F1 2006

Gestart door Juan Pablo, 18 oktober 2005 - 19:45:48

« vorige - volgende »

daan

Het zegt in ieder geval wel dat ze niet achteraan zullen staan wat aanvankelijk gedacht werd door menig F1 fan. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Iceman1986 op 18 februari 2006 - 18:02:22
Citaat van: FerrariMan op 18 februari 2006 - 12:31:43
Schumi 2006 heeft gelijk. Tijd om de vlam in de pan te smijten, of zoiets.

McLaren staat helemaal nergens! MOEHA  ;)
Ze hebben gisteren ook geen enkel probleem gekend. ;)
Amai, das dan voor het eerst in jaaaren dat die eens een dag lang geen problemen kennen :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Ferrari bleef op de laatste dag toch ook een heel pak boven de tijd van de honda's.
Ben benieuwd naar die nieuwe onderdelen, het zal nodig zijn.

Tim C

Hoe kan iemand zeggen dat McLaren een dag zonder problemen kent?

Wat met Ron "Mr. Trouble" Dennis?  ;)

FerrariMan

De nieuwe onderdelen maken de Ferrari wel sneller maar Schumacher stond na 49 rondes toch wel weer stil met een hoop problemen.

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 20 februari 2006 - 20:14:48
De nieuwe onderdelen maken de Ferrari wel sneller maar Schumacher stond na 49 rondes toch wel weer stil met een hoop problemen.

Niet wanhopen. In Bahrein veegt die 248 F1 de vloer met de rest  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 20 februari 2006 - 20:26:27
Citaat van: FerrariMan op 20 februari 2006 - 20:14:48
De nieuwe onderdelen maken de Ferrari wel sneller maar Schumacher stond na 49 rondes toch wel weer stil met een hoop problemen.

Niet wanhopen. In Bahrein veegt die 248 F1 de vloer met de rest  :)

Mja, dat zie ik niet te snel gebeuren... Ze gaan idd wel wat rapper maar die betrouwbaarheid is er nog niet. Daar gaan ze net zoals McLaren veel tijd mee verliezen. Toch raar dat een van de betrouwbaarste teams van de laatste 5 jaar nu plots wel betrouwbaarheidsproblemen heeft. Enkel en alleen door die V8. Ik had toch liever die V10 behouden.
pfff, binnen 5 jaar zie ik het nog V6 motoren worden als ze zo verder doen.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 20 februari 2006 - 20:48:07
Citaat van: McChouffe op 20 februari 2006 - 20:26:27
Citaat van: FerrariMan op 20 februari 2006 - 20:14:48
De nieuwe onderdelen maken de Ferrari wel sneller maar Schumacher stond na 49 rondes toch wel weer stil met een hoop problemen.

Niet wanhopen. In Bahrein veegt die 248 F1 de vloer met de rest  :)

Mja, dat zie ik niet te snel gebeuren... Ze gaan idd wel wat rapper maar die betrouwbaarheid is er nog niet. Daar gaan ze net zoals McLaren veel tijd mee verliezen. Toch raar dat een van de betrouwbaarste teams van de laatste 5 jaar nu plots wel betrouwbaarheidsproblemen heeft. Enkel en alleen door die V8. Ik had toch liever die V10 behouden.
pfff, binnen 5 jaar zie ik het nog V6 motoren worden als ze zo verder doen.

De betrouwbaarheid is er inderdaad nog niet. Ook Ross Brawn zegt het. Anderzijds test Ferrari wel de hele tijd in Bahrein, wat voor de eerste race misschien wel voordeel heeft. Afwachten dus ...
Ik denk niet dat de V6 er rap zal komen. De gedane investeringen voor de V8 zijn heel groot. De teams (en zeker de grote constructeurs) gaan nooit akkoord gaan. 

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Gelukkig kon MS in die vrije tijd wat met de fans spelen  :)


Tim C

waarom waarom waarom telkens met die F2004 testen?

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 21 februari 2006 - 01:24:12
waarom waarom waarom telkens met die F2004 testen?
Volgens mij omdat ze zo gemakkelijker de vorderingen in de banden kunnen bekijken...
De F2004 is daar een goed referentiepunt voor, die wagen kennen ze door en door.

Op de nieuwe zou dit moeilijker in te schatten zijn, ze zullen telkens met de vraag 'ligt het nu aan de snelheid van de wagen? of aan de banden?..." zitten.

IVY440

Had het ook niet te maken met het feit dat de V8 gemakkelijker in de F2004 in te passen was dan in de F2005??

Mikacouli

Ik vind het toch wel een beetje raar wrm Ferrari nog geen 2 248's heeft klaargestoomd. Ik dacht dat McLaren al zeer laat was maar bij Ferrari lijkt het er niet van te komen. Dat kan niet anders dan een nadeel zijn voor hen. Wie weet zijn ze wel zo druk bezig met de constructiefouten te verbeteren dat ze geen tijd meer hebben om een tweede chassis te maken. Wat ik niet begrijp, Ferrari was een van de eerste die hun wagen presenteerde. In een maand kunnen ze toch wel een tweede chassis bouwen?
Vandaag is trouwens ook de laatste dag in Bahrein. Ze hebben geen vervangstukken meer voor op de wagen. Ze zullen zelfs niet naar Barcelona trekken maar naar Mugello om dichter bij de fabriek te zijn. Allemaal geen goede tekens me dunkt.

KVDracer

Mss is dit allemaal opgezet spel  :P I hope so  ::)

Mikacouli

Wrm zouden ze dat doen. Ze snijden dan in hun eigen vingers. 22 rondjes, 23 rondjes, 49 rondjes. Nee, zand in de ogen strooien staat buiten kijf.