervaring om snel te wennen aan een nieuwe wagen. Massa kan dit nog niet zo goed als Schumacher.
Hahaha grapjas, de 7-voudige wereldkampioen en de nieuweling. Wie gaan ze het meest vertrouwen op deftige feedback voor het ontwikkelen van de wagen?

En dan nog, moest Massa meer testen, dan kwam jij hier ook zeggen dat Schumacher zijn motivatie kwijt is of te lui zou zijn om te testen en dat zijn knecht al het werk moet doen.  :)

Je moet me geen woorden in de mond leggen!
Om een constructeurskampioenschap te winnen heb je twee rijders nodig dus had Massa toch wat meer moeten rijden. Daarom dat ze beter 2 wagens al klaarhadden. Best alles lezen. Ik zei dat het af te wegen viel maar jij zag het terug als een aanval, iets wat het totaal niet was.
Kerel, dit waren je woorden:
CitaatIk ben al lang blij dat jij niet de big chief bent bij Ferrari, want dan zat MS nu thuis in zijn zetel koffie te drinken.
ok, now i lost you.

FerrariMan

En vandaag ook weer regen...Ferrari heeft hier de bal toch serieus misgeslagen.

dj Peter

Luca Badoer heeft vandaag twee van de drie 248F1-chassis' een shakedown gegeven voor de GP van Bahrein. En volgens mij zijn de auto's al veel langer klaar hoor dan begin deze week,ik zou het toch slecht kunnen geloven indien het niet zo was.
De R4 -eh..sorry.. ;)- de R26 van Renault zou naar eigen zeggen de snelste en meest betrouwbare zijn van het hele veld... grootspraak ? of realiteit?.
Nog een dikke week en we weten het.

Mikacouli

De nieuwe Ferrari:



De voorvleugel lijkt me sterk overeen te komen met die van Honda. Mooie achtervleuge trouwens.

FerrariMan

CitaatFerrari agree to test restriction - 4th March 11:21am GMT

For the first time an agreement has been made over the reduction of testing. Five top teams signed an agreement in which during the season they will only be allowed to test for 36 days.

In 2005 nine teams agreed to a gentlemans agreement that they would only test for 30 days. Ferrari wanted to limit the amount of mileage rather than the amount of test days and because this wasn't agreed, Ferrari went ahead and didn't sign to the gentlemans agreement.

This year, Ferrari have signed a contract along with Mclaren, Honda, Renault and Williams so they can only test for 36 days. At present the agreement by the rest of the teams should be done by fax later next week. The restriction applies from Bahrain (12/3) to Brazil (22/10). From Germany (30/7) to Turkey (27/8) no testing will be allowed by anyone.

Daar daar, en wie noemde ze vorig jaar onsportief?
Vorig jaar tekenden ze niet omdat ze het enige waardevolle team op BS waren en zo dan een belachelijk grote achterstand zouden oplopen. Nu er meer teams op BS rijden tekent Ferrari zonder problemen.

Ferrari 2010

Mja, logisch.
Trouwens prachtige foto's van de 248F1 :P :P Ik vind die spiegels wel wat hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Voorvleugel is een combinatie van die van Honda en Renault en de achtervleugel is een van Renault ... toeval is het niet he ;)