Driver of the year: 2005

Gestart door Ferrari 2010, 16 oktober 2005 - 09:58:22

« vorige - volgende »

Wie van de F1 rijders heeft volgens jouw het mooiste gepresteerd in 2005

F. Alonso
7 (17.1%)
K. Räikkönen
25 (61%)
M. Schumacher
3 (7.3%)
JP. Montoya
1 (2.4%)
G. Fisichella
0 (0%)
R. Schumacher
0 (0%)
J. Trulli
0 (0%)
R. Barrichello
0 (0%)
J. Button
0 (0%)
M. Webber
0 (0%)
N. Heidfeld
0 (0%)
D. Coulthard
1 (2.4%)
F. Massa
0 (0%)
J. Villeneuve
1 (2.4%)
C. Klien
0 (0%)
T. Monteiro
2 (4.9%)
A. Wurz
0 (0%)
N. Karthikeyan
1 (2.4%)
P. de la Rosa
0 (0%)
C. Albers
0 (0%)
P. Friesacher
0 (0%)
A. Pizzonia
0 (0%)
T. Sato
0 (0%)
V. Liuzzi
0 (0%)
R. Doornbos
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 31

Ferrari 2010

Het is een speciaal seizoen geweest, wat na een paar races voorspelt werd is werkelijkheid geworden: Alonso en Renault zijn WK. Maar ondanks dat het zo vroeg al bleek heeft het toch nog een flink aantal GP's spannend geweest en heeft Renault misschien wel veel geluk dat ze die titel nog hebben kunnen pakken.
Maar wie heeft nu zen plaats dit jaar het allerbeste verdiend? Wie heeft de sterkste prestatie neergezet? UItaraard, Alonso is 1ste en das de sterkste prestatie. Maar als je even kijkt naar hetgeen sommige rijders ter beschikking hadden en toch prachtige races reden weet ik zeker dat er ook zullen zijn die voor andere gaan.

Dus: Wie reed volgens jouw het sterkste seizoen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als je even goed nadenkt kan er maar één oplossing zijn: Kimi Räikkönen.

McChouffe

Ik kies voor Raïkkönen. Hij heeft dit jaar heel wat knappe dingen laten zien. Japan ligt nog vers in het geheugen. Ik had hem liever WK zien worden, maar ik zal nooit beweren dat Alonso het niet verdiend heeft.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 10:03:48
Als je even goed nadenkt kan er maar één oplossing zijn: Kimi Räikkönen.

Als je even goed nadenkt weet je ook dat Alonso een even goed alternatief is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Supermariobros

Heb ook voor Kimi Raikkonen gestemd, over het ganse seizoen gezien was hij de beste rijder van het veld.

Schumi nr1

Citaat van: McChouffe op 16 oktober 2005 - 10:08:47
Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 10:03:48
Als je even goed nadenkt kan er maar één oplossing zijn: Kimi Räikkönen.

Als je even goed nadenkt weet je ook dat Alonso een even goed alternatief is.

En voor dat alternatief heb ik gekozen, hij is tenslotte wereldkampioen geworden en dat met evenveel overwinningen als Raikkonen.

Jasper

Citaat van: Schumi nr1 op 16 oktober 2005 - 10:38:57
Citaat van: McChouffe op 16 oktober 2005 - 10:08:47
Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 10:03:48
Als je even goed nadenkt kan er maar één oplossing zijn: Kimi Räikkönen.

Als je even goed nadenkt weet je ook dat Alonso een even goed alternatief is.

En voor dat alternatief heb ik gekozen, hij is tenslotte wereldkampioen geworden en dat met evenveel overwinningen als Raikkonen.
...waaraan je mag toevoegen dat Räikkönen veruit de mindere wagen had.

Schumi nr1

Hij had wel de snelste wagen, misschien niet de meest betrouwbare  maar wel de snelste. Tegenwoordig heerst er een trend dat de kampioen niet meer als de beste beschouwd wordt, dit zagen we de voorbije jaren ook al.

Jasper

De snelste wagen is nog niet de beste. De races waarin Kimi problemen/pech kende zijn: Australië (kwali in de regen gereden), Maleisië (klapband), San Marino (uigevallen vanop P1), Europa (hij maakt 1 foutje, wat Alonso trouwens ook doet, maat bij Kimi heeft het een kapotte ophanging tot gevolg, dus hij valt uit vanop P1), USGP (gekend), Frankrijk (motor vervangen), Groot-Brittannië (motor vervangen), Duitsland (uitgevallen vanop P1), Italië (motor vervangen) en Japan (kwali in de regen gereden).

San Marino, Nürburgring en Duitsland alleen al leveren Alonso 36 punten meer op ten opzichte van Räikkönen.


Dus kom mij niet zeggen dat Kimi de betere wagen had.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 11:06:02
De snelste wagen is nog niet de beste. De races waarin Kimi problemen/pech kende zijn: Australië (kwali in de regen gereden), Maleisië (klapband), San Marino (uigevallen vanop P1), Europa (hij maakt 1 foutje, wat Alonso trouwens ook doet, maat bij Kimi heeft het een kapotte ophanging tot gevolg, dus hij valt uit vanop P1), USGP (gekend), Frankrijk (motor vervangen), Groot-Brittannië (motor vervangen), Duitsland (uitgevallen vanop P1), Italië (motor vervangen) en Japan (kwali in de regen gereden).

San Marino, Nürburgring en Duitsland alleen al leveren Alonso 36 punten meer op ten opzichte van Räikkönen.


Dus kom mij niet zeggen dat Kimi de betere wagen had.
Mooi, maar hoe kan een rijder op 3 races 36 punten meer verdienen dan een ander? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Zonder het uitvallen van Kimi in San Marino had Kimi 10 punten en Alonso 8. Dat is een +2 voor Kimi. Maar Kimi viel uit, Alonso pakte de zege, en dus is het een +10 voor Alonso. Het verschil is 12 punten. Voor Europa en Duitsland hetzelfde, en 3*12=36 dacht ik.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 11:15:33
Zonder het uitvallen van Kimi in San Marino had Kimi 10 punten en Alonso 8. Dat is een +2 voor Kimi. Maar Kimi viel uit, Alonso pakte de zege, en dus is het een +10 voor Alonso. Het verschil is 12 punten. Voor Europa en Duitsland hetzelfde, en 3*12=36 dacht ik.
Ja, oké, zo kan je het ook bekijken. Dan heb je gelijk...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 11:06:02
De snelste wagen is nog niet de beste. De races waarin Kimi problemen/pech kende zijn: Australië (kwali in de regen gereden), Maleisië (klapband), San Marino (uigevallen vanop P1), Europa (hij maakt 1 foutje, wat Alonso trouwens ook doet, maat bij Kimi heeft het een kapotte ophanging tot gevolg, dus hij valt uit vanop P1), USGP (gekend), Frankrijk (motor vervangen), Groot-Brittannië (motor vervangen), Duitsland (uitgevallen vanop P1), Italië (motor vervangen) en Japan (kwali in de regen gereden).

San Marino, Nürburgring en Duitsland alleen al leveren Alonso 36 punten meer op ten opzichte van Räikkönen.


Dus kom mij niet zeggen dat Kimi de betere wagen had.

Zei ik ook niet, ik zei de snelste, dit is niet gelijk aan de beste. Tuurlijk heeft hij veel pech gehad, daarmee dat ik ook zei dat hij niet de meest betrouwbare wagen  had.

The Iceman

Ongetwijfeld Kimi Raikkönen. Heeft hele mooie dingen laten zien dit jaar.

daan

Ik vind ook Kimi. Als hij niet zoveel pech had gehad dan tja.. ;)
Maarja, áls telt niet dus is FA nog steeds kampioen :P

Maar ik stem natuurlijk Kimi!!