Opening jachtseizoen

Gestart door Supermariobros, 15 oktober 2005 - 16:01:41

« vorige - volgende »

Doefie

Laat al die jagers eens in een konijnenpakje door een bos lopen, dan mogen alle dierenvrienden ook eens jagen.

De argumenten van "de mens is een jager van nature": akkoord, maar hier gaat het om jagen voor de sport, het vermaak van de mensen. Ze knallen en schieter er maar op los. Vrioeger joeg men ook niet meer dan nodig, nu hebben we het niet eens nodig ::) De mens is gewoon laf. Verplaats die geweren door speer en pijl/boog en dan zullen ze al veel minder gaan jagen.

Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 10:04:21
Ik vind het niet nodig om dieren te mishandelen, maar jagen waarom niet

Dieren zijn er om de mens te kleden en te voeden.

OK, ik geef aan jou een mantel van échte mensenvellen en geef je vlees van een mens. Zou je dat opeten, of die mantel dragen? Je moet wel, want ja, de mens is ook een dier, en dieren zijn er om te voeden en te kleden he.

The REAL BUTTON Freak

Als mensen zin hebben om te jagen, te vissen, hanen gevechten,... weet ik wat nog moet je dat zelf weten.

Als ik zou gaan jagen is dat omdat ik dat wil doen. Spijtig voor de mensen die te veel naar Disney films gekeken hebben waar de jager altijd de slechte is.

Dat sommige mensen zich zelf bezien als dieren is hun probleem, biologisch zijn we zoogdieren maar ik vind mezelf toch iets wijzer en vindingrijker. En mocht ik ooit in de situatie zitten zal ik schransen van mensenvlees en men lichaam bedekken met mensen huid.

Maar er lopen nog genoeg beesten rond die we hier kunnen verorberen.

En dat wij met geweren jagen noem ik evolutie. Ga jij je maar wassen met bronwater en schijten tegen een boom in het bos.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 14:08:00
Als mensen zin hebben om te jagen, te vissen, hanen gevechten,... weet ik wat nog moet je dat zelf weten.

Als ik zou gaan jagen is dat omdat ik dat wil doen. Spijtig voor de mensen die te veel naar Disney films gekeken hebben waar de jager altijd de slechte is.

Dat sommige mensen zich zelf bezien als dieren is hun probleem, biologisch zijn we zoogdieren maar ik vind mezelf toch iets wijzer en vindingrijker. En mocht ik ooit in de situatie zitten zal ik schransen van mensenvlees en men lichaam bedekken met mensen huid.

Maar er lopen nog genoeg beesten rond die we hier kunnen verorberen.

En dat wij met geweren jagen noem ik evolutie. Ga jij je maar wassen met bronwater en schijten tegen een boom in het bos.

Spijtig voor de mensen die dieren alleen maar kennen van op hun bord met een goei pak friet naast hun steak en 5liter saus erover...

Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 14:08:00
Dat sommige mensen zich zelf bezien als dieren is hun probleem, biologisch zijn we zoogdieren maar ik vind mezelf toch iets wijzer en vindingrijker.

Het probleem van de mens is dat hij dénkt dat ze silmmer zijn. Maar zie jij dieren voor hun plezier elkaar uitmoorden, andere diersoorten uitmoorden voor hun plezier, hun eigen leefwereld om zeep helpen ""voor de evolutie"" ? Ik durf best beweren dat een mier, een aap, en weet ik veel wat nog allemaal véél slimmer zijn dan 80% van de mensen die hier rondlopen.

kenny

Citaat van: Rippie op 19 oktober 2005 - 19:47:37
Dat dat nog mag bij jullie, jagen.  :o

In Nederland is het immers verboden, alleen om zgn. de wildstand op peil te houden wordt er nog wel eens wat afgeschoten in natuurgebieden (wat ook onzin is, aangezien de natuur altijd wel een oplossing heeft tegen overbevolking door een bepaald soort..).

