Driver of the year: 2005

Gestart door Ferrari 2010, 16 oktober 2005 - 09:58:22

« vorige - volgende »

Wie van de F1 rijders heeft volgens jouw het mooiste gepresteerd in 2005

F. Alonso
7 (17.1%)
K. Räikkönen
25 (61%)
M. Schumacher
3 (7.3%)
JP. Montoya
1 (2.4%)
G. Fisichella
0 (0%)
R. Schumacher
0 (0%)
J. Trulli
0 (0%)
R. Barrichello
0 (0%)
J. Button
0 (0%)
M. Webber
0 (0%)
N. Heidfeld
0 (0%)
D. Coulthard
1 (2.4%)
F. Massa
0 (0%)
J. Villeneuve
1 (2.4%)
C. Klien
0 (0%)
T. Monteiro
2 (4.9%)
A. Wurz
0 (0%)
N. Karthikeyan
1 (2.4%)
P. de la Rosa
0 (0%)
C. Albers
0 (0%)
P. Friesacher
0 (0%)
A. Pizzonia
0 (0%)
T. Sato
0 (0%)
V. Liuzzi
0 (0%)
R. Doornbos
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 31

Sinister -D-

Citaat van: Sikatsu op 17 oktober 2005 - 20:12:56
Kimi durfde zijn wagen voorbij het rood te pushen. Dat deed Alonso niet.

Kimi deed dingen met zijn wagen die buitengewoon waren. Hij nam risico's en reed vaak enorm agressief. Hij schuwde de risico's niet terwijl Alonso meer berekend reed. (Zal ook wel met Flavio te maken hebben.)

Alonso pushte zijn auto toch wel degelijk tot de limit. In het begin en na z'n WK voor coureurs. Het was ook niet nodig in de fase dat ie met telkens 20 punten voorsprong aan een GP begon. Raikkonen daarentegen had ''niets'' te verliezen. Je bent niet alleen de beste coureur als je de snelste bent. Vergelijk het ff met MS, die reed ook niet altijd tot de limiet, die heeft ook ze races gereden waar die ruim voor lag en hij het risico niet hoefde te nemen. Alonso heeft exact hetzelfde gedaan. Zekers nu, met die belachelijke regeltjes over motor en banden. Onzo Spanjaard heeft het gewoon slim gespeeld. Raikkonen heeft gedaan wat ie moest doen, en Alonso ook. Dus heb ik gestemd voor diegene die met de grootste beker aan de haal gaat.

Defkes

Alonso... Hij heeft dit seizoen mijn mond gesnoerd en me met m'n neus op de feiten gedrukt. Ik zei voor het seizoen dat Alonso niet beter was dan een DC en slechts een momentmanneke was. Hetgeen hij dit seizoen heeft gepresteerd was iets om U tegen te zeggen...
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker