F1 2006

Gestart door Juan Pablo, 18 oktober 2005 - 19:45:48

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2006 op 28 februari 2006 - 17:24:37
In ieder geval niet mis. Nu, gisteren is dit gebeurd:
1 M. Schumacher Ferrari  01:22.623 47
2 F. Massa Ferrari  01:24.249 32

Kunnen we hieruit iets opmaken of niet? Heeft MS met het nieuwe bodywork gereden en FM met het oude? Dat zou iig geweldig zijn :P
Ik denk dat je er niet moet vanuit gaan dat ze telkens de snelste tijd willen laten noteren. Lijkt me eerder dat ze beide aan verschillende dingen werken...

FerrariMan

#241
MS gisteren: 01:22.623 en 47 ronden. (weer)
MS vandaag: 01:21.974 en 94 ronden.

Op een dag tijd 0.649 sneller.

FM gisteren: 01:24.249 en 32 ronden. (weer)
FM vandaag: 01:22.481 en 71 ronden.

Op een dag tijd 1.786 sneller.

Best-tijd van de nieuwe Ferrari in Mugello is:
CitaatBest Lap Time in 2006 (06 spec - V8 Engine): 1:21.904 Michael Schumacher (Ferrari 248 F1 V8 ) - 24 January
Er is een groot weersverschil tussen 24 januari en de tijden die vandaag gereden zijn. Vandaag was de baan toch nog te koud/vochtig om de banden optimaal te doen presteren.

MS werkt aan de setup & aero, FM aan de overall betrouwbaarheid.

dj Peter

#242
Het nieuwe aero-pakket,waaronder de nieuwe voorvleugel, zou 0.3 sec per ronde tijdswinst opleveren...


Mikacouli

Citaat van: SaffierFM op 01 maart 2006 - 10:55:32
Het nieuwe aero-pakket,waaronder de nieuwe voorvleugel, zou 0.3 sec per ronde tijdswinst opleveren...

Veronderstellen ze. Eerst zien, dan geloven. Ik vond ze zo snel niet gaan, dus ik ben nog niet overtuigd. In Bahrain zullen ze wel snel zijn, ze hebben er 2 weken getest maar of het zo zal zijn in Malesië zien we wel.

Tim C

Het probleem is dat jij nooit overtuigd bent, vervang het woordje Ferrari door McLaren en dan ben je plots wel overtuigd ;)

dj Peter

Citaat van: Mikacouli op 01 maart 2006 - 12:12:41
Citaat van: SaffierFM op 01 maart 2006 - 10:55:32
Het nieuwe aero-pakket,waaronder de nieuwe voorvleugel, zou 0.3 sec per ronde tijdswinst opleveren...

Veronderstellen ze. Eerst zien, dan geloven. Ik vond ze zo snel niet gaan, dus ik ben nog niet overtuigd. In Bahrain zullen ze wel snel zijn, ze hebben er 2 weken getest maar of het zo zal zijn in Malesië zien we wel.
Ach, elke gelegenheid is goed voor jou om negatief te doen over Ferrari. En veronderstellen?? Wees maar gerust dat ze zeker zijn dat de nieuwe aerodynamica en verbetering is, anders zouden ze het niet bekendmaken.

Mikacouli

Ik heb de laatste maanden geen enkel slecht woord gezegd over Ferrari en nu deed ik dat ook niet. Ik zeg gewoon dat ik nog niet overtuigd ben van hun snelheid tov teams als Renault en Honda. En daar vernoem ik zelfs geen mcLaren bij want ik denk zelfs dat ze nog achter Ferrari staan.

Het is trouwens niet Ferrari die dat zei, het zijn insinuaties van Auto motor und sport. Of ze het daadwerkelijk juist hebben? Dat zien we wel. Daarom dat ik zei, eerst zien dan geloven omdat het niet vanuit het Ferrarikamp kwam.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 01 maart 2006 - 15:17:36
Ik heb de laatste maanden geen enkel slecht woord gezegd over Ferrari en nu deed ik dat ook niet. Ik zeg gewoon dat ik nog niet overtuigd ben van hun snelheid tov teams als Renault en Honda. En daar vernoem ik zelfs geen mcLaren bij want ik denk zelfs dat ze nog achter Ferrari staan.

Het is trouwens niet Ferrari die dat zei, het zijn insinuaties van Auto motor und sport. Of ze het daadwerkelijk juist hebben? Dat zien we wel. Daarom dat ik zei, eerst zien dan geloven omdat het niet vanuit het Ferrarikamp kwam.

Ik ben het wel eens met Mikacouli. Ferrari kan wel beweren dat die 0,3 sec sneller is. Maar we weten het eigenlijk pas echt in Bahrein. Of nog beter in Maleisië. Ook de andere teams staan niet stil.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#249
Ik denk dat we niet teveel moeten afgaan op testtijden. McLaren bevoorbeeld had ook weer problemen en vandaag weer de snelste tijd, maar net zoals vorige week zullen dit ook weer kwali rondjes geweest zijn, dus alles is mogelijk.

