Opening jachtseizoen

Gestart door Supermariobros, 15 oktober 2005 - 16:01:41

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 11:00:04
Ik hou er niet echt van als mensen me zeggen wat ik niet mag doen, omdat het misschien immoreel is.

Wel als ik zin heb om op herten te schieten voor hun gewei, of voor een lekker vers wild pastijtje. Of als ik op zalm ga vissen, is dat mijn zaak.

Dat mensen tegen jagen zijn is hun probleem, maar beginnen tieren dat het verboden moet worden is belachelijk.


Verbieden is nog een klein woord. jagen op de jagers trekt er meer op! Jouw zaak? nee, zeker niet. Het is tenslotte het dier dat het slachtoffer is dus welk recht heb jij om het leven van een dier te ontnemen? Er zijn veel leukere en minder bloedige hobby's ::) Elk jaar kom je in de krant wel eens tegen dat een jager werd gedood door zijn 'hobby vrienden'. Risico van het vak zeker. Ik zeg het, ik werd bijna eens geraakt door een jachtgeweer en sindsdien haat ik de jagers nog meer of ik ze ervoor haatte.

Supermariobros

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 11:00:04
Dat mensen tegen jagen zijn is hun probleem, maar beginnen tieren dat het verboden moet worden is belachelijk.

Wat is daar nu belachelijk aan?  :o Het is algemeen geweten wanneer iemand gaat jagen, dat dat dan ook voor hun plezier is. Nu gaat dat er bij mij echt niet in, wat voor een plezier iemand kan hebben om een weerloos dier af te knallen.

Bij onze Noorderburen is de jacht verboden, dat er maar bij ons (in België) ook maar vlug werk van maken. Maar ja, België kennende in zo'n dingen  ::)

Mikacouli

Idd, ik zou niet liever hebben dan het jagen af te schaffen. Zoiets is voor beulen. Mensen die geen respect hebben voor dieren noch het leven. Zoek een andere hobby in de plaats.

The REAL BUTTON Freak

Ik denk niet dat jagen de enige Hobby is waar ieder jaar dodelijke slachtoffers valen.

Dat jullie iets tegen jagen hebben is jullie zaak. Maar ik vind dat iedereen zijn vrije tijd moet doorbrengen zoals hij/zij dat wil.

Wat ik dan weer dommer vind zijn vegetariers en veganisten, maar ja over de gehandicapten niets dan goed zeker.

kenny

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 12:09:14
Ik denk niet dat jagen de enige Hobby is waar ieder jaar dodelijke slachtoffers valen.

Dat jullie iets tegen jagen hebben is jullie zaak. Maar ik vind dat iedereen zijn vrije tijd moet doorbrengen zoals hij/zij dat wil.

Wat ik dan weer dommer vind zijn vegetariers en veganisten, maar ja over de gehandicapten niets dan goed zeker.

Welk recht heb jij/jagers om andere van hun leven te ontnemen?

The REAL BUTTON Freak

Het is mijn recht als een mens, hunt or be hunted.

Mensen zijn omnivoren, dus ook jagers, dat er nu ook als sport wordt gejaagd is dood normaal.

En mocht ik op konijnen willen schieten of herten of olifanten for that matter is dat mijn probleem.

trouwens je mag maar een paar weken per seizoen jagen dus tijd genoeg voor de beestjes om terug te kweken.

FerrariMan

#36
De één jaagt, de ander rookt, drinkt, vervuilt, steelt illegaal films en muziek, blablabla...uiteindelijk zijn we allemaal hypocriet. Waar weinig mis mee is.

Daarbuiten, ik ben er ook tegen...maar het is nu éénmaal zo.

Juan Pablo

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 15:37:05
Het is mijn recht als een mens, hunt or be hunted.

Mensen zijn omnivoren, dus ook jagers, dat er nu ook als sport wordt gejaagd is dood normaal.

En mocht ik op konijnen willen schieten of herten of olifanten for that matter is dat mijn probleem.

trouwens je mag maar een paar weken per seizoen jagen dus tijd genoeg voor de beestjes om terug te kweken.

yea right, wie bedreigd ons nou weer?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Citaat van: Juan Pablo op 21 oktober 2005 - 15:49:54
Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 15:37:05
Het is mijn recht als een mens, hunt or be hunted.

Mensen zijn omnivoren, dus ook jagers, dat er nu ook als sport wordt gejaagd is dood normaal.

En mocht ik op konijnen willen schieten of herten of olifanten for that matter is dat mijn probleem.

trouwens je mag maar een paar weken per seizoen jagen dus tijd genoeg voor de beestjes om terug te kweken.

yea right, wie bedreigd ons nou weer?
Die gevaarlijke herten en konijnen die ons 's nachts in bed komen opzoeken en dan een loop op ons en onze kinderen richten.

kenny

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 15:37:05

En mocht ik op konijnen willen schieten of herten of olifanten for that matter is dat mijn probleem.


Dus, het feit dat je die onschuldige beestjes koudbloedig afmaakt, kan je geen bal schelen?
hebben die beestjes u iets misdaan of zo?

Doefie

Real Freak, ben je soms lid van een of andere jachtclub dat je hier zo al die tegenstanders afbreekt?

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 11:00:04
Ik hou er niet echt van als mensen me zeggen wat ik niet mag doen, omdat het misschien immoreel is.

Ik haat mensen die voor hun plezier moorden...