Hup Hup Holland!!
Jullie leven blijkbaar echt in 2005.  In Belgie zitten ze precies nog echt wel voorhistorisch bezig...
tussen jagers die in het bos onschuldige dieren afschieten, en bush die zijn troepen naar irak stuurd om daar onschuldige mensen en kinderen afteschieten.. zie ik echt geen verschil hoor...


Mikacouli

Ik haat jagers!! Neen erger nog, maar er zijn geen woorden voor. ben ooit bijna eens geraakt geweest, wel die man is er niet goed van geweest. Ik denk dat die niet meer zal jagen. Er valt mee een naam te binnen. "uitschot". Ja dat is het.
Zo'n mensen horen niet in de huidige maatschappij!
Als ik er ene zie dan zeg altijd mijn gedacht en dat hebben ze blijkbaar niet graag.
Sommige zijn erger of moordenaars.  ::)

Supermariobros

Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 10:04:21
Ik denk het wel ik heb zelf twee katten rond lopen. als ze nu worden afgeschoten of worden overreden spijtig dan maar he.

Amai, jij bent ook nogal ne dierenvriend  :o

Schumi nr1

Supermariobros, ik heb via iemand die bij de dienst Natuur (Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap) werkt wat inlichtingen kunnen inschaffen ivm het voorval van uw kat. Al vrees ik dat het waarschijnlijk niet zo'n goed nieuws zal zijn voor je. Een kat mag wel degelijk geschoten worden, maar dan wel onder de voorwaarde dat de kat zich verder bevindt dan 200m van gebouwen, zo staat het in de jachtwet . Dus vrees ik dat die jagers er maar weinig ten laste zal kunnen gelegd worden. Tenzij je uitstekende bewijzen hebt dat dit niet het geval is zal je maar weinig kunnen doen. Katten kunnen immers grote afstanden afleggen.

Supermariobros

Citaat van: Schumi nr1 op 20 oktober 2005 - 19:06:41
Supermariobros, ik heb via iemand die bij de dienst Natuur (Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap) werkt wat inlichtingen kunnen inschaffen ivm het voorval van uw kat. Al vrees ik dat het waarschijnlijk niet zo'n goed nieuws zal zijn voor je. Een kat mag wel degelijk geschoten worden, maar dan wel onder de voorwaarde dat de kat zich verder bevindt dan 200m van gebouwen, zo staat het in de jachtwet . Dus vrees ik dat die jagers er maar weinig ten laste zal kunnen gelegd worden. Tenzij je uitstekende bewijzen hebt dat dit niet het geval is zal je maar weinig kunnen doen. Katten kunnen immers grote afstanden afleggen.

Bedankt voor je informatie. Ik vind het wel triestig, bij wijze van spreken kunnen de jagers op katten beginnen jagen ook. Wel droevig zoiets  :'(

Schumi nr1

Citaat van: Supermariobros op 20 oktober 2005 - 19:15:52
Citaat van: Schumi nr1 op 20 oktober 2005 - 19:06:41
Supermariobros, ik heb via iemand die bij de dienst Natuur (Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap) werkt wat inlichtingen kunnen inschaffen ivm het voorval van uw kat. Al vrees ik dat het waarschijnlijk niet zo'n goed nieuws zal zijn voor je. Een kat mag wel degelijk geschoten worden, maar dan wel onder de voorwaarde dat de kat zich verder bevindt dan 200m van gebouwen, zo staat het in de jachtwet . Dus vrees ik dat die jagers er maar weinig ten laste zal kunnen gelegd worden. Tenzij je uitstekende bewijzen hebt dat dit niet het geval is zal je maar weinig kunnen doen. Katten kunnen immers grote afstanden afleggen.

Bedankt voor je informatie. Ik vind het wel triestig, bij wijze van spreken kunnen de jagers op katten beginnen jagen ook. Wel droevig zoiets  :'(

Geen probleem, het is inderdaad triestig, ik dacht ook dat het anders was.