Nog effe geduld dus.

FerrariMan

#250
Trouwens, waarom denkt iedereen toch maar dat Ferrari tijdens de tests in Bahrein het achterste van zijn tong liet zien?

Het lijkt me heel erg logisch dat ze zich in die week enkel concentreerden op betrouwbaarheid/banden ipv op de winterkampioen titel. (zoals McLaren)

Ferrari zou stom zijn moesten ze die nieuwe vleugel en rest van aero gebruikt hebben in het bijzijn van de andere teams. Die teams zijn weg, en ineens gooit Ferrari het erop en zijn ze sneller. Volgens mij weten ze verdomd goed wat ze bezig zijn.

Ook nog zouden ze gebruik maken van een speciale diffuser, maar hier heb ik nog niet genoeg info over gevonden.

In elk geval, ik hoop dat Ferrari de vloer veegt met McLaren en haar piloten, zoals de voorbije 5 jaar (minus 2005), al is het maar om de reacties hier dan te lezen.  ;)
Zeker nu blijkt dat Todt, Brawn en Martinelli waarschijnlijk gaan bijtekenen. Wat op zich wil zeggen dat de kans enorm groot is dat Schumi ook blijft.

Edit:

Uit een Duits autosport artikel:
Citaat"Ferrari: Rescue by the miracle nose?
Talk Nose Day with Ferrari. A new aero package with a completely new front wing is the red ones briefly before the beginning of season in Bahrain (12,3.) bring again forward. Secretly Michael Schumacher tested the new wing in the past week in Bahrain - with large success.

As Honda on Thursday (23,2.) in Bahrain, began Ferrari packed up only correctly. On Friday the mechanics screwed for the first time the new aerodynamics package at the 248 F1. Michael Schumacher succeeded for the first time a time, with which he approached to the Bestmarken two years old reference cars, with which Felipe Massa in the days before on the way was.

The new aerodynamics is to be recognized particularly by the nose of the car. Instead of the relative to straight front tail unit with a set forward wing now a wing extremely punched in the center comes the employment. The new nose is besides a double-decker. While Renault with small zusatzfluegeln at the wing ends of 2005 set a new trend, the Ferrari aerodynamicists pulled the upper profiles through from the side plates to the nose.

On operation of Ross Brawn published Ferrari only one picture from the last test day in Bahrain. The competition is to possible late discover only the secrets of the new aerodynamics.

The new nose gets along without the slat characteristic since 2005.

Increase of 1.2 seconds
Compared with the vortagen Michael Schumacher with revised 248 F1 increased within 24 hours by full 1.2 seconds. The Bestzeit of 1:30,7 was not minutes a workwork work. The record world champion drove the F2004 with same gasoline quantity to the comparison briefly before testing again. The new car was faster around two tenth ofs a second.

This comparison ensured despite the problems with Bridgestone and defects at the power transmission for relaxed expressions with the red ones. In the past two months the F2004 was used as racing feeler gauge. With the old car and its more generous aerodynamics one began against the remaining competition and looked usually good on the time lists.

The last projecting success racer the measuring pole for the new car was internal. The 248 F1 should create the same drift values despite stricter aerodynamics rules as the F2004. On Friday in Bahrain it meant: Mission fulfills. Ross Brawn projects: The old car drove in the Sakhir desert with throttled V10 scarcely faster than the promising Honda. Thus revised 248 F1 should also be faster.
Clutch problem solvable
The clutch problems are solvable according to Brawn. With the new car the clutch moved from the gearbox side on the crankshaft. More mass at the crankshaft reduces their vibrations. On the other hand however now the clutch sensors were through-shaken so that they measured wrong values, what to verpatzten switching maneuvers and gearbox trouble led. "with flexibly installed sensors the problem should be repaired", says Brawn.

Which concerns the tires, Ferrari speculates on the weather. The Bridgestone customers hope that at clearly warmer temperatures also the adhesion problems shrink. Now it must stop only in Mugello to rain. At present nebulas and water on the runway prevent Schumacher from the fine tuning of the car with new aerodynamics.

Which Klimmzuege still undertook the competition few weeks before first free training, they read in the new expenditure of car engine and sport, number 6, starting from 1 March in the trade.
Daily know which runs
Here gibt's the free news type character approximately around car, engine and sport."

Doefie



De nieuwe Super Aguri. En de BMW werd kaal gevonden ...

FerrariMan

Ferrari heeft vandaag weer last gehad van slecht weer dus amper kunnen testen...weeral.

Tim C

Hebben ze aan zichzelf te danken, dan moeten ze maar met de rest meedoen...

mike

Citaat van: FerrariMan op 01 maart 2006 - 17:56:14
Uit een Duits autosport artikel:

Geef aub de volgende keer een link naar het orgineel, in plaats van een afgrijselijke automatische vertaking door bable fish. Er zijn mensen die Duits kunnen lezen, hoor...  :)