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 11:00:04
Dat mensen tegen jagen zijn is hun probleem, maar beginnen tieren dat het verboden moet worden is belachelijk.

Beginnen roepen en tieren dat het goed is om onschuldigen neer te schieten die zich niet kunnen verweren is dan wél goed ofzo?

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 15:37:05
trouwens je mag maar een paar weken per seizoen jagen dus tijd genoeg voor de beestjes om terug te kweken.

Ja, en dan knallen ze die beestjes af die nog geen 3 weken oud zijn ... Ik veronderstel dat ge actief meedoet om in Canada en Groenland al die zeehondjes voor het plezier neer te slaan? Net zoals 1-2 jaar geleden. Het maximum aantal was nog niet overschreden, dus verlengen ze het nog maar met een maand of 2...

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 08:59:29
Jagen is zoals sex, in de eerste plaats jaag je om te overleven en heb je sex om je voort te planten.

Nu ik vraag mij af dat de mensen die niet jagen als hobby, ook geen sex hebben?

Wat voor een onzin is dat? Wat heeft jagen met sex te maken??  ::)

The REAL BUTTON Freak

Ik ben zelf nog geen jager maar ik vind het een zeer interessante sport.

Ik vraag mij trouwens af of jullie allemaal vegetariër zijn. Hoe denk je dat wild op je bord terecht komt, of wild paté tussen de boterham.

als een leeuw een "onschuldige" antilope koud maakt en dan opvreet is die dan ook slecht.

En iedereen weet dat sex en geweld goed samen gaan. 8)

FerrariMan

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 19:38:50
Ik ben zelf nog geen jager maar ik vind het een zeer interessante sport.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat het sportieve aan jagen is...verklaring?

Mikacouli

Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 19:38:50
Ik ben zelf nog geen jager maar ik vind het een zeer interessante sport.

Ik vraag mij trouwens af of jullie allemaal vegetariër zijn. Hoe denk je dat wild op je bord terecht komt, of wild paté tussen de boterham.

als een leeuw een "onschuldige" antilope koud maakt en dan opvreet is die dan ook slecht.

En iedereen weet dat sex en geweld goed samen gaan. 8)
Ik ben vegetariër en ik ben tevens een zeer grote dierenliefhebber. Als er iemand één van mijn dieren dood dan mag hij ook vrezen voor zijn leven! Dat meen ik!
Ik heb jagers aan het werk gezien en ik vind ze gewoon degoutant. Dit is levensoneerbiedend!

Bij uw leeuwgeval. De antilope heeft nog de kans te ontsnappen. Met een jachtgeweer een dier neerknallen gaat makkelijk natuurlijk. Hoe lastig zeg. Weet je, ik heb geen respect voor mensen zoals u.

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 10:07:02
Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 08:59:29
Jagen is zoals sex, in de eerste plaats jaag je om te overleven en heb je sex om je voort te planten.

Nu ik vraag mij af dat de mensen die niet jagen als hobby, ook geen sex hebben?

Niet iedereen die jaagt is slecht, net zoals niet alle Nederlanders arrogant zijn.

Als ik zin heb om te jagen zal ik dat niet nalaten.

Trouwens als je huisdier nu niet in het jachtgebied loopt maar op straat mogen we dan ook niet meer met de wagen rijden omdat het best zou overreden worden.

Als er wordt gejaagd worden de beesten gehouden als voedsel of voor de pels of als trofee. Jagen doe je altijd met een reden.
Jagen met een reden? Komaan, wat een bullshit is me dat. Als je voedsel wil hebben ga dan naar de winkel, als je een pels wilt ga dan naar een kledingzaak en koop een bontmantel voor je madam, en jagen voor een trofee vind ik nog het meest belachelijke.
Jagen moet afgeschaft worden, het moet!! we zijn geen roofdieren meer, maar moderne mensen. Welkom in de 21ste eeuw ::)
Ze moesten gevangenisstraffen geven aan de mensen die nog maar proberen te jagen. Maar nee, ze moedigen het nog aan ::) Weet je, ik walg er gewoon van. Van alles en de jagers. Kansloze dieren neerschieten, ze zouden beschaamd moeten zijn!
En hoe denk je dat ze in de winkel aan dat eten komen? Hoe komen ze aan die bontjas in de kledingszaak? Voor alle duidelijkheid, ik hou ni van madamme mé nen bontjas. (serieus!)

Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 20:16:28
Citaat van: The REAL Freak op 21 oktober 2005 - 19:38:50
Ik ben zelf nog geen jager maar ik vind het een zeer interessante sport.

Ik vraag mij trouwens af of jullie allemaal vegetariër zijn. Hoe denk je dat wild op je bord terecht komt, of wild paté tussen de boterham.

als een leeuw een "onschuldige" antilope koud maakt en dan opvreet is die dan ook slecht.

En iedereen weet dat sex en geweld goed samen gaan. 8)
Bij uw leeuwgeval. De antilope heeft nog de kans te ontsnappen. Met een jachtgeweer een dier neerknallen gaat makkelijk natuurlijk. Hoe lastig zeg. Weet je, ik heb geen respect voor mensen zoals u.

Ik steun TRF in zijn stelling dat dat een gevolg is van de evolutie. Elk roofdier gebruikt zijn trucs om te jagen. Dat doet de mens ook. Tenslotte komt alles wat de mens maakt uit de natuur.