Juan Pablo

Ik vind het onnodig, waarom moeten mensen zich nou altijd gaan afreageren op dieren, niet normaal.
Die dieren doen niets fout!
Dan moeten ze maar op een moordenaar gaan jagen, en dan doodschieten!

Als je jezelf in een dier verplaatst, wat daar vredig leeft met z'n wijfie en een paar kids, en dan wordt ie afgeschoten, absurt!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

alaf2

#25
Als ik merk dat ze aan mijn duiven komen komen ze ook aan mij en dan schiet ik terug. >:( 
F1 race-manager- klasse 1
Hattrick-Helmond Kickers, div IV.49
eHockey-Helmond HockeyTeam,Superliga (baggerspel,zit vol bugs)
Cycling for fun - Helmond Cycling Team,div.3G
Footballstar - Tom Dijkstra (middenvelder)

Ferdinand C Grun

Jagen puur voor het plezier vind ik niet kunnen. Eigenlijk vind ik mensen die voor hun eigen hobby dieren doden/verwonden dierenbeulen. Argumenten als 'mensen zijn geboren om te jagen' vind ik enorme onzin. Ga dan met een fotocamera op de dieren schieten (het "moderne jagen")! Ook het bagataliseren van ongelukjes (zoals het per ongeluk neerschieten van een huisdier) vind ik stom.
Seizoen 15: kampioen groep G3h (F1-REM)
F1REM: G1
MOTOGPREM: G1

The REAL BUTTON Freak

Jagen is zoals sex, in de eerste plaats jaag je om te overleven en heb je sex om je voort te planten.

Nu ik vraag mij af dat de mensen die niet jagen als hobby, ook geen sex hebben?

Niet iedereen die jaagt is slecht, net zoals niet alle Nederlanders arrogant zijn.

Als ik zin heb om te jagen zal ik dat niet nalaten.

Trouwens als je huisdier nu niet in het jachtgebied loopt maar op straat mogen we dan ook niet meer met de wagen rijden omdat het best zou overreden worden.

Als er wordt gejaagd worden de beesten gehouden als voedsel of voor de pels of  als trofee. Jagen doe je altijd met een reden.

Mikacouli

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 08:59:29
Jagen is zoals sex, in de eerste plaats jaag je om te overleven en heb je sex om je voort te planten.

Nu ik vraag mij af dat de mensen die niet jagen als hobby, ook geen sex hebben?

Niet iedereen die jaagt is slecht, net zoals niet alle Nederlanders arrogant zijn.

Als ik zin heb om te jagen zal ik dat niet nalaten.

Trouwens als je huisdier nu niet in het jachtgebied loopt maar op straat mogen we dan ook niet meer met de wagen rijden omdat het best zou overreden worden.

Als er wordt gejaagd worden de beesten gehouden als voedsel of voor de pels of  als trofee. Jagen doe je altijd met een reden.
Jagen met een reden? Komaan, wat een bullshit is me dat. Als je voedsel wil hebben ga dan naar de winkel, als je een pels wilt ga dan naar een kledingzaak en koop een bontmantel voor je madam, en jagen voor een trofee vind ik nog het meest belachelijke.
Jagen moet afgeschaft worden, het moet!! we zijn geen roofdieren meer, maar moderne mensen. Welkom in de 21ste eeuw ::)
Ze moesten gevangenisstraffen geven aan de mensen die nog maar proberen te jagen. Maar nee, ze moedigen het nog aan ::) Weet je, ik walg er gewoon van. Van alles en de jagers. Kansloze dieren neerschieten, ze zouden beschaamd moeten zijn!

The REAL BUTTON Freak

Ik hou er niet echt van als mensen me zeggen wat ik niet mag doen, omdat het misschien immoreel is.

Wel als ik zin heb om op herten te schieten voor hun gewei, of voor een lekker vers wild pastijtje. Of als ik op zalm ga vissen, is dat mijn zaak.

Dat mensen tegen jagen zijn is hun probleem, maar beginnen tieren dat het verboden moet worden is belachelijk.